450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birazda gözümüz gönlümüz açılsın. [emoji3]




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Pallerle ilgili güzel bir video vardı, ama youtube yassak :D Açılına bulur eklerim.

Kuyruk palleri 450'de baya serbest olacak. Kendi ağırlığıyla düştü düşecek gibi.

Ana paller kendi ağırlığını taşıyabilecek, ancak heliyi sarstığın zaman katlanacak.

Heliyi yan tutuyorsun, palleri tam düz yapıyorsun, paller dümdüz duruyor. Şöyle bi kere sallıyorsun heliyi, pallerin ikisi de 90 derece aşağı iniyor. Bu ayar 450 için cilloptur :)

Hem kuyrukta, hem de ana pallerde, pallerin eşit oranda sıkı olduğuna da dikkat et ;) %p
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Loctite kullanımı dahil bir çok önemli detayı paylaştığımız şu bölüme baktığını düşünüyorum ama ben yine de paylaşalım. Model farklı ama temel kurallar ve önemli tiyolar aynı ;)

 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Adam istekli, esc gelse yarın maiden yapacak :laugh:

Gayet iyi görünüyor Doğuş, motor kayış ayarı ondan gevşek olmasın. Belki bi tık sıkı yapabilirsin ama böyle de kalabilir. Kuyruk videoda biraz karanlık çıkmış ama tensioner dikse o da tamamdır.

Pal olayını Emre abi çok güzel ifade etmiş. Sen ilk seferinde biraz sıkı yapmıştın sanırım.
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Loctite kullanımı dahil bir çok önemli detayı paylaştığımız şu bölüme baktığını düşünüyorum ama ben yine de paylaşalım. Model farklı ama temel kurallar ve önemli tiyolar aynı ;)


Abi hiç kaçırmam hepsini ezberledim, kayışlı olduğu için kuyruk hiç yormadı beni, çoğu parça zaten fabrika montajlı ben sadece bir kontrol ettim, loctite olarak vidanın ilk iki dişine temas edecek şekilde, rulmanların içinden geçiyorsa vidaya değil yuvaya loctite. Tek sıkıntım ana rotor shaftı onu tam sıkamadım gibi geliyor abi. Ama vidadanda anlaşılacağı gibi vidaya acımam [emoji3] Yuvayı yemiyecek kadar tatlı sert sıkarım diğer pakette daha uzun allenler var onlarla sıkacağım tekrardan kontrol amaçlı. Sağolun abi en baştan detay anlatımlarla çok yardımcı oldunuz. Bazı eksiklerim var ama onlarda elektronik, hold, idle pozisyonları. Brain üniteyi sağolasın abi çok detaylı anlatmışsın. İdle eğrisi, rpm, kalkışlarda idle up ile kalkıp hold ile inmeyi düşünüyorum en baştan kendimi buna alıştırmak için. En sonda abi esc programlama. [emoji3] Bunlarıda adım adım çözersem abi tamamdır. Zaten biraz toparlayayım hemen bir konu altında soruları toparlayacağım. [emoji3]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Adam istekli, esc gelse yarın maiden yapacak :laugh:

Gayet iyi görünüyor Doğuş, motor kayış ayarı ondan gevşek olmasın. Belki bi tık sıkı yapabilirsin ama böyle de kalabilir. Kuyruk videoda biraz karanlık çıkmış ama tensioner dikse o da tamamdır.

Pal olayını Emre abi çok güzel ifade etmiş. Sen ilk seferinde biraz sıkı yapmıştın sanırım.

Evet abi biraz sıkmıştım. Birde şu oynayan servo yerleri için bir kalın vida ile yeni diş açmak gibi bir düşüncem oluştu abi. En son onu deneyeyim istiyorum. Mesela iniş takımıda öyle olmuştu hemen bir kılavuz açtım bir diş boy civata ile işlemi tamamladım taş gibi oldu. [emoji3]

ESC'de fast-lad stoklarına girmiş aslında abi çinden almamış olsak ayın sonunda uçardık. [emoji53]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

İdle konusunda benim önerim seninle aynı, eğer acemi isen idle %70-75 arası sabit bir idle curve atayıp öyle uç kalkışlarda aç idle soft start kontrole odaklan. İnişler için normal moda %50 civarı bir curve ayarla, indikten sonra hold çekersin 2 metrede elin stickte iken hold çekmek zor olabilir sticki oynatırsın yatabilir, ondan dolayı indikten sonra çekmek daha avantajlı en azından ben öyle yapıyorum inanılmaz rahat.

Diğer yandan vidalar için locktite güzel kullandıysan bence abanmana gerek yok 1,5 yıldır uçuyorum daha öyle abandığım vida olmadı ölçüsüne göre sertlik bence iyidir, önemli olan locktite dişler arasına sıkıştırmak o gerisini halleder. vidayı sıkarak kırdığını varsayarak bence çok sıkıyorsun gevşekle senin sıkının ortası iyidir. :saygilar:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elektronikte tamam, servo kablomalar yapıldı ünite ayarları yapıldı. Yedek parça geldikten sonra tekrar bir yerleşim yapılıp son haline getireceğim.

Kumanda ayarları hakkinda biraz sıkıntım var.

Ünite üzerinden rescue'yi yaylı butona adadım. 3 kademeli switche modları atadım beginner - sport ve sport 3d şeklinde. Kuyruk gainini 3 kademeli switche atadım 40-45-50 şeklinde 45 ile başlayıp ardından sorun çıkarsa deneyerek bir aralık bulacağım sonra daha ince ayarlayacağım. ( Farkı anlayabileceğimi düşünmüyorum benimkisi deneme yanılma ) Kumanda dan hold ayarladım. Kumanda idlede ve normal bir eğri düzenleyemedim henüz. Kumandadan hold çekince ünitenin üzerinde sadece bir kirmizi işik yaniyor ve kontroller saçmalıyor onuda esc ile birlikte bir daha deneyeceğim. Pitch değerleri -13 +11 şeklinde. Throttle 50 iken 0 pitch göremedim ama 0'a yakın bir değer. Swashplate paralellik ayarinida yaptım. Elavatör servosina biraz sub trim ile nihai kontrollerde de heli sapıtmadı. Ama hiç anlamayınca birşeyler eksik gibi geliyor insana. Esc gelir montajda da nihai aşamayı görürsem - civataları tekrar bir kontrol edip gelen parçayı değiştirip üniteyi montajlayıp kablo işide bittiğinde - detaylı bir video çekip sizlerden onay almaya çalışacağım sonrada başlasın uçuşlar. [emoji3]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Pal açıları -13 / +11 gösteriyorsa rotordan swashplate ' e inen kollar uzun kalmıştır, tahmini 1 veya 2 tur kısarsan ( her iki tarafıda eşit şekilde) throttle 50'deyken açılarında sıfır olduğunu göreceksin.

Throttle %50'de açıyı sıfır görüyorsan +/- ' de aynı olacaktır büyük ihtimal..
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Doğukan Ocak' Alıntı:
Pal açıları -13 / +11 gösteriyorsa rotordan swashplate ' e inen kollar uzun kalmıştır, tahmini 1 veya 2 tur kısarsan ( her iki tarafıda eşit şekilde) throttle 50'deyken açılarında sıfır olduğunu göreceksin.

Throttle %50'de açıyı sıfır görüyorsan +/- ' de aynı olacaktır büyük ihtimal..

Teşekkür ederim çok dikkat ettim ama dijital olmayınca kumpas net ölçü yakalayamamış olabilirim. Demek ki onuda hallettik. :) :RCKolik:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Hadi hayırlısı Doğuş %p
Son aşamaları ve kontrolleri hep birlikte yaparız inşallah :thumbup:
Sonucu bekliyoruz :saygilar:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Hadi hayırlısı Doğuş %p
Son aşamaları ve kontrolleri hep birlikte yaparız inşallah :thumbup:
Sonucu bekliyoruz :saygilar:

Çok teşekkür ederim abi zaten sizler olmasaydınız zordu bu iş. Ama çok daha mekanik bir iş. Hani modele uğraşırken pek bir kafa yormaya gerek kalmıyor. Hani bu model için öyleydi. Rasim Abi sağolsun fotoğraflarla detayları tek tek anlatmış. Ama virüs gerçekten güçlü bir virüs. Bugün modelcilik hayatımda ilk defa bilgisayarın başında kumanda şarjı bitirdim. :thumbup:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Daha helikopteri uçmadan yedek parça alan tek hobici benimdir sanırsam. :D

Bugünde bir kuyruk şaftı aldım. Şaftın içinde civata kaldı. :D

Cidden bir suçum yok, Mehmet Abinin montaj videolarını izleyip izleyip gaza geliyorum. :islik:

Kuyruk rotoru zaten montajlı geliyor. Montaj sırasında kontrol etmemiştim. Sonra kuyruk pallerini ayarlamak isterken hazır bir bakayım dedim. Hemen civatalar çıkıverdi. Tabi söktüm temizledim, shafta bir miktar sentetik gres sürdüm. Loctite damlattım ve montajını yaptım. Bir baktım çıt diye bir ses geldi. Dedim herhalde allenin ucunu yedik. Baktım allenin ucu sağlam devam ettim bir baktım civatanın başı yerde. Neyse böyle böyle elimizin ayarı alışacak. Ben en iyisi HK'dan tork ayarlı bir allen seti alayım. Yoksa bu işin sonu her hafta bir yedek parçaya kadar gidecek. :)