Evren abi aslında gövde işin arıyorum ama bulamayacağım gibi 1.5mm balsa arasına karbon ip atıp laminasyon yaparım diye düşünüyorum.firar için de dediğin gibi bir uygulama yaparım kayın olur mu? Konuyu biraz dağıttım pardon.
Miles gövdesi için o kontraplaklar bence fazla zaten. Eğer normal havalarda yarışacagın 600-700 gr aralığında bir modelin varsa ve aşırı rüzgarlı havalarda uçurmak için bir model yapıyorsan o zaman kontraların olduğu bir model anlamlı oluyor. O kontraları kullanıp modeli 750-800 gr dan daha hafif yapmak zor iş, 750 grlık bir model ise ortalama havada bile bugün sahada olan diğer modellerin karşısında pek şansı olmayan modeldir.
Eğer bu modeli genel kullanım için yapıyorsan gövdede sadece balsa levhalar kullan derim, iç tarafa kullanacağın (kontraların yerine) levhayı bulabildiğin en sert balsadan seç (kırtasiye balsaları genelde daha sert olur) iki levhayı lamine ederken, eğer elinde varsa yada bulabiliyorsan 50 grlık cam elyafı kumaşı lif yönleri 45 derece olacak şekilde araya koy. Karbon ip (tow) da varsa bir şeriti modelin burnundan kuyruğuna kadar, alt tarafa yakın bir hattan ser, yine bir şeriti de aynı şekilde boydan boya üst taraftan ser. Sonra da yük noktalarına; kanat firar kenarının altındaki gövde bölmesinin yaklaşık 5-6 cm arkasından başlayıp buruna kadar uzanan yere hem alta hem üste ikişer yada üçer şerit daha ilave et. Kuyrukta da enlemesine yerleştirilen ince uzun destek parçasının önünden en arka uca kadar bir tane üste bir tane alta şerit ilave et gayet güzel bir gövde yanı elde edersin.
Bu işteki sıralama önemli ama, şöyle olmalı:
Tezgaha ônce dışta kalan gövde yanını koy,
Üzerine cam elyafı kumaşı ser ve ıslat (benim cam elyafı kumaş kaplamada anlattığım yöntemi takip edebilirsin)
Karbon şeritleri epoksi ile ıslatıp sonra temiz bir yüzeyde olabildiğince yayvan hale getirip hala ıslak olan kumaşın üzerine yerleştir.
Diğer gövde yanını da bunların üzerine kapatıp bulabildiğin kadar fazla ağırlıkla düzgün bir şekilde presle ve kurumaya bırak.
Eğer biraz daha sağlam bir model olsun istersen ikinci gövde yanının iç kısmını (laminasyonda içerde kalacak kısmı) da 50 gr kumaşla kaplayabilirsin ama şart değil.
Kuyruktaki kontraplak parçaları da balsa ve karbon kumaş laminasyonlarıyla değiştirmek bir alternatif olarak aklında olsun.
Firar kenarı için kayın da olur, yapıştırıp şekillendirebildiğin her tür sert ağaç işe yarayacaktır