Yeni başlayanlar için model uçak seçimi ve tavsiyeler

Kendi başına başlayacak modelciler için Q-TEE modeli de uygun olabilir. Balsa, depron veya fotoblok ile inşa edilebilecek kolaylıkta olduğunu düşünüyorum. ( daha önce balsa olarak inşa etmiştim üniversite yıllarında) Üç kanal ile uçurulabilecek çok stabil bir model.
 

Ekli dosyalar

  • q-tee_rcm-01-76_625.pdf
    1.3 MB · Görülme: 12
  • Beğen
Tepkiler: selim özdil
Bizim AMUK olarak yeni başlayanlara tavsiye ettiğimiz uçak olan SIG SENIORITA'nın planını eklemeye çalıştım, DOSYA BÜYÜK mesajı aldım. Mutlaka biryerlerde en fazla olabilecek eklenti boyutu yazar ama bir arkadaş belirtirse çok sevinirim.
Biraz TARİHİ bir uçak ve tavsiye ama, biraz simülatörde refleksleriniz geliştirirseniz ve YETENEĞİNİZ varsa, TEK BAŞINA (solo) bile başlayabilirsiniz. Ben tek başınıza başlamanızı tavsiye etmem.
SIG SENIORITA, 1.6 m kanat genişliğinde, 1.5 kg ağırlığında, 0.15-0.25 cuin metanol patlar motoru ile uçabilen, 3 kanallı, kanat yükü 12oz/ft2 olan bir uçaktır. Senyorite gibi bir uçağı uçurmak için takribi 180-200 WATT'lık bir motora ihtiyacınız olur.

Bazı arkadaşlar bir patlar motorun nasıl bir elektrik motoru ile EŞDEĞER olduğunu merak edebilir. Açıklayacağız ama, bu bilgiler AKADEMİK veya BİLİMSEL değildir, sadece tecrübe ve göz kararına dayanır. Seneler önce bir kitapta okumuştum.

Bir uçağın yerden kalkabilmesi için, MOTORUNUN, uçak ağırğının %35'i kadar durağan itiş gücü (static thrust) üretmelidir. Bu bilgi, bilimsel olmasa ÖNEMLİ seviyede iş görür. Demek ki uçağı elden atacaksanız, bu değer daha düşük olabilir.

Bir başka yöntem ise, şu değerleri kullanmaktır. NET GÜÇ olarak;

20 -25 W/lb may elden atılarak uçurulabilir. (40-50W/kg)

30 -35 W/lb yerden kalkıp küçük manevralar yapabilir. (60-70W/kg)

40 -45 W/lb yerden kalkıp küçük akrobasi yapabilir. (80-90W/kg)

50 -75 W/lb yerden kalkıp akrobasi yapabilir. (100-15W/kg)

80 -100 W/lb yerden kalkıp ÇOK İYİ akrobasi yapabilir. (160-200W/kg)

110 -140 W/lb yerden kalkıp DİK TIRMANIŞ yapabilir. (220-280W/kg)

140 W/lb, üzeri ENERJİ SARFIDIR. (280W/kg)

Bunlara NET GÜÇ demiştik, motor seçimi için bu değerleri motor ve elektik düzeninin verimi ile DÜZELTMEK gerekir. Genellikle 1.65-2.0 aralığında FAKTÖR'ler iş görür. Torku YÜKSEK (dışı dönen fırçasız motor) ve büyük pervane çevirebilen bir motor için 1.65, torku düşük (içi dönen veya KV'si yüksek veya redüktör takılmış bir motor için üst değer olan 2.0 kullanılabilir.

Bizim senyorita için bunu 90W/kg dersek, 1.5 kg için, dışı dönen bir fırçasız motorda bu 150W yapar. Biraz da pervane veriminden eklersek 160-170 W'lık bir motor seçebiliriz.

