- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,656
- Tepkime puanı
- 20,078
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı
Gövde içerisinde yer alacak olan tüm sistemler yerleştirilip çalışmaları test edildikten sonra artık gövdeyi kapatıp tamamlamaya geçebilirdim...
Daha önce fotoğrafla birlikte anlatmıştım. Bu uçağın gerçeğinden pilot kabininden geride kalan alanlar açık iskelet üzerine kumaş kaplı bir yapıdadır. Gövdenin şeklini vermek için de "stringer" adı verilen ince ahşap çıtalar gövde iskeletine tutturulmuştu, kumaş kaplama da bu çıtaların üzerine sabitlenmekteydi. Pilot kabininin olduğu alan ise şeklinden ötürü "köpek yuvası" adı verilmiş olup ahşaptan (kontraplak) imal edilmekteydi. Gövdenin ön tarafındaki geri kalan alanlar ise metal paneller ile kaplanmıştı.
Modelde ise pilot kabininden arkada kalan kısımdaki "stringer"lar 1.6x6mm ölçüsünde balsa çıtalar ile benzeştirildi. Ön kısımdaki hem ahşap hem metal alanlar ise 2.4 mm lik balsa levha ile kaplandı. Modelin nihai detaylandırmasında, metal bölgeler ile ahşap bölgeler üzerinde farklı işlemler uygulanarak metal gibi yada ahşap gibi görünmeleri sağlanacak. Zaten gerçek uçağa 5 metre uzaktan baksak aradaki farkı anlamak mümkün olur mu bilmem...
Hem ön hem arka taraftaki çıta ve kaplamalar eklendikten sonra modelin görünümü şu şekilde bişey oldu:
Uçağın alt arka kısmında, hem doğrusal stabiliteyi arttırmak için hem de kuyruk tekerleğinin aerodinamiğini iyileştirmek için olan çıkıntıları da 6.4 mm levhadan kesip biçip yontup oluşturdum.
Bu aşamaları yaparken ufaklık hasta idi, onun başında gece nöbetleri tutarken biryandan kafayı dinlendirmek için ufak ufak uğraşarak yapmıştım tüm bunları, tabi o kafa ile aşama aşama fotoğraflayıp daha düzgün dökümante etmeyi düşünemedim. Eğer merak ettiğiniz daha yakından görmek istediğiniz bir alan varsa (bu tabiki genel olarak da her zaman geçerlidir) lütfen söyleyin ilave açıklamalar yapmak yada fotoğraf paylaşmak sorun olmaz benim için.
Sonuçta bu paylaşımları yaparken amacım "bakın ben ne güzel şeyler yapıyorum" demek değil, fikren yada herhangi bir tekniğin uygulanması, belki farklı yöntemlerin görülmesi vs için birilerine faydalı olabilmektir.
Gövde içerisinde yer alacak olan tüm sistemler yerleştirilip çalışmaları test edildikten sonra artık gövdeyi kapatıp tamamlamaya geçebilirdim...
Daha önce fotoğrafla birlikte anlatmıştım. Bu uçağın gerçeğinden pilot kabininden geride kalan alanlar açık iskelet üzerine kumaş kaplı bir yapıdadır. Gövdenin şeklini vermek için de "stringer" adı verilen ince ahşap çıtalar gövde iskeletine tutturulmuştu, kumaş kaplama da bu çıtaların üzerine sabitlenmekteydi. Pilot kabininin olduğu alan ise şeklinden ötürü "köpek yuvası" adı verilmiş olup ahşaptan (kontraplak) imal edilmekteydi. Gövdenin ön tarafındaki geri kalan alanlar ise metal paneller ile kaplanmıştı.
Modelde ise pilot kabininden arkada kalan kısımdaki "stringer"lar 1.6x6mm ölçüsünde balsa çıtalar ile benzeştirildi. Ön kısımdaki hem ahşap hem metal alanlar ise 2.4 mm lik balsa levha ile kaplandı. Modelin nihai detaylandırmasında, metal bölgeler ile ahşap bölgeler üzerinde farklı işlemler uygulanarak metal gibi yada ahşap gibi görünmeleri sağlanacak. Zaten gerçek uçağa 5 metre uzaktan baksak aradaki farkı anlamak mümkün olur mu bilmem...
Hem ön hem arka taraftaki çıta ve kaplamalar eklendikten sonra modelin görünümü şu şekilde bişey oldu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçağın alt arka kısmında, hem doğrusal stabiliteyi arttırmak için hem de kuyruk tekerleğinin aerodinamiğini iyileştirmek için olan çıkıntıları da 6.4 mm levhadan kesip biçip yontup oluşturdum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu aşamaları yaparken ufaklık hasta idi, onun başında gece nöbetleri tutarken biryandan kafayı dinlendirmek için ufak ufak uğraşarak yapmıştım tüm bunları, tabi o kafa ile aşama aşama fotoğraflayıp daha düzgün dökümante etmeyi düşünemedim. Eğer merak ettiğiniz daha yakından görmek istediğiniz bir alan varsa (bu tabiki genel olarak da her zaman geçerlidir) lütfen söyleyin ilave açıklamalar yapmak yada fotoğraf paylaşmak sorun olmaz benim için.
Sonuçta bu paylaşımları yaparken amacım "bakın ben ne güzel şeyler yapıyorum" demek değil, fikren yada herhangi bir tekniğin uygulanması, belki farklı yöntemlerin görülmesi vs için birilerine faydalı olabilmektir.
Moderatör tarafında düzenlendi: