ilk gerçek uçuşum
Ben şimdi olayı rüzgardan bir iki adım ötesine taşıyarak kendimce bir iki düşünce paylaşmak istiyorum. Maddi durumu yoluna koyup ilk 450 modelimi aldığımda 2013 şubattı. Aldığımda kafamda hiçbir şüphe yoktu montajla ilgili, çünkü 2012 boyunca forumların altını üstüne getirmiştim, az çok neler yapacağımı biliyordum, sadece yaşayarak öğrenmesi kalmıştı. Engin'de süreç diğer türlü işledi, önce modeli aldı pilotajı geliştiriyor. Ama pilotaj ne kadar ilerlerse ilerlesin, işin terminolojisine hakim olmadan, bir arıza ile karşılaştığında bunun sebeplerini tahmin edip üzerine gitmeden, montaj ve elektronik ayar konularında kendini geliştirmeden olmaz.
Bir titreme varsa ana şaftta bir yamukluk olmuş mu buna bakmak lazım. Bir yöne çekme varsa swashplate'in level olup olmadığına bakmak lazım. Stickler ortada iken servo hornların 90 derece olduğuna emin olmak lazım. JR forza bu konuda çok başarılı, esnek bir servo horn tasarımına sahip, haliyle hiç üniteden trim vermeden kusursuz şekilde 90 derece ayarlayıp swashplate levelerla düzlüğüne emin olabiliyoruz.
Şuna ihtiyacın olacak;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonuçta kırım sırasında swashplate linki kendini 3 tur gevşetmedi ki, şimdi 3 tur sıkınca herşey normale dönsün... Muhtemelen kırım esnasında yük bindi servo horna ve biraz kayma yaptı bir yöne doğru. Haliyle bir taraf uzunmuş gibi kaldı ve kayma meydana geldi.
Link boyu ile oynamadan önce stickler ortada iken servo hornların 90 derece oluşuna bakardım. Swashplatein düzlemselliğinden emin olmak için Leveler kullanırdım.
Aslında kırımdan sonra herşeyi gözden geçirirdim ben
Yani önemli olan herşeyini... Şaftlar, dişli, swash level, kayış gerginlik, hornların 90 derece oluşu, link boyları, limit değerleri, maks min açı değerleri, tracking,...
Açı demişken şunlardan birini de alsan güzel olur.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Montaj için manual yardımcı olacak, şu video yardımcı olacak (
http://www.youtube.com/watch?v=RIze3NqTvPw ), şuradaki konular yardımcı olacak;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ayar için de şu videolar yardımcı olur;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ayrıca kumandamı yakından tanımaya çalışır, neyi nerden ayarlıyoruz bunu iyi öğrenirdim. Tabii burada terminoloji devreye giriyor yine, neyin ne anlam ifade ettiğini bilmek gerekiyor. (D/R, expo, travel, subtrim, reverse, gyro, curve lerdeki rakamların gerçekte kaçar derece açıya tekabül ettiği....)
Heliyi hazır da alsan, demonte de alsan eninde sonunda iş başa düşüyor.
Bir ömür boyu mutluluklar