Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
3 sorti daha ekledik modele. İlk sortiyi yine iniş çalışmaya ayırdım, ortalamada düne göre daha kötüydüm, bir seferinde de fena sektirdim modeli, ön dikme çatalı ćok fena yamuldu, tekerlek sıkışıp kalmış. İnişte de dönmediği için eridi yandı gitti ???

Sahada tekerleği söküp çatalı yine düzelttim, tekerleği taktım baktım dönüyor, dedim yallah uçmaya geldik :)

İkinci ve üçüncü sortileri normal uçmaya ayırdım. Looplar split S ler yatay 8 lerle alçak geçişlerle modelin keyfini çıkardım. Her ikisinin inişi de pambıh gibi oldu, zaman olsa 4. Sortiyi de çıkardırdım ama güneş batmak üzereydi toparlandık.

Bir diğer hibisi fotoğrafçılık olan bir arkadaş da gelmişti, kameramı ona verdim çok güzel fotolar çekti. Eve gidince başkalarını da yüklerim. :thumbup:
 
Birkaç foto daha...

Ön dikme çatalını yamultacak olan touch and go geliyor :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Dikmeyi yamultan hoplama anı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve bir sonraki geçiş. Ön tkerin durumuna dikkat :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pilotaj kalkmak ve inmektir. Modele (uçağa ) alışma adına en doğrusunu yapıyorsunuz. :thumbup:
Net ve güzel fotoğraflar için teşekkür ederiz.:saygilar:
İyi çalışmalar.?

Ne derler bilirsiniz, uçuşta mecburi tek bir manevra vardır, inmek :) geri kalan herşey seçime bağlıdır :)

:saygilar:
 
Fotoğraflar süper gerçekten :heartxf:

(Baya konu dışı olacak ama dikkatimi çekti, fotoğraflarda gözüken ilerlerdeki elektrik direkleri neden boyalı. Özel bir sebebi var mı ki?)
 
(Baya konu dışı olacak ama dikkatimi çekti, fotoğraflarda gözüken ilerlerdeki elektrik direkleri neden boyalı. Özel bir sebebi var mı ki?)

Benim tahminim hava trafiği için görülebilirlik kazandırmak amacıyla yapıldığı. Elektrik kablolarının da en üstlerinde bolca “top” monte vaziyette, onların görülebilirlik amacıyla yapıldığını biliyorum. Bu bölge pist nedeniyle epey bir helikopter trafiğine sahip...
 
Benim tahminim hava trafiği için görülebilirlik kazandırmak amacıyla yapıldığı. Elektrik kablolarının da en üstlerinde bolca “top” monte vaziyette, onların görülebilirlik amacıyla yapıldığını biliyorum. Bu bölge pist nedeniyle epey bir helikopter trafiğine sahip...
İstanbul Boğazı'nı Sarıyer sırtlarından geçen iki yüksek gerilim hattı direk çifti de böyle boyalı değil mi?
 
Bu arada, bir onceki sayfada Sumer abiyle aranizda cok guzel anlasiyorsunuz ama, benim gibi cahiller anlamiyor arkadaslar ? wheel landing nedir, 3 point landing nedir?
Abi kısaca şöyle... Uçak yere teker koyarken tam stall oluyorsa (ki burunhafif yukarıda olur bu durumda) uçak yere üç tekeri ile birlikte temas eder. Hatta bazıları önce kuyruk tekerini yere koyarlar. Buna üç nokta inişi diyoruz.
Diğerinde ise uçak yataya yakın konumda ve "uçarak" piste temas eder. Piste ana dikmeler önce değer ve uçak yavaşladıkça kuyruk düşüp kuyruk tekeri yere konulur. Buna da "wheel landing" diyoruz. Klasik bilgi olarak hafif uçaklarda (Piper Cub gibi) ilki, ağır uçaklarda (DC3 gibi) ikincisi uygulanır.
 
Simdi net olarak anladim abi. Onceki sayfadaki muhabbetleri ve iki inis tipi arasindaki tercih nedenlerini de anladim. Benim mesela genel olarak motor kapatarak inisi tercih edip, ama zaman zaman motor acik olarak inmeyi tercih etmemle benzer bir iliski de kurdum kafamda. Tabi dogru anladim mi orasini bilemiyorum, ama inisleri canlandirdim kafada en azindan ?
 
Dünden birkaç kare daha...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




İşte ideal bir iniş için modeli aşağıda görünen açıda uçurup çökme hızını da gazla kontrol etmek gerekli. Ama turbinin gaz tepkimesindeki gecikme nedeniyle bunun için epey bir alışma süresi gerekecek:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Soldan yan rüzgar varken ideal teker koyma anı tam olarak budur:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



İlk uçuştan sonra tekerleğin ve çatalın başka bir açıdan görünümü:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk uçuştaki o feci touch and go sırasında sağ kanat ucu da yere çarptı, bu da sonucu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İşte ideal bir iniş için modeli aşağıda görünen açıda uçurup çökme hızını da gazla kontrol etmek gerekli. Ama turbinin gaz tepkimesindeki gecikme nedeniyle bunun için epey bir alışma süresi gerekecek:
Şahsen jet motorunda geçikme yaşandığını bu proje ile öğrendim :eek: