Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Buarada, dün öğrenip çok üzüldüğüm bir haber, Laser engines kapanıyor :( kendimi iyiden iyiye dinazorlar gibi nesli tükenmiş hissediyorum. Tam da Fw-190 için FT-200 almaya hazırlanırken…

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Üzüldüm
Tepkiler: Türker Akgün
Orhanlı mı orası? :lollol:
Vallahi aynı şey geçti dün aklımdan :lol: Arabaların batması ayrı anıları canlandırdı uçağın pistteki halleri ayrı..

Panterle gelseymişim uçuşa eğer, fren kullanmaya gerek olmadan teker koydığum yerden 10 m sonra dururdu meret :lol::lol:

Yeni sezon hayırlı olsun @Özgür Evren Varol kardeşim. :thumbup::halay:

Teşekkürler adminim :saygilar:Çarşambaya da uçuşa gitmek için izin yazdım kendime. Sakin ortamda antraman uçuşu yapabilmek güzel olur ama eğer hiç kimse gitmeyecekse arabayla tek başıma çamura batmayı gözüm kesmiyor açıkçası... En kötü atölyeye kapatırım kendimi :evil: Dün sahada gördüğüm çamurun kuruması için en azından iki hafta az yağışlı hava lazım. Bizim buradaki taşkın durumu da halen devam ediyor zaten, o kadar doydu ki toprak suya, sanki geri kusuyor, yağış olmadan nehrin seviyesi yükseliyor gibi :lol::lol:
 
Sıra T-Craft’a geldi!

Bu modeli 2006/2007 de inşa etmiştim. Önce elektrik motoruyla, sonra .30 magnum 4 zamanlı motorla en son da .40 OS 4 zamanlı motorla uçuruyordum.

Bir ara ufak bir modifikasyonla planör çekme tertibatı ekleyip 2m lik planörleri çekme denemeleri de yapmıştık bu modelle :)

Küçük ve keyifli bir modeldir. Hayli de akrobatik, B sertifikası sınavı için RV-4 e yedeklik yapabilecek kapasitede. O yüzden bu hafta bunun tamiratlarını bakımını yapıp pazar günü uçuşa götürüp test etmek niyetindeyim.
Türkiye’den buraya gelirken sol elevatörü hasar görmüştü. Kaplamayı hafifçe sıyırıp iskeleti tamir ettim. Kaplamayı daha iyi tutturabilmek için bir yapıştırıcı sipariş ettim, elime ulaşınca tüm modeldeki kalkan veya sökülmüş kaplamaları tamir edeceğim. Aynı siparişte yeni bir alıcı pili ve anahtar da var, el atmışken bunlar da yenilenmiş olacak :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Neden nerde ne zaman bilmiyorum ama bu modelin aileron pushrodları üzerinde değildi. Muhtemelen depoya kaldırmak için paketlerken aileronları ve servoları korumak için sökmüşümdür. Depodan gelen eşyalara hızlıca baktım ama bulamadım. Daha fazla zaman kaybetmeden iki tane pushrod ne olacak yenilerini yaparım diyip giriştim. Uygun çaplı bir çelik tel bulup tornada (ama elle 🤣) 2-56 diş açıp uygun boyda kestim. Uçlarına da klevisleri takınca 5 dakikada iş bitmiş oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileronlar da bağlanınca emanet bir pille alıcıyı besleyip, vericiye yeni bir model açıp radyo kurulumunu ve ince ayarları yaptım.

Bir yandan da pervane boyama işine giriştim (maksat boya uyguluğunu test etmek). Pervaneye ince bir zımpara yaptım, sonrasında bir dahtaya tutturup boyamaya giriştim. Önce astar, sonra uçlara beyaz astar, sonra uçlara sarı, en son da sarıları maskeleyip siyah boya ve maskeler söküldü:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bi 24/48 saat geçsin boya tamamen kemikleşince ve uyumlulukları da kesinleşince üzerlerine 2K vernik atıp yakıttan etkilenmez hale getireceğim.
 
Paket ulaştı, akşama görücez bakalım neyin nesiymiş bu meret! (Kokusu bildiğiniz beyaz tutkal :lol:, beyaz tutkal da ısı ile aktive oluyor sonuçta. Adamlar beyaz tutkalı 10 değişik şişeye doldurup değişik isimlerle satıyor olabilirler 🤣🤣)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pervane de fena olmadı sanki..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Aynen abi ondan bende de var, sulandırılmış beyaz tutkal :)

Bu arada oracover'ın benzer bir solüsyonu var o ama sanırım tinerle inceltilmiş kontak yapıştırıcı tadınca bir şey. Hafif kaplama ihtiyacı olan durumlarda oracover'ın arkasında yapışkan tabaka olmayan filmini (oracover air indoor, 17 g/m^2) alıp (böylece kaplamanın açık konstrüksiyona yapışmayan yerlerinde yapıştırıcı ağırlığından tasarruf ediliyor) konstrüksiyona bundan sürüp kaplamanı yapıyorsun.



Rahmetli Ohannes (Kalaycıyan) usta bally'yi selülozik tinerle inceltip kaplama yapacağı yere bunu fırça ile sürer, kurumasını bekledikten sonra da kaplamayı ütüyle uygulardı.
Yakıt emdiği için artık kaplama tutmayan yerlerde de işe yarardı.
 
Aynen abi ondan bende de var, sulandırılmış beyaz tutkal :)

Bu arada oracover'ın benzer bir solüsyonu var o ama sanırım tinerle inceltilmiş kontak yapıştırıcı tadınca bir şey. Hafif kaplama ihtiyacı olan durumlarda oracover'ın arkasında yapışkan tabaka olmayan filmini (oracover air indoor, 17 g/m^2) alıp (böylece kaplamanın açık konstrüksiyona yapışmayan yerlerinde yapıştırıcı ağırlığından tasarruf ediliyor) konstrüksiyona bundan sürüp kaplamanı yapıyorsun.



Rahmetli Ohannes (Kalaycıyan) usta bally'yi selülozik tinerle inceltip kaplama yapacağı yere bunu fırça ile sürer, kurumasını bekledikten sonra da kaplamayı ütüyle uygulardı.
Yakıt emdiği için artık kaplama tutmayan yerlerde de işe yarardı.

Sağolasın Sarven bilgiler için :thumbup:
Alifatik tutkalla kanatlara balsa kaplama yapılırken kullanılan “ütüleme” yöntemi var bide. Sonuçta hepsi benzer kimyada tutkallar, işe yarıyor.
Elevatörden sonra firewall etrafında kalkmaya başlamış kaplamaları da bu meretle yeniden yapıştırdım, gayet güzel iş gördü.

Sonrasında deponun tüm hortumlarını yenileyip bir güzel temizleyip geri yerleştirdim modele.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Herşey hazır olunca da motor çalıştırıp test etmeye giriştim. Amma velakin ilk denemede meret pervane fırlattı çok fena 😬
Bunun detaylarını nedenini niçinini ayrıca anlatacağım, zira muhtemelen ucu 9-10 sene öncesine giden ama dün de devam ettirdiğim bir hatalar zinciri söz konusu. Neyse ki kimseye birşey olmadı. Sorunu farkedip düzelttikten sonra motor güzel çalıştı.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Akşam da hata zincirinin tee en başına dönüp gerekli düzeltmeleri yaptım. Bugün sahada motorun ince ayarlarını yapacağım, güven verirse de uçuş vakti geldi demektir :thumbup::halay:
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sonrasında deponun tüm hortumlarını yenileyip bir güzel temizleyip geri yerleştirdim modele.
Ellerine sağlık kardeşim yeni gibi olmuş.%p:bravo:
Herşey hazır olunca da motor çalıştırıp test etmeye giriştim. Amma velakin ilk denemede meret pervane fırlattı çok fena 😬
Bunun detaylarını nedenini niçinini ayrıca anlatacağım, zira muhtemelen ucu 9-10 sene öncesine giden ama dün de devam ettirdiğim bir hatalar zinciri söz konusu. Neyse ki kimseye birşey olmadı. Sorunu farkedip düzelttikten sonra motor güzel çalıştı
Büyük geçmiş olsun neyse ki bir şey olmamız. :eek: Kök sebebi merak ettim doğrusu. ;)
 
Alifatik tutkalla kanatlara balsa kaplama yapılırken kullanılan “ütüleme” yöntemi var bide.
Aynen abi. D-Box'ı yapıştırırken kullanıyorum ben de.

Bu arada çok geçmiş olsun. Şöyle bir şey önerebilirim. Zımpara kağıdından pul yapmak. Zımpara kağıdını bir birine alın alına yapıştırıp çift taraflı bir kağıt elde edip bundan pervane ile metal washer arasında koymak. Bazı hub'lar daki tırtıklar da yeterli olmayabiliyor, buraya da bir zımpara pulu konulabilir. Sürtünmeyi ciddi şekilde arttırdığı için titreşimde gevşemelere karşın iyi bir önlem oluyor.
4 zamanlılarda kontra somun da var ama yeterli gelmeyebiliyor. Kontralar da gevşiyor. Sürtünmeyi arttırıp her uçuş günü öncesinde torklamak ideal.

Bir de bu tarz bağlantıları ilk torlamadan 24 saat sonra yeniden bir torklamak da gerek. Bizim otomotivde joint ve torklama cihazı validasyonu için kullandığımız bir yöntemdir. İlk torklamadan itibaren bağlantı bir miktar tork kaybeder. Genel kabul 24 saat sonra tekrar torklamak ve tork kaybını ölçmektir. Bu kayıp göz önüne alınarak ilk torklama miktarı bir o kadar arttırılır. Malum seri imalatta tek sefer hakkınız var :)

Bir de spinner kullan abi. En azından şu spinner nut'lar var ya, onlardan kullan abi. Starter da malum gevşetme yönünde dönüyor.

Bu arada yakıt ne kullanıyorsun, galonu ya da litresi kaç pound? Ben en son wildcat %10'u (1 galon) 100 liraya aldığımı biliyorum :D