Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Bu arada çok geçmiş olsun. Şöyle bir şey önerebilirim. Zımpara kağıdından pul yapmak. Zımpara kağıdını bir birine alın alına yapıştırıp çift taraflı bir kağıt elde edip bundan pervane ile metal washer arasında koymak. Bazı hub'lar daki tırtıklar da yeterli olmayabiliyor, buraya da bir zımpara pulu konulabilir. Sürtünmeyi ciddi şekilde arttırdığı için titreşimde gevşemelere karşın iyi bir önlem oluyor.
4 zamanlılarda kontra somun da var ama yeterli gelmeyebiliyor. Kontralar da gevşiyor. Sürtünmeyi arttırıp her uçuş günü öncesinde torklamak ideal.
Büyük geçmiş olsun neyse ki bir şey olmamız. :eek: Kök sebebi merak ettim doğrusu. ;)

Teşekkür ederim, kök sebep üşengeçlik ve acelecilik kombinasyonu ;D

Bu modeli değişik motorlarla uçurmuştum malum, 30'luk 4 zamanlı motordan 40lık OS'e geçerken ilk acelecilik/üşengeçliğimi yapmışım. Gaz kontrol pushrodunun yerini değiştirmek yerine motorda karbüratör üzerindeki gaz kolunu ters yöne çevirip bağlamışım. (OS'in air-bleed tipi karbüratörlerinde gaz kolunu gevşetip istediğiniz yöne bakar vaziyette yeniden sabitleyebiliyorsunuz). Basit ve hızlı bir geçiş sağlamış bu motorlar arasında, ama bir sorunla, gaz kontrolünün de yönü değişmiş, yani tam gaz için kol en geride motoru kapatmak için en ileride duruyor. Bu hareket yönü benim standart olarak uyguladığım yönün tersi, her daim tam gaz en ilerde olacak şekilde ayarlamayı tercih ediyorum. bunun amacı da bir şekilde motoru uçağa bağlayan sistem su koyvermeye başlarsa motorun ileri hareketiyle gaz kapansın ve motor dursun veya yavaşlasın, olası bir tehlike riski en aza indirilsin diye. O zaman durumun farkında olduğum için radyoda servo hareketini ona göre ayarlamışım, sonrasında da unutup gitmişim.

Burda modeli en baştan tanımlamam gerekti haliyle, ben de standart uygulamam olan tam gaz en ilerde olacak şekilde tanımladım. Rolantiyi ayarlamak için de karbüratörün içine baktım, az bişey açık olduğunu göreyim dedim. Ama motorda da "choke" sistemi var, karbüratörün içinin görülmesine engel oluyor. Biraz uğraşırsan doğru açıdan ışık verip iğne deliğinden falan bakarsan görülüyor, meğersem görüldüğünü sanmışım... tekrar tekrar kontrol edip emin olmak yerine hem varsayıp hem de acele edince sorunu farketmeden ayarlamış oldum radyoyu. Haliyle ben motoru kapattığımı sanarken tam gaza çıkıyorum, tam gaz açtığımı düşünürken kapatıyorum...

Velhasıl bu halde motoru çalıştırmaya çalışınca da tam bir şenlik oldu, meret direk tam gazda çalışmaya başladı, anında da pervaneyi fırlattı. Bir şekilde detonasyon ve erken ateşleme oldu veya starter spinnerı gevşetmişti zaten ikisinin kombinasyonu da olmuş olabilir. Pervane fırlayınca hemen gazı kapattım ama motor da susmadı, pervane olmamasına rağmen çalışmaya devam etti (tam gazda olduğu için olsa gerek). Normalde pervane gider gitmez motorlar volan etkisini kaybettikleri için dururlar, bu hayli enteresan oldu. Pervane uçarken de tam karşıdaki kameraya çarptı bir de. Pervaneyle pul 6-7 m ötede evin duvarının dibinde buldum (daha da uzağa gideceklermiş duvar olmasa), epey ağır olan spinner nut da yaklaşık 4 m ötede biryere uçtu.

Velhasıl, olayın yol açtığı titremeler 😬 yatıştıktan sonra ne olduğunu anlamayak için detaylıca incelerken gaz kolu ile ilgili durumu farkettim. Çözüm olarak gaz kontrol sistemini olması gerektiği gibi sıfırdan yeniden yaptım.