Gördüğünüz gibi seçim, çarpma ve bölmelerde hiç HASSASİYET YOK, hesapları BAKKAL USULÜ yapıyoruz. Yukarıda 180-200W dediğimiz senyoritayı uçuracak motora, aşağıda 160-170 W dedik. Rahat olun bazı şeyleri yanlış yapmazsanız, yaptığınız uçakların HEPSİ HAVADA GİDER.
Hocam öncelikle değerli bilgi paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
Motor gücü / uçak ağırlık oranı hesabınızda bi detay kafama takıldı, motorlar marka ve kalitesine göre farklı verirmlilik değerine sahip örneğin x motor 210 watt güçte 900 gr civarı itiki sağlarken y motor 1200 gr civarı itki üretiyor.
Yanlışım varsa kusuruma bakmayın motorun watt gücü çektiği volt ve amper çarpımıyla hesapladığımda g/w oranı %30 civarı fark edebiliyor.
Bu durumda hesabı neye göre yapmalıyız?
 
"x motor 210 watt güçte 900 gr civarı itiki sağlarken y motor 1200 gr civarı itki üretiyor."

210W iki değişik marka motorun, farklı itki üretmesinin birsürü sebebi olabilir. Motor'un fırçalı veya fırçasız olması, içi veya dışının dönmesi, sargısının "Y" veya "delta" olması, mıknatısların tipi, kalınlığu, sargı kalitesi ve kalınlığı, kV'si, rulman varmı? kalitesi vs vs .. bu liste çok uzar gider. Üzerine bir de motor üreticilerinin palavralarını ve test hilelerini göz önünde bulundurursan, kaybolup gidersin. Ucuz motorlar, %50-60 verimle çalışırken, pahalı olanlar %80'e kadar çıkarlar. Yani üreticinin 400W dediği UCUZ bir motor, sana ancak 200-250W verir. Bir başka deyişle, amp/volt ölçüp çarptığında 400W çıkar ama gerçekte motor 200-250W üretiyordur.

Bu sabah, FAYDALI SİTELER, veya benzer isimli bir konu açıp, orada bir site adresi verdim. Burada bazı hesaplamaları yapan hesap makinaları var, anlamak için biraz teknik altyapı gerek, belki işine yarar veya faydası olur.
 
Kimseden bir ses çıkmadığına göre HENÜZ bizim "cloud weaver" isimli uçaktan yapan YOK.

Neden başlayan var mı? diye sordum.
İnternet sitelerinde bazı plan yayınlayan yerlerde, planların genellikle A4 bazen de A3 sayfalara bölünerek basıldığını görüyorum. Bu durumda uçağın resmi veya bütün halinde görünen bir planı yoksa, ne olduğunu anlayamıyorsunuz. Sizi bilmem ama ben bir uçak planını İNCELEMEK'ten çok keyif alırım.

Bazı HOBİ'ciler de PLAN kullanmadan uçak yapıyorlar, bu da ilk defa uçak yapan birisi için pek kolay birşey değil diye ben de bu işi olabildiğince az, mümkünse 1-2 sayfa A4 KAĞIT ile yapılabilir hale getirmeye niyetlendim. Aksi taktirde, KOCAMAN bir plan bastırmanız veya küçük küçük bastırdığınız plan parçaları doğrusallıklarına göre yapıştırmanız gerekli. Birşey aklıma geldi, bakalım BECEREBİLECEK miyiz, becerebilirsek siz de beğenecekmisiniz?

Bu akşam için de kendimize bir uğraş bulduk. Yarın belki birşey ortaya çıkmış olur.
 
"Dün akşam bir uçak TASARLADIK, hesaplamaları çok dikkatli yaptım, sınıfının EN İYİSİ oldu"............bu ve benzer ifadeler çok kullanılır ama, benimkine SAKIN inanmayın çünkü, ortada hesap kitap olmadığı gibi, uçağı bizim buradaki CLOUD WEAVER'dan KOPYA ÇEKTİM. Gövde ebatları değişik, kanat açıklığı ve tipi değişik, stab pozisyonu değişik vs vs ama KOPYA. Ben iyi bir kopyacıyımdır.

Ekte bulacağınız SAYFA'da, 5 mm DEPRON'dan, planı bastırıp, şablon çıkarmadan, bir CETVEL ve GÖNYE ile üzerinden çizerek keseceğiniz ölçüleri göreceksiniz. Yani birsürü sayfa basıp yapıştırmak veya bir basım merkzine gidip KOCAMAN ve PAHALI bir pafta bastıracağınız yerde bu işi bir A4 sayfası ile halledeceksiniz.

