Uzun zamandır kafamı meşgul eden bir konu bugün itibariyle nihayete erdi
Gövde ön kısmındaki büyük kapağın be şekilde yerine oturacağı ve nasıl bir yöntemle kilitleneceğini düşünüp duruyordum. Aslında inşaatın başında bunu bir nevi netleştirmiştim, ama sonradan pilot koltuğunu yapınca ve belki ilerde ekleyebileceğim kokpit de işin içine girince işler değişti birdenbire. Biraz kafa yorma alternatifleri değerlendirme sonrasında bu haftanın sonuna doğru harekete geçtim ama yine teoride iyi görünen bir fikrin pratikte çuvallamasını tecrübe ettim
ama hatalardan ders alarak sistemi revize ettim ve sonunda bu sabah itibariyle tam olarak istediğim gibi çalışan ve beklentimden daha sağlam bir sisteme kavuştum. Malesef yapım sırasında aşama aşama fotoğraflayamadım. Bitmiş hali üzerinden anlatmaya çalışayım.
Ulaşmaya çalıştığım sistem dışardan görünmeyen bir mekanizmaydı, tamam uçak ilk etapta scale olmayacak dedik ama kanda var takıntı elden bişey gelmiyor
hem de ilerde scale yapma kararı verirsem bazı şeyleri değiştirmek çok zor olacak, o yüzden bazı şeyleri baştan planlamakta da fayda var. Bu kapağın kilitlenme mekanizması için uçağın burnundaki top namlularından faydalanmayı düşündüm. 4 top namlusundan dış tarafta olan iki tanesi gayet uygun göründüler gözüme ve bu top namlularını öne doğru çekerek ve geriye doğru iterek çalışacak bir mekanizma düşündüm.
Önce kapağın arka duvarına ve gövdedeki karşılıklarına ikişer delik açtım ve kapak tarafına 5mm lik sert ağaç yapıştırdım (ilerde bunları tornada yapacağım aluminyum olanlarla değiştirebilirim). Bunlar kapağın arka kısmını gövdeye hizalayıp sabitliyorlar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ön taraftaki kilitleme mekanizması için gövdenin iki yanından esnek kontrol çubuğu sistemi ile boru döşedim. Bu borular kapağın ön tarafından uçağın önüne doğru ilerleyip en öndeki gövde bölmesinde top namlularının olacağı hizadan çıkıyorlar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ön tarafta ise gövdedeki 5 numaralı bölmenin önüne ve arkasına kontraplak parçalar ekledim ve kilitleme piminin geçeceği delikleri deldim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Pushrod sisteminin içteki tüpünün ucuna da pushrod teli takıp uygun boyda kestim ve ucunu sivrilttim. Bu tüp önden itildiği zaman pim gövdeye sabit iki kontra parçadaki deliğin içinden geçiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kapakta da bu delikler ve pimlerle hizalı delikler açtım ve plastik bir kılıf ile yatakladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kapak yerine oturtulup önden tüpler (ilerde de top namluları) geriye doğru ittirilince pimler yuvalarına oturup kapağı kilitliyorlar. Tüpler (namlular) öne doğru çekilince de kilit açılıyor.
Kapak ve kilit pimleri yerindeyken şöyle görünüyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Burası tam olarak gösterge panelinin geleceği yer, yani kokpit gelse bile bu kilit pimlerinin ucunu bir şekilde görülebilir yapmam mümkun olabilir, böylece de kapağın kilitli olduğuna dair görsel bir teyid sağlanabilir. Ama şart da değil, zira namluların pozisyonu da yine görsel olarak kilit piminin sonuna kadar girip girmediğini teyid edebilir.