ilk gerçek uçuşum :)

ilk gerçek uçuşum :)

rasim oldumu şimdi mercedesle tofaşı kıyaslamak ;D , şaka bir yana deli cesareti geldı ama forzayı neyın ustunde kaldırıp indirecegım o mechul ? çimde kaldırsam sıkıntı olur mu ?
 
ilk gerçek uçuşum :)

sıkıntı olmaz. o kadar da nazik aletler değiller, hafif yağmur veya rüzgarda... Örneğin gaui x3;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
ilk gerçek uçuşum :)

iki yeni video dışarıya çıkmadan once yukseklıgı 2:50 olan bır bodrum katının bılardo masası dusunn kısca 1 metre gıbı bır yerde deneme :) bır sonrakı video patlak fırtına bır havada tutunmaya calışan zavallı mcpx in canavar performansını goreceksınız :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
ilk gerçek uçuşum :)

Engin videolar trend topic olacak forumda, farklı denemeler :lollol:
 
ilk gerçek uçuşum :)

Engin , heliye öyle bir sevgi ile bakıyorsun ki , heli aşkı artık seni sarıp sarmalamış.. :D..Dışarda , evde , bilardo , spor salonu , yemekte , banyoda artık her yerde uçurursun bunu :D
Aman dikkat et , sonra kondüsyondan düşürmesin... ;) , şaka maka kaptırdın gidiyorsun , gerisi mutlaka gelecektir...Bu yaz funfly'a hazır ol. :yuppi:
 
ilk gerçek uçuşum :)

aynen dostum cok hosuma gıdıyor bu gun hava super , dun fırtınada ayakta durulmuyor 6 esıyordu bunu ucurmaya kalktım dırek yapıştı ustume gaz verır vermes ama ben ınatla denedım sımdı bır vıdeo ekleyecegım , hemde denız kıyısında dalgaları gormen lazım :)

ustune bırde hayatımda ılk defa 450 yı kaldırmayı denedım yerden :) bildiğin fırtına ama gaz gelmişim bir kere ilk 450 kaldırma denememı tek basıma fırtınada gerceklestırdım 10 sn havada tutup yere ındırdım cunku helıkopter takla atacaktı yoksa :) kazasız belasız yaptık bu gun havada gram ruzgar yok bırazdan 450 yı kapıp kendımı ılk buldugum boslukte deneme yapacagım tabı once mcpx bır ınvert denemesı şart :) artık hover bıttı alan turu zaten ılk gun atmıştım ınvert zamanı geldı dıye dusunuyorum :) ama bu gun kameraya cekecek adam yok bakalım arastırıyorum :)

dunku mcpx fırtına vıdeosu bu vıdeo cekılırken hava cok soguk ve ruzgarlı oldugu ıcın arkadas arabada camdan cektı ;D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

ustumdekı elbıselere dıkkat edın nasıl ruzgardan etkılenıyor , denızı falan gozlemleyın , duz denme yaptıgımda dırek mcpx havalanır havalanmaz dagıldı :laugh: , bu ruzgarda bence 450 den farkı yıook tutunma olarak ama idle up actıgım zaman alet dırek dagılıyor ıdle up acılmadıgı zaman ruzgara bır sekılde uyum saglıyor olarak gozlemledım dogrusu aslında tam tersı degılmıdır ? yanı ıdle up acınca ruzgara daha cok tutunması gerekmez mı kafa devrı artacagı ıcın ?
 
ilk gerçek uçuşum :)

Çift flight mode olduğundan, birincisini %80 flat, ikincisini %100 flat yap dedim ama öyle rüzgarlı ortamda tutunma sıkıntısı varsa ikisini de 100 yap gitsin. Benim kumandada tek mode var, 100 yaptım... Yada birinciyi 90 ikinciyi 100 yap. Yada doğrudan flight mode 2 ye geç, throttle 100 de kullan derim ;)
 
ilk gerçek uçuşum :)

engin guzelsoy' Alıntı:
........ kazasız belasız yaptık bu gun havada gram ruzgar yok bırazdan 450 yı kapıp kendımı ılk buldugum boslukte deneme yapacagım tabı once mcpx bır ınvert denemesı şart :) artık hover bıttı alan turu zaten ılk gun atmıştım ınvert zamanı geldı dıye dusunuyorum :) ama bu gun kameraya cekecek adam yok bakalım arastırıyorum :)
450 ile uçuş nasıl geçti Engin ??

Bir de bu kadar hızlı gitme istersen, zira 1 yıl sonra yapacak ve deneyecek hareket kalmayacak :laugh: :D
 
ilk gerçek uçuşum :)

Engin valla yetişemiyorum sana. :lollol:

Ben bu mesajı yazana kadar invert'e geçmiş olacaksın muhtemelen. :lol:

Brushless'la hız kesmeden diğerleriyle bir adım geriden gelerek yoluna devam et derim. ;)
 
ilk gerçek uçuşum :)

arkadaşlar merhabalar , ben pazartesı salı gunlerı şehir dışında calıstıgım için forumdan uzak kaldım ama ucustan kalmadım ;D , 450 mı ılk defa gece ucurdum , sokak lambası altında şu an tum yonlere 450 yı hoverda tuttum ozellıklede nose in en sevdıgım :) toplam 2 gunde 8 pil uctum 14 saat ozel ders arkasından 4 pil ucuş ve ertesı gun 12 saat ozel ders arkasından 4 pil daha ucus toplam 8 pil uctum. birazdan ılk ucus videomu koyacagım kısmetse , 450 cok atık ve cok hızlı bır makına ve cok hassas hoverda sıkıntı yok ama canımı bıraz sıkan sey gaz kolu cok hafıf hareketlerde bıle anıden asagı yukarı kalkıyor olması, ıconun safely kolunu denemek ıcın kullandım , ama sola yatıyor ve bır yone gıdıyor cok hosuma gıttıgını soyleyemem zaten o koluda kullanmayı dusunmuyorum kıracaksamda kırımı kendı kontrolumle kurtarmak o sekılde alışmak sıtıyorum ,

ilk ucusumu yaparken yanımda cok cıddı tecrubede bır modelcı arkadaş vardı , ılk ucusum olduguna ınanmadı :laugh: , ikinci ucusta kumandamı aleronu saga ve sola kaydırıp modelın yonunu bozup anıden duzeltmemı ıstedı , resmen dızlerım tıtredı bunu yaparken , modelı mcps x de oldugu gıbı goz hızamda hoverda tutmayı basardım yanı 1 karış mesafemde yakın olarak (biliyorum cok tehlıkelı ama dayanamadım ama bir daha yapmam soz :p), , su an 2 adet pılım var yenı pıllerım gelmıs ama ucları yapılı degıl onları herhangı bır elektrıkcıye yaptırabılırmyıım ?

turker arkadasımızın dedıgı msgı tam olarak anlamadım bir adım gerı al devam et derken neyı kast etınız :) , bu arada mcpx pazar gunu bır kırım yasadım :( 4 pılle ucup son pılde agaca carpmak kotu oldu ama futbol sahasının bır cucundan dıger carpraz ucundan kontrol etmeye calısırken oldu sanırım biraz fantezi ,

birde aldıgım mcpx ıcın olan ufak gens marka 300 mh piller , anlamadıgım bır sekılde ufak paralel boardla şarj ederken 3 pil bozuldu nedenı ne olabılır ? başka bır kafama takılan ayrıntı, ufak pilleri şarj etmeme yarayan paralel boradda bır socket kesfettım 300 mah pilleri sarj etmek ıcın taktıgım an o sockete pil 10 sn ıcınde ates gıbı oldu ve yanık kokuları cıkmaya basladı halıylede bır daha calısmadı bunun nedenı maınboard mu yoksa mini board mudur ? main board 3s lerı sorunsuz sarj edıyor sanırım mini board , ama cok sacma geldı , lafı gene uzattım uzun lafın kısası ilk deneyım tek kelıme harıkaydı ama yanımdakı arkdaş alan turu atmamı ıstemedı her acıdan hover tutmamı ıstedi noise hover cok zor oldugunu ve baya zman alır dedı ama ben dırek gecıp hoverda tutunca psıkolojısı bozuldu :laugh:

genede acele etmememi ve bır ıkı odev verdı mesela ruder hep dondururken helıkopterı havda elevator ve aleron ayarlarıyla sabıt tutma gıbı yarın tek basıma kısmetse ılk YANLIZ 450 ucumusu yapacagım ama umarım gunduz uctugumda yadırgamam cunku sadece gece uçuşu yaptım şu ana kadar :lol: , lafı gene cok uzattım :(p, işte o cekmış oldugumuz ılk uçuş 2 videodan birisi :) , yorumlarınızı bekliyorum :RCKolik:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
ilk gerçek uçuşum :)

Rasim Öztürk' Alıntı:
Mcpx Bl rüzgara karşı iyi tutunuyor, aşırı rüzgar olmamak kaydıyla. Oldukça da çevik bir alet, idle-up açıp ani pozitif negatif açılar verirsen farkedeceksin.

Forza da iyi tutunur, mcpx in uçacağı rüzgarda o da güzelce uçar. Uçuşta burnu daha çok rüzgar yönüne vermeye özen göster. Rüzgarı arkadan alınca kanopinin içini yelken gibi doldurup, alıp götürebilir. Gerçi forzanın kanopisi de çok başarılı o konuda, arkadan da çok açık değil (trex 450ler gibi değil), güzelce kapatıyor, az rüzgar alır içine...

rasim dedıgını aynı fırtınalı havada denedıgımde yanı burnunu ruzgara verdıgımde model dırek takla attı uctu ama yanbır sekılde tuttugumda yukarıda fıtınalı havada paylaştıgım vıdeodakı gıbı tutunda , benmı yanlış anladım cunku soyledıgının tam tersı bır olay yasadım
 
Ynt: ilk gerçek uçuşum :)

Güzel uçuş. Kontroller sağlam. Deniz üstünde invert İ göremedik ama neyse. Maşallah. Self leveler in kıymetini ters tersteyken kontrol senden gittiğinde anlarsın. :) :) :)
 
ilk gerçek uçuşum :)

engin guzelsoy' Alıntı:
turker arkadasımızın dedıgı msgı tam olarak anlamadım bir adım gerı al devam et derken neyı kast etınız :)
Öncelikle tebrikler Engin, harika bir performans gösteriyorsun. :bravo:

Demek istediğim şey şuydu; misal mcpx ile ters uçuş yapıyorsun, çalışırken eğer oryantasyonu kaybedip mikro olması sebebiyle ucuz atlatılan kırımlar yaşıyorsan bu denemeyi 450 ile denemek için acele etmemeni söyledim. Çünkü mikroyla düşersin iki japon, bant uf - puff eder uçmaya devam edersin, keyfin kaçmaz açıkçası. Ama 450 ile düştüğün zaman en basitinden o gün uçma şansın olamayacağı için keyfin kaçacaktır. :(

Kısacası ben olsam hareketleri mcpx'te kararlı bir şekilde yapabiliyor olduktan sonra 450'de yapmaya başlardım. Sen böyle yapmayabilirsin elbette senin tercihin.

Kırımsız uçuşlar...
 
ilk gerçek uçuşum :)

Öncelikle tebrikler Engin :thumbup: Hem ilk 450 ucusu hem de gece uçuşu olduğu düşünülürse bence süperdi %p Seni de takibe aldık :laugh: Bu arada unutma her model birbirinden farklıdır. Yani 450 ile mCX BL ucuş özelliklerinin farklı olması gayet normal ;)

Gelelim sorularına:
- Pili herhangi bir elektronikci soket takabilir ama soketleri senin götürmen gerekiyor
- mcpx pilleri bozuldu, kartan dumanlar çıktı demişsin ama ben anladım. Resimle paylaşırsan daha anlaşılır olacaktır.