Bazılarınız ÇOK ACEMİ İŞİ diye düşünebilir, ama buradaki amaç bu : "ÇOK ACEMİ İŞİ". Nezaretinizde 10 yaşındaki çocuğunuza yaptırabilmeniz esas olarak alındı. Beğenmiyen BAŞKA bir uçak yapabilir.

İlk önce UÇAĞIMIZA bir isim koymamız lazım, ben UCUZ UÇAK II öneriyorum.

Biraz uçağımızı tanıtalım, nereden esinlenerek çizdiğimizi belirttik, ne AMAÇ'la çizdiğimizi belirttik, başka hususlara gelince, bakkal hesabı bir ağırlık tablosu çıkardık, 400 gr ağırlığı ve 15 gr/dm2 kanat yükü çıktı, yani rüzgarlı havayı BEĞENMEYEN bir uçak. Bir yanlışlık yok, böyle olacağını biliyorduk, kapalı spor salonunda bile uçabilir. Pervane zarar görmesin diye TRAYK iniş takımı koyacağız, inşaat kolaylığı açısından, kanat tek dihedralli V ve sabit kanat genişliğinde. İlk başta her yerde bulunuyor diye 2212 motor düşünmüştüm ama kafama takıldı, biraz büyük gibi ama kolay bulunabilecek daha küçük bir motor bilmiyorum, fırçalı motor da olabilir ama çok hızlı döneceğinden içi dönen fırçasız motor olmaz. Uçağı bir bitirelim araştırırız.

Kanat mukavemeti için ön/arka ve orta kısmına, 3x5 çam çıta koyacağız, bu mukavemet verdiği gibi çapmalarda da zayıf olan kapron'u koruyacak. 3 veya 6 mm DEPRON kullanılabilir ama kesim planını ona göre DEĞİŞTİRMEK lazım. Değiştiririz . Hanım yine hazırlan çıkıyoruz talimatı verdi, devamı birsonraki mesajda.

KESİM PLANI TASLAĞI KALDIRILMIŞTIR, BİTİNCE YAYINLANACAKTIR.
 
Son düzenleme:
Kapronlarımız geldi, BERİLYA mağazası, yüzey düz demişti, Sümer bey haklı çıktı, kapronlar DALGALI geldi, üstelik kalınlıktan da ÇALMIŞLAR, kalınlığı da 4.0 mm geliyor. Neyse sinirimiz biraz yatışsın, devam ederiz.
 
Bize gelen kapronlar ince olduğu halde, ben 5 mm çerçevesinde anlatıma devam edeceğim ama 4 mm için yapacağım şeyleri de anlatacağım. Biraz da yumuşak (dansitesi düşük) bir kapronmuş.

Biraz araştrdım, 1105, 1503 tabir edilen dışı dönen fırçasız motorlar var. Bu numaralar motorun STATÖR EBADINI yani üzerine tel sarılan ÇOK DİŞLİ çelik parçayı tarif ediyor. İlk iki hane ÇAP, son iki hane BOY. Yani 2212 motorun, statör çapı 22 mm, boyu 12 mm. ama DİKKAT EDİN, bazıları insanları KANDIRMAK için motorun dış ebatlarını rakkamlıyor. Araştırmadım ama motor olduğuna göre ESC de vardır.

Neyse MOTOR detayına sonra gireriz.

Biz bu arada uçağımızın GÖVDE İÇ TAKVİYE'lerini (former) unutmuşuz, bu akşam onları da çizip biraz daha çalışırız.

UÇAĞI YAPMAYA BAŞLIYORUZ

Sayfa üzerinde, MAVİ ile yazılı, "2 adet 50 x 809" şeklinde bir ifade göreceksiniz. 50 x 809 keseveğiniz KAPRON ebadını gösterir. Sayfadaki bütün parçaları, MAVİ belirtilen ebat ve adette kesin. ÖZELLİKLE, maket bıçağınızın ÇOK KESKİN olmasına dikkat edin. MULTLAKA kestiğiniz kalınlık dik olmalı, ve yırtik oluşmaması için bıçağı çektiğiniz tarafa doğru YATIRARAK kesin. Ölçülerin DOĞRU olmasına dikkat edin, 1-2 mm hata idate eder ama daha fazla olmaması için çalışın. İki adet olarak belirtilenleri KAĞIT BANT ile birbirine birkaç yerinden bantlayın.

Bugünkü çalışmanız bu kadar DEĞİL. Bu iş, masanız, kesme tahtanız, kabiliyetiniz, vs bağlı olarak 20-60 dakika civarında vaktinizi alır, biraz da NASIL BİR YAPIŞTIRICI kullanacağım? sorusunun cevabını bulmanız gerekir. Daha önce yapıştırıcılarla ilgili bilgi vermiştim, tekrarlamaycağım, ben BÜYÜK ÇOĞUNLUKTA, UHU POR, çok mukavemet isteyen yerlerde EPOKSİ kullanıyorum.

Belki buralarda biryerde yapıştırıcı tartışma KONU'su vardır, oralardan yararlanabilirsiniz.
 
Sizden bir öneri gelmeyince ben de uçağın adını ÇATPAT koydum. Hala değiştirebiliriz, planlar yayınlanana kadar VAKİT VAR.

Ekte 4 dosya var, bunlar TASLAKLAR, yani nihai değil, daha öncekini bastırmışsanız YIRTIP ATIN, yerine ÇATPAT R00 Kesim Planını bastırın. İstediğiniz büyüklükte ve ölçekte bastırabilirsiniz. Birşeyler kesmişseniz kestiklerinizde BİR SORUN veya DEĞİŞİKLİK yok, . Sadece bazı şeyler ekledik.
ÇATPAT R00 Sinirler ve Kontralar dosyasını, HİÇ SIĞDIRMA, BÜYÜTME veya KÜÇÜLTME yapmadan A4 kağıda basılcak. Şimdilik BASMAYIN.

"Arkadaş ben senin kesim planından bi mok anlamadım, uçağın adam gibi planı yok mu?" demeyin diye ÇATPAT R00 var yani uçağın plan TASLAĞI. Bu dosya A0 ebad kağıda göre ölçeklendirildi, yani, A0 kağıda hiç büyütme, küçültme, sığdırma yapmadan bir basım merkezinde basılırsa, uçak gerçek ölçülerinde basılmış olur. A0 basma niyeti olanlar PLANLARIN ÇİZİMLERİNİN BİTMESİNİ beklesinler.

A4 veya A3'e basıp OKUNUYOR MU? diye kontrol etmeniz için dosyaları yayınladım, Benim basma olanağım yok. Bastırma imkanı olan arkadaşlar bir fikir verirse sevinirim.

PLANL TASLAKLARINI KAFA KARIŞIKLIĞI OLMASIN KALDIRDIM, TAMAMLANINCA KOYACAĞIM.
 
Son düzenleme:
Yayınladığımız plan taslaklarını sildik, aslında üzerine "İNŞAAT İÇİN DEĞİLDİR" yazıp yayınlayabilirdik, hep öyle yapardım, bu sefer tembellik ettik. Uçağımızda bir değişiklik YOK, ilk defa uçak yapacak arkadaşlar da YAPABİLSİN diye olabildiğince ANLAŞILABİLİR, AZ KAĞITLI, KOLAY YAPILABİLİR, hatta malzemeleri KOLAY BULUNABİLİR olmasına gayret ediyorum. Dolayısı ile İNCİK BONCUK yerler değişiyor, sayfa adedi arttı vs.

İlk kesim planı sayfasını yayınladıktan sonra, kesilecek dörtgenlerin ebadını bir kağıda yazıp gidip kesmiştim. Şekillerini kesmek için bir kırtasiyeye gidip bastırtmam gerekiyor.

Parçaları kesince YÜKSELİŞ için kestiğimiz, 140 x 600 mm parçayı TAKVİYE etmemiz gerektiğine karar verdim. Bendeki kapron, daha önce belirmiştim 4 mm ve YUMUŞAK geldi. İniş takımını nasıl olacağına karar veremedim, şimdi onun için kafa yoruyoruz, onu halledince TAKVİYE konusunda karar veririz. Birkaç çözüm kafamda var zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Planı BİTİRDİK, etiketledik, numaraladık ve mesaj ekinde yayınlıyoruz.
Eğer planları GERÇEK ölçüsünde bastırmak isterseniz, HİÇ BÜYÜTME KÜÇÜLTME; SIĞDIRMA YAPMADAN bastırtmanız gerekir.
1. numaralı sayfa................................. A0 Ebat Kağıt
2.numaralı sayfa...................................Oversize A0 Ebat Kağıt
3. numaralı sayfa .................................A3 Ebat kağıt
Sayfaların KAĞIT EBATLARI burada belirtildiği şekildedir.

Ben TÜM SAYFALARI A3 kağıda, bastırmanızı öneririm, bu durumda 1 ve 2 no'lu sayfaları A3'e SIĞDIRARAK bastırırken, 3. sayfayı GERÇEK ölçüsünde, yani hiç büyütme, küçültme, sığdırma YAPMADAN bastıracaksınız.
Sayfalarda gerçek ölçüye göre CETVEL vardır, 3.SAYFA, basıldıktan sonra KESİNLİKLE cetvel'e uygun olmalıdır.

Planlar PDF fakat VEKTÖREL'dir, yani autocad veya başka bir çizim programına indirip, istediğiniz değişklikleri yapabilirsiniz.

Planlarda bir eksik veya yanlış görürseniz mutlaka bildirin.

Herkes özellikle gençler çizimden ANLAMAYABİLİR diye bazı incik boncuk detayları çizmedim, inşaat ilerledikçe fotoğraflarla anlatmaya çalışacağız, yani anlayacağınız ben de yapıyorum, zaten depronların dörtgenlerini kesmiştik.

HAYIRLI OLSUN.
 

Ekli dosyalar

  • ÇATPAT R00 S1.pdf
    83.3 KB · Görülme: 8
  • ÇATPAT R00 S2.pdf
    54.8 KB · Görülme: 8
  • ÇATPAT R00 S3.pdf
    39.6 KB · Görülme: 6
Depronları daha önce yayınladığımız kesme planına göre kestiğimizi söylemiştik, tabii daha sonra SAYFA değiştiği içi henüz kesmediğimiz bazı parçalar var, onları dakeseceğiz. Kesilenlerin resmini ekte görebilirsiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dün akşamüstü kırtasiyeye gidip PLANLARI da bastırdık. ŞAKA GİBİ İDİ. 3 sayfa basım için 20 TL aldılar, 2.5 sene önce bu paraya ben 2 tane KİTAP alıyordum, 20 TL karşılığında kırtasiye okkalı bir fırça, birileri de okkalı bir küfür yedi, neyse konumuz bu değil.

Basılan planların da resmini ekte görüyorsunuz, 3 no'lu SAYFANIN ölçülerini MUTLAKA cetvel ile kontrol ediyoruz, AYNI olmaları gerekli.

Bundan sonra ilerledikçe, resimlerle ve açıklamalarla nasıl ilerlediğimizi anlatacağız, yapacak arkadaşlara KOLAY GELSİN.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Depronları daha önce yayınladığımız kesme planına göre kestiğimizi söylemiştik, tabii daha sonra SAYFA değiştiği içi henüz kesmediğimiz bazı parçalar var, onları dakeseceğiz. Kesilenlerin resmini ekte görebilirsiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dün akşamüstü kırtasiyeye gidip PLANLARI da bastırdık. ŞAKA GİBİ İDİ. 3 sayfa basım için 20 TL aldılar, 2.5 sene önce bu paraya ben 2 tane KİTAP alıyordum, 20 TL karşılığında kırtasiye okkalı bir fırça, birileri de okkalı bir küfür yedi, neyse konumuz bu değil.

Basılan planların da resmini ekte görüyorsunuz, 3 no'lu SAYFANIN ölçülerini MUTLAKA cetvel ile kontrol ediyoruz, AYNI olmaları gerekli.

Bundan sonra ilerledikçe, resimlerle ve açıklamalarla nasıl ilerlediğimizi anlatacağız, yapacak arkadaşlara KOLAY GELSİN.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kağıdı depronun üzerine nasıl yapıştırıcaksınız. Daha önce ben pritt sürerek yapıştırmayı denedim ama kağıdı dalgalı oluyor ölçü tam olmuyor. Sanırım iğneyle tuturmak lazım
 
Bizim uygulamada münferit bazı şeyler haricinde, DEPRON veya KAPRON üzerine plan yapıştırma YOK. Biraz sonra resimlerden göreceğiniz gibi ÇİZEREK kesiyoruz.
Kağıdın buruşmaması için, bilemiyorum belki KÜÇÜK (en büyük A3) ebatlarda yapıştırmak, veya priti kağıda değil DEPRON'a sürmek çözüm olabilir.

