Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Sanırım jet motorun start ı için bir düzenek bazı jet motorlarında görüyorum kompresör ile hava veriyorlar.Öyle bir şey mi?
 
Türbinin zaten bir soğutma işlevi var. Sen motoru kapatınca o da şak diye kapatmıyor. Ayrıca herif EDF'yi motorun duracağı yere koymuş. Eğer motor ve EDF aynı anda bulunacaksa o zaman bir tür turbo sistemidir ve intake havasını enerjilendirmek içindir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Türbinin zaten bir soğutma işlevi var. Sen motoru kapatınca o da şak diye kapatmıyor. Ayrıca herif EDF'yi motorun duracağı yere koymuş. Eğer motor ve EDF aynı anda bulunacaksa o zaman bir tür turbo sistemidir ve intake havasını enerjilendirmek içindir.
O kadarını biz bilmüyük abi :evil::evil:
 
EDF'yi tam gaz açıp uçağın içinde ESC ve LiPo ile yakıp bu eziyetten kurtulacaksın?! :p

Harika bir fikir! :lollol::lollol::lollol:

İndikten sonra turbini mi sogutacaksin? :D
Benim de aklıma ilk gelen şey soğutma oldu ama öyle değil gibi :)

Turbinin kendi soğutma algoritması var, motor durduktan sonra sıcaklık belli bir seviyeye düşene kadar (100 derece altı yanlış hatırlamıyorsam) starter motoru arada sırada devreye girerek türbinin dönmesini sağlıyor ve yavaş yavaş motoru soğutuyor. Ama bu hem bataryayı hem starter motorunu tükettiği için, ayrıca türbinin çalışma saatini de arttırdığı için hava aliklarindan içeri yada motorun arkasına, soba borusunun ağzına doğru hava üfleyerek motoru soğutmayı tercih edenler de var. Ben de bu EDFye 3D yazıcı ile bir adaptör falan yapıp pilli bir hava üfleyici haline getirip böyle bir amaçla kullanabilirim. Ama şu an edf tam da motorun bağlanacağı yerde duruyor :) her ikisini birden takmam inkansız :) ayrıca hem sıvı yakıt hem de elektron yakıtı taşımam da imkansız ;)
 
Eğer motor ve EF aynı anda bulunacaksa o zaman bir tür turbo sistemidir ve intake havasını enerjilendirmek içindir.

Aha esas amacı yakalamış Sümer abim, EDFyi ilk kademe “low pressure compressor” olarak kullanıp türbinin kompresör verimini arttıracağım, böylece motorun itkisini 10kg dan 12,5 kg’a çıkartacağım. Ama bu uçak için 8 kg yeteceği için ECU dan max turbin devrini 8 kg itkiye göre yeniden programlayacağım. Ama edf ve 6S pilin eklediği ağırlık nedeniyle 8 kg yetmeyecek, yeniden programlama yapıp 10 kga çekeceğim. Bu sefer de artan yakıt sarfiyatı nedeniyle depoyu büyütüp 1kg daha fazla yakıt alacağım. En nihayetinde de uçak tuğla olup yerden hiç kalkamayacak :p:p:p:evil::evil::evil::lol::lol::lol:

Daha basit düşünün :)