Yeni başlayanlar için model uçak seçimi ve tavsiyeler

Epey çalıştık ve sonunda TAM istediğimiz gibi birşey bulduk. Birşey bulamama durumu için de planlar vardı ama gerek kalmadı. Aslında ilk hedeflediğim, BALSA PLANI olan bir uçağı nasıl köpükten yapacağınız idi ama bazı arkadaşların merakla beklediği uçağı yayınlayalım, bakalım belki birileri hemen inşaata başlar. Ben henüz planı çalışmadım ve uçağın DETAY'ını bilmiyorum. Uçağımızın resmi bu, 1.5 m kanat genişliğinde ve 420 gr ağırlında. Henüz daha fazla detay bilmiyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Plan ve İnşaat el kitabını da mesaj ekinde bulacaksınız, siz incelerken ben de incelerim. Ben bir göz attım, gayet güzel ve detaylı anlatmış, DOKÜMANI TÜRKÇE'ye herkesin okuyabilmesi açısından tercüme ettirdim, umarım siz de beğenirsiniz.

Plan kolaylığı, inşaat kolaylığı, alet edevat kolaylığı, vs vs açısından bizim Hertürlü SEÇİM KRİTERİMİZİ karşılıyor.

Planı ve inşaat kılavuzunu yükleyemedik!!! Aaaaa, YÜKLEMİŞİZ.

Önizlemede göstermiyor ve yüklendiğine dair hiçbir belirti vermiyor ancak, gördüğünüz gibi YÜKLENMİŞLER.
 

Ekli dosyalar

  • cloud_weaver_full.pdf
    141.6 KB · Görülme: 9
  • CLOUD_WEAVER_MANUAL (translated).pdf
    1.2 MB · Görülme: 8
Hanımdan, "hadi geç kalıyoruz, çıkmamız lazım" diye fırça yeyince son mesajımızı alel acele yazmıştık. Neyse ki, yanlış bir şey yazmamışız.

FOAMBOARD'ı , model uçakçılık için KULLLANIŞLI gibi gözükse de model uçakçılık için AĞIR bir malzemedir. 3 ve 5 mm kalınlıkların ağırlığığı birbirine çok yakındır ve piyasada çoğunlukla olan 3 mm BALSA PLAKA ile aynı ağırlıktadır, yani flayttest'in, LEGACY isimli uçağının tamamını, 3 mm balsadan yaptığını düşünürseniz aynı ağırlıkta olur.

Sıcak silikon denen SICAK YAPIŞTIRICI da kullanımı itibarı ile son derece AĞIR'dır. Bir çubuk (büyük) ağırlığı, takribi 25-30 gr'dır, kullanırken miktarını kontrol edebilmek zordur ve yapıştırırken ÇOK MİKTARDA kullanılır. Tabancasının sıcaklığı çok yükseltiyorsa, köpüğü eritirsiniz, az yükseltiyorsa çabuk donar ve yapışmaz. Uçağınız güneş altında kalmış ve ısınmış ise veya yazın uçağınızı bir arabada bırakmış iseniz, uçakta kullandığınız yapşıtırıcılar yumuşamaya ve uzamaya başlar, yapıştırırken pozisyon ayarlamaşansınız yoktur, yapıştırıcı zaten soğumuşken ve azalmışken, tekrar soğuk bir yere değirmek, hemen donmasına ve iyi yapışmamasına yol açar. vs. vs.

Bazılarınız, "adam bu foamboard ve sıcak yapıştırıcıyı yerden yere, vurmuş, ne biçim karalamış, flayttestten daha mı iyi uçak yapmasını biliyor? hiç kullanmıyor herhalde, kullananlar keriz mi? " diye düşünebilir.
Kullanıyorum tabii, ancak belirttiğim hususlar nedeni ile yaptığım uçakları BEĞENMEDİM.

Hemen aklıma gelmişken SORAYIM,

1. bendeki BEYAZ foamboard'ın kağıdı, köpüğe zarar vermeden çıkmıyor, yani soyamıyorum, ıslattım falan yine olmadı. Hepsi böyle mi yoksa KAĞIDI kolay çıkan var mı?

2. Bende 2.5mm açık mavi ve 5 mm açık yeşil kapron var fakat her ikisinin yüzeyi de dalgalı yani ondulin gibi. Satanların resimlerine baktığınızda da bu dalgalanmayı görüyorsunuz, ama bazı sahtekarlar, dalgalanma gözükmesi diye PUSLU (fluu) resim koyuyorlar. Buna bazılatı XPS, bazıları KAPRON, bazıları parke altı şilte diyor. Bunun dalgası OLMAYANI var mı. Bir siyah renk gördüm, sanki dalgasız gibi idi ve bir markası vardı, şimdi hatırlamıyorum. Uğraşıp düzeltebiliyorum ama hem düzgün olmuyor hem de üzerindeki SERT YÜZEY yumuşuyor.

Not: Bu malzemeleri ben 4-5 sene önce almıştım.
3mm kapron genelde dalgalı olmuyor. Ben kullanıyorum. Yapı malzemeleri satan büyük kapsamlı satıcılara sormakta fayda var.
 
Bizim BULUT_ÖREN (cloud weaver) tek başına uçak uçurmaya başlayacaklar için İDEAL BİR UÇAK. Para ile bir KİT satın alsanız bile içinden ancak bu kadar BİLGİ çıkar. Tipik bir ABD'li anlatım tarzı, herşeyi ticari ismi ile ve nerede satıldığı ile yazmış, bu arada BAZI GARİP şeyler de yapmış.

Aklımda kalanlar:
1. Kalınlık belirtmemiş ve kapron veya depron (5 veya 6 mm) yerine goggle'ın " fan katlama yalıtımı" diye tercüme ettiği bir malzeme kullanmış.
2. Kanat'ı "köpük levha" (foamboard-fotoblok) dediği bir malzemeden, kağıtlarını soyarak yapmış, kalınlık belirtmemiş ama 3 mm depron veya kapron yerine, muhtemelen elinde o vardı.
3. 4 çeşit yapıştırıcı kullanmış, CYANOACRİLİC (japon), GORILLA GLUE (ahşap tutkalı), sıcak yapıştırıcı (sıcak silikon) ve sprey kontak yapıştırıcı (3M). Burada dkkat etmeniz gereken, japon gibi veya içinde solvent olan kontak yapıştırıcılar, KÖPÜĞÜ ERİTİR, o bunların köpüğü eritmeyen özel bir cinsini kullanmış. Ben UHU-POR tercih ediyorumve çok beğeniyorum. En az 5-6 değişik yapıştırıcıyı köpük yapıştırmada denedim, hiçbiri UHU-POR'un yanından bile geçemiyor.
4. İniş takımı yok, dolayısı ile elden atılıyor ama siz koyabilirsiniz, tavsiye ettiği park450 veya 2213 motor bunu yerden havalandırır kanısındayım.


Aklımda kalanlar bunlar, sorunuz varsa cevaplandırmaya çalışırım.
 
Bakalım tavsiyemiz ne kadar İLGİ ÇEKECEK. Bunu beklerken sizlere ben BEĞENDİĞİNİZ bir BALSA model uçak planındaki, malzeme değişikliklerini nasıl yapacaksınız onu ANLATAYIM.
Hemen tekrar söyliyeyim, benden EMİN OLANA KADAR her söylediğimi araştırıp, doğruluğunu teyid edin. ve yanlışım varsa bana da söyleyin ama TERBİYELİCE olsun.
Daha önce iki kere yaptığım ve buraya planını ve el kitabını koyduğum için, PIECE O'CAKE üzrinden bu işi yapacağım. Bu önereceğim değişikliklerin HEPSİNİ birden yapmanız gerekmez, sadece bir tanesini de yapıp gerisini PLANA GÖRE yapabilirsiniz. Bu iş için daha önce belirttiğimiz AĞIRLIK TABLO'muz önemlidir.

Ben DEPRON, KAPRON ve FOAMBOARD yapıştırmak için UHU-POR kullanıyorum ve memnunum. Alternatifi var mı diye epey araştırdım fakat bulamadım. Hiç kullanmadım ama KÖPÜK ERİTMEYEN JAPON (foam-safe cyanoacrilic) de iyi olabilir. Epoksi ve sıcak yapıştırıcıyı ancak zorunluluk durumunda kullanmak lazım. Beyaz ahşap tutkalı da kullanabilirsiniz ancak sulandırarak iki aşamada kullanmanız daha iyi netice verir kanısındayım fakat zaman alır. Bu köpükleri yapıştıracak başka yapıştırıcılar ile ilgili fikirlerm var ama bir deneyimim yok. Deneyimi olan arkadaşlar burada paylaşırlarsa güzel olur.
 
Tekrar Piece of Cake ile devam ediyoruz. Konumuz GÖVDE.

Plana baktığımızda gövdenin 1.5 mm balsa plakalar ve 6.4mm üçgen balsa çıtalar ile yapıldığını görüyorsunuz.

- Gövdenin 1.5 mm balsaları toplamı 30-35grve üçgenleri 7-8 gr gelir. Yani eklentiler hariç gövde TAKRİBİ 40 gr'dır.

1. 1.5 mm balsa yerine 5 mm depron kullanabilirsiniz, ağırlığı da 28-30 gr gelir.,üçgenleri de eklerseniz gövde ağırlığı 35-40gr gelir.
2. 1.5 mm balsa yerine - 3 mm deprondan kullanırsanız 18-19 gr gelir, üçgenleri de eklerseniz gövde ağırlığı 25-28gr gelir.
3. 1.5 mm balsa yerine 5 mm FOAMBOARD kullanırsanız, gövde 50-55 gr gelir, bu durumda üçgen kullanmanıza gerek yoktur,

Adamın hesabına kitabına bak, matematik bile bilmiyor diye düşünmeyin. Nelerin hassas olup olmadığını size gösterebilmek için böyle hesap yaptım. Tabi bunları nereden çıkardın derseniz, resimdeki ebatlar ve size başlardaki mesajlardan birinde verdiğim ağırlık tablılarından.

KAPRON kullanacaksanız, aynı depron gibi kullanabilirsiniz ancak 3 mm'yi biraz dikkatli kullanmanız gerekir bazıları çok zayıf, yumuşak ve 2.5 mm kalınlığında geliyor.

Yapıştırma performansının da bu tip yapılarda ÇOK ÖNEMLİ olduğunu unutmayın. Bazı ardadaşlar, yapıştrdıklarına güvenemediklerinden ayrıca bir de bantlarlar, ama bantlarken DUCT TAPE gibi bantlar kullanmayın, çok ağırdırlar.

Ben yapmaya kalksam, 3 mm DEPRON veya 5 mm KAPRON'dan yapardım. Bir de 6.4 mm balsa çıta ZOR bulunur, bir de üçgen olursa iyice zorlaşır, bunu 5 veya 6 mm balsa çıtanın bir kenarını yontarak yapabilirsiniz. Bu üçgen çıtanın amacı MUKAVEMET olduğu gibi, buna etki eden yapıştırıcı yüzeyinin artmasını da sağlamaktır. Üçgen olmasının gerekçesi ise hafifliktir.

Benim yapıştırmamda bir sorun OLMAZ derseniz, tam doğru olmasa bile aynı kesit alanında, farklı kesit alan şekline sahip, mesela KARE bir çıta kullanabilirsiniz.
Hemen bir hesap yapalım,
6.4 x 6.4 / 2 = 20.5, bunun da kare kökünü alırsak 4.5 mm çıkar. Yani 6.4 mm üçgen balsa yerine 4 veya 5 mm, kare balsa çıta kullanabilirsiniz, daha da ileri gidelim, bunun %65'ini alırsanız, yani 4.5 x 0.65 = 3.0 mm sarı çam veya ıhlamur kare çıta kullanabilirsiniz.

Gövdede F2, F3, F4 takviyeler vardır, bunlar 3.2 x 6.4 mm (1/8" x 1/4") balsadan yapılmışlardır. Bunları, üçgen balsa yerine kullanmak için seçtiğiniz, 4-5 mm balsa veya 3 mm çam veya ıhlamur çıtadan yapabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken husus, bu takviyelerin üçgen balsa veya onun yerine kullandığınız kenar kirişlerine YAPIŞTIRILMALARI GEREKLİDİR.

Başka birsürü alternatifler vardır, bunları bulup uygulamak için bir miktar model uçak inşaatı tecrübeniz olması gerekir. Mesela bizim CLOUD WEAVER'da burafaki F2, F3 takviyeler yerine 50 mm kalınlığında köpük bir blok vardır ve F4 yoktur. Bu 50 mm blok, bütün bu takviyelerin işini görür.

Tecrübe edilmeyen yapılar, GÜVENLİ sayılmazlar, çok az bir ihtimal ama bu konfigürasyonlarda sorunlar çıkabilir, yani ben TECRÜBE etmedim, tecrübe edenler tecrübelerini paylaşırlarsa, bu malzeme seçimi konusunda daha güzel ilerlenebilir.
 
Son düzenleme:
Buraya bu bilgiyi de ekleyeyim,

Balsa model uçak planlarının büyük çoğunluğu, hatta tamamına yakını ABD kökenlidir. Bunlar İNGİLİZ İMPARATORLUK (Imperial) birimi kullanırlar ve bizim kullanacağımız tahta kalınlıkları kesirler halindedir. (1/4".... gibi) Örneğin ağılık için "ounce (oz)" uzunlık için (inch(" veya in)) dolayısı ile bu planlardaki bu sistemde verilmiş ölçüleri, METRİK sisteme çevirmek gerekir. Kitabi olarak 1.0 inch, 25.4 mm'dir.

örneğin:
1/16" yerine 1.5 mm
3/32" yerine 2.5 mm
1/8 yerine 3.0 mm
3/16 yerine 5.0 mm
5/16 yerine 8.0 mm

Ben yaygın olanları yazdım, diğerlerini benzer şekilde yuvarlayarak çevirebilirsiniz, hiçbir mahzuru yoktur, bunlar bazı istisnalar hariç, plana göre inşaatta bir sorun ÇIKARMAZ.

Ağırlık ve diğer uzunluk ölçülerini hesaplayarak çevirmeniz gerekir.
 
Tekrar Piece of Cake de orijinal plandaki malzemeleri NASIL DEĞİTİREBİLİRİZ ile devam ediyoruz.

Kuyruktaki elevatör, stab, fin rudder toplamı plana göre yaparsanız yani balsadan, takriben 16 gr gelir, KAPLAMA HARİÇ. 5 mm foamboard kullanırsanız, 22gr, 5 mm depron kullanırsanız, 12 gr, 3 mm depron kullanırsanız, 7 gr gelir. Kapron da daha önce belirttiğimiz dikkat edilmesi gereken hususlar dahilinde, deprona yakın ağılıklar verir.
Burada 5 mm DEPRON veya FOAMBOARD kullanabilirsiniz,
Ben yapsam, 3 mm DEPRON veya 5 mm KAPRON'un etrafını, kalınlığına uygun, 3 mm genişliğinde BALSA ÇITA ile çerçevelerdim.bu da depronda 3 gr, kapronda 5 gr yapar. Bu çerçeve, muvamet sapladığı gibi hafif darbelerde köpüklerin zarar görmesini de önler, hücum ve firar kenarlarının biraz yuvarlatılmasına olanak verir.

KESİNLİKLE KANADI FOAMBOARD'dan yapmıyoruz. Gerekçesi belii, AĞIRLIK. İlla ki yapacağım diyenler varsa, kanadın içinde kala yüzeyin kağıdını soysunlar.

Kanadı flayttest benzeri bir teknikle, 5 mm FOAMBOARD'dan yaparsanız, 300 gr civarında bir kanadınız olur. İçte kalan yüzeyin kağıdını soyarsanız, 70-80 gr bir tasarrufunuz olur, yani kanat 220-230 gr civarında olur.

Kanadı plana göre yaparsanız, takribi 110 gr gelir. Burada 20 gr KANAT SİNİRLERİ tutar.

Bir alternatif SADECE SİNİRLERİ köpükten yapmaktır. Denemedim ama sinirler için bence 3 mm depron ve kapron İYİ OLMAZ, elinizde varsa, m3 olarak 3 ve mm foamboard arasında neredeyse 2 kat fark olmasına rağmen, alan olarak ağırlıkları aynıdır, yani sinirleri kesmek için 3 mm foamboard kullanabilirsiniz, ağırlığı hemen hemen aynı çıkar.

5 mm deprondon yaparsanız sinirler 16 gr, 5 mm foamboarddan yaparsanız 29 gr gelir, her ikisi de olabilir ama ben olsam 5 mm FOAMBOAR'dan yaprdım.

Hesap yapmadım ama buraya kadar yaptığımız hesaplardan, FLAYTTEST kanadı tarzında bir kanadı yani hem altını hem üstünü 3 mm DEPRON'u katlayarak yaparsak 120-150 gr civarlarında bir kanat olur diye tahmin ediyorum ama oturup o kanadı tasarlamak gerekli.

Gördüğünüz gibi BALSA bir uçak planından, köpük malzemelerle uçağı yapıyoruz. Seçtiğimiz malzeme cinslerine göre biraz daha hafir oluyor.

Ben olsam kanatı plana göre fakat sinirleri 5 mm FOAMBOARD'dan yapardım.

Buradaki hesaplamalar yine her zaman olduğu gibi BAKKAL hesabıdır, arzu ediyorsanız daha hassas hesap yapabilirsiniz.

Şimdi tekrar dönelim bizim CLOUD WEAVER'a.
 
Şu başlangıç modellerininden bir tane de ben yapsam nasıl olur diye birşey kafama takıldı. Mesela CLOUD WEAVER.

Resim falan çekip yayınlardık, böylece inşaatta herhangibir problem var mı, bazı yerleri nasıl daha iyileştirebiliriz, bazı yerleri keyfimize göre nasıl değiştirebiliriz, vs vs gibi hususları daha iyi görebilirdik. Hatta uçururduk bile, uçurmanın da uçağı geliştirmenize büyük etkisi olur.

Atölyede HANIM'ın görev verdiği bazı tamir işleri ile uğraşıyordum, ortalık biraz karman çorman, bir tane lastikli model yapıyordum, onun da ahşabı bitmişti, bakalım, ilk önce şu hanımın işlerini bir bitirelim, orası önemli.

Bizim, "ONDÜLİNLİ OLMAYAN 5 mm XPS KÖPÜK" nerede buluruz? sorumuza sadece bir cevap geldi o da pek YÖNLENDİRİCİ değildi.

Sorumuza GÜZEL bir cevap gelseydi, belki köpüğümüzü almış, hep beraber inşaata başlamış olurduk. Şimdi KARA KARA, acaba elimizdeki ondulinli köpükle DÜZGÜN birşey yapabilirmiyiz diye düşünüyoruz.
 
Ben Xps köpüğü parti malzemesi satan bir yerden alıyorum.Belki her parti malzemesi satanlarda olmayabilir.Bu malzemeyi satan arkadaş doğum günü partilerinde görmüşsünüzdür kocaman 1,5,7 gibi rakamlar oluyor.İşte bu rakamları xps köpükten kesiyor.Ben atölyesini görmedim ama bana bir kere şunu söylemişti.Küp halinde kendisine geliyor mesela 60x200cm ebatlarında.Oda istediğiniz kalınlıkta kesiyor.3mm 5mm 10mm nasıl isterseniz.Buradan yola çıkarak parti malzemesi satan yerlere sormak lazım.Kolay gelsin herkese:)Adanada olan varsa bana ulaşabilir.Yerini tarif ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürkan Öztop
Şu başlangıç modellerininden bir tane de ben yapsam nasıl olur diye birşey kafama takıldı. Mesela CLOUD WEAVER.

Resim falan çekip yayınlardık, böylece inşaatta herhangibir problem var mı, bazı yerleri nasıl daha iyileştirebiliriz, bazı yerleri keyfimize göre nasıl değiştirebiliriz, vs vs gibi hususları daha iyi görebilirdik. Hatta uçururduk bile, uçurmanın da uçağı geliştirmenize büyük etkisi olur.

Atölyede HANIM'ın görev verdiği bazı tamir işleri ile uğraşıyordum, ortalık biraz karman çorman, bir tane lastikli model yapıyordum, onun da ahşabı bitmişti, bakalım, ilk önce şu hanımın işlerini bir bitirelim, orası önemli.

Bizim, "ONDÜLİNLİ OLMAYAN 5 mm XPS KÖPÜK" nerede buluruz? sorumuza sadece bir cevap geldi o da pek YÖNLENDİRİCİ değildi.

Sorumuza GÜZEL bir cevap gelseydi, belki köpüğümüzü almış, hep beraber inşaata başlamış olurduk. Şimdi KARA KARA, acaba elimizdeki ondulinli köpükle DÜZGÜN birşey yapabilirmiyiz diye düşünüyoruz.
Uçağımız kırıma uğradığı için havacılığa meraklı öğrencim ile yeni uçak yapmaya karar verdik. Kaprona ihtiyaç vardı. İnşaat malzemeleri satan bir firmadan 3mm kapron sordum. Ondülinli gibi gözükse de yandan bakınca düz görünen 3 mm kapron verdi. 3mm olanlar genelde düz oluyor. 2 parça aldım. yarın inşaya başlayacağız.

Sizlerde inşaat malzemeleri satan yerlere sorunuz mutlaka vardır. Şuan yanımda olmadığı için fotoğrafını atamadım yarın gündüz gözüyle fotoğrafını çekip atarım.
 
Merhaba üstadlarım. Aşağıda fotoğrafları görünen modeli yapımının son aşamasına geldim. Kanatlar kapron malzemeden yapıldı.
Linkte belirttiğim videonun birebir aynısını yapmaya çalıştım. Sadece kanatları kaprondan yaptım.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanat Açıklığı : 109 cm
Gövde : 65 cm
Dihedral açısı var.
Motor : Emax 2212 980 KV
Pil : 1350 Mah 35C


Özellikler bu şekilde düşünceleriniz merak ediyorum. İlk uçuşum olacak, zor olduğunu biliyorum bununla rahat uçabilir miyim?

Aileron Çalışma Videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Rudder ve Elavator
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu başlıktaki kanatları incelerseniz kapron dan yapıldığını görebilirsiniz. (3mm kapron)
 
  • Beğen
Tepkiler: selim özdil
Erdoğan bey, kalın xps köpükten 3 veya 5 mm levha kesmekte bir sorun yok, ben sıçak tel ile kesebilliyorum. Kesilmiş satılanlarda, resimde göreceğiniz üzere birinde ondulin var diğerinde ise yok gibi gözüküyor ama resimlemelerde ŞİKE yapabiliyorlar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Trendyolda birine mesaj attık ve sorduk, "kapronun ondulinli mi, düz mü?" diye, düz dediler biz de sipariş verdik. Bakalım ne gelecek?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
İki gündür çalışmadığım için birşey yazamıyorum ama aklıma birşey daha geldi. SERBEST UÇUŞ (free Flight) modelleri. Detayına girmeyeceğim, birsürü sınıfları verdır ama hepsinin ORTAK bir özelliği vardır.
KENDİ KENDİLERİNE UÇARLAR, siz ancak seyredersiniz,
Sadece istisna olarak, bazı bir iki gram ağırlığı olan İÇ MEKAN (indoor) modellerde, binanın duvarına çarpmaması için uzun bir çubukla yönleri değiştirilir.
Çoğu lastik motorludur. Birçok modelci, bu serbest uçuş uçak planlarından ELEKTRİK MOTORLU hatta RC Uçak yaparlar. Bazıları gönüllerine göre olan büyüklükteki modelleri seçerler, bazıları ise model planlarını gönüllerine göre büyütürler, Bazıları bunu yine BALSA inşaat olarak yaparlar, bazıları da balsayı bizin açıkladığımızın benzeri mantıklarla KÖPÜK'e çevirirler.
Bu başka bir konu olduğu için detayına girmeyeceğim ama bu SERBEST UÇUŞ model planlarından, ÇOK GÜZEL, tek başınıza uçurabilecek BAŞLANGIÇ modeli yapabilirsiniz. Bazı sınıflandırmalarda 48" (1.22m) alt sınır olduğu için daha çok PLAN bulabileceğinizden, bu veya daha büyük ebatta bir model seçebilirsiniz.
Daha önce belirttiğimiz kriterler HALA GEÇERLİ. Orijinali, patlar veya elektrik motorlu seçmenizi tavsiye ederim, böylece motor seçiminiz kolaylaşır, Lastik motorlu seçmişseniz veya planı büyütmüşseniz, bazı hususları biliyor olmanız ve çalışmanız gerekir.
Bir fikir vermesi için bir uçak resmi ve planı ekliyorum, uçağın adı BULUT TAKİPÇİSİ (cloud chaser). Kanat açıklığı, 54" (1.37m). Fotograftan göreceğiniz üzere zaten bu uçağı yapan onu RC'ye çevirmiş, motor RC ve rudder ile elevatör var.
Planda gördüğünüz elektroniğin ne olduğunu belirtmemiş, sanki bana DT (termik giderici) için bir zamanlama devresi gibi geldi.
Motor büyüklüğü, ağırlığı vs bilgisi bende yok, siz ilgilenirseniz biraz çalışmanız gerekli. Bence TEK BAŞINA başlamak için ÇOK GÜZEL bir model. Belki bizim BULUT ÖRÜCÜ (cloud weaver) bu uçaktan kopya çekildi.
İlgilenen ve yapmaya niyetli bir arkadaş, BİR KONU açarsa, ben oralarda herkes gibi destek olurum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ekli dosyalar

  • Cloud Chaser.pdf
    749.8 KB · Görülme: 3
Son düzenleme: