Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Kara Şahin harika görünüyor ama pallerin görüntüsü çok üzücü 😂 metal rengine boyamanın teknik olarak bir sıkıntısı mı var yoksa zamansizliktan mı ilgilenemiyorsunuz? Yoksa eminim çoktan planlama yapılmıştı.
 
Bu kuş ne zaman uçacak diye bekliyordum 😅 hayırlı uçuşlar😎😎

Teşekkürler.
Şimdi arkadaşlardan teyid geldi sahada olacaklarmış, ben de iki saate kadar orada olacağım, vide da çekmeye çalışırım :RCKolik:
Vay böyle bir konumuz olduğunu ben unutmuştum. :lollol::lol:

🤣🤣 üç vakte kadar başka bir konu da hortlayacak adminim hazır olun 🤣🤣

Kara Şahin harika görünüyor ama pallerin görüntüsü çok üzücü 😂 metal rengine boyamanın teknik olarak bir sıkıntısı mı var yoksa zamansizliktan mı ilgilenemiyorsunuz? Yoksa eminim çoktan planlama yapılmıştı.

Ummandayken boyamaya fırsat olmadan taşınma olayı ortaya çıkmıştı. Sanırım iki veya üç kez falan uçurmuştum bunu anca. Tam elim alışmadan boyama işlerine girişmiyorum mümkünse. Bu merette de hoşuma gitmeyen iyileştirme isteyen birkaç nokta var, onları halledip biraz daha uçunca komple govdeyi boyamaya girişeceğim, paller de o sırada mat siyaha boyanacaklar (gerçi paller için beklemeyebilirim, kesinlikle çok kotü duruyorlar 🤣)
Aynı mekanikleri kullanan süper kobranın pallerini de mat siyaha boyamıştım, görüntüyü çok etkiliyor!
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Mekan böyle biyer. Hava epey ruzgarliydi, 30km/s ruzgar darbelerde 55-56km/s 😬
İki sorti uctum? Ucmak da denmez ya ruzgarla savasmaca daha cok :) ama olsun maksat ilk ucusu yapmis olmak, ustelik model de kirimsiz donuyor eve daha ne olsun.
Bolca laklak sohbet arkadaslarla tanisma kaynasma.
Umarim yakinda daha guzel daha sakin bir havada ucma sansi cikar. Hem ucus daha keyifli olur hem de kusun ayarlarini daha bir oturtma firsati olur. :saygilar::RCKolik:
 
Son düzenleme:
Bence gayet güzel, helicilere çok bile. :lollol::lol: Bu arada bu uçuş alanı kamuya ait alandır diye düşünüyorum, doğru mudur kardeşim ?

Ciftlik arazisi abi, kulup fotoda bicili olarak gorulen kucuk alani kiralamis ciftlik sahibinden. Arkada ufak, 3x4 m civari, baraka gibi (shed) yapi var bir de kulube ait. Zaten cok uyesi olan bi klup de degil, 15-16 uyeyle donuyor (ana masraf kira). Ucus kulubunun maliyetleri cok daha yuksek ama orda da 120 üye var :)
 
Ciftlik arazisi abi, kulup fotoda bicili olarak gorulen kucuk alani kiralamis ciftlik sahibinden. Arkada ufak, 3x4 m civari, baraka gibi (shed) yapi var bir de kulube ait. Zaten cok uyesi olan bi klup de degil, 15-16 uyeyle donuyor (ana masraf kira). Ucus kulubunun maliyetleri cok daha yuksek ama orda da 120 üye var :)
Demek çiftçiden direkt kulüp üyeleri kiralıyor. :eek: Vay be adamlar farklı bir alemdeler, bunu bir kez daha görmüş olduk. :D
 
Demek çiftçiden direkt kulüp üyeleri kiralıyor. :eek: Vay be adamlar farklı bir alemdeler, bunu bir kez daha görmüş olduk. :D

Devlet çiftçilere arazilerinin belli bir kısmını ekmemeleri için bir destek veriyormuş sanırım. Amaç belli bir alanı "doğal, vahşi" haliyle bırakmak, yabani otlar börtü böcek arılar polenatörler vs yaşayacak yer bulsun, doğal çeşitlilik korunsun diye. Böyle ekilmeyen kısımlar da bizimki gibi faliyetler için kullanılıyor bir yandan :)
Alan hoşuma gitti ama, ön açık, kuzeybatıya bakıyor yani güneşin göze girmesi riski düşük çoğu zaman. Tabi Ummandaki piste alıştıktan sonra buradaki gibi hayli sınırlı bir alandan inmek/kalkmak biraz gerginlik yaratıyor :D Ummanda da hayali bir sınırlı alanı kullanıyordum inip kalkmak için, ama yine de birşey olsa her yere inebileceğini bilmek rahatlık, burada işler biraz farklı tabi. Ama uzun vadede pilotajımı geliştirecek birşey tabi bu o yüzden memnuniyetle karşılıyorum :)

Dünkü ikinci uçuşun videosu. Uçuş anlamında bi heyecan yok, tüm uçuş rüzgarla mücadele ve modeli en azından belli bir konumda ve pozisyonda tutma çabası ile geçti, zaten bir yerden sonra bu iş sakat diyip erken inmeye karar verdim. Scale gövdenin ve özellikle arkadaki yatay stabilizenin rüzgardan etkilenip uçuşun stabilitesine kötü etkisini görmek adına iyi bir tecrübe oldu. O kuyruktaki stabı hareketli yapmayı düşünüyorum, hover/iniş/kalkış modunda aşağıya baksın normal uçuş modunda ve özellikle böyle rüzgarlı havalarda yatay olsun (gerçeği de benzer bir mantıkla çalışıyor zaten).

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
O kuyruktaki stabı hareketli yapmayı düşünüyorum, hover/iniş/kalkış modunda aşağıya baksın normal uçuş modunda ve özellikle böyle rüzgarlı havalarda yatay olsun (gerçeği de benzer bir mantıkla çalışıyor zaten).
Hareketli olması güzel olur bence de. Nasıl bir planın var bunu yapmak için ?
Ağırlık merkezi olabildiğince geride olan stabın uygun sürtünmeye sahip bir milden geçirilmesiyle yer çekimi ve hava akımı etkisiyle serbest bir şekilde hareket edebildiği bir yapı canlandı gözümde. Kuvvetlerin değişimiyle mili referans noktasına getiren bir yayda güzel olurdu. Arzular şelale . :laugh:
 
Son düzenleme:
Hareketli olması güzel olur bence de. Nasıl bir planın var bunu yapmak için ?
Ağırlık merkezi olabildiğince geride olan stabın uygun sürtünmeye sahip bir milden geçirilmesiyle yer çekimi ve hava akımı etkisiyle serbest bir şekilde hareket edebildiği bir yapı canlandı gözümde. Kuvvetlerin değişimiyle mili referans noktasına getiren bir yayda güzel olurdu. Arzular şelale . :laugh:

Olayı karmaşıklaştırmaya gerek yok, basitçe bir servo ve pushrod. Uçuş modu anahtarına bağlı olarak ve servo hızı yavaşlatılmış bir şekilde gayet güzel iş görür. Önemli olan düz uçuşta uçuşu, bozmayan konumu yakalamak için testler sırasında pozisyonun bir nevi ayarlanabilir olmasını sağlamak. Sonrasında iki pozisyonlu olarak çalışsa da yeter de artar.
 
Olayı karmaşıklaştırmaya gerek yok, basitçe bir servo ve pushrod.
Bende servo koy dersem " Yok artık! " dersin diye zihni sinir projeler geliştirmeye çalışıyorum burada. :lol: :lol:

Madem servo koymayı göze aldın, o durumda küçücük bir gyro takmak mı yoracak sanki seni. :laugh:

Laf aramızda günün sonunda sen gerçeğindekinin aynısını yaparsın gibi geliyor bana ;D
 
Son düzenleme:
Bende servo koy dersem " Yok artık! " dersin diye zihni sinir projeler geliştirmeye çalışıyorum burada. :lol: :lol:

Ah siz heliciler yok mu, hayati 3+1 ama fiyata gelince 3ün1’i servolardan ibaret sanıyorsunuz🤣🤣

Madem servo koymayı göze aldın, o durumda küçücük bir gyro takmak mı yoracak sanki seni. :laugh:

Ah siz heliciler yok mu, gyrosuz ayakkabı giyemiyorsunuz :lollol::lol:

Laf aramızda günün sonunda sen gerçeğindekinin aynısını yaparsın gibi geliyor bana ;D

Gerceğindeki sistemin geliştirilmesi epey problemli olmuş, birkaç tane ölümlü kaza bile yaşanmış bu kuyruk nedeniyle.

Black Hawklarda kuyruk rotoru da bir miktar yukari bakacak şekilde açılı dikkat ederseniz. Gerçek helide ağırlık merkezi ana rotor ekseninden epey bir gerideymiş, bunu dengelemek için kuyruk rotorunu biraz yulari çevirmişler ki helinin kuyruğunu yukarı çekip taşıma kuvvetine yardım etsin demişler. Yatay kuyruk da benzer bir amaçla aşağı doğru duracak (ileri hareketle birlikte kuyruğu yukarı kaldıracak) şekilde tasarlanmış. Tabi bu kuvvet aerodinamik olduğu için hava hızına bağlı olarak değişmekte, bunu dengelemek için de kuyruğu otomatik bir sistemle değişken açılı olacak şekilde tasarlamışlar. Hava hızı arttıkça kuyruk da yataya yaklaşacak şekilde hareket ediyormuş. Amma velakin, herşeyde olduğu gibi bu sistem de başlarda epey sorunlu çalışıyormuş ve sistem arıza yaptığında kuyruğun sonuna kadar aşağı inmesine neden oluyormuş. İleri doğru yüksek hızda hareket eden helikopterde kuyruğun aşağı inmesinin sonucunu tahmin edersiniz sanırım.
Velhasıl sorunun çözümü olarak en nihayetinde sırf bu hataya özel bir uyarı sinyali, kumandalara bir “override” butonu ve açıyı kontrol eden ilave bir manuel kontrol kumandası eklemişler. Sistem sorun yaşadığında kokpitte uyarı alarmları çalıyor, alarmı tanıyan pilot anında butona basıp yatay kuyruğun aşağı inmesine engel oluyor ve manuel kontrole geçiriyor, ikinci pilot da manuel kumanda ile uçuş hızının gerektirdiği “trim”i yapıyor.

Şimdi bunu modele uygulamak için gereken şeyleri listelersek:
-İkinci pilot

;D:lollol::coolxf::RCKolik::saygilar:
 
Ah siz heliciler yok mu, gyrosuz ayakkabı giyemiyorsunuz :lollol::lol:
Nasıl abartıyorsun... Bağcıksız ayakkabılar çıktı çıkalı sadece tabanında gyro kullanıyoruz artık, tercihen 3 eksenli. :p

Eeeee ne zaman başlıyorsun deneme uçuşlarına :)
 
Bugün öğleden sonra işten izin alıp “Laser Engines” fabrikasına ziyarete gittim. Şimdilik birkaç foto koyuvereyim, ziyaretimin esas sebebini sonra açıklayacağım!



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol