450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Doğuş' Alıntı:
Tek sorum şu olacak üniteyi ayarlarken pole değerinin yarısını sisteme giriyorduk değil mi?

Throttle&Governor setup sekmesinde Sensing Divisor bölümüne giriyorsun. Maingear ratio'yu (ana dişli / pinyon) da giriyorsun. Bu ikisine ihtiyacı var gov için... Ayrıca tailgear ratio'yu (P380 için 4.27) da girersen loglarda titreşim analizinde falan faydalı oluyor.


Bu arada ben 3150rpm falan önermiyorum :) Palli çalıştırdığında da %70 lere varacağını sanmam 3150rpm in karşılığının... Çok değişmiyor yüzde değeri, küçük bir miktar değişiyor. Çektiği akım artıyor daha fazla...

Ben 2850-2900rpm lerde uçtum, evo modeli muhtemelen bir miktar daha ağır (1600mah lipolarla modelin uçuş ağırlığı 1260gr idi), gayet yeterli geliyordu. Son bir iki uçuşta 2500rpm low takılayım dedim o da keyif verdi... Yani demem o ki 3000rpm üzeri Protos380 için bizlerin pilotaj seviyelerinde tamamen israf, uçuş süresini kısaltmaktan başka bir işe yaramaz.

Ama sen hobbywing v3 esc aldığın ve bi an önce uçmak istediğin (uzakdoğudan aldığın v4 ü bekleyemediğin) için, mecburen biraz yüksek rpm ler tercih etmek ve uçuş süresinden feragat etmek zorundasın. Throttle çok düşükte kullanamazsın v3 te, active freewheeling özelliği yok.

Aslında brain2 son güncellemeden sonra telemetry live display ve batarya kullanımına göre alarm falan ayarlama, log tutma gibi özellikler de geldi ve v4 esc ler destekleniyorken, yani MSH nin brain2 ye yaptığı bu güzelliğe rağmen v3 kullanmazdım ben olsam ama yine de son karar kullanıcının. :saygilar:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Throttle&Governor setup sekmesinde Sensing Divisor bölümüne giriyorsun. Maingear ratio'yu (ana dişli / pinyon) da giriyorsun. Bu ikisine ihtiyacı var gov için... Ayrıca tailgear ratio'yu (P380 için 4.27) da girersen loglarda titreşim analizinde falan faydalı oluyor.


Bu arada ben 3150rpm falan önermiyorum :) Palli çalıştırdığında da %70 lere varacağını sanmam 3150rpm in karşılığının... Çok değişmiyor yüzde değeri, küçük bir miktar değişiyor. Çektiği akım artıyor daha fazla...

Ben 2850-2900rpm lerde uçtum, evo modeli muhtemelen bir miktar daha ağır (1600mah lipolarla modelin uçuş ağırlığı 1260gr idi), gayet yeterli geliyordu. Son bir iki uçuşta 2500rpm low takılayım dedim o da keyif verdi... Yani demem o ki 3000rpm üzeri Protos380 için bizlerin pilotaj seviyelerinde tamamen israf, uçuş süresini kısaltmaktan başka bir işe yaramaz.

Ama sen hobbywing v3 esc aldığın ve bi an önce uçmak istediğin (uzakdoğudan aldığın v4 ü bekleyemediğin) için, mecburen biraz yüksek rpm ler tercih etmek ve uçuş süresinden feragat etmek zorundasın. Throttle çok düşükte kullanamazsın v3 te, active freewheeling özelliği yok.

Aslında brain2 son güncellemeden sonra telemetry live display ve batarya kullanımına göre alarm falan ayarlama, log tutma gibi özellikler de geldi ve v4 esc ler destekleniyorken, yani MSH nin brain2 ye yaptığı bu güzelliğe rağmen v3 kullanmazdım ben olsam ama yine de son karar kullanıcının. :saygilar:

Yok abi zaten tüm kablolamalar, 4649T için yer, 3D basıcıdan 4649 için koruyucu kaplar bile hazır. Siparişi verildi, hatta şu anda Royal Mail ile ülkemize doğru ağır ağır geliyor. O zamana kadar V4'de gelirse hemen değiştirilecekler. O zamana kadar V4 gelmezse de İngiltereden spindle gelirse maidendan sonra takarız. En azından bugün palsız çalışırken bir çıt sesi gelmedi veya bir şeyler havaya uçmadı abi şu dönemde o da başarı. :thumbup:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Ne kadar güzel bir konu olmuş bu, hep takipteyim, bana da gerekecek şeylerle dolu. :RCKolik:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Var mı bi gelişme :)

Abi İstanbul PİM'e gelmiş paket. İşte o bana ben bir video çekeceğim ufak bir nihai kontrol gibi sizlerden onay almak maksadıyla. Ardından da cumartesi uçarız. :halay:

Ama işte bunun için umarım gelir artık cumaya kadar paket. :)
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Abilerim konuyu canlandırmak adına bir soru daha soruyorum fikirlerinizi almak adına,
550 sınıfı heliyi;

HV 130+A Opto ESC
HV Servolar
2S Lipo ile besleme imkanları ile toparlayıp. Bunları ekipman olarak ileride 700 sınıfı heliye geçirme düşüncesi mantıklı mı? Yoksa 550 sınıfına yetebilecek kadar LV 120A BEC'li ESC ile Standart servolarla toplanan bir 550 mi? Çünkü uzun vadeli bir planlama yapıyorum. Benim şahsi görüşüm 550 kendine has ve özgü olmalı. O doğrultuda gitmeli ama bu sefer 550'den 700'e geçmek istediğimde ekipman masrafı olacak. Ki şu durumda var her ne kadar özene bezene bir 550 toplasamda o ekipmanları 700'e geçirmek istemeyeceğimi düşünüyorum ilerde. Neden derseniz her şeyin yenisi çıkacak. Biz yeniden geri mi kalırız. ASLA :)
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

550 sınıfında ekstra alıcı pili için yer bulmak biraz zor olabilir. Ayrıca düşüncelerinde haklısın, 550'yi bozmak istemezsin, hem 700, hem 550 sahibi olmak iyidir, pilleri ortak kullanır :) Dediğin gibi sürekli yeni bişey çıkacak.

550 için servoları çok abartmaya gerek yok, uygun fiyatlı LV align veya savöx'ler gayet yeterli olacaktır.
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Akışına bırak Doğuş, her gün yeni ürünler çıkıyor zaten 550 olduğu gibi güzel onu 700 leştirmeye uğraşma ;)

SM-A710F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi