Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Salim'in uçağında son durum. Tamirat sonrası hasarlı yere rotuş boyası atayım dedim ama sonra içime sinmedi ve Salim'in de onayıyla bütün burundaki metalik kısmı yeniden boyamaya karar verdim. Oto boyacısına gitmeye üşendiğim için de eldeki boyalarla bir karışım yapmaya başladım, Siyah ve beyazla gri, azcık da gümüş ekleyerek metaliklik kazandırdım, ama ne yaparsam yapayım bir türlü rengi tutturamadım, oflayıp puflarken eşim geldi yanıma, ne diye söyleniyorsun ne oldu diye sorunca da uçağın burnunu ve karıştırdığım boyayı gösterip anlattım. Biraz baktıktan sonra "buna biraz sarı eklemen lazım" dedi. Kafa mı buluyorsun benle kadın ne sarısı, ayrıca sarı falan yok elimde ama istersen kum rengi gibi birşey var, dedim ve Hurricane için aldığım "middle stone" rengini verdim. "Sen şöyle kenara kay, gölge etme bana" diyip geçti boyaların ve uçağın başına, ben uzaktan bıyık altından gülerek nasıl çuvallayacağını görmek için izlerken o karışımı hazırladı ve al dedi boyan hazır! Sanırım hanımı atolyede işe almam faydalı olacak :) Buyrun sonuç aşağıda :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Parlak verniği atınca bizim (pardon hanımın :laugh:) renk azcık koyuya kaçtı ama metalik bır boya için ve de sadece elde mevcut boyaları kullanarak yapıldığı düşünülünce fena olmadı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu kuş bugün evi terkedip sahibine teslim edilecek ve Panther tekrar tezgaha alınıp haftasonu uçuşlarına hazırlanacak...
 
Salimin uçağı teslim edildi :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sağolsun bütün ısrarlarıma rağmen bir 25 litrelik bidon dolusu daha yakıt ve beraberinde bir teneke türbin yağı da verdi. Daha yakıtım var ihtiyaç yok dedim ama olsun bulunsun, sen çok uçuyorsun hem bu bidonu senin ićin taze doldurup getirdim diyip verdi. Bôylece kabaca 20 sortilik daha yakıt oldu elimde. Bu sezonu çıkartır sanırım :)

Pantheri haftasonuna hazırlama çalışmalarına da başladım. Tabiki ilk iş ön tekerle ilgilenmek oldu. Tekeri söküp çatalı bir kez daha büküp düzelttim. Daha kaç kez eğilip düzeltilebilir emin değilim ama yakında kopar böyle devam ederse. Kalıcı çözüm bulmam şart.

Tekerleğin durumu da içler acısı ???

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Soldaki yeni tekerlek yerine takıldı, bakalım o ne kadar dayanacak ?
 
Evren, ellerine sağlık.Çok sık yapılan bir yöntemdir ince saç plakaların üzerinde belirli yerlere özellikle zayıf olan yerlere form vermek.Mesela keski benzeri bir şeyle ince uzun kabartma şeklinde zayıf olan yerleri kuvvetlendirebilirsin.Böylece çatala biraz daha mukavemet kazandırabilirsin tahminimce. :thumbup::thumbup:
 
Evren, ellerine sağlık.Çok sık yapılan bir yöntemdir ince saç plakaların üzerinde belirli yerlere özellikle zayıf olan yerlere form vermek.Mesela keski benzeri bir şeyle ince uzun kabartma şeklinde zayıf olan yerleri kuvvetlendirebilirsin.Böylece çatala biraz daha mukavemet kazandırabilirsin tahminimce. :thumbup::thumbup:

Abi teşekkürler, bu bahsettiğin işlem aluminyum levhalarda “çetalı” dedikleri kabarma desenlerle levhaya mukavemet vermekteki gibi bir şey mi?

O çatal bükülemezse , o çatalı bükecek kuvvetin , tekerin dikme yatağı ile burnu parçalayıp çıkabileceği ihtimalini de düşünelim bence.O kuvvet ya sönümlenecek , ya da bir yerlerden yırtıp çıkacak....

Abi bu zaten en çok kafamı kurcalayan şey, bu çatal yamulurlen enerjiyi emerek gövdeye iletilmesini engelliyor ya da azaltıyor. O yüzden bunu taş gibi sağlam yapmak dikmeye ve gövdeye daha fazla darbe aktarmak anlamına geliyor. Öte yandan, bu çatal da o kadar kolay eğiliyor ki anlatamam, yani fazlaca yumuşak kalıyor zannımca. Uçuştaki eğilmelerden bir ya da iki tanesi “yok artık” dedirten türdeydi.

Bir yandan alternatif çözüm düşünüyorum ama niyetim de bu meret kopana kadar devam etmek. Olur da inişlerimi mükemmelleştirip her inişi ana tekerleklerin üzerine yaparsam zaten sorun kalmayacak :) ama bunun da hiçbir garantisi yok :) şimdilik ilk etapta karbondan bir çatalın kalıp tasarımını yaptım, bu koparsa bir hafta içinde onu hazır hale getirebilirim. Uzun vadede de şu dikmeyi almayı düşünebilirim:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu meret hem daha gerçekçi görünüyor hem de zırt pırt eğilmez sanki.
 
Evet Evren, kastettiğim buydu.Fotoğraftaki çatal nispeten daha mukavim olacaktır.Yalnız dikmedeki amortisörün bu sönümlemede payı büyük.Burda bir ayar durumu söz konusu mu?
 
Amortisör iyi fikir , yay olmaz mı diyecektim , yay daha güzel zıplamasını sağlar, amortisör en azından hem daha sağlam sönümler hem de geriye salmaz, çarpsa bile yaylanma hareketi olmayacak.
Meslek icabı amortisör ile fazlaca haşır neşir oluyorum da :lol:?
 
Dikmedeki yay ve dikmenin hareketi bir nevi sürtünmeli amortisör vazifesi görüyor. Tam anlamıyla bir ayar şansı yok, ama duruma göre sökülüp içerdeki yaydan bir miktar parça kesilerek sertliği ayarlanabiliyor. Dikmenin içeri giren kısmında da farklı yağlar kullanarak sürtünmeyi az birşey arttırıp azaltmak da mümkün. Ama benim hissiyatım bu haliyle yayın sertliğinin iyi olduğu yönünde. Çatalın dikmeye bağlandığı yere ilave küçük bir parça levha kaynattırsam çatalın sertliği de tam olacak gibi geliyor, hem de yine gerçekten bir sert darbede eğilip enerjinin bir kısmını da alacaktır. “Lakin munasip bir kaynakçı nerden bulayım” :)
 
Geçen haftanın uçuşlarını da işleme fırsatı bulabildim anca...
5. uçuşu videoya çekememişim malesef. 6. ve 7 uçuşlar video olarak var.

6. uçuşun biraz kırpılmış videosu:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol