Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
.... Eğer merak ettiğiniz daha yakından görmek istediğiniz bir alan varsa (bu tabiki genel olarak da her zaman geçerlidir) lütfen söyleyin ilave açıklamalar yapmak yada fotoğraf paylaşmak sorun olmaz benim için.
Sonuçta bu paylaşımları yaparken amacım "bakın ben ne güzel şeyler yapıyorum" demek değil, fikren yada herhangi bir tekniğin uygulanması, belki farklı yöntemlerin görülmesi vs için birilerine faydalı olabilmektir.
Ucakla ilgili olsun ya da olmasin inanin modelciler olarak bizleri farkli ufuklara goturuyorsunuz :thumbup:

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Spinner tamam, gövde tamam, kaput tamam, kuyruk tamam, e o zaman motivasyon pozu serisine ekleme yapmamak olmaz...
Bu motivasyon pozu gercekten super fikirmis :thumbup:
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Evren Bey eminim benim gibi birçok arkadaşım konuların arasına mesaj girerek bütünlüğü bozmamaya çalışıyordur elden geldiğince. Ama hararetle takip ediyoruz, hatta hararet yaptığımız şeyler görüyoruz. :laugh: :bravo: :bravo:

İki konu olacak benim araya gireceğim; biri muhtemelen cowling monte edildiğinde çok daha makul seviyelere inecektir ama taksi yaparken daha güzel bir ses elde edebilmek için bruhless motorun etrafına bir ses izolasyonu düşünülebilir mi ? Cowlingin içerisine uygun bir sünger ile ve motor bloğuna da strafor veya köpük ile sonuç alınabilir mi acaba diye aklımdan geçti. :rolleyes:

Birde tamamen cahilliğimden soruyorum kokpitin camını yaparken cam elyafı kumaş kullandınız. Sonrasında bunun saydamlığını nasıl sağlayacaksınız merak ettim doğrusu, acaba bu camın kalıbı falan mı :-\
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

"kokpitin camını yaparken cam elyafı kumaş kullandınız. Sonrasında bunun saydamlığını nasıl sağlayacaksınız merak ettim doğrusu" -
Türker bey, Evren beyi tanımamışsınız hala, maskelediği kısımları kesip sadece çerçeve olarak kullanacaktır, camları ayrıca içerden o çerçeveye tutturacaktır. Bu kadar "deli" biri ancak böyle çalışabilir....

Motorun etrafına ses izolasyonu çok büyük bir fark yaratacağına inanmıyorum, zira pervane epey ses yapacaktır.

:bravo:

Evren bey, müthiş bir sabır ve müthiş bir titizlik. Ben de çok titiz bir statik maketçisi olarak beğenmediğim veya eksik bulduğum bir çok parçayı çeşitli malzemlerden imal etmişliğim vardır. Hem hayalimdir bir torna ve freze sahibi olmak. Kullanmayı öğrenmek ayrı bir şey. Çoğu zaman bir iş yaparken aşırı titizleniyorum ve sonunda "o kadar sabırlı değilmişim" diye saçmalamaya başlıyorum. Bu nedenle becerinizin dışında sabrınız için sizi ayrıca tebrik ediyorum. Çok büyük bir ilgi ve merakla takip etmeye devam edeceğim. En başından beri merak ettiğim bir şey var (konu kirliliği yaratmamak için araya girip de yazmak istemedim ama dayanamayacağım artık: Balsa levhadan çıta çıkarıyorsunuz. Dikkat ettim de ısrarla "çita" diyorsunuz? Buna fena halde takılmış durumdayım......
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ucakla ilgili olsun ya da olmasin inanin modelciler olarak bizleri farkli ufuklara goturuyorsunuz :thumbup:

O zaman ne mutlu bana :)


Türker Akgün' Alıntı:
Evren Bey eminim benim gibi birçok arkadaşım konuların arasına mesaj girerek bütünlüğü bozmamaya çalışıyordur elden geldiğince. Ama hararetle takip ediyoruz, hatta hararet yaptığımız şeyler görüyoruz. :laugh: :bravo: :bravo:

İki konu olacak benim araya gireceğim; biri muhtemelen cowling monte edildiğinde çok daha makul seviyelere inecektir ama taksi yaparken daha güzel bir ses elde edebilmek için bruhless motorun etrafına bir ses izolasyonu düşünülebilir mi ? Cowlingin içerisine uygun bir sünger ile ve motor bloğuna da strafor veya köpük ile sonuç alınabilir mi acaba diye aklımdan geçti. :rolleyes:

Birde tamamen cahilliğimden soruyorum kokpitin camını yaparken cam elyafı kumaş kullandınız. Sonrasında bunun saydamlığını nasıl sağlayacaksınız merak ettim doğrusu, acaba bu camın kalıbı falan mı :-\

Türker Bey, öncelikle teşekkürler. Konu bütünlüğünü bozmayı dert etmemek gerek, bazen bazı konuları anında konuşup tartışmak sonradan konuşmaktan daha faydalı oluyor, konunun akışı da daha iyi olabiliyor hatta.

Kokpit camında yeterince açık yazmamışım haklısınız, Aynen Deniz Bey'in söylediği gibi, bu yaptığım kalıp ve ürettiğim parça sadece çerçeve olacak. Cam olarak bu çerçevenin içine şeffaf plastik yapıştıracağım.

Motor sesi konusuna gelirsek, açıkçası o motorun "vınlaması" hiç sevmediğim birşey ve sesin gerçekçiliğini bozuyor. Ama şöyle bir durum var, videoyu ev ortamında çektiğim için ses devresinin çıkışı minimum seviyede ayarlanmıştı, ayrıca her iki hoparlör de henüz "kabinli" değil, yani kabin görevi görecek hacimleri henüz tamamlanmadı. Bu haliyle, hoparlörlerin ön ve arka taraflarında birbirinin tersi olarak oluşan dalgalar birbirleri ile girişim yapıp bir miktar sönümlemeye neden oluyorlar. Kısacası sonuçta videodeki ses gerçekte olacak olan sesten çok daha düşük bir ses, ve bu sayede (umarım) motor sesi duyulabiliyor. Nihai uygulamada motorun sesinin bu kadar belirgin olmasını beklemiyorum, ama baktık olmadı, o zaman izolasyon için bişeyler düşünebilirim. (kaputun içine 3 yada 6mm depron koyup camelyafı kumaş/epoksi ile kaputa sabitlemek çok kolay ve etkin bir yöntem olur ve motorun soğutmasını da etkilemez).

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
"kokpitin camını yaparken cam elyafı kumaş kullandınız. Sonrasında bunun saydamlığını nasıl sağlayacaksınız merak ettim doğrusu" -
Türker bey, Evren beyi tanımamışsınız hala, maskelediği kısımları kesip sadece çerçeve olarak kullanacaktır, camları ayrıca içerden o çerçeveye tutturacaktır. Bu kadar "deli" biri ancak böyle çalışabilir....

Motorun etrafına ses izolasyonu çok büyük bir fark yaratacağına inanmıyorum, zira pervane epey ses yapacaktır.

:bravo:

Evren bey, müthiş bir sabır ve müthiş bir titizlik. Ben de çok titiz bir statik maketçisi olarak beğenmediğim veya eksik bulduğum bir çok parçayı çeşitli malzemlerden imal etmişliğim vardır. Hem hayalimdir bir torna ve freze sahibi olmak. Kullanmayı öğrenmek ayrı bir şey. Çoğu zaman bir iş yaparken aşırı titizleniyorum ve sonunda "o kadar sabırlı değilmişim" diye saçmalamaya başlıyorum. Bu nedenle becerinizin dışında sabrınız için sizi ayrıca tebrik ediyorum. Çok büyük bir ilgi ve merakla takip etmeye devam edeceğim. En başından beri merak ettiğim bir şey var (konu kirliliği yaratmamak için araya girip de yazmak istemedim ama dayanamayacağım artık: Balsa levhadan çıta çıkarıyorsunuz. Dikkat ettim de ısrarla "çita" diyorsunuz? Buna fena halde takılmış durumdayım......

Deniz Bey, evet levhadan "çita" çıkartıyorum, zira kedileri çok seviyorum farketmişsinizdir, küçük büyük farketmiyor benim için :)

Şaka bir yana, inanın siz söyleyene kadar o kadar ısrarla çita dediğimin farkında bile değildim. Takılmakta da çok haklısınız. Normalde özen gösterdiğim bir konudur, bazen klavyeden kaynaklı hatalar yapıyorum (burada gündelik yaşam ve iş için İngilizce klavye kullanmak durumundayım, bazen alışkanlıkla yazılmış şeyler dikkatimden kaçabiliyor) ama çıta örneği sanırım farkında bile olmadığım bir "kötü alışkanlık" olmuş. Uyarınız için çok teşekkür ederim. İlk fırsatta geriye dönük bir düzeltme çalışması yapayım, ilerisi için de daha dikkatli olayım.

Ses konusuna gelirsek, pervane sesinden yana bir şikayetim yok, zira pervane aşırı yüksek devirde dönmeyecek ve bus ayede de "gerçekçi olmayan" bir ses üretmeyecek. Ama motorun vınlaması tatsız ve alakasız :). Yukarıda da yazdığım gibi eğer ses sistemi son seviyede kullanıldığında hala o ses bariz olarak duyuluyorsa o zaman bişeyler düşünürüm. Hele o noktaya ulaşalım da gaz kaçağı olmadan :)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Valla şimdilik gaz basıncı gayet iyi. O ringler sağlam. :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Şu "motivasyon pozu" fikrini ben de çok tuttum doğrusu. Gaz kaçağı için iyi sızdırmazlık sağlıyor belli ki.

Bir soru da benden gelsin. Kokpitin önündeki açıklığın kapağını yaparken, balsa gövde üzerinden kalıp aldınız. Yani aslında balsa gövde kapağın dış yüzeyi. Oysa kalıp alırken burası yaptığınız kapakta iç yüzey oluyor. Peki, bu yüzden yaptığınız kapak, kalıbını aldığınız balsa kısmı kesip çıkardığınızda, aynı yere biraz büyük gelmedi mi?

Öte yandan, modelin kaplanması konusunu merakla bekliyorum. Bildiğimiz polyester kaplama olmayacak diye düşünüyorum. Peki ne? :-\
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Evren bey, estafurullah. Beni yanlış anlamasın kimse. Ben "çita" kelimesinde bir espri, bir latife arıyordum. Klavye hatası, yabancı klavye, telefon klavyesi, ne olursa olsun. Kimse bir forumda bilgi paylaşırken edebi ve gramer bakımından mükemmel olmak zorunda değil. Hele hele bu forumda herkes zaten yeterince üzerine düşeni yapıyor. Çok da hoşuma gidiyor. :RCKolik:
Bilerek ve kasti olarak yanlış yazılan şeyler genelde samimiyet veya latifedir. Varsın ufak tefek cümle düşüklükleri, kelime ve harf hataları olsun. Yazıyı keyifli hale de getirir, bazen çok da keyifli şakalaşmalar doğurur. :lollol:
Maalesef TR forumlarının hemen hemen hepsinde bu konuda çok büyük bir özensizlik var. Bu apayrı bir konu başlığı olabilecek bir mevzu. Bu konu başlığını "Türkçemize sahip çıkılmalı" cümlesi hakkındaki düşüncelerimi uzun uzun yazarak bulandırmak istemem. :eek:kuyun:
Yukarıda belirttiğim gibi, ısrarla "çita" yazmanızı ben bir latife olabileceğini düşünüp, "acaba bir espri var da ben mi anlamıyorum" diye balata sıyırma eğilimindeydim. O yüzden sordum yani. :eek:

:saygilar:
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Evren bey, estafurullah. Beni yanlış anlamasın kimse. Ben "çita" kelimesinde bir espri, bir latife arıyordum.
" Dahdaaa " gibi. Hızlı koşan dahdaya da çita denmiyor mu. :lollol: :lol:
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Evren bey, estafurullah. Beni yanlış anlamasın kimse. Ben "çita" kelimesinde bir espri, bir latife arıyordum. Klavye hatası, yabancı klavye, telefon klavyesi, ne olursa olsun. Kimse bir forumda bilgi paylaşırken edebi ve gramer bakımından mükemmel olmak zorunda değil. Hele hele bu forumda herkes zaten yeterince üzerine düşeni yapıyor. Çok da hoşuma gidiyor. :RCKolik:
Bilerek ve kasti olarak yanlış yazılan şeyler genelde samimiyet veya latifedir. Varsın ufak tefek cümle düşüklükleri, kelime ve harf hataları olsun. Yazıyı keyifli hale de getirir, bazen çok da keyifli şakalaşmalar doğurur. :lollol:
Maalesef TR forumlarının hemen hemen hepsinde bu konuda çok büyük bir özensizlik var. Bu apayrı bir konu başlığı olabilecek bir mevzu. Bu konu başlığını "Türkçemize sahip çıkılmalı" cümlesi hakkındaki düşüncelerimi uzun uzun yazarak bulandırmak istemem. :eek:kuyun:
Yukarıda belirttiğim gibi, ısrarla "çita" yazmanızı ben bir latife olabileceğini düşünüp, "acaba bir espri var da ben mi anlamıyorum" diye balata sıyırma eğilimindeydim. O yüzden sordum yani. :eek:

:saygilar:

Deniz Bey kusura bakmayın hızlı cevap veremedim size, dün malesef pek tatsız bir gün oldu...

Ben sizi gayet net anlıyorum hiç merak etmeyin, sonuçta sizin de "çita" nın altında anlam aramaya takılmış olmanız benim bahsettiğiniz gibi latifeli uslubu sıklıkla kullanmamdan kaynaklanıyor :)

Ama "çita" tamamen alışkanlıkla, üzerinde hiç düşünülmeden ve yanlış kullanılan bir kelime olmuş, belki sözlü dil alışkanlığının klavyeye yansıması diyelim. Uyardığınız için de gayet memnunum, zira hiç farkında olmadan yaptığım bir yanlışı düzeltme şansım oldu, yoksa ilelebet çita aşağı çita yukarı giderdi olay :) Sonuçta sistematik olmayan yanlışlar yazım hataları, belki bazen anlık üşengeçliklerin sonucu olan yanlışlar çok önemli değil ama bu farklı bir durum. Sonuç itibariyle, bu kadar takılmış olmanızı dile getirmenizden gayet memnunum sayenizde yanlışımı farkedebildim.
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Omer Erkan' Alıntı:
Şu "motivasyon pozu" fikrini ben de çok tuttum doğrusu. Gaz kaçağı için iyi sızdırmazlık sağlıyor belli ki.

Bir soru da benden gelsin. Kokpitin önündeki açıklığın kapağını yaparken, balsa gövde üzerinden kalıp aldınız. Yani aslında balsa gövde kapağın dış yüzeyi. Oysa kalıp alırken burası yaptığınız kapakta iç yüzey oluyor. Peki, bu yüzden yaptığınız kapak, kalıbını aldığınız balsa kısmı kesip çıkardığınızda, aynı yere biraz büyük gelmedi mi?

Öte yandan, modelin kaplanması konusunu merakla bekliyorum. Bildiğimiz polyester kaplama olmayacak diye düşünüyorum. Peki ne? :-\

Ömer Bey,
Dikkatli gözleminiz için teşekkür ederim :)

Kapak aynen dediğiniz gibi aslında "offsetli". Eğer tam ölçüsünde yapmak isteseydim aynı bu kapağı yaptığım yöntemle bir "dişi kalıp" üretip sonra onun içerisinde kullanılacak esas parçayı üretmem gerekirdi. BU aynı zamanda daha düzgün bir dış yüzey elde etmeye de yarardı tabiki. Ama bu gübi uygulamaların çoğunda pek gerekli olmayan sadece zaman ve malzeme harcamalarını arttıran bir durum bu. Zira bu kapağın kalınlığı sadece 0.75mm. Yani aslında bahsettiğimiz "offset" 0.75 mm. Ayrıca parça esnek bir yapıda, o yüzden doğru hizalama ve sabitleme ile herhangi bir sorun olmadan bu farklılık görünmez hale getirilebiliyor. Öte yandan, daha önce de yazdığım gibi, gerçek uçağa ait olan fotoğrafların neredeyse hepsinde bu panelin etraftaki diğer panellerden daha yüksek olduğu da görülüyor. Belki bu panelin sıklıkla sökülüp takılması sonucunda oluşan bierşeydi bu, belki de hemen altında yakıt deposu ve kokpitin bir kısmı (pilot amcanın bacakları) yer aldığı için bu kısımda özellikle daha kalın bir sac kullanıldı (zırhımsı). Malesef bu konuda kesin bilgi verebilecek bir kaynak yok elimde. (Mevzu spitfire olsaydı size her panelin kalınlığını kaç adet hangi tip ve boyutta perçinle tutturulduğunu söyleyebilirdim ama Hurricane konusunda bihayli bilgi fakiriyim malesef :) )

Kaplamaya gelirsek, ütü ile uygulanan "solartex" bu model için iyi bir alternatif aslında. Ama ben genel olarka bu "film" kaplamalara ısınamadım gitti. Muhtemelen benim beceriksizliğimin neden olduğu bir soğuma bu çünkü bu filmlerle harikalar yaratan modelciler biliyorum, ben asla yakalayamadım o kaliteyi. O yüzden şimdilik tercihim başka bir yol. Ama malzeme temin sıkıntısı nedeniyle Solartex kullanmam da olası pek tercih etmesem de.
Benim kaplamadaki tercihim "Dave Brown, skyloft" olacak, bu malzemeyi daha önce defalarca kullandım, bu uçağın da yatay kuyruğu deneme amacıyla bu malzemeyle kaplanmıştı, sonuç da taminkar olunca tüm gövdeyi bunla kaplamaya karar verdim. Skyloft nylon fiberlerden dokunmuş (dokunma demek doğru olmaz aslında, rastgele bir yapısı var) çok ince ve hafif bir kumaş diyebiliriz. Serbest modellerde uygulanan ıslak kaplama yöntemiyle kaplanıyor. Kısaca; önce çerçeveye iki kat dop uygulanıyor, sonra ıslatılmış kaplama parçası kaplanacak alan üzerine yerleştirilip doplanmış olan çerçevenin üzerinden inceltilmiş dop ile tekrar geçiliyor (yapıştırma işlemi). Kaplama kururken geriliyor ve sonrasında güneş altında bile kendisini geri bırakmıyor. Ben kaplama sırasında bu malzemeyi su dolu bir kovanın içerisine atıp yaklaşık 10 dk kadar tamamen su içerisinde kalmasını sağlıyorum. Böylece kumaşın yapısındaki nylon lifleri tamamen suya doyup iyice genleşiyorlar. Uygulama sonrasında kuruyunca da davul gibi bir yüzey elde etmiş oluyorum.

