Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ucakla ilgili olsun ya da olmasin inanin modelciler olarak bizleri farkli ufuklara goturuyorsunuz
O zaman ne mutlu bana
Türker Akgün' Alıntı:
Evren Bey eminim benim gibi birçok arkadaşım konuların arasına mesaj girerek bütünlüğü bozmamaya çalışıyordur elden geldiğince. Ama hararetle takip ediyoruz, hatta hararet yaptığımız şeyler görüyoruz.
İki konu olacak benim araya gireceğim; biri muhtemelen cowling monte edildiğinde çok daha makul seviyelere inecektir ama taksi yaparken daha güzel bir ses elde edebilmek için bruhless motorun etrafına bir ses izolasyonu düşünülebilir mi ? Cowlingin içerisine uygun bir sünger ile ve motor bloğuna da strafor veya köpük ile sonuç alınabilir mi acaba diye aklımdan geçti.
Birde tamamen cahilliğimden soruyorum kokpitin camını yaparken cam elyafı kumaş kullandınız. Sonrasında bunun saydamlığını nasıl sağlayacaksınız merak ettim doğrusu, acaba bu camın kalıbı falan mı :-\
Türker Bey, öncelikle teşekkürler. Konu bütünlüğünü bozmayı dert etmemek gerek, bazen bazı konuları anında konuşup tartışmak sonradan konuşmaktan daha faydalı oluyor, konunun akışı da daha iyi olabiliyor hatta.
Kokpit camında yeterince açık yazmamışım haklısınız, Aynen Deniz Bey'in söylediği gibi, bu yaptığım kalıp ve ürettiğim parça sadece çerçeve olacak. Cam olarak bu çerçevenin içine şeffaf plastik yapıştıracağım.
Motor sesi konusuna gelirsek, açıkçası o motorun "vınlaması" hiç sevmediğim birşey ve sesin gerçekçiliğini bozuyor. Ama şöyle bir durum var, videoyu ev ortamında çektiğim için ses devresinin çıkışı minimum seviyede ayarlanmıştı, ayrıca her iki hoparlör de henüz "kabinli" değil, yani kabin görevi görecek hacimleri henüz tamamlanmadı. Bu haliyle, hoparlörlerin ön ve arka taraflarında birbirinin tersi olarak oluşan dalgalar birbirleri ile girişim yapıp bir miktar sönümlemeye neden oluyorlar. Kısacası sonuçta videodeki ses gerçekte olacak olan sesten çok daha düşük bir ses, ve bu sayede (umarım) motor sesi duyulabiliyor. Nihai uygulamada motorun sesinin bu kadar belirgin olmasını beklemiyorum, ama baktık olmadı, o zaman izolasyon için bişeyler düşünebilirim. (kaputun içine 3 yada 6mm depron koyup camelyafı kumaş/epoksi ile kaputa sabitlemek çok kolay ve etkin bir yöntem olur ve motorun soğutmasını da etkilemez).
Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
"kokpitin camını yaparken cam elyafı kumaş kullandınız. Sonrasında bunun saydamlığını nasıl sağlayacaksınız merak ettim doğrusu" -
Türker bey, Evren beyi tanımamışsınız hala, maskelediği kısımları kesip sadece çerçeve olarak kullanacaktır, camları ayrıca içerden o çerçeveye tutturacaktır. Bu kadar "deli" biri ancak böyle çalışabilir....
Motorun etrafına ses izolasyonu çok büyük bir fark yaratacağına inanmıyorum, zira pervane epey ses yapacaktır.
Evren bey, müthiş bir sabır ve müthiş bir titizlik. Ben de çok titiz bir statik maketçisi olarak beğenmediğim veya eksik bulduğum bir çok parçayı çeşitli malzemlerden imal etmişliğim vardır. Hem hayalimdir bir torna ve freze sahibi olmak. Kullanmayı öğrenmek ayrı bir şey. Çoğu zaman bir iş yaparken aşırı titizleniyorum ve sonunda "o kadar sabırlı değilmişim" diye saçmalamaya başlıyorum. Bu nedenle becerinizin dışında sabrınız için sizi ayrıca tebrik ediyorum. Çok büyük bir ilgi ve merakla takip etmeye devam edeceğim. En başından beri merak ettiğim bir şey var (konu kirliliği yaratmamak için araya girip de yazmak istemedim ama dayanamayacağım artık: Balsa levhadan çıta çıkarıyorsunuz. Dikkat ettim de ısrarla "çita" diyorsunuz? Buna fena halde takılmış durumdayım......
Deniz Bey, evet levhadan "çita" çıkartıyorum, zira kedileri çok seviyorum farketmişsinizdir, küçük büyük farketmiyor benim için
Şaka bir yana, inanın siz söyleyene kadar o kadar ısrarla çita dediğimin farkında bile değildim. Takılmakta da çok haklısınız. Normalde özen gösterdiğim bir konudur, bazen klavyeden kaynaklı hatalar yapıyorum (burada gündelik yaşam ve iş için İngilizce klavye kullanmak durumundayım, bazen alışkanlıkla yazılmış şeyler dikkatimden kaçabiliyor) ama çıta örneği sanırım farkında bile olmadığım bir "kötü alışkanlık" olmuş. Uyarınız için çok teşekkür ederim. İlk fırsatta geriye dönük bir düzeltme çalışması yapayım, ilerisi için de daha dikkatli olayım.
Ses konusuna gelirsek, pervane sesinden yana bir şikayetim yok, zira pervane aşırı yüksek devirde dönmeyecek ve bus ayede de "gerçekçi olmayan" bir ses üretmeyecek. Ama motorun vınlaması tatsız ve alakasız
. Yukarıda da yazdığım gibi eğer ses sistemi son seviyede kullanıldığında hala o ses bariz olarak duyuluyorsa o zaman bişeyler düşünürüm. Hele o noktaya ulaşalım da gaz kaçağı olmadan