Bir de spinner kullan abi. En azından şu spinner nut'lar var ya, onlardan kullan abi. Starter da malum gevşetme yönünde dönüyor.
Spinner nut (dome) vardı zaten. Zımpara kağıdı tiyosunu başka modellerde kullandım çok faydalı oluyor, ama her modele de gerekmiyor, dediğin gibi kendi başına yeterince sıkı tutamayan durumlarda faydalı. Bazı aluminyum spinner arkalıklarında gerek oluyor misal. Bu model ve motor üzerindeki spinner nut ile birlikte sorunsuz çalışıyor normal koşullarda. Ama tabi bu güzel ders oldu, aluminyum spinnerin arkasına tornada uygun boyutta bir yuva işleyeceğim, böylece normal somunun üzerine, ama somuna değil arkadaki pula basacak şekilde bu spinneri takabileceğim. Daha güvenli olur gibime geliyor.

Bir de bu tarz bağlantıları ilk torlamadan 24 saat sonra yeniden bir torklamak da gerek. Bizim otomotivde joint ve torklama cihazı validasyonu için kullandığımız bir yöntemdir. İlk torklamadan itibaren bağlantı bir miktar tork kaybeder. Genel kabul 24 saat sonra tekrar torklamak ve tork kaybını ölçmektir. Bu kayıp göz önüne alınarak ilk torklama miktarı bir o kadar arttırılır. Malum seri imalatta tek sefer hakkınız var :)

Bu tork kaybının sebebi aslında materyal deformasyonu değil mi? Yük altında oluşan deformasyon sonucu oluşan boşluğu ikinci torklamada alırsın (ahşap pervanelerdeki gibi). Bu ilave torku en baştan verirsen sorunu nasıl çözüyor acaba? (bende de sizin arabalardan biri var, daha dikkatli olsam iyi oalcak galiba yollarda :D :D )

Bu arada yakıt ne kullanıyorsun, galonu ya da litresi kaç pound? Ben en son wildcat %10'u (1 galon) 100 liraya aldığımı biliyorum :D

%5 nitrolu bir yakıt kullanıyorum, %15 de full sentetik yağlı. 5 litresi 28 quid. Bir de Laser motorlara özel %5 nitro %5 yağlı yakıtım var, aynı para o da.
 
@Özgür Evren Varol zannedersem fabrikayı başka bir ülkeye falan taşıdı. Merakla durum güncellemesi bekliyoruz.

Kendimi fabrikaya tasiyamiyordum abi :lollol:

Instagram'a göre uzun bir aradan sonra modelleri ele almış. Burayı da günceller yakında diye umuyorum. Tabii RCKolik şifresini unutmadıysa...

Otomatik şifreler sağolsun yeniden girebildim :laugh:

Ders çalışıyordu son zamanlarda, sınavı vardı ve nihayet geçti. Gelir yakın zamanda :D

Onun üzerine iki sınav daha geçtim, artık herşey tamam :thumbup:

Yaşasın nefes alıyor. :eek: :heartxf::hoppa:

;D:lollol:


Evet, epey uzun bir aradan so ra tekrar merhaba.. Uzun aranın olabildiğince kısa özetiyle (40bin kelime falan) durum güncellemesi yapalım…

En son nisanda ortalarda görünmüşüm, niyetim nisan sonuna doğru BMFA ulusal merkezinde A ve B sertifikaları sınavına girmekti ve ilgili etkinliğe de kaydımı yaptırmıştım. Amma velakin etkinlik olumsuz hava koşulları nedeniyle iptal edildi. Nisandan Eylüle kadar da bu olumsuz hava koşulları” kesintisiz devam etti diyebilirim. Doğma büyüme İngilizler bile “bu sene amma yağmur yağdı yahu!, hiç bu kadarını görmemiştik” diyorlardı, gerisini siz düşünün. Havaya ilaveten benim iş yoğunluğu da aşırı bir seviyeye ulaştı, haziran sonuna kadar modelcilik adına çok az şey yapabilecek fırsatım oldu, uçuşa da sanırım sadece iki kere gidebildim…
Tam o sırada bir de kendi kendime dirsek darbesi attım. Kışın bahçe ile uğraşırken dirseğimi fazla zorlamışım (yaşlılık belirtisi), sakatlık öyle bir seviyeye ulaştı ki artık uçakların motorlarını çalıştıramaz hale geldim.
Olur da fırsat çıkarsa sınava girerim diye RV-4’ü elektrikliye çevirdim, ama hem o pek tat vermedi hem de havalardan dolayı fırsat olmadı hiç.

