Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Ama resimleri koyabilirim :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Zaten baştan beri bu şemaya daha bir eğilimliydim, her gün bunu yapma niyetim daha da artıyor :) düz laciverte göre, yada lavivertle birlikte sarı kırmızı olanlara göre daha iyi geliyor gözüme...

Çok yüksek ihtimalle bu şemayı uygulayacağım diyebilirim, resmi duyuru olarak kabul edilebilir :)
 
Bu uçaklardan bizim envanterimize girmedi mi hiç? Yani Türkçe bir boyama şekli yokmu?

Malesef, girmemiş. hiç uçak gemimiz olmayınca donanma uçağımız da olmamış :)

Ama ustu gri olan şemanın altı beyaz, kontrol yüzeyleri de kırmızı :) ucundan accık :)
 
Yatay dengeleyicide servo yuvalarının üzerindeki kaplamalar kesildi ve kablolar için de delikler açıldı. Kapak sisteminilerde eklenecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yön dümeni servosunun yuvasını kapatan kaplama da kesildi ve bu bölmenin üzerindeki sinire yükseliş dümeni servolarının kablolarının geçmesi için gereken delik açıldı. Bu delik tam yatay dengeleyicideki deliğe hizalı, böylece dengeleyici yerine yapışınca servo yuvalarından içeri uzatılan kablolar bu deliklerden aşağı inip erişilebilir hale geliyorlar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uzun zamandır kafamı meşgul eden bir konu bugün itibariyle nihayete erdi :yuppi::yuppi::yuppi:

Gövde ön kısmındaki büyük kapağın be şekilde yerine oturacağı ve nasıl bir yöntemle kilitleneceğini düşünüp duruyordum. Aslında inşaatın başında bunu bir nevi netleştirmiştim, ama sonradan pilot koltuğunu yapınca ve belki ilerde ekleyebileceğim kokpit de işin içine girince işler değişti birdenbire. Biraz kafa yorma alternatifleri değerlendirme sonrasında bu haftanın sonuna doğru harekete geçtim ama yine teoride iyi görünen bir fikrin pratikte çuvallamasını tecrübe ettim :) ama hatalardan ders alarak sistemi revize ettim ve sonunda bu sabah itibariyle tam olarak istediğim gibi çalışan ve beklentimden daha sağlam bir sisteme kavuştum. Malesef yapım sırasında aşama aşama fotoğraflayamadım. Bitmiş hali üzerinden anlatmaya çalışayım.

Ulaşmaya çalıştığım sistem dışardan görünmeyen bir mekanizmaydı, tamam uçak ilk etapta scale olmayacak dedik ama kanda var takıntı elden bişey gelmiyor :) hem de ilerde scale yapma kararı verirsem bazı şeyleri değiştirmek çok zor olacak, o yüzden bazı şeyleri baştan planlamakta da fayda var. Bu kapağın kilitlenme mekanizması için uçağın burnundaki top namlularından faydalanmayı düşündüm. 4 top namlusundan dış tarafta olan iki tanesi gayet uygun göründüler gözüme ve bu top namlularını öne doğru çekerek ve geriye doğru iterek çalışacak bir mekanizma düşündüm.

Önce kapağın arka duvarına ve gövdedeki karşılıklarına ikişer delik açtım ve kapak tarafına 5mm lik sert ağaç yapıştırdım (ilerde bunları tornada yapacağım aluminyum olanlarla değiştirebilirim). Bunlar kapağın arka kısmını gövdeye hizalayıp sabitliyorlar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön taraftaki kilitleme mekanizması için gövdenin iki yanından esnek kontrol çubuğu sistemi ile boru döşedim. Bu borular kapağın ön tarafından uçağın önüne doğru ilerleyip en öndeki gövde bölmesinde top namlularının olacağı hizadan çıkıyorlar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön tarafta ise gövdedeki 5 numaralı bölmenin önüne ve arkasına kontraplak parçalar ekledim ve kilitleme piminin geçeceği delikleri deldim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pushrod sisteminin içteki tüpünün ucuna da pushrod teli takıp uygun boyda kestim ve ucunu sivrilttim. Bu tüp önden itildiği zaman pim gövdeye sabit iki kontra parçadaki deliğin içinden geçiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kapakta da bu delikler ve pimlerle hizalı delikler açtım ve plastik bir kılıf ile yatakladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kapak yerine oturtulup önden tüpler (ilerde de top namluları) geriye doğru ittirilince pimler yuvalarına oturup kapağı kilitliyorlar. Tüpler (namlular) öne doğru çekilince de kilit açılıyor.

Kapak ve kilit pimleri yerindeyken şöyle görünüyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burası tam olarak gösterge panelinin geleceği yer, yani kokpit gelse bile bu kilit pimlerinin ucunu bir şekilde görülebilir yapmam mümkun olabilir, böylece de kapağın kilitli olduğuna dair görsel bir teyid sağlanabilir. Ama şart da değil, zira namluların pozisyonu da yine görsel olarak kilit piminin sonuna kadar girip girmediğini teyid edebilir.
 
Rudder’ın da tüm blokları yapıştırılıp diğer tarafı da kaplandı. İki uçtaki bloklar da yapıştırılıp kabaca şekillendirilmeye başlandı. Önce testere sonra rende. Henüz zımparaya geçmedim... bu aşamaya bayılıyorum :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol