Kış Projesi: CAP 232

Selahattin Bey elinize sağlık, model gayet güzel ilerliyor. Paylaşımlarınızla balsa inşaat iştahımı kabartıyorsunuz :D epeydir konuya bakamıyordum, anca kendimi güncelleyebildim, neyse ki maidendan önce yetişebilmişim :)

Birkaç not:

-aileron servosu fotoğrafında servodaki pirinç zımbırtılar ters duruyor (evet bu konuda takıntılıyım kabul :D)

-Ömer Bey'in dile getirdiği gibi kanat içinde kağıttan bir tüp yapıp servo kablosu için kullanma fikrini tüm kalbimle destekliyorum. Murphy atolyenizde sizin göremediğiniz bir yerden inşaatınızı izleyip not alıyor, en olmazdediğiniz, en zayıf yerinizden vurmaya hazırlanıyor, benden söylemesi :) Alternatif olarak Sümer abinin dediği gibi kanattaki delikleri genişletmek de bir çözüm olabilir. ufak bir ağırlık ve klavuz ipiyle yeniden kablo çekilir gerekirse, ama benim tercihim kağıt boru yapmak olur :)

-Cam elyafı işi ilk deneme için çok kötü görünmüyor, ama ufak bir uyarı, cam elyafı işi çok haindir, iş biter vay ne kadar harika ve pürüzsüz düzgün olmuş dersiniz, ilk kat astarı vurunca ortaya çıkan manzara karşısında da tuvalete koşma ihtiyacı hissedersiniz :D Ama sonrasında iyi bir ıslak zımpara işçiliğinin düzeltemeyeceği birşey yoktur. Kısacası demem o ki, astar sonrası karşınıza çıkabilecek muhtemel görüntü için moralinizi bozmayın :D
Vebir tiyo, ki siz zor yoldan öğrenmişsiniz :D kaplama sırasında epoksiyi küçük miktarlarda hazırlamayı tercih ederiz. Epoksi kapta bekledikçe kötü olur malum, bitince yenisini hazırlamak kolaydır, hep taze epoksiyle çalışmış olursunuz :thumbup:

Ve bir soru: kullandığınız macun nedir?
Murphy ile akrabalığın nedir?
 
Ve evet epoksi işini zor yoldan öğreniyorum, ama halledeceğimmmmm. Cowling için bir kat daha yapmayı düşünmüştüm zımparaladıktan sonra ne dersiniz? Çünkü içi boşalacak. Bir de ıslak zımparadan kastınız şu kaportacıların yaptığı gibi değil mi? Kuru zımparanın ne gibi bir mahsuru ola ki?

Bu işi öğrenmenin en iyi yolu yapmak, yapmak, hata yapmak, sonra hepsini yeniden tekrar tekrar yapmaktır :D

Zımpara sonrası dış yüzey sizi tatmin ediyor olursa tekrar kumaş kaplayıp yeniden zımpara işi çıkarmanın anlamı yok bence, güçlendirmeyi içerden yapabilirsiniz köpükleri çıkardıktan sonra. Tabi bu biraz da kullandığınız kumaşa bağlı, eğer fazla ince ise o zaman şeklini koruyamama riski olur, köpükleri çıkarmadan önce dışardan yeterli kalınlığa ulaşmak daha akıllıca olur. Bu iş için tavsiyem sadece kaba zımpara yapıp, yüzeyi alkolle çok iyi temizledikten sonra yeni kumaşları kaplamanız olur. Bazı epoksiler kürlenirken çeşitli kimyasallar salıyorlar ve bu bir tabaka şeklinde yüzeyde birikiyor(muş), bu tabaka da yeni kat kumaşın tam anlamıyla yapışmasına engel oluyor deniyor. Benim kullandığım epoksilerde böyle bir durum hiç olmadı ama tedbirli olmakta fayda var. Ayrıca, bu gibi durumlar için aklınızda olsun, epoksi kürlendikten sonra tekrar üzerine yeni bir kat kumaş kaplamak iki kat arasındaki bağın sadece fiziksel adhesyon olmasına neden olur, yani basitçe iki kat birbirine yapışır, ama bir olmaz. Böyle durumlarda en iyisi daha baştan gereken tüm katmanları birlikte yatırmak olacaktır.

Zımparanın ıslak yapılması temelde iki açıdan avantaj sağlıyor, ilki zımparanın dolması gecikiyor, ikincisi de toz engelleniyor, ki özellikle epoksi fiberglas zımpara tozu çok bela birşeydir. Nasıl yapılır derseniz, parça küçükse ve sudan etkilenmeyecek birşeyse direk leğene veya su doldurulmuş lavabo içinde çalışıyorum. Komple suya daldırma imkanı olmayan durumlarda da camsil şişesi gibi bir sprey şişesine su doldurup zımparalayacağım yüzeye ve zımparaya bir iki fısfıs sıkıp zımpara işini yapıyorum. Sık sık da zımparayı bir kabın üzerinde suyla fısfıslayarak üzerinde biriken tortuyu gideriyorum. Zımparalan obje suya karşı hassas ise, misal balsa uçak üzerindeki fiber kaplamayı zımparalıyorsam yüzeyi anca yetecek kadar ıslatıyorum ve sık sık bir havlu ile varsaa eğer akan suları vs kurulayarak çalışıyorum. Ha ufak bir ekleme daha, fısfısa koyduğunuz suya bir iki damla bulaşık detarjanı eklemek de faydalı oluyor.


Murphy ile akrabalığın nedir?

İnan ben de bilmiyorum, epey yakın olduğumuzu düşünüyorum zira sürekli yakınlarda bir yerde oluyor ama hala çözemedim...
 
İçeri kapandık, uçuşlar kesildi, inşaat hızlandı.
en son paylaşımdan sonra geçen zamanda boş oturmadım. Hafta içlerinde Manisa'da zehrimizi attık (en son geçen Çarşamba). Kapanınca da inşaata yüklendik. tabi.
Servo yatağını hazırladım. Planda herhangi bir yer göstermemiş, ben de ağırlık merkezine yakın koydum (ağırlık merkezi biraz daha buruna doğru). Kanatları birleştirmiştim, vidalar için kontrplaktan takviye hazırladım ve deliklerini açtım. Sonra da üzerine gövde ile uyumu sağlayacak parçayı elde kalan artık balsalardan yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanat birleşimini hasır elyap/epoksi ile kapladım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Veee sıra geldi kaplamaya. Eşyaları kurcalarken arşivden 2 m siyah/beyaz damalı kaplama malzemesi buldum ilaç gibi geldi.Gövdenin altıbeyaz, kanat/yatay stabilize altı damalı siyah beyaz olacak. Kanatlar ve gövde sarı/kırmızı.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

canopy ile cowling i macunlayıp bebek poposu kıvamında zımparaladım, temizleyip boyadım, boyanmış resimlerikoymadım çünkü kırmızının tonunu tutturamamışım, tekrar boyanacak. Daha önce dediğim gibi ilk epoksi/elyaf kaplama denemem, 10 üzerinden 7 eder bence, boyalar tamamlanınca foto koyacağım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Son olarak yatay stabilizeyi yerine yapıştırdım. bunu yaparken kanadı monteledim, yere paralelliğini teraziyle kontrol ettim. yataystabilizeden kanat uçlarına olan mesafeleri ölçerek (her iki tarafta da eşit olacak şekilde)stabilizenin pozisyonunu ayarladım. Yapışacak yüzeylere denk gelen kaplamaları sıyırarak 5 dk epoksi ile stabilizeyi yerine yapıştırdım (tabi terazi kontrolünde).


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şimdilik inşaat bu vaziyette, kapanmadan sonra maiden yaparız herhalde.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elinize sağlık @Selahattin GÜVENÇ bey! Çoğu gitmiş azı kalmış. ? Kapanış tam fırsat olmuş. Ben maalesef evden uzakta yakalandım, şimdi şafak sayıyorum. Sormak istediğim bir şey var, yatay dengeleyici ile kanadın paralelliğini nasıl ayarladınız? Yani, yatay dengeleyici su terazisi ile yere paralel, kanadın yere tam paralel olduğundan nasıl emin oldunuz? Malum, kanat düz bir levha değil.
 
elinize sağlık, sadece merak ettiğim için soruyorum , neden nitro motor kullanmadınız?
Konunun ilk postunda OS Max 108 BX1 kullanılıcağı yazıyordu ki o motor glow motordur. Bir yerlerde motor tipi değişikliğinden mi bahsedildi, ben mi kaçırdım? Son fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla genelde glow motorlarda kullanımına aşina olduğumuz engine mount'lar takılmış (bazı küçük ebatlı benzin motorları da bu konvansiyonel mount'lara monte edilebiliyor elbette), bir de yakıt hortumları benzine uyumlu tygon ya da viton hortumlara değil, glow motorlarda kullandığımız klasik silikon hortumlara benziyordu.
 
elinize sağlık, sadece merak ettiğim için soruyorum , neden nitro motor kullanmadınız?
Sarven bey cevabı benden önce vermiş. OS MAX 108 BX 1 kullanacağım. Keşke bu teyyareye uygun benzinli motorum olsaydı da kullansaydım. Herhalde 30 luk falan ister, belki ileride dönüştürürüm (örtülü ödenek oluşturabilirsem tabi, bir de teyyare düzgün uçarsa; neticede avize olma ihtimali de var hani:lol:)
 
Elinize sağlık @Selahattin GÜVENÇ bey! Çoğu gitmiş azı kalmış. ? Kapanış tam fırsat olmuş. Ben maalesef evden uzakta yakalandım, şimdi şafak sayıyorum. Sormak istediğim bir şey var, yatay dengeleyici ile kanadın paralelliğini nasıl ayarladınız? Yani, yatay dengeleyici su terazisi ile yere paralel, kanadın yere tam paralel olduğundan nasıl emin oldunuz? Malum, kanat düz bir levha değil.
Ömer bey bu modelde kanadın üstü düz, dihedral açısı kanadın altında, yani aslına bakarsanız kanadın üzeri düz levha, yere paralel kılınca teyyare deyere paralel oluyor. Başka bir ifadeyle, kanadın üzeri yere paralel iken kanat içindeki sinirler yer düzlemiyle dihedral açısı kadar açı yapıyor (kanadı kanat mastarında dizdiğimiz için).
Bugün de ufaktan çalıştım. Atık balsa yoktur, yapıştırılıp zımparalanmamış balsa vardır diyerek artık kırpık 10 mm balsalardan yatay ve dikey stabilizelerin birleşim yerindeki parçayı ayarladım, kapladım, dik stabilize ve bu parçayı erlerine monte ettim. Pull Pull teşkilatının montajına da başladım.
Alet teyyare gibi görünüyor artık.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Selahattin abi eline sağlık harika bir Uçak çıktı ortaya.Bu arada kaplama filmi olarak ne kullandın? Ben Aliexpress'de satılanlardan kullanıyorum hep ancak kaplama konusunda deneyimim sınırlı olduğundan kaliteleri konusunda şüphem var.Belki benim hatamdan dolayı da olabilir.Çok başarılı olmasam da kaplama yapmaktan çok keyif alıyorum.Saygılar.
 
Selahattin abi eline sağlık harika bir Uçak çıktı ortaya.Bu arada kaplama filmi olarak ne kullandın? Ben Aliexpress'de satılanlardan kullanıyorum hep ancak kaplama konusunda deneyimim sınırlı olduğundan kaliteleri konusunda şüphem var.Belki benim hatamdan dolayı da olabilir.Çok başarılı olmasam da kaplama yapmaktan çok keyif alıyorum.Saygılar.
kaplamalar promodelde satılanlardan Tamer. dediğim gibi damalı arşivden çıktı, ilaç gibi geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Selahattin abi eline sağlık harika bir Uçak çıktı ortaya.Bu arada kaplama filmi olarak ne kullandın? Ben Aliexpress'de satılanlardan kullanıyorum hep ancak kaplama konusunda deneyimim sınırlı olduğundan kaliteleri konusunda şüphem var.Belki benim hatamdan dolayı da olabilir.Çok başarılı olmasam da kaplama yapmaktan çok keyif alıyorum.Saygılar.
Aliexpress'ten son zamanlarda epey kaplama aldım. Kırmızının rengi nar çiçeğine kaçması dışında çok çok başarılılar.
 
Aliexpress'ten son zamanlarda epey kaplama aldım. Kırmızının rengi nar çiçeğine kaçması dışında çok çok başarılılar.
Bunu öğrendiğim iyi oldu en azından ürün kalitesine dair şüphem kalmadı.Hata bende der düzeltmeye çalışırım.Kırmızı rengi ben de beğenmedim abi renk tonu güzel görünmüyor.Ama bir şey dikkatimi çekti benim Phoenix Alpha Trainer'in kaplamasında tarif ettiklerine göre V-Kote diye tabir edilen kaplama kullanmışlar.Kıbrıs'ın iklimi sıcaktır piste gidene kadar sıcaktan dolayı kaplama büzüşüyor ama Allah var Aliexpress'den aldığım kaplamalarda bu sorunu yaşamadım gerdirdiğim gibi aynı şekilde duruyor.:)
 
Bu aliexpresste kaplamanın linkini verebilirmisiniz. Geçen yaz kaplama ihtiyacım oldu. Türkiyede Normal kaplama sadece 2 rulo bulabildim o da istediğim renk değildi şeffafdı . Onun dışına heryerde kevlar, kumaş vb pahalı kaplamalar var
 
Bu aliexpresste kaplamanın linkini verebilirmisiniz. Geçen yaz kaplama ihtiyacım oldu. Türkiyede Normal kaplama sadece 2 rulo bulabildim o da istediğim renk değildi şeffafdı . Onun dışına heryerde kevlar, kumaş vb pahalı kaplamalar var
"Covering Fim Rc" diye aratarak bulabilirsiniz.2m ve 5m seçenekleri var ama 2m olanın linkini sizinle paylaşıyorum.Yalnız bilginiz olsun Real Hawk isimli satıcı(aynı satıcının 2 mağazası var) siparişleri genelde son gün gönderiyor ayrıca soru sorduğunuzda mesajlara hiç bir şekilde cevap yazmıyor.Zaman sıkıntınız varsa diğer satıcıları da tercih edebilirsiniz.