Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bence üzerine gitmeliyiz Evren abi :) Tarih aynen kalmalı %p


Kalbimizi ferah tutalım ve niyetimizi bozmayalım :D

Fakat tarihlerin bu kadar denk gelmesi gerçekten büyük sürpiz ;D


Gaybı Allah bilir , özellikle 16 şubat olsun ki kafadaki kuruntu ve batıllardan da kurtulalım.Hiç korkma Evren hocam , bas maideni gitsin.Uçarsa bizimdir , uçmazsa zaten bizimdi :lollol::RCKolik:


Arada bulunan 66 yıl (2019 - 1953) bence gayet güvenli bir duruş mesafesi ?


Sen gönlünü ferah tut abi, Allah var gam yok, inşallah kazasız kırımsız uçuracaksın.

Desteğiniz için teşekkürler arkadaşlar, ama biriniz de çıkıp “madem öyle sen de maideni bir hafta erken yap kardeşim!” demediniz cık cık cık ???
 
Olm file çorap da mı giydirdin kablolara...


Üşümesinler diye yaptı diyeceğim ama orası her daim sıcak :lollol::lol:

Kışın havalar soğuk diye giydirdim çorabı ama fazla sıcaklayıp kurdeşen dökmesin diye de file çorap kullandım ?

Dün gece cinnet geçirmenin eşiğinden döndüm ?
Kuyruk servolarının konektörlerini önceden yapmıştım malum, dün akşam da kabloları döşeyip servoları monte edeyim dedim, amma velakin 3 konektör bir arada kablo kanalından geçmedi. Yanyana geçmelerini zaten beklemiyordum o yüzden hepsini birbiri ardına gelecek şekilde hizaladım ama bu sefer içerdeki köşelere takıldılar ? üçünü tek kılıfla geçirmekten vazgeçtim, 2+1 şeklinde denedim olmadı, hepsini ayrı ayrı denedim, yok olmadı. İki saat falan debelendim diyebilirim ??? Az daha zorlarsam kablo kanalını parçalamaktan korktuğum için pes ettim.

Tamam dedim, konektörlerle bu iş olmayacak kabloları lehimleyeyim (Aslında genellikle bu tür “gömülü” kablolarda konektör yerine lehim yapmayı tercih ederim). Konektörleri kestim, kabloları da kesip uçlarını sıyırıp lehimlemeye hazırladım. Bu sefer de bir türlü lehim yapmayı beceremedim??? ortaokuldan beri elim havya tutar ama iki tane kabloyu birbirine lehimlemeyi beceremeyince “bırak herşeyi yat uyu en iyisi sen” diyerekten pes ettim ???

Sabah olunca sakin kafayla tekrar servoların ce kabloların başına geçtim, dün kullandığım havyayı bir kenara bırakıp eski havyamı çalıştırdım ve hızlıca her üç kablonun da lehimlerini yaptım ? servoları yerlerine oturtup kabloları ince bir koruyucu kılıfa sokup kablo kanalından geçirip gövdedeki yerlerine yerleştirdim. Uçlara da servo konektörlü kabloları lehimleyip hepsini powerboxa taktım, radyoyu açıp kontrol edip herşeyin düzgün çalıştığını görünce de rahat bir nefes aldım ?
 
Geçen gün de iniş takımlarının nihai montajıiçin çalışmaya başlamıştım ama paylaşmamışım burada.

Önce dikmelere fren mekanizmasını sabitleyebilmek için eklemeler yaptım. Bu iş için JB weld denen metal katkılı epoksiyi kullandım.

Bu meret hem sağlam hem de kuruduktan sonra metal gibi işlenebiliyor. Kapakların dikmeye bağlanacak yerlerini de bu epoksiyle yapıştırmıştım, hepsini birden dremelin ucuna takılı kağıt zımpara ile tesviye ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonrasında da iniş takımlarının ve retractların hepsi elden geçirildi, lastiklerin içine sünger dolduruldu ve herşey modele monte edildi. Model artık yeniden kendi ayakları üzerinde durabiliyor ??
 
Uçağın içi kalabalıklaşmaya başlıyor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Retract kontroloru ile frenlerin yeri kesinleşti onları sabitledim. Bunların pillerinin yeri de kesinleşti gibi. Pilleri emniyete alacak basit bir düzenek (tabla ve cırt cırt gibi) yapmam gerekecek.

Fadec, yakıt pompası ve yakıt anahtarı geri kalan kritik elemanlar. Bunları da kablo ve hortumların güzergahlarında farklı yollar deneyerek şimdilik fotodaki konumlarına karar verdim. Hava kapanının açısını biraz daha yatırmam gerekecek, ondan sonra türbinle alakalı elemanların da nihai yerleşimlerine karar veririm.

Yarın uçuşa gitme niyetim var, sahanın anahtarını almaya Salim abinin yanına gidince biraz da sohbet ettik, sohbet sırasında türbinin üzerindeki kapağın iç tarafını aluminyum yapışkanlı bantla kaplamamı önerdi, ben de tavsiyesini dinleyip kapladım. Ayrıca elevatör ve rudder servolarına giden kablo borusunun en önde olan kismını da yine alumintum bantla kapladım, ne olur ne olmaz. Motor gövdeye oturduktan sonra yer testleriyle motor çalışırken bu bölgelerdeki sıcaklık artışına bakıp ilave tedbir almaya gerek olup olmadigina karar vereceğim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol