Sumer Yamaner
Moderator
- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,086
- Tepkime puanı
- 23,743
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Rudder pull pull daha iyi olur bence.
Agacim, selam....Selam arkadaşlar,
Motorun duruşu şu anda tam plana göre, benim foto çekmedeki beceriksizliğim yüzünden yanlış algılamalar olabiliyor.
Planda veya yapım açıklamalarında motor açısıyla ilgili bilgi yok (sadece eksen çizgileri var, ve şu anda onlara uygun), uçuşta gariplik olursa pul ekle/çıkar yöntemiyle sağa/aşağıya açı verebilirim, ama önce havada görmek lazım diyed üşünüyorum..
Balsayı bükerken amonyak kullanımını yeni öğrendim, Sarven bey bilgi için teşekkürler, işte forumun faydası.
Bu yasaklı Cumartesi gününde de boş durmadık tabi. Verdiğim şiparişler de gelince.....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Elevatör pushrod düzeneğinin yerini ayarladıktan sonra sırt çıtalarını kesip yerlerine yapıştırdım ve gövdenin kaplamasını bitirdim, sadece kanat montaj vidalarının kontrplak yuvaları hazırlanacak. Canopy ve cowling korkulu rüyam, hayatta beceremediğim şey, en sona bırakacağım, beceremezsem cabrio uçsun . Tabi hatalarım da var, biraz hamlamışım, ama birazcık macun ve zımparayla düzelecek seviyede.
Yarın kısmetse yatay stabilize ve rudder inşaatı başlayacak.
Selamlar Rıfat,Agacim, selam....
Bu bellcrank duzeneginden Baris uretmisti (BN Models) yillar once Turkiye'de... Dynamic ve Hydeout modellerimde kullanmistim, lakin kilavuzlama ile ugrasmamak icin govde icindeki tek yonlu calisan parcanin karsiligini da yapip, fiberle guclendirdikten sonra pull-pull olarak kullanmistim...
Yeterince mukavemeti varsa malzemenin yapilabilir... Pushrod ve kilavuz agirligindan da kurtarir hem...
Selamlar Rıfat,
Barış Nalçacı'nın Dynamic ve Hydeout modellerinden ben de uçurmuştum İstanbul'dayken (keşke üretim devam etseydi, çok güzel modellerdi), Dynamic'de 91 FX, Hydeout'da 108 FSR kullanmıştım; hatta Dynamic'i bir arkadaşım uçururken çaktı, onun üzerinden çıkan bellcrank hala duruyor, dar geldiği için bunda kullanamadım ve genişini aldım.
Teklifini düşüneceğim ama sanki çok bir ağırlık kazancı olmayacak diye düşünüyorum.
(Bu arada sen bizimAdana'daki rıfat değil misin yaw???)
Selahattin abi selamlar.Sanıyorum fotoğraf paylaştınız ama ben göremiyorum.Acaba sorun benden mi kaynaklı?Minnakla Manisa'da mükemmel havanın keyfini sürüyoruz
Yok abi benim telefondan kaynaklıSelahattin abi selamlar.Sanıyorum fotoğraf paylaştınız ama ben göremiyorum.Acaba sorun benden mi kaynaklı?
Teşekkürler,Elinize sağlık @Selahattin GÜVENÇ bey! İtina ve özenle yapılan bir inşaat. Elinize sağlık! ? Özellikle lazer olmamasına rağmen sinir kesimleri çok düzgün görünüyor, nasıl kestiniz? Ve yine, mastar borularının geçtiği delikleri nasıl öyle temiz, düzgün ve hepsi aynı yerde deldiniz? Bir de, mastar ayaklarının oturduğu zemin de tamamen düz olmalı, değil mi? Aksi halde çarpık bir kanadımız olur. Ayrıca, firar kenarı çıtasını yapıştırırken, bütün sinirlerde zeminden yüksekliğin aynı olduğunu nasıl denetlediniz? Ne de olsa balsa yumuşak malzeme ve esneme ve ezilmeler olabiliyor.
Aslında servonun uzun kenarlarına denk gelen yerlere yük binmeyecek, ama takviye yapılabilir. Servo kablosunun orjinali zaten kısa, dolayısıyla kanadın içine uzatma gömeceğim, uzatmayı sök/tak yapmayı çok düşünmüyorum.@Selahattin GÜVENÇ bey, servo yatağının balsa kenarları fazla yumuşak kalacak ve oradan kolayca kırılacaktır. Servo açıklığının balsa kenarına, yani servo boyuna paralel olarak, direnç vermek için sert balsadan bir çıta yapıştırmak iyi olacaktır. Ayrıca, mastar deliklerine kağıttan bir boru yapıp, şimdiden geçirirseniz, daha sonra servo kablolarını daha kolay geçirirsiniz. Elinize sağlık, kolay gelsin.