Resimden göreceğiniz gibi, 3 No'lu sayfadan "S" işaretli kanat sinirini keserek, 2 No'lu resimdeki ebattaki DİKDÖRTKEN bir kartna yapıştırıyoruz. Resimde ayrıca daha önce 105x850 ebadında kestiğimiz, gövde yan duvarlarının da 2 no'lu sayfadaki ölçülerin çizilmiş olduğunu görüyorsunuz. Burada HENÜZ kanadın oturacağı yer, yani "S" şekli henüz çizilmemiş.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha sonra resimdeki gbi karton üzerine yapıştırılarak şekli kesilmis "S" şablonunu yerine koyarak kanatın oturacağı yeri de çiziyoruz. Resimde "S"in önünün ve arkasının ölçüsünün YANLIŞ olduğunu görüyorsunuz. YANLIŞ ÇİZMİŞİZ, sonra kesmeden önce düzelttik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada gövde yan duvarlarının kesilmiş halini görüyorsunuz. Söylemeyi unuttum, her iki yan duvarın AYNI olması için depronları birbirine bantlayarak kestim. Şekli AYNI olan her iki veya daha fazla parcaları böyle birleştirerek tek seferde kesmek gerek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yan duvar 2.kat takviyelerini de aynı şekilde, 2 no'lu sayfadaki ölçülere göre çizerek kesiyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Geometrisi en detaylı parça olan kuyruk dikmesinin çizgilerini DAHA İYİ görebilmeniz için beyaz bant üzerine çizdim, yani beyaz bantlar çizgilerin görünebilmesi için.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada da kuyruk dikmesinin çizdiğimiz çizgilerden kesilmiş halini görüyorsunuz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gödüğünüz işlemler bende bir saat civarında sürdü, bantla, resmini çek, beğenmeyip tekrar çek, biraz dalga geç vs vs. Normal olarak 15-20 dakika alması gereken bir işlem.

Diğer parçaların nasıl kesildiğini de açıklamamı istiyorsanız belirtin, aksi takdirde teknikte bir farklılık olmadığı için fotolamayıp anlatmayacağım.

ÇOK ÖNEMLİ birşey unuttum. MAKET BIÇAĞINIZ ÇOK KESKİN OLMALI VE ÇEKTİĞİNİZ İSTİKAMETE BIÇAĞI YATIRARAK KESMENİZ GEREKİR.
 
Son düzenleme:
Yapıştırma İşlemlerine gövde yan duvarlarından başladık, resmi aşağıda göreceksiniz. BU ÖNEMLİ BİR YAPIŞTIRMA. Resimde gördüğünüz üzere gövde ön kısım 2. DUVAR'ıni BİR SAĞ, BİR DE SOL olarak yapıştırıyorsunuz.

UHU-Por ile yapıştırdım, beyaz ahşap tutkalı ve solventsiz kontak yapıştırıcılar denedim, YAPIŞTIRMADI, tabii deneme parçaları üzerinde. SICAK ERİYİK denemedim çünkü 2.duvarı yerine yerleştirmek ve DOĞRU pozisyona getirmek için biraz ZAMAN gerekli. Muhtemelen KAPRON yüzeyindeki parlak kısım UHU Por haricindeki yapıştırıcıların, ZAYIF yapışmasına neden oluyor.

Ben üşendim ama, depron üzerindeki parlak kısmı zımparalayarak, ilk önce biraz sulandırılmış bir ahşap tutkalı, bir saat sonra da susuz veya daha az sulu ahşap tutkalı deneyebilirsiniz. Deniz tutkalı dedikleri poliüretan tutkalım yokmuş deneyemedim.

Resimdeki ALGİDA dondurma kabı kapağını da resme özellikle koydum, planda YOĞURT KABI olarak tarif edilen iniş takımlarının altına konacak PARÇA, bana yoğurt kabından daha kalın gibi gözüktü.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol