ilk gerçek uçuşum :)

ilk gerçek uçuşum :)

Engin paylaşım için teşekkürler ;) Heves oldukça hızlı ilerleyeceksin gibi... Zaten bence sendeki sıkıntılar uçuş kaynaklı değil, işin ayar ve teknik terimler kısmında. Forum bu konuda yardımcı ama yararlanmak sana kalıyor :)

engin guzelsoy' Alıntı:
modelı mcps x de oldugu gıbı goz hızamda hoverda tutmayı basardım yanı 1 karış mesafemde yakın olarak (biliyorum cok tehlıkelı ama dayanamadım ama bir daha yapmam soz :p), ,

Tehlikeli olduğunu biliyorsun, sorun yok o halde :)

engin guzelsoy' Alıntı:
turker arkadasımızın dedıgı msgı tam olarak anlamadım bir adım gerı al devam et derken neyı kast etınız :)

mcpx ile tam gaz, büyük modelle onun bir adım gerisinden gel demek istiyor. Yeni bir hareket öğrendin, uçuşunu geliştirdin, bunları önce mcpx te dene... Yapabildiğinin en fazlasını yap, sınırlarını zorla... Büyük model ile biraz daha temkinli uç, simülatörde ve mikroda artık iyice yerleştirince onda dene diyor.

engin guzelsoy' Alıntı:
ıconun safely kolunu denemek ıcın kullandım , ama sola yatıyor ve bır yone gıdıyor cok hosuma gıttıgını soyleyemem zaten o koluda kullanmayı dusunmuyorum kıracaksamda kırımı kendı kontrolumle kurtarmak o sekılde alışmak sıtıyorum ,

Autolevel güzel fonksiyon, fakat ihtiyaç duymayınca çok kıymetini anlamazsın. Her kırım can sıkar, uzun süreler kargo yolları gözletir.

Sola yatması ise ayarla ilgili... Autolevelı ayarlarken, ayar işleminin sonlarına yakın "set level" seçeneği var. İşte onu tıklarken olabildiğince "düz" bir yüzeyde yapmak gerekir. Milimetrik bir kayma, böyle bir yöne kaymasını sağlar. Ünite kaydığı düzlemi düz olarak biliyor çünkü. Burdaki espri, ünite pallere paralel, ana şafta dik bir pozisyonda olacak, su terazisi (hatta her yönden levelı görmek için telefonlardaki applicationlar daha da iyi) gibi bir alet yardımıyla ünitenin "düz" bir zeminde olduğuna emin olup, öyle tıklamak gerekiyor set level butonuna...

Konu ile ilgili Mehmet abinin videolarını izler, üniteyi biraz daha yakından tanırsın.

engin guzelsoy' Alıntı:
yenı pıllerım gelmıs ama ucları yapılı degıl onları herhangı bır elektrıkcıye yaptırabılırmyıım ?

Lehim işine kendin alışsan daha iyi, ama elektronikçiler yardımcı olabilir. Tabii adamlar modelci olmadıklarından (eğer değillerse) ters bazı işler yapabilirler. Genelde soketlerin dişi uçları bataryalara, erken uçları esc ye lehimlenir. Soğuk lehim falan can yakar, aman dikkat diyeyim. Havada gücün aniden kesilmesi, veya bazı ekipmanların alev alması gibi durumlar yaşanabiliyor. Lehim işi hassas ;)


engin guzelsoy' Alıntı:
rasim dedıgını aynı fırtınalı havada denedıgımde yanı burnunu ruzgara verdıgımde model dırek takla attı uctu ama yanbır sekılde tuttugumda yukarıda fıtınalı havada paylaştıgım vıdeodakı gıbı tutunda , benmı yanlış anladım cunku soyledıgının tam tersı bır olay yasadım

Dediğim daha çok açık kanopili modeller için geçerli. Forza gibi aerodinamik olarak güzelce kapanan kanopiler için çok da geçerli değil. Arka tarafı komple açık bir kanopi rüzgarlı havada rüzgarı arkadan aldığında, yelkenli gemi gibi oluyor. Kanopinin burnunu rüzgara verince karşıdan esen rüzgarı burun yarabiliyor, rüzgar arkadan geldiğinde kanopinin içine dolan rüzgar modele bir kuvvet daha uyguluyor. Ama dediğim gibi forza için çok da geçerli değil.

Rüzgarın etkisini cyclic komutlarda da hissedersin. Örneğin rüzgarı karşıdan alıyorsun, öne elevatör verdiğinde rüzgar modeli aşağı yönde bastırıcı etki yapar irtifa kaybeder, geri elevatör verdiğinde ise daha da kaldırıcı etki yapar. Yandan rüzgar aldığında da aileron komutlarında benzer etkiler oluşur.
 
ilk gerçek uçuşum :)

Videoyu da izledim. Çok sert bir iniş olmamış ama, tatlı sert bile olsa bu tip inişlerden sonra kayış gerginliğini kontrol et. Çarpmanın etkisiyle kuyruk birkaç milimetre içe kayabiliyor ve kayış gevşiyor.

