Arkadaşlar selamlar;
Şaka maka bir aydır tembellik yapıyormuşum yahu.
Araya giren işler sebebiyle bir süredir inşaata ilgi gösteremiyordum. neyse kaldığımız yerden devam edebiliriz.
aradan geçen zamanda kanadın diğer yarısını da kapladım, hücum kenarlarını zımparayla ovalleştirdim, eleronları yerlerinden sökmeden önce firar kenarlarına 4 cm lik parçaları 10 mm balsadan keserek yapıştırdım, zımparayla üçgen şekli verdim.
Kanatları birleştirerek hücum kenarının sabitleme pimlerini ayarlarım. Epeyce uğraştırdı bu iş.Kanadı yerine yerleştirirken elle kesimin zararlarını gördüm. ufak zımpara rötuşları yapmam gerekti ama hallettim. Çöyle birşey oldu;
Kanadın ortasını kaplamadan önce servo uzatmalarını yerlerine taktım ve kaplama tamamlandı. 2 mm balsa bittiği için parça pincik artıklardan kullandım epeyce. Orta kaplamanın altında görünen küçük parçalar balsa levhalar üstüne binsin diye koyduğum parçalar, bu sayede dışarıdan japon damlatmak zorunda kalmadım.
Daha sonra eleronları yerlerinden keserek eleronun ön, kanadın arka parçalarını yine 10 mm balsadan keserek yapıştırdım.
Eleronların ön uçlarına üçgen şekli vermek için kılavuz çizgilerini çizdim be zımparayla şekillendirdim.
Sıra geldi kanopi ile cowling yapmaya. Strafordan kalıplarını hazırladım, biraz atmasyon oldu ama iş yapacak gibi. Bunları hasır elyaf/epoksi ile kaplayıp öyle kullanacağım. Tabii ki cowlingin içi boşalacak. Bu arada, kalıp kolay ayrılsın diye illa wax mı bulmalıyım, yoksa evde/civar nalburlarda bulabileceğim pratik bir malzeme var mıdır?
Bu arada, yatay stabilizede kullandığım 10 mm balsa hafiften bombeli olduğundan stabilize de bombeli olmuş. Bunu düzeltmek için stabilizenin firar ucundan 3 mm lik bir parçayı kesip 3 mm kavak kontrplaktan kestiğim parçayı buraya gömdüm, sorun halloldu, hem de stabilizenin direnci arttı (ağırlığı da azıcık arttı ama işime gelmiyor ya ses etmiyorum).
Macun çekmeyi de tamamlayıp kurumaya bıraktım. Yarını da zımparaya ayıracağım. Özgür Evren beyin "Kaplamanın güzelliği zımparaya harcadığınız emekle orantılıdır" mealindeki özlü sözü doğrultusunda usul usul zımparalayacağım.
An itibariyle ağırlık (gr) durumu ise şöyle:
Gövde :1305 (Mount/depo/bellcrank dahil)
Kanat : 940 (Sağ kanada denge için eklenen 10 gr ve uzatma kabloları dahil)
Rudder/Elevatörler/Dik stabilize : 75
Yatay stabilize : 65
Eleronlar : 120
Bunlar 2505 gr geliyor (15 gr macun, beceriksizliğin bedeli). İlave olacaklar:
Motor : 815 (OS Max 1,08 FSR)
Egzos : 265 ( Bu orjinal egzos, bison egzos var, o 110 gr, belki onu kullanırım)
Servo (5) : 245
Pil (6 v NiMh): 155
Kaplama : 500 (yaklaşık)
Bunlar da 1980 etti. Ölçmediğim alıcı, menteşeler, iniş takımları, cowling ve canopy, servo telleri falan var. Ağırlığını bildiklerimiz 4485 gr etti. Prospektüste 10-15 lb (4,5-6,75 kg) diyordu. Ben 5-5,5 kg gibi biter diyorum. Velhasıl fena değil.
Her zaman olduğu gibi ustaların yönlendirmeleri baş göz üstüne
Şaka maka bir aydır tembellik yapıyormuşum yahu.
Araya giren işler sebebiyle bir süredir inşaata ilgi gösteremiyordum. neyse kaldığımız yerden devam edebiliriz.
aradan geçen zamanda kanadın diğer yarısını da kapladım, hücum kenarlarını zımparayla ovalleştirdim, eleronları yerlerinden sökmeden önce firar kenarlarına 4 cm lik parçaları 10 mm balsadan keserek yapıştırdım, zımparayla üçgen şekli verdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanatları birleştirerek hücum kenarının sabitleme pimlerini ayarlarım. Epeyce uğraştırdı bu iş.Kanadı yerine yerleştirirken elle kesimin zararlarını gördüm. ufak zımpara rötuşları yapmam gerekti ama hallettim. Çöyle birşey oldu;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanadın ortasını kaplamadan önce servo uzatmalarını yerlerine taktım ve kaplama tamamlandı. 2 mm balsa bittiği için parça pincik artıklardan kullandım epeyce. Orta kaplamanın altında görünen küçük parçalar balsa levhalar üstüne binsin diye koyduğum parçalar, bu sayede dışarıdan japon damlatmak zorunda kalmadım.
Daha sonra eleronları yerlerinden keserek eleronun ön, kanadın arka parçalarını yine 10 mm balsadan keserek yapıştırdım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Eleronların ön uçlarına üçgen şekli vermek için kılavuz çizgilerini çizdim be zımparayla şekillendirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sıra geldi kanopi ile cowling yapmaya. Strafordan kalıplarını hazırladım, biraz atmasyon oldu ama iş yapacak gibi. Bunları hasır elyaf/epoksi ile kaplayıp öyle kullanacağım. Tabii ki cowlingin içi boşalacak. Bu arada, kalıp kolay ayrılsın diye illa wax mı bulmalıyım, yoksa evde/civar nalburlarda bulabileceğim pratik bir malzeme var mıdır?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu arada, yatay stabilizede kullandığım 10 mm balsa hafiften bombeli olduğundan stabilize de bombeli olmuş. Bunu düzeltmek için stabilizenin firar ucundan 3 mm lik bir parçayı kesip 3 mm kavak kontrplaktan kestiğim parçayı buraya gömdüm, sorun halloldu, hem de stabilizenin direnci arttı (ağırlığı da azıcık arttı ama işime gelmiyor ya ses etmiyorum).
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Macun çekmeyi de tamamlayıp kurumaya bıraktım. Yarını da zımparaya ayıracağım. Özgür Evren beyin "Kaplamanın güzelliği zımparaya harcadığınız emekle orantılıdır" mealindeki özlü sözü doğrultusunda usul usul zımparalayacağım.
An itibariyle ağırlık (gr) durumu ise şöyle:
Gövde :1305 (Mount/depo/bellcrank dahil)
Kanat : 940 (Sağ kanada denge için eklenen 10 gr ve uzatma kabloları dahil)
Rudder/Elevatörler/Dik stabilize : 75
Yatay stabilize : 65
Eleronlar : 120
Bunlar 2505 gr geliyor (15 gr macun, beceriksizliğin bedeli). İlave olacaklar:
Motor : 815 (OS Max 1,08 FSR)
Egzos : 265 ( Bu orjinal egzos, bison egzos var, o 110 gr, belki onu kullanırım)
Servo (5) : 245
Pil (6 v NiMh): 155
Kaplama : 500 (yaklaşık)
Bunlar da 1980 etti. Ölçmediğim alıcı, menteşeler, iniş takımları, cowling ve canopy, servo telleri falan var. Ağırlığını bildiklerimiz 4485 gr etti. Prospektüste 10-15 lb (4,5-6,75 kg) diyordu. Ben 5-5,5 kg gibi biter diyorum. Velhasıl fena değil.
Her zaman olduğu gibi ustaların yönlendirmeleri baş göz üstüne