RV-4’ün elektrikli dönüşümünden bikaç foto ekleyivereyim aşağıya:

Motor ve ESC için donör Bf-109 oldu…
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu motor 2010’dan beri elimde, ve pek çok değişik modeli uçurdu, RV-4 de hemen hemen aynı zamanlardan beri pek çok değişik motorla uçtu, ama ikisinin bir araya gelişi 2024 yılına kısmetmiş 🤣🤣
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dönüşüm öncesi pozu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motoru takabilmek için bir “kutu” tasarlayıp lazerle kesip monte ettim. Bu kutu modeldeki mevcut motor montaj somunlarına tutturuluyor, yani istediğim zaman geri dönme şansı olacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçağın burnunda Laser 150 motor varken kuyruğa epey bor ağırlık eklemem gerekmişti, bunlar da söküldüler:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni bir pervane (16x10 du sanırım) ile dönüşüm tamamlandı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yakıt deposunun olduğu yer pil için fazlasıyla yeterli..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görüntü güzel olsa da…
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçuşlar pek tat vermedi demiştim dimi ;D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Nadiren uçuşa gidebildiğim anlarda da RV-4 le birlikte keyifli uçacak bir modeli arabaya sığdıramadığım için de uçuşa gitmek de keyifsiz hale gelmeye başlayınca RV-4’ü bir güzel temizleyip paketleyip tavanarasına kaldırdım. Yerine de daha küçük ama B sınavına uygun bir model ayarlayıp, uçuşa giderken hem onu hem de keyif alarak uçuracağım (tercümesi daha zor uçan bir scale veya warbird modeli) bir modelle uçuşa gitmeye karar verdim. T-craft ideal olmasa da bu iş için uygundu, alternatif olarak da eski Sig Kougar Mk2’yi tavanarasından indirip tamiratlara ve yeniden uçuşa hazır hale getirme çalışmalarına başladım. Ama motor çalıştıramama durumu can sıkıcıydı ve bu iki modelin de elektrikliye dönüşümü sıkıntılıydı. İşler de fazlasıyla yoğun olunca fazla bir yol katedemedim ve biraz da sırf bu iş için, elektrikli yeni bir model alma fikrine ağırlık vermeye başladım ve Sebart AngelS 30e ile ufak ufak kesişmelere başladım. Sağolsun Sarven de bu modelle ilgili kendi tecrübelerini aktardıkça aklıma yatmaya başladı (detaylar eylül ayı özetinde gelecek) :RCKolik:

(Nisan/Mayıs dönemi özeti bu kadar)
 
Haziran/temmuz döneminde hiç uçuşa gidemedim, ne zaman gidebilecek durumum olsa hava kötüydü, havanın güzel olduğu zamanlarda da benim işlerim olduğu için gidemedim. Zaten pek iştahım da yoktu o yüzden çok zorlamadım. İşler de yoğun olunca bu dönem de sınırlı aktiviteyle geçti.

T-2 için EDF ile bir deneme daha yapayım dedim, elimdeki 80mm lik EDF yi monte edebilmek için gereken parçaları tasarlayıp bastım, ama güç yine yetersiz olunca uçuşa götürmeyi denemedim bile. Ama orada sürekli sorun çıkaran ön dikmeyi modifiye edip “trailing link” tipi bir mekanizma tasarlayıp monte ettim (T-2 hakkında da önemli haberler eylül güncellemesinde gelecek)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu dönemde yaptığım muhtemelen en dişe dokunur iş Black Horse Stuka için yaptığım tekerlek paçalıkları oldu (hikayenin öncesi şu konuda: )

Ozan’ı ve burada bana bir örnek paçalık veren bir modeci arkadaşı daha fazla bekletmeyeyim artık diyip kalıp işlerine giriştim.

İlk olarak kanatla birleşim yerindeki kaporta parçasını kalıpladım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra da paçalığı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu kalıplarda daha önce hiç kullanmadığım bir “macun” kullandım (gri renkli olan). Bu macun aslında kırpılmış cam elyafları ve epoksi reçinesi ile hazırlanmış, oyun hamuru kıvamında bir karışımdan oluşuyor. Bu macun/reçine uygun oranda sertleştiricisi ile karıştırılıp jel kıvamına ulaşan jelkotun üzerine parça parça kaplanıyor. Normal (kumaş) kullanımına göre en büyük avantajı kıvrımlara, girinti ve çıkıntılara kolaylıkla uygulanabilmesi. Ancak yine de altta hava kalmaması için dikkatli çalışmak gerekiyor.

Kalıplar hazır olunca da cam elyafı ve epoksi ile bir çift paçalık ürettim:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kalıotan çıkan parçaları temizleyip olabildiğince yakın iki renk seçip (bu bile başlı başına bir hikayeydi ama detaya girmeyelim şimdi :lollol:) oto boyasıyla boyadım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


En son da parlak 2k oto verniği atıp yakıta karşı korumaya aldım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Temmuz sonunda Türkiyedeyken Ozan ile buluşma ve sonunda yüz yüze tanışma şansımız oldu, paçalıklarını da teslim ettim. Renklerden birisi güzel tutmuş ama diğeri pek de iyi sayılmaz, neyse ki modelin kendi renkleri de birbirini tutmuyor da çok göze batmıyor :lol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Tam o sırada bir de kendi kendime dirsek darbesi attım. Kışın bahçe ile uğraşırken dirseğimi fazla zorlamışım (yaşlılık belirtisi), sakatlık öyle bir seviyeye ulaştı ki artık uçakların motorlarını çalıştıramaz hale geldim.
Geçmiş olsun kardeşim, şimdi nasılsın ? Umarım iyileşmişsindir. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: hasan çeli k
Temmuz ayının sonunda, burada okullar kapanınca, toparlanıp Türkiye'ye geldik. İş yoğunluğu nedeniyle ben 10 gün kadar kalabildim sadece, hızlıca geri döndüm. İstanbulda olduğum sırada Sarvenle buluşma fırsatı oldu, AngelS 30'u tartıştık biraz (Zamanında bu uçakla F3A da Türkiye şampiyonluğu var adamın, detaylarını o anlatır isterse). Beni modeli almaya ikna etmekle kalmayıp sağolsun kendi modelinden kalma Hacker motor ve ESC'sini de bana verdi. Ben de döner dönmez ilk iş modelin siparişini verdim.

Gönlüm sarı siyah renk şemasından yanaydı ama malesef stokta yoktu, geri kalan seçeneklerden benim için en 'kabul edilir olanı' mavi kırmızı olandı, mecburen, gönülsüz de olsa onu sipariş ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Paketi açınca pek de tatlı bir sürprizle karşılaştım!
Bana ayıplı mal yollamışlar, rengi yanlış, yaşasınnnnn :heartxf::heartxf::heartxf::halay::halay::yuppi::yuppi::hoppa::hoppa:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazır çocuk evde yokken, tek hamlede odasını işgal edip modeli bir araya getirmeye başladım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Servo olarak da modelle birlikte Savoxun mini servolarından almıştım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Model hızlıca ayakları üzerine kalktı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve ilk fırsatta da sahadaki yerini aldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Model sahaya çıktı çıkmasına da, uçmadı!
Sebonun tasarımlarının ne kadar güzel olduğunu bildiğim ve Sarvenin de model hakkındaki yorumlarını da üzerine eklediğim için beklentim hayli yüksekti. Kullandığım motor ESC de tavsiye edilen sistem. Teorik hesaplamalarda pervane itkisi de hatve hızı da gayet uygun, ama uçak çok saçma bir şekilde, inanılmaz güçsüz ve yavaş uçuyordu. Daha kalkar kalkmaz, tam dolu pille, tam gazda bile anca epey bir burun yukarı posizyonda zar zor havada tutabildiğimi farkedince hiç riske girmeden dönüp inişe gelmeye karar verdim. İnişte de hafif bir yan rüzgar vardı, az biraz 'crab' ile yanlayarak yaklaştım ve gayet yumuşak bir şekilde indim, ama yanlayarak inmem bu gayet hafif ama narin modele fazla geldi, garibanın bileği burkuluverdi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hay bin kunduz modu yine on!

Sonrasında başka bir pervaneyle tekrar denedim, sonuç yine aynı...
Sarvenle biraz telefonda konuyu değerlendirdik, o da inanamadı bir türlü olaya. En iyisi 3S den 4S'e geçip bir de öyle deneyeyim dedim. Model 4S lipoya geçince (tabi pervane de ona göre değiştirildi) biraz olsun uçar hale geldi, ama yine de teorik hesaplamalardaki çekiş ve hız değerleri ile alakası yoktu... Ancak bu haliyle en azından uçar hale gelmişti. (AngelS30e maceralarının devamı eylül güncellemesinde)

Ağustos ayında AngelS30e’ye ilaveten başka bir yeni model de filoma katıldı.
11-12 yıl önce, Türkiyedeyken çift motorlu uçak uçurmayı öğrenme amacıyla kendime bir Seagull Dual Ace ARF modeli toplamıştım. Modelle birlikte iki tane de Thunder Tiger FS-54 motor alıp kullanmıştım. Bu meretle epey bir uçup tecrübe kazanınca da ESM Messerschmitt 110’a geçip bu modeli satmıştım.
Buraya taşındıktan sonra, yeniden çift motorlu uçakları uçurabilmek için bir yandan ebayde bu modeli takip etmeye başladım. Model artık üretilmediği için bulmak da zor, arada sırada tek tük düşen modeller de mantıksız fiyatlarda olduğu için almadım. Temmuz sonunda Türkiyedeyken ebayde sıfır, kutusunda bir model satışa çıktı, başlangıç fiyatı da gayet makuldü (100gbp) Adam ilanda modeli postalamayacağını sadece şahsen gelip teslim alınacak şekilde satacağını yazmıştı. Konum da bizim eve 2 saatlik mesafede olunca tamam dedim, adamla da yazışıp kazanırsam teslim alabileceğim tarihi belirtip olurunu aldım ve teklif verdim. Niyetim gerekirse 200 en fazla 220’ye kadar çıkmaktı, ama benden başka teklif veren çıkmadı ve model 100 pounda benim oldu :halay:
İngiltereye gelir gelmez ilk haftasonunda atlayıp gittim, modeli teslim aldım. Gerçekten kutusunda sıfır olduğunu görünce de çok sevindim :heartxf:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çocuk odası AngelS 30 ile işgal altında olunca mecbur bu modelle de hemen salonu işgal ettim 🤣🤣🤣 Hanımla çocuk dönene kadar ne kadar çok iş yaparsam kardır!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Önceki modelden kalma motorları da çıkartıp bir güzel temizlik bakım yapıp modele monte ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motorlara pek güvenmediğim için haftasonunda uçuşa gitmeden önce bir test yapmak istedim. Etrafta en uygun yer olarak da işyerini seçtim ve modeli taşıyıp öğlen arasında motorları ateşleyip az biraz ayar yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şaşırtıcı bir şekilde motorların ikisi de güzel çalıştı, ve az bir ayarla senkronize hale de geldiler. Motorlar da sınavı geçince kalan son işleri bitirip haftasonunda modeli ilk uçuşuna çıkardım. Teslim aldıktan tam bir hafta sonra da ilk uçuşunu yapmış oldum, bir nevi rekor sayılacak bir hız bu benim için 🤣

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk uçuş gününde 5 uçuş yaptım, ikisinde havada bir motor sustu 😅 neyse ki ikisinde de modeli sağ salim indirmeyi başardım. Aradan epey zaman geçmiş olmasına rağmen bazı becerileri kaybetmemiş olduğumu görmek iyi oldu, yeniden çift motorlu bir uçak uçurmanın keyfi de cabası!

(Ağustos da bu kadar, eylülde görüşmek üzere:RCKolik:)
 
Geçmiş olsun kardeşim, şimdi nasılsın ? Umarım iyileşmişsindir. ;)

Teşekkürler abi, yavaş oldu ama evet iyileşti çok şükür. Agustos sonu gibi motorları sorunsuz çalıştırabilecek duruma geldim, bu gunlerde de artık hiç ağrı kalmadı diyebilirim:thumbup:
 
Motoru takabilmek için bir “kutu” tasarlayıp lazerle kesip monte ettim. Bu kutu modeldeki mevcut motor montaj somunlarına tutturuluyor, yani istediğim zaman geri dönme şansı olacak.
Birincisi bu bir heli motoruna benziyor o yüzden çok beğendim. :heartxf: Fakat redüksiyon dişlisi olmadan shaftı direk pervaneye takarak kullanmış olman enteresan geldi bana. 🤔 Pervane için anormal devirlere çıkmıyor mu dönüş ? ESC'den sınırlasan bu defada mutsuz çalışır, ESC ve pilin fazlaca ısınır diye düşünüyorum. Ayrıca tork ve enerji tüketimi de pek optimum olmaz sanki ?
 
Son düzenleme:
Bana ayıplı mal yollamışlar, rengi yanlış, yaşasınnnnn :heartxf::heartxf:
Vay şekşe tüm ayıplar böyle güzel olsa :lollol::lol:
Şaşırtıcı bir şekilde motorların ikisi de güzel çalıştı, ve az bir ayarla senkronize hale de geldiler. Motorlar da sınavı geçince kalan son işleri bitirip haftasonunda modeli ilk uçuşuna çıkardım. Teslim aldıktan tam bir hafta sonra da ilk uçuşunu yapmış oldum, bir nevi rekor sayılacak bir hız bu benim için 🤣
Aman dilimizi ıssıralım da nazar değmesin kardeşim. :heartxf::thumbup: