Bayram tarifesinden çalışmaya devam...
Rudderın menteşe yerlerini belirleyip bunlara karşılık gelen yerleri dikey stabda da işaretleyip hem ruddera hem de staba menteşeler için bloklar yapıştırdım. Bilgi olsun diye ekleyeyim, bu tayyarede rudder iki parça, alt ve üst olarak. Ortada tam elevatörlere denk gelen yer sabit olarak dikeye yapışık olacak. Gerçek uçakta bunu yapma nedenleri rudder ile elevatörlerin birbirine çarpmaması. F9F2 modeline kadar bu ayrım açılı olarak yapılmış, F2 den daha sonraki modellerde ise ayrım hattı düz olmuş. Ziroli muhtemelen inşaat kolaylığı açısından bu ayrımı düz olarak işlemiş planına (plan aslında F2 versiyonu) ben şimdilik sinirleri düz yapıştırdım ama niyetim F2 versiyonunda olduğu gibi ayrımı eğik olarak yapmak. bu değişikliği yaptığımda daha net anlaşılır olacaktır ne demek istediğim, şimdilik fazla kasmayın he diyin geçin
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra dikey stabı kaplamaya başladım. Serenden hücum kenarına kadar olan ön kısmı tek parça olarak 2.5 mm balsa ile kapladım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
arka kısım ise ikişer parçada kaplanacak, yatay stabın altındaki ve üstündeki alanlar ayrı ayrı kaplanacak. Üst tarafın kaplaması ancak stabın montajından sonra yapılabilir, ma alt tarafı daha önceden yapmak birleşim yerinin daha iyi olmasını sağlayabilir. Alt taraf için 3 farklı lif yönlü olacak şekilde 2.5mm balsa levhadan parçalar kesip birleştirerek bir kaplama levhası hazırladım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ve yerine yapıştırdım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
her iki tarafı da kapladıktan sonra stab yatağına hizalı olarak fazlalıklarını traşladım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Stabla arasındaki boşluk minimumda, az bir macun ile kolaylıkla kapatılabilecek durumda
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hazır kaplama işlerine girişmişken de stabın önündeki alanın da kaplamasını tamamladım. Burası gövde kaplamasındaki 3mm lik çıtalar ile stabdaki 2.5mm lik levhaların karışımıyla kaplandı. Bu modeli yapan pek çok insan buradaki geçişin pek de başarılı olmadığından şikayetçi idi, yapınca ben de o kervana katıldım. Açıkçası bu geçişteki kıvrımlar gerçekten karmaşık ve zor, ve modeli inşa eden bazılarının da belirttiği gibi 3 boyutlu CAD ortamının falan olmadığı zamanlarda yapılmış bir tasarımla tam olarak doğru şekillendirilmesi de çok kolay değil. Yani Ziroli amcaya fazla da yüklenmemek lazım
neyse ki "pambıh" macun var
şu ilk kat tesviyeyle birleşim yerleri düzeltildikten sonra geçişin "şekli" de pambıh macun ile biraz daha iyi hale getirilebilir. Her durumda, fena görünmeyen bir kuyruğa sahip oldu tayyaremiz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu cumartesi günü, yani benim tatilimin son günü için biraz iddialı bir hedefim vardı, şu an o hedefe erişebilecek gibi görünüyorum ama bakalım, aceleye getirmeden yetişirse ne ala...