ilk gerçek uçuşum :)

ilk gerçek uçuşum :)

b gun bıraz sert ruzgarda uctum , 450 resmen tutunamıyor veya rudder ile bır tur attırayım derken mutlaka bır yere cok hızlı suruklenıyordu , az morelım bozuldu cunku bırac kac sag hover dısınde ılerı gerıler dısında pek bır sey yapamadım , bır ara ruzgar alddı 10 metreye 1 sn de cıkardı bende gaz verdım 20 metre havaya cıktı helıkopter ufacık kalmıstı idle up sayssınde guvenlı yumusak bır ınıs yaptım 5 pıl uctum ama tedırgındım , ruzgarlı havalarda ruzgarı nereme almam gerekıyor ? bırde anladıgım ruzgarlı havalarda hover calısılamıyor sanırım , bu arada tum arkadaşlarımın yenı yılını kutluyorum , :RCKolik:
 
ilk gerçek uçuşum :)

Helal olsun. [emoji12] [emoji12] [emoji12] [emoji12]
Rüzgarların prensi
 
ilk gerçek uçuşum :)

Pilotaj geliltikçe o rüzgarda hover da durabilir, yeni başlarken zorlaması normaldir


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
ilk gerçek uçuşum :)

bu arada engin tek tabanca takılmasına rağmen kendini acayip hızla geliştiriyor. eğer böyle giderse yaz sonu bize ders vericek . tekrar tebrik ediyorum.
 
ilk gerçek uçuşum :)

erhanım tek tabanca sayılmaz, bır an olsun desteklerını yardımlarını esırgemıyorsun ki, her derdımde wındowsun yardım butonu gibisin ( not: o butonu hıc kullanmadım :laugh: , allah seni başımızdan eksık etmesın :) , tek tabancaya gelınce abı acıkca yazıyorum ızmırdekı arkadaşlardan umudumu kestım ne yazıkki , evlilikler uçmaya engel oluyor sanırım , bende bu hafta evlenıyorum :) , bakalım bende ne değişecek ama bildiğim bir şey var helikopterımı kımse engelleyemez :)

şaka bir yana izmirdekı arkadaşlarhava guzel olunca ınsallah bır araya gelırız tek temellim o , tek tabanca basladık tek tabanca gidiyoruz :p
 
ilk gerçek uçuşum :)

Engin biraz uzak kalıyoruz malesef. Bizde Kadir le nezamandır konuşuyorduk ama anca 2 hafta önce buluşabildik. İzmir in havası belli olmuyor, ev hali hiç belli olmuyor :) Birde iş olunca anca pazarları boş kalıyor. Bir kaç aydır benim model de hasta yatıyor :)

İşallah baharda çok güzel buluşmalar yapabiliriz. Hanımını şimdiden hobiye alıştırmaya bak benden sana tavsiye :) üçmaya birşey demiyebilir ama ileride evde yoplama ayar vs yaparken sıkıntı çıkabilir :laugh:

Bu arada tebrik ederim, bir ömür mutluluklar dilerim :)
 
ilk gerçek uçuşum :)

tamer çok teşekkür ederim iyi dileklerin için dostum , aynen onada simulasyon calıstırmaya basladım , gece gunduz helıkopter bu ne falan dıyorda allahtan oda sporcu salonda pert hale getırıyorum halı kalmıyor bana bır şey dıyecek ;D , baharı ıple cekıyorum o zaman kadar bende bir şeyler yaparım diye düşünüyorum %p , bu arada gecmıs olsun senın modele ne oldu ?
 
ilk gerçek uçuşum :)

Saolasın Engin, benim modelde elektrik arızası var sanırım esc bozuk. Sipariş verdim gelir gelmez toplayacağım.

Baharda güzel uçuşlar yaparız artık. Gerçi ben ne sim çalışabiliyorum nede heli uçurabiliyorum. Bu ara quad topladım, oda kendi kendine uçuyor zaten, 1. seviye olan heli pilotajım sıfıra inecek yakında :laugh:
 
ilk gerçek uçuşum :)

engin guzelsoy' Alıntı:
...ruzgarlı havalarda ruzgarı nereme almam gerekıyor ? bırde anladıgım ruzgarlı havalarda hover calısılamıyor sanırım , bu arada tum arkadaşlarımın yenı yılını kutluyorum , :RCKolik:
Engin uçtuğumuz modelin uçuş dinamiğini bozacak kadar rüzgar olduğunda uçuşlar pek keyif vermiyor malesef. Ama bana sorarsan modeli kırmak haricinde her durumda uçmamaktan yine de iyidir diye düşünüyorum. :laugh:

Rüzgarlı havada uçuş reflekslerin gelişmesi anlamında kendi başına bir eğitim sayılır zaten, ben olsam kazasız belasız bir uçuş yapmanın haricinde eğitim anlamında çokta fazla zorlamayı tercih etmem açıkçası. Örnek olarak yeni bir hareket denediğimde havanın sıfır olmasını isterim. ;)

Rüzgarlı havalarda yapılan uçuşlarda uçuş konforunu arttıracak temel iki tane şey var. Birincisi idle-up'ı açmak; bu kafa devrinin artmasına sebep olacağı için modelin rüzgara karşı direncini arttıracaktır ikincisi ise modeli rüzgarın içine girecek şekilde yönlendirecek manevralar yapmak olabilir. Yani modelin burnu ne kadar rüzgarın estiği hakim yöne karşı olursa model o kadar rahat olacaktır. Mümkün mertebe rüzgarı yandan almamaya çalışmalısın.

Ayrıca eşinle bir ömür mutluluklar dilerim. :halay: :halay: :halay:
 
ilk gerçek uçuşum :)

Türker çok teşekkürler yorumlar ve iyi dileklerin için, bir ufak sorum olacak, helikopterlerle kaza yapmıştım ve bir iki parçayı değiştirdim, havaya kaldırdım modeli sola doğru çekiyordu, Erhan saolsun Servo kollarını sık dedi kayan kısımda, 3 kere sıktım, sonra sağ taraftaki koluda bir kere sıktım kayma düzeldi gibi ama ilk o hali gibi ip gibi durmuyor, bunun nedeni kafama göre sıktığım için mi, yani swashplate leveler ihtiyacım mı var, yoksa aleti söküp, sıfırdan kaç kere döndürmem gerekiyorsa o kadar döndüreyimmi, yoksa hiç eklemeyi bu şekilde uçayım mı, sorun kayma yok gibi, ama o ilk hali gibi ip gibi durmuyor, nedenini çok merak ediyorum, paller ve tail boom değişmiştim
 
ilk gerçek uçuşum :)

engin guzelsoy' Alıntı:
Türker çok teşekkürler yorumlar ve iyi dileklerin için, bir ufak sorum olacak, helikopterlerle kaza yapmıştım ve bir iki parçayı değiştirdim, havaya kaldırdım modeli sola doğru çekiyordu, Erhan saolsun Servo kollarını sık dedi kayan kısımda, 3 kere sıktım, sonra sağ taraftaki koluda bir kere sıktım kayma düzeldi gibi ama ilk o hali gibi ip gibi durmuyor, bunun nedeni kafama göre sıktığım için mi, yani swashplate leveler ihtiyacım mı var, yoksa aleti söküp, sıfırdan kaç kere döndürmem gerekiyorsa o kadar döndüreyimmi, yoksa hiç eklemeyi bu şekilde uçayım mı, sorun kayma yok gibi, ama o ilk hali gibi ip gibi durmuyor, nedenini çok merak ediyorum, paller ve tail boom değişmiştim
Gözle ayar yapmak pek kolay değil Engin, leveler ile yaparsan daha hassas olur elbette. %p Bence çok fazla rahatsız etmiyorsa uçmaya devam. :thumbup:
 
ilk gerçek uçuşum :)

Engin rüzgarı havada ip gibi durmasını istiyor helinin.
Sıkıntı burda :) :) :)
 
ilk gerçek uçuşum :)

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Engin rüzgarı havada ip gibi durmasını istiyor helinin.
Sıkıntı burda :) :) :)
Ruzgardan 500 sinifi bile etkilenirken 450 etkilenmesi gayet normal. Ama Turker kardesimin belirtigi gibi Idle-up acip ve burun ruzgara karsi ucarak bu etkiyi mumkun olan en aza indirmek mumkun. Gonul ruzgarsiz havayi ister ama ruzgarli havada mücadele de pilotaji gelistiren guzel bir dis etkendir ;) Ozetle aynen devam Engin %p
 
ilk gerçek uçuşum :)

Ben şimdi olayı rüzgardan bir iki adım ötesine taşıyarak kendimce bir iki düşünce paylaşmak istiyorum. Maddi durumu yoluna koyup ilk 450 modelimi aldığımda 2013 şubattı. Aldığımda kafamda hiçbir şüphe yoktu montajla ilgili, çünkü 2012 boyunca forumların altını üstüne getirmiştim, az çok neler yapacağımı biliyordum, sadece yaşayarak öğrenmesi kalmıştı. Engin'de süreç diğer türlü işledi, önce modeli aldı pilotajı geliştiriyor. Ama pilotaj ne kadar ilerlerse ilerlesin, işin terminolojisine hakim olmadan, bir arıza ile karşılaştığında bunun sebeplerini tahmin edip üzerine gitmeden, montaj ve elektronik ayar konularında kendini geliştirmeden olmaz.

