Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Haydi hayırlısı inşallah!!!

Sağolasın abi 🙏🏻

Phoenix P51, hayatımda canlı izleyip dibimin düştüğü ilk scale uçak. Asla böyle bir şey uçuramam demiştim.
BF110, motor rodajlarını yaptığım uçak. Klasik kill switchlerin beslemenin eksisini kestiğini bu uçaktaki motor senkronizasyon devresi sayesinde öğrenmiştim. SumeronicsRC hep artıyı kontrol eden kill switch yapıyor! ;D
RV4'ün bir yatayının bir yüzünü workshop kapsamında ben kaplamıştım (sonradan söküp yeniden kaplamadıysa) :lol:

İşte bu! O depoda bir tarih yattığını, maddi değerinin çok üzerinde hatta paha biçilemez manevi değere sahip olduğunu (bu nedenle de hem depo hem de nakliye maliyetlerine değdiğini) anlatma çabama en büyük destek!

İlk olarak RV-4’ü uçar hale getirmek niyetindeyim (kuyruğu halen aynı, kaplama çalıştayı ürünü :) ) Zaten sadece iniş takımları ve motoru sökülü vaziyette, yolda da hasar görmezse geri toplamak kolay olur, araba ehliyetimi aldığımda uçuşa gidebilir halde olur (bu uçunca da Acrowot’u satabilirim demektir).

Bf-110 bir süre tavanarasında bekleyecek mecbur. 12.5kg lık ağırlığıylaen azından B sertifikasına sahip olmak gerek onu uçurmak için, üstelik biraz da emek isteyecek yeniden uçar hale getirmek, Me-262 öncelikli, bekleyecek.

Mustang de elbet yeniden uçar hale gelecek ama o da orta-uzun vade.

Taylorcraftla piper çıtır çerez modeller hızlıca uçar hale gelirler.

Ha tabi bir de airacobra var, o da maiden uçuşa epey yaklaşmıştı ama işı var hala…
 
Yine bir paketleme, yine yeniden bir nakliye…
Bu sefer 8 yıl önce depoya kaldırdığım İstanbul’daki atolyemdeki alet edevat ve modellerimi İngiltere’ye göndermek için.
İnşallah kazasız belasız güzel bir şekilde eline ulaşır kardeşim. :thumbup:
 
8 yillik bir ayrilik sonrasi İstanbul filoma kavuştum! :halay::yuppi::hoppa:

Geçen hafta cumartesi günü tırın Kapıkuleden çıkış yaptığı haberiyle başlayan heyecanlı bekleyiş dün sabah gelen “araç gümrükten geçti adresinize geliyor” diyen aramayla gergin bir hale geldi. Neyse ki bir şekilde bu “zamansız” varışın yol açtığı sorunları çözebildik ve kolilere kavuştuk.
Zamansız diyorum çünkü eşyaları getiren tır evin sokağına giremeyeceği için işyerine indirmeyi planlamıştık, taşıma şirketine de defalarca “haftasonu gelme durumu olursa haber vermeniz lazım, güvenliklere bilgi vermem lazım” dememe, hatta cuma günü tekrar sormama rağmen bilgi verilmediği için bir anda tüm planlar altüst oldu. Başka çare olmayınca evin arkasında yaklaşık 300 m mesafede bir yer belirleyip tırı oraya yönlendirdim. Taa ummandan kalan, hatta ordaki son taşınmamda epey iş gören “plaj trolley”i üzerine hızlıca bir dahta monte edip taşıma aracı haline getirdim (hala ehliyet yok, araba kullanamıyorum 😅) Hanım kolilerin başında durdu ben Deniz’le birlikte 4 sefer yapıp 24 parça koliyi eve taşıdık…

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dün önceliği ev eşyalarını açıp yerleştirmeye verdik, benim uçakların büyük kolilerini açıp içindekileri atolyeye yığacak vaktim oldu anca. Şimdilik bariz görünen bir hasar yok ama ambalajların altında durum nasıldır söylemek zor. İlerleyen günlerde yavaş yavaş ambalajları açıp modelleri detaylı inceleyeceğim, fotoları da paylaşırım :saygilar::RCKolik:
 
Okurken ben gerildim valla.

Rahatlayabilirsin abim :)

Gözün aydın hocam :)

Teşekkürler :saygilar:


Hava kuru (hatta gunes bile var!) firsattan istifade bir iki ucagi acip kontrol edeyim dedim.
Ama once atolyenin mevcut halini paylasalim kayitlara gecmis olsun :D


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
tum ambalajlar açıldı, kaba bir hasar tespit çalışması yapıldı.

Taylorcraftın kuyruğu epey hasar almış, sol taraf elevatörü tamamen kırılmış gibi duruyor. Kanat ucunda da nispeten küçük olsa da hasar var. Ama tamir edilebilir hasarlar hepsi. En kötü yeni bir elevatör yaparım.

Minik Piperda da kaplama hasarı var az birşey, eğer motorunda çok iş yoksa uçmaya en yakın model bu diyebiliriz.

RV4’un gövdesinde ufak bir delik açılmış 😅 kanopide de çatlaklar var, pilot da yerinden çıkmış. Deliği kapatıp yakıttan etkilenmeyecek şekilde ufak bi epoksi yama yaparsam kurtarır. Kanopi için bantlamaktan başka çare yok şimdilik. İlk uçurmak istediğim model buydu aslında ama şimdi boyutuna bakınca arabaya sığar mı acaba diye düşünmeye başladım 🤣 bir ara deneme yapacağım, sığmazsa mecbur bunun uçuşu da erteenecek.

Messerschmit Bf-110 sapasağlam geldi, ama boyut ve ağırlık nedeniyle direk tavanarasına gidip beklemek zorunda :(

Efsane Mustang de hasarsız ulaştı. Bu merete 100bin bakımı ve yenilemesi yapıyordum en son. Kanadı açınca tatlı bir sürprizle karşılaştım, tüm kaplamayı oratex kullanarak yenilemişim, güzel de olmuş. Geriye sadece gövdedeki işler kaldı demektir bu. Tahminimden daha az işle uçar hale gelebilir. Elektrikli retractlar ve burnuna da elimdeki Laser 100 motorlardan birini takarsam tadından yenmez!

Chipmunkın kanat ucunda biraz hasar var ama tamiri kolay. Bu da halen epey iş istediği için tavanarasına gidip sırasını bekleyecek zaten.

Kougar mk2 de hasar var mı yok mu anlamak kolay değil, zaten komple kaplama yenileme amacıyla soyulmuştu..

En güzel haber de kolleksiyonun en değerli parçası olan airacobranın da neredeyse hasarsız ulaşmış olması. Gövdede ufacık bir yerde 5 dk da tamir edilecek bir ezik olmuş, kanat sapasağlam :thumbup:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Modellerin hepsi çok güzel :) havada görmek de nasip olur inş mahalleye:D

Teşekkürler :saygilar: (Bazılarını da suda görmek istiyoruz :D)

Yol yorgunluğu belli oluyor. Hepsi kuzu kuzu yatıyorlar şimdilik. Umarım havasına suyuna en kısa zamanda alışırlar oraların.

8 yıldır yatıyorlar Ömer Bey, yeter dinlendikleri, işe koşma vakti artık hepsi için! Dua etsinler benim vaktim arabanin da hacmi sınırlı, yoksa haftaya hepsini birden uçurmaya götüresim var! :lollol:


İlk iş RV-4’ün iniş takımlarını monte edip arabaya sığıp sığmayacağını kontrol ettim, ve güzel haber, sığıyor :hoppa::thumbup::yuppi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


16 Ekim’de ehliyet sınavı (araba) randevum var, olur da geçmeyi başarırsam yeniden uçuşa gidebilir hale gelirim demektir. O zamana kadar RV-4 ü uçar hale getirmeyi hedefliyorum bakalım.

Modelin durumu hakkında biraz detay paylaşalım..

Daha önce bahsettiğim kuyruktaki delik...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanopideki çatlaklar ve kendinden geçmiş pilotumuz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dikey kuyruğun tepesinde bir ezilme izi var ama yapısal açıdan problemli görünmüyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Rudder'da enteresan bir çarpılma var, bunu daha önce farketmemiştim, muhtemelen taşınırken yük bindiği için böyle birşey oldu. Biraz ters zorlama ve sıcak hava tabancasıyla kaplamaya müdahele ederek düzeltmeyi deneyeceğim, düzelmezse uzun vadede yeni bir rudder yapmayı gerektir ama kısa vadede bu halde de uçulur :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sümer abinin kapladığı elevatör halen cillop gibi bakın! Ellerine sağlık abim :saygilar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İçerisi ve elektronikler tak pili uç modundalar, alıcı bile var! Tabi bunca zamandır yatan elektronikler için bir miktar test söz konusu olacaktır uçuşa elverişlilik izni öncesinde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanatlarda az biraz kaplama hasarı veya kendini salmışlık var. Boyalı yüzeyde biraz riskli olsa da dikkatlice bir gerdirme operasyonu deneyebilirim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sağ kanadın hücum kenarında bir ezik var ama alttaki D-box levhası kırılmamış, bu güzel haber. Kök tarafındaki beyaz leke önceden olan bir hasardı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Alt yüzeyde bi hasar yok. Aileron servo kapağının ters olması ve aileron yekesinin bağlandığı yerdeki yama eskiden kalma ve bu uçağın yaşadığı hayli ağır kırımla alakalı. Bir ara hikayesini anlatırım zira ibretlik bir hatanın sonucunda o kırım oluşmuştu. Sonrasında da epey kapsamlı bir tamiratla yeniden uçar hale getirmiştim bu modeli.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sol kanatta da kaplamada bir hasar var, gerdirmeyle ne kadar düzeltebileceğim göreceğiz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sol kanat ucundaki fiberglas parçada da bir hasar var ama yanlış hatırlamıyorsam bu da eskiden kalma bir hasar. Uçuşu veya uçabilirliği etkileyecek bir durun değil, az bir miktar ince CA emdirip daha da güvenli hale getirilebilir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sol kanadın altındaki hasarlar ve yamalar da yukarda bahsettiğim kaza/kırımla alakalı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat borusunu henüz bulamadım :lol: bir ara da motoru (Laser 150 :heartxf:) kutudan çıkartıp test etmem gerek. Sonrasında işe koyulup tamirat tadilat ve testlere girişeceğim :RCKolik:
 
Biraz ters zorlama ve sıcak hava tabancasıyla kaplamaya müdahele ederek düzeltmeyi deneyeceğim,
Yakin zamanda benim Laser'in elevatorunde uyguladim. Yontem direk olarak ise yaradi... Yuzeyi gerip ayni anda kaplamayi isitip gerdiremedigimden tek zorluk bir yardimciya ihtiyac duymam oldu...
Sol kanatta da kaplamada bir hasar var, gerdirmeyle ne kadar düzeltebileceğim göreceğiz.
Cevresinde yeterinde kaplama alani mevcut... Yalnizca gocuk olan bolgeyi degil de, daha genis yuzeyi isitip gere gere yapinca cozulur...
 
Yukarda bahsettiğim kaza sonucunda modelin hali şöyleydi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Yakin zamanda benim Laser'in elevatorunde uyguladim. Yontem direk olarak ise yaradi... Yuzeyi gerip ayni anda kaplamayi isitip gerdiremedigimden tek zorluk bir yardimciya ihtiyac duymam oldu...

Cevresinde yeterinde kaplama alani mevcut... Yalnizca gocuk olan bolgeyi degil de, daha genis yuzeyi isitip gere gere yapinca cozulur...

Teşekkürler abi, yöntem işe yarıyor kesin de benim modelde kaplama (oratex) üzerinde astar, boya ve vernik var epeyce, onlar hem ısıya hem esnemelere nasıl tepki verecek onu merak ediyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi