Yeni başlayanlar için model uçak seçimi ve tavsiyeler

SAĞ ve SOL olarak gövde yan duvar 2. cidarlarını yapıştırdıktan sonra, sağ ve sol olarak her iki yan gövdeyi ÜST ÜSTE koyarak ön kısmına bir AÇI verecek şekilde kesiyoruz. Resim anlaşılabilsin diye ben cetvelin alt kısmını EPEY içe doğru götürdüm, planda göreceğiniz üzere burası 3.0 mm, ama göz kararı da yapabilirsiniz. Bu motorumuza AŞAĞI DOĞRU BİR AÇI vermek amacı ile yaptığımız bir iş, Yani entel-dantel tabiri ile motora DOWNTHRUST vermek için yapılmış. Uçak bitip uçurmaya başladıktan, uçağın uçuşunu etkileyen bir tarafı var mı diye kontrol edeceğiz ve/veya düzelteceğiz. Nasıl yapılacağını burada bulabilirsiniz.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat sinirlerinin kesimine gelince, bizim sinirlerimizin genişliği 200 mm olduğu için keseceğimiz adede uygun uzunlukta ve 200 mm genişliğinde bir KAPRON kesiyoruz. Boyunu ölçmedim ama 350 mm civarında gibi.
Unutmadan söyliyeyim, PLAN üzerinde adedini 16 olarak YANLIŞ yazmışız, 12 adet olacak.

Sonra bir KARTON'a yapıştırarak ŞEKİLLENDİRDİĞİMİZ "S" şablonumuza, ucu diğer taraftan 3-4 mm dışarı çıkacak şekilde İĞNE takıyoruz. Biz kolay oldun diye KARTON dedik ama en DOĞRUSU kontraplak. Sonra bu iğneleri, YAPIŞTIRARAK sabitliyoruz. Ben KALIN JAPON ve FISFIS kullandım çünkü sabit kalmaları ve kımıldamamaları gerekiyor. Ben KOLAY TUTMAK amacı ile plastik başlıklı iğne kullandım ama siz toplu iğne veya benzeri başkabirşey kullanabilirsiniz. Bu iğnelerin amacı, keserken ŞABLON'un depron üzerinde kımıldayarak yer değiştirmemesi ve şablonu tutmak ve pozisyonunu kolay ayarlayabilmek.

Ben şablonu elimle tutarım diyenler iğne takmayabilir hatta bu sinirleri şablon kullanmadan bile kesebilirsiniz, yutub'da hintlilerin biçoğu böyle yapıyor ama BEN TAVSİYE ETMEM.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ben söylemeyi unuttum, benim şablon, 2 mm OLUKLU MUKAVVA'dan. Sinirin üst kısmını ŞABLON, alt kısmını CETVEL ile kesiyorum. Herkesin kendine köre bir tekniği olabilir veya başka bir şekil kolayınıza veya işinize gelebilir, mesela ilk önce DEPRON'ları 18 x 200 mm dikdörtgen olarak kesip, daha sonra şablon ile üst kısmını kesebilirsiniz veya şablonunuzu pleksiglastan LAZER ile kestirebilirsiniz.

Amaç, kesilen parçanın kolay çabuk kesilmesi ve PLANA UYGUN OLMASI.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu resimde de kesilen küçük parçaları TOPLU HALDE görüyorsunuz, resme bakarken JETON DÜŞTÜ, kanat dihedral birleştirme parçalarını (KB) kesmayi unutmuşuz. Resimde bizim DONDURMA KAPAĞI'nın kesilmiş halini (kırmızı) de görüyorsunuz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Evet sorunlarımız başladı. Bugüne kadar İNCE ve YUMUŞAK kapronu kaymak gibi kesmiştik, sıra geldi yapıştırmalara.

Bizim malzememiz 5 mm (benimki 4 mm)gövde yan duvarlarının kıçını birleştirirsek, kıçın kalınlığı 10 mm yapar o nedenle planda belirtildiği gibi burayı 5 mm'ye düşürmemiz gerekiyor. Bu nedenle yan duvarın ARKA İÇ KISMINDAN yaklaşık 40 mm işaretliyoruz ve TEZGAH tahtamızın kenarına 2.5 mm kalınlığında SERT bir ağaç veya TEL yapıştırıyoruz. İşaretlediğimiz 40 mm'den, en arka uca kadar, ucun kalınlığı 2.5 mm olacak şekilde zımparalayacağız. 40 mm işaretimiz ve koyduğumuz sert tahta kalılığı, zımparalama sınırlarını belirleyecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Zımparalanmış halini görüyorsunuz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İkinci yan duvarda, zımparalamayı kaçırdığımız için arka kısım inceldi, buraya başka bir kapron parçasında yama yaptık.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yamayı da zımparalayarak, uç kısmı istediğimiz hale getirdik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


SORUNLARIMIZ BAŞLIYOR.

F1 ve F2 dikdrtgen parçalarımız alıp yan duvar İÇ KISMINDA, yerlerine yapıştırıyoruz. Yerleri KANAT başlangıç ve bitiş noktaları. Bendeki kapron 4 mm, YUMUŞAK ve ONDULİN'li olduğu için ne alt kısma göre ne de yüzey kısmına göre DİK olarak YAPIŞTIRAMIYORUM. Kanattan alt kısma DİK bir çizgi çizip, öyle yapıştırdım. Yüzeye dik olmaları ve üzerine konacak öbür duvarı taşıyabilmeleri için bir şey yapmam herekiyordu.

Birde planda bir eksiklik vardı, burun iç kısmında ölçüsünde bir TAKVİYE OLMALIYDI. Resmi DİK çektiğimiz için burundaki bu takviye GÜZEL gözükmüyor, genişliği F1 ve F2 ile aynı, yüksekliği ise, iç yan duvarı burnunun yüksekliği kadar, yani 40 x 40. Bu takviyeyi de buruna yapıştırıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


F1, F2 ve burun takviyelerinin gönyeli olabilmesi ve dolayısı ile diğer duvar'ın doğru konabilmesi için, DAHA SONRA ÇIKARILMAK ÜZERE, 40 mm genişliğinde GÖNYESİ DOĞRU parçalar keserek yapıştırıp, takviyeleri yan duvara DİK hale getiriyoruz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aslında MODEL UÇAK TEKNİĞİNDE, gövde geometrisinin DOĞRU olması için, şablonlu bir DÜZENEK üzerinde yapılır. Bu şablon ve/veya düzenek, gövdenin simetrisini, yatay ve boyuna eksenlerin DOĞRULUĞUNU, kanat yatay dümen ve kanat açılarını sağlayacak şekilde olmalıdır.

Aşağıdaki fotoğrafta tipk bir dörtköşe gövde için şablonlu bir düzenek görüyorsunuz. Ben seneler önce VHS Video kasetlerinden bir tane yapmıştım, sonra da benim uçağım biraz eğri büğrü olabilir diye atmış gitmiştim. Bu arada söyliyeyim, ben YAKIŞIKLI ve/veya GÜZEL GÖZÜKEN bir uçak YAPAMAM, ama yaptığım uçağın geometrisi genellikle ÇOK DOĞRU olur.

Aslında model uçakçılarda bu bir prensiptir, talimatı da, "uçağını cicili bicili yapacam diye vakit kaybedeceğine, bir an önce yap ve uçur". Tabii bu presip zamanında medya bu kadar gelişmemişti. Medya gelişince bu prensip sulandı, herkes YAKIŞIKLI uçak yapma faaliyeti içine girdi. Neyse Mavrayı bırakıp konumuza gelelim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Resim çekmemişiz ama gönye parçalarını koyduktan sonra, en ön, kanat önü, kanat arkası ve en arkayı hizalayarak, diğer yan duvarı F1, F2 ve buruna koyduğumuz 40 x 40 kaprona yapıştırıyoruz. Gönye parçalarından sonra nispeten KOLAY bir işlen oluyor. Bu gönye parçaları hala koyduğumuz yerde iken, gövdenin üstü Ü1 ve Ü2 olacak tek haldeki parçayı alıp, resimde gmrdüğünüz şekilde BOY KESMEKiçin yerleştiriyoruz.

Resimde işaret yok ama kanat ön kertiklerinden BOYU işaretliyor kesiyor ve yapıştırıyoruz.

Daha önce belirtmiştim, DENİZ TUTKALIM YOK diye, bir tane aldım ve denedim. YAPIŞTIRDI. Şimdi gövdenin altını (A) deniz tukalı ile yapıştıracağız bakalım nasıl aolacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Buralarda havalar SOĞUDU, gündüzleri HANIM görev veriyor, geceleri de hava iyice soğuduğu ve hastalanmamam gerektiğinden, atölyeye gidip çalışamıyorum. O nedenle biraz yavaşladık. Umarım beni affedersiniz.

Forumlarda KISA MESAJ'ları ve kısa mesaj yazanları HİÇ SEVMEM ama bunu daha uzun yazamadım.
 
Hocam bu uçağın bitmesini ve uçuş videosunu merakla bekliyorum, ben bu tarz kanat çalışmadım hep xps levhadan sıcak tel ile kestim son yaptığım kanat chort 24 cm açıklık 140 cm flapsız bi kanat ağırlık 361 gr oldu. Sizin yaptığınız bu teknikte kaç gr olacak merak ediyorum.

İlk modelimi yaparken beyaz tutkal kullanmıştım yapıştıma yerlerine toplu iğne saplayarak sabitleyip kurumasını bekledim hafif olsun diye çok özenmiştim o modele, sonra sabırsızlıktan hep sıcak silikon kullandım sizin kullandığınız uhupor kuruma süresi nekadar srüyor? sanırım kağıt bant yapıştırarak bekletiyorsunuz.