Bir titreme varsa ana şaftta bir yamukluk olmuş mu buna bakmak lazım. Bir yöne çekme varsa swashplate'in level olup olmadığına bakmak lazım. Stickler ortada iken servo hornların 90 derece olduğuna emin olmak lazım. JR forza bu konuda çok başarılı, esnek bir servo horn tasarımına sahip, haliyle hiç üniteden trim vermeden kusursuz şekilde 90 derece ayarlayıp swashplate levelerla düzlüğüne emin olabiliyoruz.

Şuna ihtiyacın olacak;

Sonuçta kırım sırasında swashplate linki kendini 3 tur gevşetmedi ki, şimdi 3 tur sıkınca herşey normale dönsün... Muhtemelen kırım esnasında yük bindi servo horna ve biraz kayma yaptı bir yöne doğru. Haliyle bir taraf uzunmuş gibi kaldı ve kayma meydana geldi.

Link boyu ile oynamadan önce stickler ortada iken servo hornların 90 derece oluşuna bakardım. Swashplatein düzlemselliğinden emin olmak için Leveler kullanırdım.


Aslında kırımdan sonra herşeyi gözden geçirirdim ben :) Yani önemli olan herşeyini... Şaftlar, dişli, swash level, kayış gerginlik, hornların 90 derece oluşu, link boyları, limit değerleri, maks min açı değerleri, tracking,...

Açı demişken şunlardan birini de alsan güzel olur.




Montaj için manual yardımcı olacak, şu video yardımcı olacak ( http://www.youtube.com/watch?v=RIze3NqTvPw ), şuradaki konular yardımcı olacak;

Ayar için de şu videolar yardımcı olur;





Ayrıca kumandamı yakından tanımaya çalışır, neyi nerden ayarlıyoruz bunu iyi öğrenirdim. Tabii burada terminoloji devreye giriyor yine, neyin ne anlam ifade ettiğini bilmek gerekiyor. (D/R, expo, travel, subtrim, reverse, gyro, curve lerdeki rakamların gerçekte kaçar derece açıya tekabül ettiği....)


Heliyi hazır da alsan, demonte de alsan eninde sonunda iş başa düşüyor. :saygilar:


Bir ömür boyu mutluluklar ;)
 
ilk gerçek uçuşum :)

rasim gene çok doğru ve efsane tespitler doğru lafa ne denir :saygilar: , her gun vıdeo ızlıyorum , butun teknık konuları defalarca okuyorum erhan olsun sen ol sureklı soruyorum , gunde yaklasık min 4 saatımı sımdılık zaman yaratmaya calısrak ayırıyorum ama bunun 2-3 saatını pılotaj gerı kalanını teknık cunku kırım yasamak sıtemıyorum ve her gecen gun aha dedıgım sekılde bır eyler kesfedıyorum mesela bu gun artık alan turu ve 8 cizmeyı tam anlamıyla anladım nerede ruder ve aleran sonra tekrar ruder verecegımı anladım gıbı , tekniğimi ilerletmek için bir karar aldım ,

oda , goblin 570 toplamaya karar verdım ! , tek başıma sıfırdan yavas yavas toplayacagım boylelıkle elı mahkum her bır detayı ogrenecegım , ve bunu bastan sona kendım toplayacagım bu arada forza ve gelırse kargom mcpx bl ucuslarıma devame decegım yanı bır yandan ucup bır yandan yavas yavas goblini toplayacagım , sureklı vıdeo ızleyıp , erhanı arayıp ;D , forumdan yararlanıp tek başıma kuracagım ve bunu yaklasık 2-3 ay gıbı bır sureye yayacagım bu sure bıttıgınde hep ısın teknıgını kavramayı hemde pılotajımı orta sevıyeye cekmeye calısacagım planım budur ...

cevaplar ıcınb tekrar tesekkur ederım , ve bır swah leveler almaya karar verdım su goblın kıtı alırken yanında :laugh: