Volantex Firstar Modeli ile FPV

[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Fatih Birkan' Alıntı:
Merhaba,

Aynı modelden bende de var. Uçmaya çalıştığım sıralarda pervaneyi kırmıştım. Hobbyking den pervane aldım. Direk motorun şaftına taktım. Motoru tutup pervaneyi çevirince pervane sıkı da olsa dönüyor. Pervanenin böyle olması normal mi ? Orjinalinde de böyle mi takılı ?

Modeli dün uçurdum. Accuweather'a göre 30km/h rüzgar vardı. Ancak uçak rüzgara karşı tam gazda çok yavaş ilerliyordu ve yükselmek de çok çok zordu. Pervane ile alakalı bir sorun olabilir mi yoksa bu rüzgarda normal mi ?

Bir de şöyle bir sorunum var; motor bazen tamamen duruyor 1-2 saniye içinde geri geliyor. Motor ya da esc ile alakalı bir problem olabilir mi ?

Merhabalar. Modelin orjinal pervanesini aldıysanız sorun yok. Kutudan çıkan modelde de biraz zorlayınca pervane şaft üzerinde dönüyor.

30 km/h rüzgar bu model için çok fazla. Aslına bakarsanız diğer köpük modeller içinde fazla. Böyle bir havada uçurduysanız ve sağlam indirebildiyseniz cesaretliymişsiniz.

Motorla ESC arasında timing problemi olabilir. Bununla ilgili sitede bir konu vardı. Henüz o konuyu incelemedim ama belki size yardımcı olabilecek bir şeyler yazılıdır. Eğer olmazsa ESC veya motoru değiştirmek gerekebilir.Böyle bir durumda hangisini değiştirmek gerekir bilemiyorum doğrusu.
 
Ynt: [Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme



Nesimi Sakmak' Alıntı:
Merhabalar. Modelin orjinal pervanesini aldıysanız sorun yok. Kutudan çıkan modelde de biraz zorlayınca pervane şaft üzerinde dönüyor.

30 km/h rüzgar bu model için çok fazla. Aslına bakarsanız diğer köpük modeller içinde fazla. Böyle bir havada uçurduysanız ve sağlam indirebildiyseniz cesaretliymişsiniz.

Motorla ESC arasında timing problemi olabilir. Bununla ilgili sitede bir konu vardı. Henüz o konuyu incelemedim ama belki size yardımcı olabilecek bir şeyler yazılıdır. Eğer olmazsa ESC veya motoru değiştirmek gerekebilir.Böyle bir durumda hangisini değiştirmek gerekir bilemiyorum doğrusu.

Evet modelin orjinal pervanesi.

Bugün daha az rüzgarlı bir havada uçtum. Sanırım sürekli tam gaz vermediğimde motoru kapatmıyor. Sadece bir kez kapandı.

Beraberinde gelen kumanda 200 metre kadar çekiyor. Bir kere menzil dışına çıkıp düştüm. :)

Motoru değiştirmek gibi bir isteğim var. Zaten bu çok dayanacak gibi gelmiyor. O zaman Esc yi de değiştiririm.

Rudder servom da bozuldu. Titriyor :) onu iptal edip uçuyorum. Zaten ben o servoyu oradan söküp nasıl yenisini takarım hiç bilmiyorum. :( Sizinkiler maşallah yerinde durmuyor. :)

Modeliniz de süper olmuş. Bu kadar minik bir şeye o kadar alet edevat takıp uçabilmek harika.
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Son modifiyelerle herkese tekrar merhabalar.

Geçmiş sayfalarda yazdığım gibi modele FPV kamerası ve OSD ekleyeceğimi ve bu değişiklik nedeniyle sistemi 3S setuba terfi ettirmek zorunda kaldığımı yazmıştım. Bugün değişiklikleri tamamlayıp modelin uçuşunu yapabildik. Son eklemelerle modelin uçuş ağırlığı 440 gr olarak bitti. Bu beklediğimin biraz üzerinde oldu. Kanat yüklemesinin bu ağırlıkla sorun çıkarabileceğini düşünüyordum ama beklediğim kadar olmadı. Stall süratini biraz yükselttim ama çok fazla olmadı.

Önce son değişiklikler

Kokpitin son hali. Aslında pilsiz fotosunu da çekmiştim ama yüklememişim. Alıcımız pilin altında. OSD ana devresini ise kanopinin altındaki boşluğa yerleştirdim. Bu arada OSD miz sorunsuz çalışıyor. Ekrandaki bilgiler biraz soluk gibi ama güneşe karşı uçmadığım sürece rahatlıkla okunabiliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kameralarımız. Kullandığım FPV ekranı bana ikinci el geldiği için tam özelliklerini bilmiyorum ama görüntü netliğine bakılırsa 600 tvl civarı bir kamera ve işimi fazlasıyla görecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruk kısmı. GPS i almaya karar verdiğim zaman düşündüğüm yere koydum. Arka tarafa ağırlık gerekecekti zaten ama ön tarafa yeni pilin ağırlığı, ekstra kamera ve OSD gelince arkaya daha fazla ağırlık gerekti. Mecburen servoları kuyruğa taşımak zorunda kaldım. İrfan aklın yolu birmiş. Ve yine de yeterli olmayınca iki adet vida atmak zorunda kaldım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son olarak kanadı sağlamlaştırmak adına firar kenarına plastik vida ve saplama somun attım. Böyle daha iyi oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve modelimizin bitmiş hali;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Son olarak modelimizin bu haliyle uçuş videosu;

Demek isterdim ama maalesef kayıt kamerasını açmayı unutmuşum. OSD ekranını kaydedecek düzeneğim henüz yok ve Ali arkadaşımda nasıl olsa kamera kaydedecek diye dışarıdan çekim yapmayınca elimizde video olamadı maalesef.

Son hali ile kalkışta ekstra ağırlıklardan dolayı biraz karşı rüzgar isteyecek. Ama kalktıktan sonra yaklaşık yarım gazda rahatlıkla uçuş yapabiliyor ve hala çok dengeli. Uçuş çok uzun sürmedi maalesef. Nedenini tam anlamadım ama model yaklaşık 30 metre yükseklikteyken kumandadan çıktı. O an farkettim ki kumanda kapanmış. Bu arkadaşın tekrar açılması zaten sıkıntılı olduğu için yarım gazla burun üzeri betona çakılma yaşadık. Sonuçta burunda ufak bir çatlakla model sağlam çıktı. İşin güzeli burundaki Mobiusta da hiç birşey yoktu. Zaten eve gelince hemen tamir ettim.

Şimdilik gelişmeler bu kadar. En kısa zamanda uçuş videolarımızla burada olacağız.
Nesimi abi modifikasyonlar yaziniz ve resimler cok guzel olmus ellerinize saglik.
Henen sizin yazdiginiz sirayla bende yorumlarimi ve sorularimi sorayim :)
Oncelikle 440gr gercekten bu model icin biraz cok olmus sanki. Ucus suresi ve karakteristigini cok etkilememistir umarim.
Ucus suresinide bayagi merak ediyorum dogrusu. İleriki ucuslarinizda ogreniriz insallah.
3s setupda modelin bu hali icin bencede sartti cok iyi etmissiniz. Bende tatil donusu direk 3Se gececegim.
Radyo alicisinin antenini fotograflarda goremedim. Onun pozisyonunu ve yerini merak ediyorum.
Yeni fpv kameraniz ve osdnizde hayirli olsun. Osdnin yerlesim sekline ait bir fotografta biz takipcilerinize yardimci olabilir. Birde osdnin baglanti suresi(yeterli uydu sayisi) noktasal konumlama,home gostergesi performansi konularinda da bilgi verebilirseniz (tabiki hemen degil orta vadede) cok sevinirim.
Servolari kuyruga alma isi gercekten cok mantikliydi ama sizde benim gibi dik yerlestirmissiniz. Daha oncede soyledigim gibi servolarin kalinliklari kuyruk kalinligindan cok fazla ve asiri disari uzaniyor. Gorsel olarakta o halini birturlu begenenedim. Siz neden yatay montaj yapmadiniz merak ettim. Bir sakincasi olacagini dusunuyorsaniz bende yapmayayim.
Model kumandadan cikinca yarim gazla cakildi demissiniz.oncelikle gecmis olsun. Sukurki cok bir hasar yokmus. Failsafe ayarlamamismiydiniz?
Birde kokpitteki servolari cikardiginiz bos alani kullanmiyormusunuz.
Kullandiginiz pilin agirligi ve degerleri nelerdir?
Cok soru sordum degil mi ;D
Amacim bu modeli fpvye cevirecek-modifiye edecek arkadaslara yardimci olmak. Kendim icin birsey istemiyorum :rolleyes:
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

irfan buzdağlı' Alıntı:
Nesimi abi modifikasyonlar yaziniz ve resimler cok guzel olmus ellerinize saglik.
Henen sizin yazdiginiz sirayla bende yorumlarimi ve sorularimi sorayim :)
Oncelikle 440gr gercekten bu model icin biraz cok olmus sanki. Ucus suresi ve karakteristigini cok etkilememistir umarim.
Ucus suresinide bayagi merak ediyorum dogrusu. İleriki ucuslarinizda ogreniriz insallah.
3s setupda modelin bu hali icin bencede sartti cok iyi etmissiniz. Bende tatil donusu direk 3Se gececegim.
Radyo alicisinin antenini fotograflarda goremedim. Onun pozisyonunu ve yerini merak ediyorum.
Yeni fpv kameraniz ve osdnizde hayirli olsun. Osdnin yerlesim sekline ait bir fotografta biz takipcilerinize yardimci olabilir. Birde osdnin baglanti suresi(yeterli uydu sayisi) noktasal konumlama,home gostergesi performansi konularinda da bilgi verebilirseniz (tabiki hemen degil orta vadede) cok sevinirim.
Servolari kuyruga alma isi gercekten cok mantikliydi ama sizde benim gibi dik yerlestirmissiniz. Daha oncede soyledigim gibi servolarin kalinliklari kuyruk kalinligindan cok fazla ve asiri disari uzaniyor. Gorsel olarakta o halini birturlu begenenedim. Siz neden yatay montaj yapmadiniz merak ettim. Bir sakincasi olacagini dusunuyorsaniz bende yapmayayim.
Model kumandadan cikinca yarim gazla cakildi demissiniz.oncelikle gecmis olsun. Sukurki cok bir hasar yokmus. Failsafe ayarlamamismiydiniz?
Birde kokpitteki servolari cikardiginiz bos alani kullanmiyormusunuz.
Kullandiginiz pilin agirligi ve degerleri nelerdir?
Cok soru sordum degil mi ;D
Amacim bu modeli fpvye cevirecek-modifiye edecek arkadaslara yardimci olmak. Kendim icin birsey istemiyorum :rolleyes:

Hımmm İrfan sırayla gitmeye çalışayım.

Evet 440 gr fazla ama kullandığım malzemeler biraz hormonlu denebilir. Video verici büyük ve ağır, kumanda alıcısı büyük ve ağır sayılır. Ama şu haliyle bile uçuş karakteristiği çok etkilenmiş gibi görünmüyor. Bunu ve uçuş zamanını kumandayı kapatmadan uçurunca öğreneceğiz. Bu arada evet kumanda benim hatam yüzünden kapanmış. Trim ayarlayacağım derken farkında olmadan kapatmışım. Fail safe ayarlı olmadığı için son haliyle yerle buluştu arkadaşımız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şu resimler kokpitle ilgili sorulara yanıt verecektir. Servoların yerine alıcıyı koydum. Sanki bu alıcı için yapılmış orası. OSD nin performansını zamanla göreceğiz. İlk izlenimlerim; açıldığında 1-2 sn gibi zamanda 7 uyduya bağlandı. İlerleyen zamanda belki artmıştır takip etmedim. Bu haliyle bile konumlaması iyiydi. Home noktasından 1-2 metre ayrıldığımda net olarak gösterdi. Hız konusu da yine aynı şekilde. Yerdeki hareket hızımı bile doğru bir şekilde gösterdi. Home göstergesi de doğruydu tabii ki.

Servoları kuyruğa bu şekilde almayı hiç istemedim. Yatay stabilize normal haliyle kendine ancak yetiyor. Biz servoları oraya yerleştirerek zayıflattık ve kırma müsait noktalar oluşturduk. Senin düşündüğün gibi yatay yerleştirseydim stabilizeyi çok daha fazla zayıflatırdım. Evet görünüş çok güzel değil ama bu model de bu kadar cihazı bağlamak için üretilmemiş işin açıkçası. Ben de biraz abartmış olabilirim. Koymadığım bir autopilot kaldı sanırım. Sana tavsiyem o haliyle bırakmandır.

Pil Art-tech marka. 20C ağırlığı 110 gr. Pilin ağırlığıda az değil yani. Almayı düşündüğüm Gartt marka 1500 mAh pillerin ağırlıkları da 110 gr. İşin garibi boyları da aşağı yukarı aynı. İlk aşamada 3 adet almayı düşünüyorum. İleri de bakarız artık.

Çok mu soru sordun? Evet keşke herkes senin gibi yapsa. Bazı ayrıntıları yazmayı unutmuş veya atlamış olabilirim. Sorularınızla bu ayrıntıları da açığa çıkarabiliriz ancak.

Zaten bu kadar yazıyı yazıp bu kadar foto çekmekteki amacımız bu işi yapmak isteyene en azından yol gösterebilmek değil mi? Umarım birilerinin işine yarar. Bizler gibi yabancı forumlarda saatlerce araştırma yapmak zorunda kalmaz...
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Bu da benim ilk uçuşum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Çok mu soru sordun? Evet keşke herkes senin gibi yapsa. Bazı ayrıntıları yazmayı unutmuş veya atlamış olabilirim. Sorularınızla bu ayrıntıları da açığa çıkarabiliriz ancak.

Zaten bu kadar yazıyı yazıp bu kadar foto çekmekteki amacımız bu işi yapmak isteyene en azından yol gösterebilmek değil mi? Umarım birilerinin işine yarar. Bizler gibi yabancı forumlarda saatlerce araştırma yapmak zorunda kalmaz...
Olay budur :thumbup: :bravo: Başta sen sonra da Irfan destekleri ile konu tek kelime ile harika oldu :thumbup: Tekrar teşekkür ederiz :halay:

Fatih Birkan' Alıntı:
Bu da benim ilk uçuşum.
Paylaşım için teşekkürler Fatih Bey :) Sesten pek rüzgarın hızı anlaşılmıyor ama model bir yöne doğru giderken epey bir yavaşlamış ? Rüzgar şiddeti ne idi bu uçuşta :rolleyes:
 
Ynt: [Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Olay budur [emoji106] :bravo: Başta sen sonra da Irfan destekleri ile konu tek kelime ile harika oldu [emoji106] Tekrar teşekkür ederiz :halay:
Paylaşım için teşekkürler Fatih Bey :) Sesten pek rüzgarın hızı anlaşılmıyor ama model bir yöne doğru giderken epey bir yavaşlamış ? Rüzgar şiddeti ne idi bu uçuşta :rolleyes:
30 km saat Mehmet bey.
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Rüzgârlı havalarda çok uçmayın bence uçağı fırlatabiliyor rüzgar kontrolu zorlaşıyor. Ben akşehirde uçmuştum bir defa rüzgar yoktu bir den rüzgar çıktı uçak ne ileri ne geri gidebildi havada asılı kaldı bir nevi hover yaptım o zaman :D
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Bende Volantex modelini fiyatından dolayı satın aldım.Model rüzgardan dolayı 2 aydır tek sori uçtu...Model hakkında sormak istediğim bazı sorularım var .Yarımcı olursanız sevinirim..
Modelin menteşeleri epo olduğundan dolayı çok zayıf geldi,güçlendirmek için başka bir yöntem uygulabilirmi?,
Aileron,rudder ve elevatör çok zayıf.Kırımda özellikle aileron un çok fazla deforme olacağını düşünüyorum..Güçlendirmek,sertleştirmek için bişeyler yapılabilirmi?
Modeli fpv olarak düzenlemişsiniz.Çok güzel olmuş...Yaklaşık 6 aylık model pilotuyum.Daha önce wingdragon 2 kullandım..2.modelimde volantex.Dolayısıyla çok fazla tecrübem yok..Fpv uçuş için ne gibi ekipmanlara ihtiyacım var(Fiyatı uygun )...Forumda fpv bölümünü okudum fakat sizin volantexe fpv uyguladığınızı görünce size sormak istedim..?
Alıcı ve kumandaya güvenemiyorum,sizde güvenemediğinizi yazmışsınız zaten ama benim gibi yeni başlayan biri için esc ve kumanda yeterlimidir?
Modelin menzili hakkında bilgi edinmeye çalıştım fakat ayrıntılı bir bilgi bulamadım..Alıcı ve vericinin hangi özelliklerine bakarak tahmini menzil söyleyebiliriz.?Fpv uçuş için sizin yaabileceğiniz en uzak menzil nedir?,
Yardımcı olursanız sevinirim..Sağlıcakla..
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Ferhat bey size modeliniz hayırlı olsun. Nesimi bey hatırladığım kadarı ile bazı sorularınızı zaten bu konu altında mesaj olarak açıkladı. Tüm konuyu okuma imkanınız oldu mu acaba ?

Eğer okudunuz ve cevap bulamadı iseniz, o zaman ben yanlış hatırlıyorum demektir :)
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Daha önce belirtmiştim tekrar yazayım bu model için bana göre rüzgar şiddeti en fazla 10 km/h olmalı. Daha fazla rüzgarda tutmak güç olur ki Fatih Beyin videoda da bu görülüyor.

FERHAT GÜLPAK' Alıntı:
Bende Volantex modelini fiyatından dolayı satın aldım.Model rüzgardan dolayı 2 aydır tek sori uçtu...Model hakkında sormak istediğim bazı sorularım var .Yarımcı olursanız sevinirim..
Modelin menteşeleri epo olduğundan dolayı çok zayıf geldi,güçlendirmek için başka bir yöntem uygulabilirmi?,
Aileron,rudder ve elevatör çok zayıf.Kırımda özellikle aileron un çok fazla deforme olacağını düşünüyorum..Güçlendirmek,sertleştirmek için bişeyler yapılabilirmi?
Modeli fpv olarak düzenlemişsiniz.Çok güzel olmuş...Yaklaşık 6 aylık model pilotuyum.Daha önce wingdragon 2 kullandım..2.modelimde volantex.Dolayısıyla çok fazla tecrübem yok..Fpv uçuş için ne gibi ekipmanlara ihtiyacım var(Fiyatı uygun )...Forumda fpv bölümünü okudum fakat sizin volantexe fpv uyguladığınızı görünce size sormak istedim..?
Alıcı ve kumandaya güvenemiyorum,sizde güvenemediğinizi yazmışsınız zaten ama benim gibi yeni başlayan biri için esc ve kumanda yeterlimidir?
Modelin menzili hakkında bilgi edinmeye çalıştım fakat ayrıntılı bir bilgi bulamadım..Alıcı ve vericinin hangi özelliklerine bakarak tahmini menzil söyleyebiliriz.?Fpv uçuş için sizin yaabileceğiniz en uzak menzil nedir?,
Yardımcı olursanız sevinirim..Sağlıcakla..

