Rasim Öztürk
RcFanatik
ilk gerçek uçuşum
Engin paylaşım için teşekkürler Heves oldukça hızlı ilerleyeceksin gibi... Zaten bence sendeki sıkıntılar uçuş kaynaklı değil, işin ayar ve teknik terimler kısmında. Forum bu konuda yardımcı ama yararlanmak sana kalıyor
Tehlikeli olduğunu biliyorsun, sorun yok o halde
mcpx ile tam gaz, büyük modelle onun bir adım gerisinden gel demek istiyor. Yeni bir hareket öğrendin, uçuşunu geliştirdin, bunları önce mcpx te dene... Yapabildiğinin en fazlasını yap, sınırlarını zorla... Büyük model ile biraz daha temkinli uç, simülatörde ve mikroda artık iyice yerleştirince onda dene diyor.
Autolevel güzel fonksiyon, fakat ihtiyaç duymayınca çok kıymetini anlamazsın. Her kırım can sıkar, uzun süreler kargo yolları gözletir.
Sola yatması ise ayarla ilgili... Autolevelı ayarlarken, ayar işleminin sonlarına yakın "set level" seçeneği var. İşte onu tıklarken olabildiğince "düz" bir yüzeyde yapmak gerekir. Milimetrik bir kayma, böyle bir yöne kaymasını sağlar. Ünite kaydığı düzlemi düz olarak biliyor çünkü. Burdaki espri, ünite pallere paralel, ana şafta dik bir pozisyonda olacak, su terazisi (hatta her yönden levelı görmek için telefonlardaki applicationlar daha da iyi) gibi bir alet yardımıyla ünitenin "düz" bir zeminde olduğuna emin olup, öyle tıklamak gerekiyor set level butonuna...
Konu ile ilgili Mehmet abinin videolarını izler, üniteyi biraz daha yakından tanırsın.
Lehim işine kendin alışsan daha iyi, ama elektronikçiler yardımcı olabilir. Tabii adamlar modelci olmadıklarından (eğer değillerse) ters bazı işler yapabilirler. Genelde soketlerin dişi uçları bataryalara, erken uçları esc ye lehimlenir. Soğuk lehim falan can yakar, aman dikkat diyeyim. Havada gücün aniden kesilmesi, veya bazı ekipmanların alev alması gibi durumlar yaşanabiliyor. Lehim işi hassas
Dediğim daha çok açık kanopili modeller için geçerli. Forza gibi aerodinamik olarak güzelce kapanan kanopiler için çok da geçerli değil. Arka tarafı komple açık bir kanopi rüzgarlı havada rüzgarı arkadan aldığında, yelkenli gemi gibi oluyor. Kanopinin burnunu rüzgara verince karşıdan esen rüzgarı burun yarabiliyor, rüzgar arkadan geldiğinde kanopinin içine dolan rüzgar modele bir kuvvet daha uyguluyor. Ama dediğim gibi forza için çok da geçerli değil.
Rüzgarın etkisini cyclic komutlarda da hissedersin. Örneğin rüzgarı karşıdan alıyorsun, öne elevatör verdiğinde rüzgar modeli aşağı yönde bastırıcı etki yapar irtifa kaybeder, geri elevatör verdiğinde ise daha da kaldırıcı etki yapar. Yandan rüzgar aldığında da aileron komutlarında benzer etkiler oluşur.
Engin paylaşım için teşekkürler Heves oldukça hızlı ilerleyeceksin gibi... Zaten bence sendeki sıkıntılar uçuş kaynaklı değil, işin ayar ve teknik terimler kısmında. Forum bu konuda yardımcı ama yararlanmak sana kalıyor
engin guzelsoy' Alıntı:modelı mcps x de oldugu gıbı goz hızamda hoverda tutmayı basardım yanı 1 karış mesafemde yakın olarak (biliyorum cok tehlıkelı ama dayanamadım ama bir daha yapmam soz ), ,
Tehlikeli olduğunu biliyorsun, sorun yok o halde
engin guzelsoy' Alıntı:turker arkadasımızın dedıgı msgı tam olarak anlamadım bir adım gerı al devam et derken neyı kast etınız
mcpx ile tam gaz, büyük modelle onun bir adım gerisinden gel demek istiyor. Yeni bir hareket öğrendin, uçuşunu geliştirdin, bunları önce mcpx te dene... Yapabildiğinin en fazlasını yap, sınırlarını zorla... Büyük model ile biraz daha temkinli uç, simülatörde ve mikroda artık iyice yerleştirince onda dene diyor.
engin guzelsoy' Alıntı:ıconun safely kolunu denemek ıcın kullandım , ama sola yatıyor ve bır yone gıdıyor cok hosuma gıttıgını soyleyemem zaten o koluda kullanmayı dusunmuyorum kıracaksamda kırımı kendı kontrolumle kurtarmak o sekılde alışmak sıtıyorum ,
Autolevel güzel fonksiyon, fakat ihtiyaç duymayınca çok kıymetini anlamazsın. Her kırım can sıkar, uzun süreler kargo yolları gözletir.
Sola yatması ise ayarla ilgili... Autolevelı ayarlarken, ayar işleminin sonlarına yakın "set level" seçeneği var. İşte onu tıklarken olabildiğince "düz" bir yüzeyde yapmak gerekir. Milimetrik bir kayma, böyle bir yöne kaymasını sağlar. Ünite kaydığı düzlemi düz olarak biliyor çünkü. Burdaki espri, ünite pallere paralel, ana şafta dik bir pozisyonda olacak, su terazisi (hatta her yönden levelı görmek için telefonlardaki applicationlar daha da iyi) gibi bir alet yardımıyla ünitenin "düz" bir zeminde olduğuna emin olup, öyle tıklamak gerekiyor set level butonuna...
Konu ile ilgili Mehmet abinin videolarını izler, üniteyi biraz daha yakından tanırsın.
engin guzelsoy' Alıntı:yenı pıllerım gelmıs ama ucları yapılı degıl onları herhangı bır elektrıkcıye yaptırabılırmyıım ?
Lehim işine kendin alışsan daha iyi, ama elektronikçiler yardımcı olabilir. Tabii adamlar modelci olmadıklarından (eğer değillerse) ters bazı işler yapabilirler. Genelde soketlerin dişi uçları bataryalara, erken uçları esc ye lehimlenir. Soğuk lehim falan can yakar, aman dikkat diyeyim. Havada gücün aniden kesilmesi, veya bazı ekipmanların alev alması gibi durumlar yaşanabiliyor. Lehim işi hassas
engin guzelsoy' Alıntı:rasim dedıgını aynı fırtınalı havada denedıgımde yanı burnunu ruzgara verdıgımde model dırek takla attı uctu ama yanbır sekılde tuttugumda yukarıda fıtınalı havada paylaştıgım vıdeodakı gıbı tutunda , benmı yanlış anladım cunku soyledıgının tam tersı bır olay yasadım
Dediğim daha çok açık kanopili modeller için geçerli. Forza gibi aerodinamik olarak güzelce kapanan kanopiler için çok da geçerli değil. Arka tarafı komple açık bir kanopi rüzgarlı havada rüzgarı arkadan aldığında, yelkenli gemi gibi oluyor. Kanopinin burnunu rüzgara verince karşıdan esen rüzgarı burun yarabiliyor, rüzgar arkadan geldiğinde kanopinin içine dolan rüzgar modele bir kuvvet daha uyguluyor. Ama dediğim gibi forza için çok da geçerli değil.
Rüzgarın etkisini cyclic komutlarda da hissedersin. Örneğin rüzgarı karşıdan alıyorsun, öne elevatör verdiğinde rüzgar modeli aşağı yönde bastırıcı etki yapar irtifa kaybeder, geri elevatör verdiğinde ise daha da kaldırıcı etki yapar. Yandan rüzgar aldığında da aileron komutlarında benzer etkiler oluşur.