Orta dereceli bastırınca birkaç milimetre içeri gömülecek ama o gerginliği hissettirecek. Aligndaki kadar kritik değil, çünkü burda ana dişli altındaki geniş çaplı bir kasnaktan dönüyor, haliyle daha iyi tutuyor ama, gevşek bir kayış kuyruk hakimiyetini kaybetmeye ve sonunda kırıma sebep olabilir.

Bir de otorotasyon çalış, en yumuşak öyle inersin başlarda. Yani demek istediğim bir, bir buçuk metreden hold çekip de full pozitif collective ile otorotasyon yap demiyorum. Modeli yerden yaklaşık bir karış havada hoverda tut ve hold çek. Kendini yumuşakça yere bırakacaktır.

Yada collective stickini biraz daha hassas kullanırsın, yumuşak yaklaşırsın yere ve inersin, o da olur.
 
ilk gerçek uçuşum :)

Engin tebrikler :) sonunda uçmuşsun :) :bravo: :bravo: ilk uçuş için mükemmel bence :)
 
ilk gerçek uçuşum :)

engin guzelsoy' Alıntı:
arkadaşlar merhabalar , ben pazartesı salı gunlerı şehir dışında calıstıgım için forumdan uzak kaldım ama ucustan kalmadım ;D , 450 mı ılk defa gece ucurdum , sokak lambası altında şu an tum yonlere 450 yı hoverda tuttum ozellıklede nose in en sevdıgım :)
........
genede acele etmememi ve bır ıkı odev verdı mesela ruder hep dondururken helıkopterı havda elevator ve aleron ayarlarıyla sabıt tutma gıbı yarın tek basıma kısmetse ılk YANLIZ 450 ucumusu yapacagım ama umarım gunduz uctugumda yadırgamam cunku sadece gece uçuşu yaptım şu ana kadar :lol: , lafı gene cok uzattım :(p, işte o cekmış oldugumuz ılk uçuş 2 videodan birisi :) , yorumlarınızı bekliyorum :RCKolik:


Engin herşey çok güzel uçuş şahane yalnız senden bir ricam var, kameramanın sağlığı açısından lütfen senin arkandan yada en azından yanından çekim yaopmasını sağla ve rica et, bu modeller şakaya gelmez , paller çarptığında jilet gibi derin yaralar açar, bununla ilgili forumda konu ve görseller var, bir arkadaşım gözlerimin önünde dönen rotora (pallerin ortasına) müdahale etmeye çalıştı ve sağ elinin 4 parmapı kırıldı ne yazıkki, lütfen dikkatli olun.
 
ilk gerçek uçuşum :)

Mesut AKIN' Alıntı:
Engin herşey çok güzel uçuş şahane yalnız senden bir ricam var, kameramanın sağlığı açısından lütfen senin arkandan yada en azından yanından çekim yaopmasını sağla ve rica et, bu modeller şakaya gelmez , paller çarptığında jilet gibi derin yaralar açar, bununla ilgili forumda konu ve görseller var, bir arkadaşım gözlerimin önünde dönen rotora (pallerin ortasına) müdahale etmeye çalıştı ve sağ elinin 4 parmapı kırıldı ne yazıkki, lütfen dikkatli olun.

mesut o çekimi yapan arkadaş turkıyenın en iyi ve başarılı modelcilerinden biri, hatta çok iyi bir tamirci , 3 saate 700 topluyor bende dıkkat edersen videoda abı tırsıyorum cekıl oradan dıyorum adam bız alışız korkma falan dıyor , korkusuz hayır bende biliyorum yanlış ama dınlemıyor , adamlar 700 trx yere cakılınca durdurmak ıcın pallerını ayaklarını basarak durduran adamlar yanı sozun bittiği yer ;D , ama biliyorum şakaya gelmez ve bende ondan cok dıkkatlıyım aslında bu konularda , sanırım cesaret vermek yada bana guvendıgını gostermek ıcın mı yaptı bılmıyorum kendısı profosyonel olarak quadro havadan cekımler yapan turkıyedekı ender pilotlardan bırısı ama soz dınlemıyor yaşı genc bır arkadaşımız 20 yasında , 9 yasından berı modelcılıkle ugrasan dunya tatlısı bir kardeş ama uyarılarını dıkkate alacagım ve onu bu sefer soz dınlemezse teknıgımı kullanarak soz dınlettırecegım :lol:
 
ilk gerçek uçuşum :)

merhaba arkadaşlar , bayadır aranızda yoktum artık 1 hafta bile benım ıcın uzun gelıyor , dövuslarım vardı hayırlısıyla kazzasız belasız hepsını atlattım , ama gecen bir 450 kaza yasadım ufak hemen toparladık altei ve bu gun 5 pıl uctum o kadar ozlemısımkı gece gunduz aklımda olan tek sey helıkopter cıldırmak uzereyım bır ınsan 24 saat ucmak ıstermı ?

sizde bunu yasadınızmı yoksa be3nde bır anormal durum falan mı var ciddi soruyorum şaka yapmıyorum :eek:
 
ilk gerçek uçuşum :)

Sende anormal bir durum yok Engin , helinin zehri vücuduna iyice nüfuz etmiş o kadar.Bazılarında o kadar çok yan etki yapmaz ama , sana biraz fazla gelmiş olmalı , tek çaresi bol bol uçuş yapmaktır. :D..Yoksa koca koca adamların oyuncak oynayan çocuklar gibi mutlu olması ve bu hobi ile iştigal etmesini açıklayacak hiç bir teorem olamazdı değil mi.Heli zehri , heli...Uçunca geçiyor.......... :laugh:
 
ilk gerçek uçuşum :)

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
....helinin zehri vücuduna iyice nüfuz etmiş o kadar......

Heli zehri , heli...Uçunca geçiyor...

Hakan abi zehirden laf açılmışken bugünkü maiden videomuzda bununla ilgili bi esprimiz var ;) Biraz protos kanopisinin renk düzeninden yola çıkarak... Okuyunca aklıma o geldi :)
 
ilk gerçek uçuşum :)

engin guzelsoy' Alıntı:
.......sizde bunu yasadınızmı yoksa be3nde bır anormal durum falan mı var ciddi soruyorum şaka yapmıyorum :eek:
Vucuda giren zehirin dozuna bagli olarak hepimiz farkli miktarda benzer seyleri yasadik, yasiyoruz Engin :laugh: :D
 
ilk gerçek uçuşum :)

engin guzelsoy' Alıntı:
...sizde bunu yasadınızmı yoksa be3nde bır anormal durum falan mı var ciddi soruyorum şaka yapmıyorum :eek:
Gayet normal Engin. :laugh: Özellikle uğraştığı şeye yoğun konsantre olabilen insanlarda daha çok olur, sporcular gibi. ;)
 
ilk gerçek uçuşum :)

kendimi ufak bir cocuk gibi hissediyorum , şu aralar evlenıyorum nısanlım yurtdışından geldı ama benım tek kafamda olan sey ruzgar ne zaman duracak, mcpx 1 hafta oldu hala kargo gelmedı ,cıldırmıs gıbıyım ruyamda bıle ınvert ve tıctac goruyorum , yabancı gavur ınsalarla yan yana yarısıyorum falan , cıdden sapkınlık gıbı oldu sureklı ucmak ıstıyorum atesım var hastayım dun gece ruzgar azaldı dıye gıdıp noıse ın hover calıstım sokak lambasının ışığı altında , durumum ıcın endıselenmıyor degılım ama korkunc otesı haz alıyorum sureklı ucmak ıstıyorum
 
ilk gerçek uçuşum :)

Yaz kızım...Günde 5 pil mikro...haftada en az 2 doz 3'er pil 450...... :lollol:
 
ilk gerçek uçuşum :)

ah ah bir gelse parçalarım , 10 gun oldu alalı hala yok su fast ladı takıp edebılecegım bır kargo sorgulama ekranı varmı ben bulamadım ? sadece international kargo dıyor ama detay yok ? bilen varsa cok makbul gecer sorgularım en azından nerede dıye , birde bir ufak soru daha mcpx bl var ama agresiv biraz, yenı cıkan c 180 alsam acaba bır yandanda onunlamı kassam dıyorum ne dıyorsunuz dostlar :evil: ,
 
ilk gerçek uçuşum :)

engin guzelsoy' Alıntı:
... yenı cıkan c 180 alsam acaba bır yandanda onunlamı kassam dıyorum ne dıyorsunuz dostlar :evil: ,

Agresiflik yönünden Mcpx BL'den pek farklı olacağını zannetmiyorum ama benimde ilgiyle takip ettiği bir model.

Yalnız şunu söyliyebilirim Mcpx BL kadar kırım toleransı olmayacaktır. Daha net bir uçuş karakteristiği olması yüksek ihtimal fakat yapı itibariyle düşüp kalkacak bir model değil bana göre :)
 
ilk gerçek uçuşum :)

Geçen haftalarda Adana buluşmasında Mcpx Bl uçurma şansım oldu , sağolsun Mehmet hocamın modelini biraz parçaladım. Bence agresiflikten ziyade kuyruk kontrolü tork tüplü olmadığı için ve pyro compensatition yapamadığı için kuyruk döndüren pyro hareketlerinde modelin noktasal duruşu dağılıyor ekstra toparlama gerekiyor alışık olmak lazım zira ben toparlayana kadar model benden uzaklaştı ve öü arkası neresi ayıramadım. Bir mikro için gayet doğal birşey tabi. Ancak pyro compensatition olan bir 130X ile bu sorunları mikroda aştık. Zaten Mehmet hocamda dahil herkesin bir 130X modeli oldu sayılır.

Tabi kırım toelransı en yüksek olan mcpx'dir.