450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Modeli nasıl uçurmayı sevdiğine göre değişir ideal kafaturu :) Youtube'da 2200rpm den 3400rpm e kadar videolarını göreceksin. 3000 üstü tamamen gereksiz bence, hard3d cilerin yoğunlukla tercih ettiği devirler...

Ben genelde 2860-2900rpm civarlarında uçtum, %80 kapasite kullanımı ile yaklaşık 4.30dk uçuşlarım oldu. Şu videoda da yine 2860rpm (neden bu kadar küsürat var dersen, esc yi 5'in katları değerlere ayarlıyorum, kabaca istediğim devri veriyorsa tekrar %2 arttırayım tam değeri versin diye uğraşmıyorum.)

2500rpm de de uçtum son sahaya çıktığımızda, orda da farklı bir keyfi var. Stickleri biraz daha köşelere yakın kullanmak gerekiyor, daha az responsive oluyor model, veya biraz zaman alıyor ama hala daha half piro falan yapabiliyor. İnişlerde autorotation bankta 1800rpm civarına alıp indiriyorum modeli, orda ise çok az cevap verebiliyor pozitif collective'e... Bi ara bu devirde biraz yaramazlık yapayım dedim, az daha yerle buluşuyordu...

İlk uçuşlarında 2800 altında olmasın, sonra keyfine göre bakarsın.
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Modeli nasıl uçurmayı sevdiğine göre değişir ideal kafaturu :) Youtube'da 2200rpm den 3400rpm e kadar videolarını göreceksin. 3000 üstü tamamen gereksiz bence, hard3d cilerin yoğunlukla tercih ettiği devirler...

Ben genelde 2860-2900rpm civarlarında uçtum, %80 kapasite kullanımı ile yaklaşık 4.30dk uçuşlarım oldu. Şu videoda da yine 2860rpm (neden bu kadar küsürat var dersen, esc yi 5'in katları değerlere ayarlıyorum, kabaca istediğim devri veriyorsa tekrar %2 arttırayım tam değeri versin diye uğraşmıyorum.)

2500rpm de de uçtum son sahaya çıktığımızda, orda da farklı bir keyfi var. Stickleri biraz daha köşelere yakın kullanmak gerekiyor, daha az responsive oluyor model, veya biraz zaman alıyor ama hala daha half piro falan yapabiliyor. İnişlerde autorotation bankta 1800rpm civarına alıp indiriyorum modeli, orda ise çok az cevap verebiliyor pozitif collective'e... Bi ara bu devirde biraz yaramazlık yapayım dedim, az daha yerle buluşuyordu...

İlk uçuşlarında 2800 altında olmasın, sonra keyfine göre bakarsın.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Abi şimdi dediğin gibi bir hesap yaptım, bu çıkan sonuca göre benim HW v3 esc için %60 throttle curve ayarlarsam bana yeterli gelecek gibi duruyor. Umarım doğru anlamışımdır.
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Aynen öyle...

Muhtemelen active freewheeling olmasa da %60 throttle çok sıkıntı çıkarmaz ama sen yine de esc sıcaklıklarına dikkat et. Yada hiç riske atmayalım dersen %70 ayarla, 3135rpm dediğim gibi gereksiz ama v4 esc gelene kadar bi süre öyle takılırsın, yarım dk az uçarsın...

Ben mesela %68 ile uçarken (herşey seninle aynı, sadece esc v4 ve pinyon 16T) 2860rpm veriyordu, kosmik ile hesaplayınca 3030rpm vermesi gerekiyor, yani gerçekte kosmikte hesaplanana göre 170rpm az veriyor.

Bu sapmadan yola çıkarak, v4 esc taktığında throttle yüzdesini %80 gibi ayarlaman gerekecek ve bu sana kabaca 2950rpm verecek. Şu andakinde %60 ta aynı rpmi veriyor, aralarında böyle büyük bir fark var iki versiyonun... (esc %80 de daha mutlu çalışır)
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Aynen öyle...

Muhtemelen active freewheeling olmasa da %60 throttle çok sıkıntı çıkarmaz ama sen yine de esc sıcaklıklarına dikkat et. Yada hiç riske atmayalım dersen %70 ayarla, 3135rpm dediğim gibi gereksiz ama v4 esc gelene kadar bi süre öyle takılırsın, yarım dk az uçarsın...

Ben mesela %68 ile uçarken (herşey seninle aynı, sadece esc v4 ve pinyon 16T) 2860rpm veriyordu, kosmik ile hesaplayınca 3030rpm vermesi gerekiyor, yani gerçekte kosmikte hesaplanana göre 170rpm az veriyor.

Bu sapmadan yola çıkarak, v4 esc taktığında throttle yüzdesini %80 gibi ayarlaman gerekecek ve bu sana kabaca 2950rpm verecek. Şu andakinde %60 ta aynı rpmi veriyor, aralarında böyle büyük bir fark var iki versiyonun... (esc %80 de daha mutlu çalışır)

Abi aslında V4'ü paketini hiç açmayı düşünmüyordum. Açılmamış bir şekilde daha kolay satarım diye. O sebeple şayet esc %80'de daha mutlu oluyorsa benim 14T pinionu 12T pinionla değiştirmem mi gerekir. MSH'nin 12T pinionu yok sanıyorum.



Şu pinion ile değiştirsem sorunum çözülür mü? Yada 13T ye düşürüp %70-%75 değerlerinde kalacağım.
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Doğuş, uçak değil bu bir markanın pinyonu ötekine uysun :) Ki zaten Align ve Msh arasında klon-orjinal ilişkisi de yok. Diş profilleri uymayabilir, kayışı dağıtırsın..

Bu modelin aslında ideal motoru 890kv, ideal pinyonu da 21T-22T... Ama çeşitli motorlarla kullanıma uysun diye, 14T den 25T ye kadar pinyonları var 3.5mm ve 5mm çapında... Piyasada başka bir model var mıdır bilmiyorum 12 farklı pinyona sahip :rolleyes: Olan varsa paylaşsınlar bilenler, biz de vesileyle öğrenmiş oluruz.

Bence v4 gelince onu kullan, daha ideal yüzdelerde kullanacağın gibi, yüzdesini düşürerek low rpm de kullanabilirsin modeli (2200-2600rpm)...

v3 ü de az kullanılmış olarak satışa çıkarırsın az bir farkla, o fark da sabırsızlığın ve çinden sipariş vermenin bedeli olmuş olur :)

Yine de sen bilirsin ama ideal kafaturları için active freewheeling özelliği olmayan bir esc yi sürekli %55-60 throttle da kullanmak anlamına geliyor bu... Karar kullanıcının, bize laf düşmez.
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Ooo maiden yakın, yanlız şu bulunmayan m2x8 vidayı biraz merak ettim, bahsette belki yardımcı olurum bende m2,5x8 var m2x10 var bir ara m2x8 arayıp bulammamıştım farklı çözdüm belki sendede işe yarar. :saygilar:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Doğuş, uçak değil bu bir markanın pinyonu ötekine uysun :) Ki zaten Align ve Msh arasında klon-orjinal ilişkisi de yok. Diş profilleri uymayabilir, kayışı dağıtırsın..

Bu modelin aslında ideal motoru 890kv, ideal pinyonu da 21T-22T... Ama çeşitli motorlarla kullanıma uysun diye, 14T den 25T ye kadar pinyonları var 3.5mm ve 5mm çapında... Piyasada başka bir model var mıdır bilmiyorum 12 farklı pinyona sahip :rolleyes: Olan varsa paylaşsınlar bilenler, biz de vesileyle öğrenmiş oluruz.

Bence v4 gelince onu kullan, daha ideal yüzdelerde kullanacağın gibi, yüzdesini düşürerek low rpm de kullanabilirsin modeli (2200-2600rpm)...

v3 ü de az kullanılmış olarak satışa çıkarırsın az bir farkla, o fark da sabırsızlığın ve çinden sipariş vermenin bedeli olmuş olur :)

Yine de sen bilirsin ama ideal kafaturları için active freewheeling özelliği olmayan bir esc yi sürekli %55-60 throttle da kullanmak anlamına geliyor bu... Karar kullanıcının, bize laf düşmez.

Çok teşekkür ederim abi yardımların için ben o özelliği araştırayım zaten geldimi en iyisi neyse onu yaparız. [emoji3]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Ooo maiden yakın, yanlız şu bulunmayan m2x8 vidayı biraz merak ettim, bahsette belki yardımcı olurum bende m2,5x8 var m2x10 var bir ara m2x8 arayıp bulammamıştım farklı çözdüm belki sendede işe yarar. :saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Abi sorun şu bu iniş takımını iki civata tutuyor bundan bende 1 adet var. [emoji3]

M2x10 varsa abi onu kesim kullanadabilirim. Ama bulunabilecek bir şey ise bakayım abi bende sanayiye.

Olmadı promodelde M2x16 var. En kötü halde onu kesip kullanacağım abi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Şimdi Doğuş yerinde olsam İlk seçeneğim ayağımdaki TAFABİ modelden
M2x8mm civata


bunu alır kafam bozulursa bir alışverişin üzerine Fast lad dan

bunu eklerdim,

--İkinci seçenek olarak ben sana elimdeki eski olan senin işine yarayacak M2x14 veya M2x10 olan vidaları gönderirim olur dersen m2x6 da var (3 gün sürer kargosu)
Bendeki Vidalar


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



-- üçüncü seçenek olarak

Fast laddan sipariş ederim
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Şimdi Doğuş yerinde olsam İlk seçeneğim ayağımdaki TAFABİ modelden
M2x8mm civata


bunu alır kafam bozulursa bir alışverişin üzerine Fast lad dan

bunu eklerdim,

--İkinci seçenek olarak ben sana elimdeki eski olan senin işine yarayacak M2x14 veya M2x10 olan vidaları gönderirim olur dersen m2x6 da var (3 gün sürer kargosu)
Bendeki Vidalar


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



-- üçüncü seçenek olarak

Fast laddan sipariş ederim

Abi yarın arar sorarım Tafabiyi. Varsa onlarla idare ederim. Fast-Lad güzel ama alacak başka şeylerde lazım abi 8 pound kargo ağır geliyor takipsizde insan çekiniyor. [emoji3]

Ama çok teşekkür ederim abi zahmet edip araştırmışsın. Bazen Tafabide stok olamayabiliyor öyle bir sorun olursa rahatsız ederim abi yardım için. [emoji3]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Şimdi Doğuş yerinde olsam İlk seçeneğim ayağımdaki TAFABİ modelden
M2x8mm civata


bunu alır kafam bozulursa bir alışverişin üzerine Fast lad dan

bunu eklerdim,

--İkinci seçenek olarak ben sana elimdeki eski olan senin işine yarayacak M2x14 veya M2x10 olan vidaları gönderirim olur dersen m2x6 da var (3 gün sürer kargosu)
Bendeki Vidalar


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



-- üçüncü seçenek olarak

Fast laddan sipariş ederim


Abi Tafabiden aldım bugün. İşimi gördü şimdilik kısaca görüntü harici bir sıkıntısı yok taş gibi tutuyor şu anda. Çok teşekkür ederim abi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi



Abiler nedir bunun sorunu. Manualde anladigim kadarı ile servo konumuna bakmadan heliye göre dik olacak şekilde yerleştirdim. Sub trim ile belki tam ortalarsam olabilir gibi geliyor. Paller takili olmadigindan fikir sahibi olamıyoruz. Ama bana çok ilginç geldi. Kumandada bu kadar ölü nokta olması.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

İlk defa yerde kuyruk servosu görünce verilen masum tepki :)

Kuyruk servosu direkt olarak bizim komutlarımıza göre değil, bizim komutlarımıza göre ünitenin ne söylediğine göre hareket eder Doğuş. Brain ayar ekranında yönleri ve limitleri belirlediysen, heliyi elinle çevirdiğinde uygun tepkiyi alıyorsan tamamdır. Gerisi ünite ile servo arasındadır, sen karışamazsın. Üniteyle servo arasına girilmez, günahtır.
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Emre Kaman' Alıntı:
İlk defa yerde kuyruk servosu görünce verilen masum tepki :)

Kuyruk servosu direkt olarak bizim komutlarımıza göre değil, bizim komutlarımıza göre ünitenin ne söylediğine göre hareket eder Doğuş. Brain ayar ekranında yönleri ve limitleri belirlediysen, heliyi elinle çevirdiğinde uygun tepkiyi alıyorsan tamamdır. Gerisi ünite ile servo arasındadır, sen karışamazsın. Üniteyle servo arasına girilmez, günahtır.

Abi çok teşekkür ederim. Bende bu birlikteliğe fazla müdahale etmeden devam edeyim o zaman. :yuppi:
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Abilerim sınavlar devam ederken can sıkıntısından biraz heli ile ilgileniyim dedim bugün. Malum Brain ünitenin yeni versiyonu ile paralel gitmek istediğim için gerekli kablolamaları bugün düzenledim. Artık gelecek alıcımızla tüm işlemler hallolacak. Asıl sevindiğim nokta helinin üzerine iki satellite nasıl montaj edilecek konusu idi ama onuda rafa kaldırdığıma göre üniteyi kurcalamaya devam ettim.

Başta kablolama için esc'nin programlama çıkışından gelen kablonun kırmızı ve siyah hattını çıkardım. Ve onları ayrı bir konnektöre taktım. Daha sonra tek başına kalan sinyal kablosunuda 4-5-6 Ch kısmına yerleştirdim. Bu gaz ile ünite governoru için çalışmalar başladım. ESC'den gelen rpm kablosunu ünitenin GOV slotuna yerleştirdim. Daha sonra programlamaya geldi. Rasim Abi'nin önerisi üzerine üniteyi 3150 rpm değerinde kullanacağım. Bugün yüksüz olarak ölçtüğümde paller yokken %60 throttle ile bu değeri yakalayabiliyordum. Yük altında %70 lere çıkacağını düşünüyorum. En son devir olarak zaten 3500 ten fazlasını gördüm. Brain ünite ayarlarından throttle kalibrasyonunu yaptım. Kumandadan %50 lineer bir throttle eğrisi belirledim. Kısaca her 3 uçuş modu içinde governoru aktif hale getirip 3150 RPM değerine ayarladım. :halay:

Tek sorum şu olacak üniteyi ayarlarken pole değerinin yarısını sisteme giriyorduk değil mi?