Öncelikle modeliniz hayırlı olsun. Kırımsız uçuşlar dilerim. Ben modeli alalı daha fazla zaman oldu ama maalesef rüzgarın fazla olması nedeniyle ben de çok fazla uçuramadım. Sabırlı olmak çok faydalıdır bu hobide.

Modelin menteşe sistemini beğenmediğimi daha önce belirtmiştim. Bu çeşit EPO modellerde genelde fiberli bant ile menteşe uygulaması yapılıyor veya benim daha önceki modelime uyguladığım gibi doğrudan plastik menteşe takılabilir. Hareketli yüzeyler zayıf değil. EPO yumuşak bir malzeme olduğu için kırılmak yerine esneme yapar. Zaten onların kırılacağı bir durumda düşünmeniz gereken sadece hareketli yüzeyler olmayacaktır emin olun.

Modelin kumandası ve alıcısı aslında görerek uçuş için yeterli olur. 100 metre mesafeye götürdüğünüzde modeli çok küçük olarak görürsünüz ve yönlendirme yapamazsınız. Aslında 100 metrekarelik bir alan yeterli olacaktır ki o kumanda da bu mesafeyi verecektir. Peki profesyonel kumandalarda durum nasıl ve fiyatları yüksek? Bizim kullandığımız kumandalar sadece mesafesinden dolayı fiyatı yükselmiyor. Üzerinde barındırdığı bir çok fonksiyon, işletim sistemi, ayrıntılı ayarlar, haberleşme protokolü ve mesafe gibi etkenlerden dolayı hem güvenirliği hem de fiyatı yükseliyor. Uzun vadede bu hobiye devam etmek istiyorsanız eğer kumanda modelci için demirbaştır. Tek bir kumanda alıp bütün modellerinizde kullanırsınız. Piyasada çok çeşitli markalar var ki burada bu ayrımlara girmeyelim sayfalar dolusu yazı olur ki zaten forumda bunlarla ilgili bolca yazı mevcut.

FPV uçuş olayı da başlı başına bir makale konusudur. Bana sorarsanız sizin FPV ye geçmeniz için biraz erken. FPV de modelin içinde gibi olacağınız için kontrol etmek daha kolay olur, oryantasyon sorunlarıyla uğraşmazsınız belki ama yine burada da çok fazla sistem farklılıkları ve marka farklılıkları var. FPV ye girmek istiyorsanız teknik bilginizin de belli bir düzeyin üzerinde olması gerekiyor. Olay hadi FPV modeli yapalım kadar basit bir konu değil. Maliyet unsuru işin kaymağını oluşturuyor. Gözlükle kullanayım deseniz 350-400 $ civarına alabilirsiniz. Ekrandan kullanayım deseniz iyi bir ekran 200 $ civarı ki buna ayrıca alıcı verici ve kamera almanız gerekiyor. İkisi toplam da yine gözlük fiyatına denk geliyor. Ayrıca bir kayıt kamerası almak gerek ki şu an yurtdışı fiyatı 80 $ civarı. Bu konuyu daha fazla uzatmayacağım forumda bir çok konu bulacaksınız bununla ilgili.

Diğer bir konu da bu sistemleri şu an kullandığınız modelde kullanmak istiyorsanız bizim yaşamış olduğumuz problemlerin daha fazlasıyla karşılaşacaksınız. Tabii ki bizim uygulamalarımız size yol gösterecektir ama mutlaka yazmayı unuttuğumuz, atladığımız ve çektiğimiz fotolarda tam görülemeyen bazı ayrıntılar muhakkak vardır.

Bu yazdıklarımdan FPV ye geçmenizi istemediğimi algılamayın. Size tavsiyem elinizdeki modellerle uçuşa bir süre daha devam edin tecrübenizi artırın. Bu arada FPV sistemlerini de araştırmaya devam edin. şartlar olgunlaştığında bütün parçaları toparladığınızda bundan daha büyük bir FPV modeli ile bu işe başlayın. Uçak olarak size önerim Bixler tarzında modellerdir. Elimde Bixlerin aynı kalıbından çıkmış farklı bir model var. Henüz kullanma fırsatım olmadı ama çevremde bu modeli bolca kullanan arkadaşım var. Yeni başlayan birinin çok çok rahat uçurabileceği bir model. FPV ye geçtiğinizde de çok rahat uçuşlar yapabilirsiniz.

En son olarak menzil konusunu sormuşsunuz. Benim kumandamın mesafesi 2 km ama şu an kullandığım video vericinin mesafesinin 500 metreyi bulacağını sanmıyorum. Daha fazla mesafelere uçmak için kumandaya LRS modifiyesi yapılıp video vericide de frekans değişikliği ve daha güçlü verici kullanmak gerekecek. Yine bu konularda çok uzun. Ülkemizde 40 km mesafeyi görenler oldu. Yanlış hatırlamıyorsam dünya rekoru 120 km.
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Mehmet Bey belki yazmamışımdır diye tekrar bir şeyler yazmaya çalıştım...
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Hocam teşekkür ederim.Söylediğiniz gibi fpv için erken fakat en azında kamera kayıt yapmak isterim..Model konusunda tecrübeli değilim..2 gündür Fpv yi araştırıyorum..Forumda ciddi bilgiler var bu konuda.Kafamdaki soru işaretleri azalmaya başladı..Söylediğiniz gibi bu işin ilk önceliği sağlam bi kumanda.Ama fpv olayını görünce heves yapıp öncelikleri atlıyoruz..Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim..Emeğinize sağlık
 
[Urun]: Volantex Firstar 4CH İnceleme

Konuyu cok bos birakmissiniz yahu :)
Neyse ben soyle hizli bir baslangic yapayim tatil donusu demek isterdim ancak ayin 7sinden beri torbaya eklenmis haldeli hk kargom gumruge girip cikmis olmasina ragmen gelmek bilmedi.
Bu arada insan tatildeyken modellerini ozlermi. Vallaha ben modellerimi ozlemisim :)
Demekki stresi tatilde degil modellerle ugrasarak atiyorum :)
Bugun modifikasyonlara yenilerinide ekledim ve inanilmaz mutlu oldum.
Aslinda bitmeden paylasmayacaktim ama mutlulugumu sizlerlede paylasmak istedim. :halay:

Oncelikle bu ilk uc fotoda fatshark attitude sd v2 gozluk seti ile birlikte gelmis olan fatsharkin 600 tvl kameranin modelin burun kismi acilarak yerlestirilmis halini goruyorsunuz. Uzerinde 2.8 mmlik genis aci lens mevcut. Kameranin lensi modelin burnundan tam olarak cikarilmadi. Bir kaza aninda encok hasar alan kisim haliyle modelin burun kismi. Dolayisiyla kameranin zarar gormesini engellemek amaciyla kamera bir miktar iceride konumlais durumda. Eger becerebilirsem kameranin onune cam veya seffaf plastik bir koruma takmayida ekstra guvenlik acisindan dusunuyorum. Kameranin burnun icerisine yerlestirilmesi zaten dar olan kokpit kismini cok sukur cok daraltmadi. Ucuncu resimde de video alicisini goruyorsunuz. Aslinda goremiyordunuz ama icerde :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Daha onceden Nesimi abinin ve benimde elevator ve rudder servolarini cikardigimiz kisimi goruyorsunuz. Nesimi bey bu kismi degistirmeden alicisini yerlestirmisti ancak ben servo yuvalarini birmiktar acarak en agir ekipman olan lipo pilimizi bu kisima yerlestirdim. Oyleki pil neredeyse aileron servosuna dayanmis durumda(alttaki 3. Resim). Boylece hem agirlik merkezi problemim olmayacak hem bu boslugu kili kilina tam doldurarak kokpit kisminin daha ferah olmasini saglayacak hemde pil siki oturdugu icin hic hareket etmeyecek dolayisiyla pili sabitlemek icin ekstra hicbirseye ihtiyacim olmayacak. Yerlestirdigim pil 3S 1300 mah ve 102gr agirliginda linkide bu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Buradada fpv sisteminin kablolama isleminin bitmis halini goruyorsunuz. Malum ben uzun kablo ve cok kalabalik sevmiyorum. Kablo boylarini tam ayarlamaya calistim ancak esc henuz gelmedigi icin yerini tam kestiremedim dolayisiyla biraz pay biraktim.
Fpv sisteminde kolayca modelden cikarilabilir sekilde moduler oldu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arada kisaca voltaj regulatorunden bahsedeyim alttaki resimde gordugunuz kucuk zimbirti.
Kullandigim kamera 5 volt ile calisiyor. Sistem 3s 12 volt oldugu icin simdilik bunu kullaniyorum. Kullanmis oldugum polulu 5v step-up voltaj regulatoru 2.5-5 V araligindaki gelen elektrigi sabit 5v a yukseltiyor. Ben kamerayi pilin balans konnektorunden tek bir hucreyi kullanarak besleyecegim. Boylece bir nebzede olsa motor ve servolarin olusturdugu voltaj dalgalanmalarindan ve degim yerindeyse cizirtilardan (noise) kameram daha az etkilenecek.

Alternatif olarak ana lipodan 5v step down voltaj regulatorude kullanilabilir. O islemde ise 5-12 volt araliginda gelen voltaj 5v a dusuruluyor
Diger alternatif alicilar ve kontrol kartlari icin kullanilan bec veya ubec dedigimiz cihazlar onlarda yine yuksek gelen voltaji 5v a dusuruyor.
Baska bir yol ise 6 kanalli bir alici kullanip bos kanallardan birinin sinyal cikisi haricindeki pozitif-negatif uclari kullanmak. Zaten oradan besleyincede dogrudan escnin bec cikisini kullanmis oluyorsunuz.
Tabiki bu yazdiklarim 5v luk bir kamera icinde. Eger 12 voltluk bir kamera kullanilsaydi bu soylediklerimin hicbirine ihtiyac olmayacakti. Onun yerine power filter dedigimiz esc ve motorun olusturdugu "noise"u engelleyen filtrelerin kullanilmasi daha mantikli. Ben simdilik filtre kullanmiyorum. Fpv goruntusunden memnun kalmazsam o zaman onuda dusunur ve paylasiriz ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Fpv sisteminin toplam agirligi
Gayet memnunum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu resimdede alicin yerlestirilmis halini goruyorsunuz.
Ucak bu antenlerle bocege benzedi :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu resimdede alici, pil, video verici, ucus kamerasi hepsinin hemen hemen son pozisyonlarini birlikte goruyoruz
Daha cok yer kaldi kokpitte. Ben ona daha dunyalari sigdiririm :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Umarim yaptiklarimi begenmissinizdir ve birilerinin isine yarar.


Bu arada huzurlarinizda gecde olsa Pilot-TR firmasina tesekkur ediyorum. Kendilerini arayip bu ucagin yedek parcasi varmi elinizde diye sordugumda olumsuz yanit aldim. Ne yazikki yedek parcalarini satmiyorlar. Ancak kendilerinin kullanip guya hasar verdikleri ve artik kullanmadiklari ucagi ucretsiz bir sekilde bana gonderdiler. Ucak geldiginde canopy kapagi kuyruk kanadi ve escsi yoktu ancak kalan kisimlari neredeyse benim kullandigima gore sifir durumdaydi :) resimlerde gordugunuz o ucak. Benimkinin ozellikle burun ve kanat kisimlari yamali bohca gibi olmustu. Buda demek oluyorki yedek olarak gelen govdelerden biri eger hala istiyorsa Nesimi abinindir.
"Pilot-TR" firmasinada modelcilik camiasina yapmis oldugu katkilardan ve her daim cabaladiklari ve basardiklari musteri memnuniyetinden kalitesinden odun vermeden uygun ve makul fiyatlarla cok kaliteli markalara bizleri ulastirdigi icin kendi adima Tesekkuru bir borc bilirim.
Saygilarimla...