Kaplama sonrasında kumaşın yüzeyi yine dop ile doyurulup boyamaya uygun bir alt yüzey elde ediliyor. Ama bu uçağın kuyruğunda farklı bir metod denemiştim. Ana iskeleti skyloft ile kapladıktan sonra dokusunu dop ile doldurmak yerine üzerine ikinci kat olarak serbest modellerde kullanılan iyice hafif ve ince olan kaplama kağıdı (esaki) uygulamıştım. Böylece skyloftun sağlamlığı ve dayanıklılığı ile kaplama kağıdının daha sıkı dokunmuş yüzeyini "hibrit" olarak kullanmıştım. Bu sayede daha az dop kullanarak daha düzgün bir boyama altlığı elde etmiştim. Uçağın gövdesinde yine bu yöntemi uygulayacağım, ama dop temini/yapımı ile ilgili sorunlarım var. Halletmeye çalışacağım.

Kanat ise gerçeğinde de metal plakalarla kaplı olduğu için modelde de 25 gr/m2 cam elyafı kumaş ve epoksi ile kaplanarak detaylandırılacak.
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Deniz Bey kusura bakmayın hızlı cevap veremedim size, dün malesef pek tatsız bir gün oldu...
Hayırdır Evren bey, inşallah ciddi bir durum değildir :rolleyes: :-\
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hayırdır Evren bey, inşallah ciddi bir durum değildir :rolleyes: :-\

Öncelikle geçmiş olsun. Sıkıntı kalmamıştır umarım.
"Vur deyince öldür" şeklindeki :laugh:, üşenmeden, usanmadan, "uff, amma da da uzun yazıyor" dedirtmeyen, kılavuz ve ders mahiyetindeki güzel anlatım tarzınız için ayrıca teşekkür ederim.
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hayırdır Evren bey, inşallah ciddi bir durum değildir :rolleyes: :-\

Dün malesef yakın bir arkadaşımızı (Barkın, Altın Elbiseli Adam)çok anlamsız bir şekilde kaybettik, onun tatsızlığı ve şoku vardı, halen de şoku atlatabilmiş değilim...


Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Öncelikle geçmiş olsun. Sıkıntı kalmamıştır umarım.
"Vur deyince öldür" şeklindeki :laugh:, üşenmeden, usanmadan, "uff, amma da da uzun yazıyor" dedirtmeyen, kılavuz ve ders mahiyetindeki güzel anlatım tarzınız için ayrıca teşekkür ederim.

Uff amma da uzun yazıyor kısmını genellikle eşim söyler :) Ona göre gereksiz detaycıymışım, detaya giren oldu mu yahu? :)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Dün malesef yakın bir arkadaşımızı (Barkın, Altın Elbiseli Adam)çok anlamsız bir şekilde kaybettik, onun tatsızlığı ve şoku vardı, halen de şoku atlatabilmiş değilim...
Evet dün haberlerde ben de gördüm. Allah rahmet etsin, başınız sağolsun... :-\
 
Allah rahmet eylesin. Barkın benim de eski bir arkadaşımdı. Maket ve modelcilik konusunda bana bir çok teknik ve herşeyden önemlisi sabırlı olmayı öğretmiştir. Ondakini görüp kendime birazcık daha evcil (gece geç saatlerde de kullanılabilir ve çok sessiz) bir kompresör yaptım. Sonra Barkın'ın beni teşvik etmesiyle 20'den fazla maketçi/modelci benim imalatım olan sessiz kompresöre kavuştu. Sonra motosiklet işine ağırlık verdi. O taşınma sırasında benim de motosikletim kış boyunca onun atölyesinde kaldı. Bana o dönemde yapılmış en önemli iyiliklerdendir. Günlük koşturmacalar ve İstanbul'da çalışmanın yaşattığı zorluklar nedeniyle görüşemez olduk. Motosiklet dünyası için ayrı, modelcilik dünyası için ayrı, ama herşeyden önemlisi tüm Türkiye için çok büyük bir kayıp. Birçok gencin bilinçli yetişmesinde çok önemli bir misyonu vardı....
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet, toprağı bol olsun.