Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Elinize emeğinize sağlık.Gerçekten detaylı ve muhteşem paylaşım için teşekkürler.Merakla takip ediyorum.
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Şansımı 10 olarak kullanmak istiyor ve ödülü merak ediyorum :laugh: ;D

Mehmet Bey ya çok şanslısınız ya çok iyi bir gözlemcisiniz :)

10 doğru rakam, tebrikler :)

Ödül ise benim yaptığım modelin 1/10.5 ölçeğinde olan modeli [emoji12] yani gerçeğinin 72'de biri :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bitirdikten sonraki ilk seyahatimde yanımda getirip bir şekilde size ulaştırırım. Ama ne zaman biter ona söz veremem [emoji23]

Sümer abi söylenme yahu seninkini de vericem tamam ama şu an büyük modelin kokpitini tasarlamak için senin maketin kokpitini referans olarak kullanıyorum. Kokpit olmadan da maketin gövdesini kapatmak mümkün değil :) az daha sabret bi 5-10 yıla elinde olur ödülün [emoji12][emoji12][emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Ömer bey, sizle önceki mesajlaşmamızda kontrol ettiğimde malesef artık satılmadıklarını gördüm (bana da yeni bir set lazım) eğer bulursam haber ederim.

Alet işler el öğünür lafı çok doğru kesinlikle. Bu ölçekli model sevdasıyla oturup sıfırdan torna freze kullanmayı öğrendim, bilgisayarda 3boyutlu çizim yapmayı, katı modelleme yapmayı öğrendim, şimdi de mikroişlemci kodlama öğreniyorum [emoji23][emoji23][emoji23]


Murat bey çok teşekkürler.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Dün paylaşıma devam edemeyince gidişat gerçekçi olmuş :)
Sabah olduğunda epoksi donmuştu ve kalıbı açtım diyerek devam edebilirim :) :)

Epoksi donunca (ertesi gün) kalıp açıldı ve parça kalıptan çıkartılıp traşlanacak alanların işaretlenmesi için plan (orjinal fabrika çizimlerinin model ölçeğinde basılmış hali) üzerine yerleştirildi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Traşlama sonrası flap yüzeyi kanattaki yerine oturtulup kontrol edildi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uyum mükemmel!
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Flapın iskeletinin ve detaylarının oluşturulması için de yine orjinal uçağın fabrika çizimlerini kullanarak çalışmaya başladım.

Önce nihai dış hattı ve sinirlerin geleceği yerleri belirledim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


sonra fabrika çizimlerine dayalı yaptığım sinir tasarımlarının prototiplerini bastım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birkaç "stiffner" detayı ile birlikte sinirleri flap parçasının iç yüzeyine yapıştırdım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


flap sparı olacak karbon tüpü ve tüpün sinirlere tutturulmasını sağlayacak olan parçaları da hazırladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu haliyle flapın yerine oturuşunu bir kez daha kontrol ettim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


gerçek uçakta flapın görünüşünden de birkaç fotoğraf paylaşalım. Nihai olarak ulaşmaya çalıştığım görüntü böyle birşeyler olacak:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Flap sinirlerinin ve diğer detayların tasarımları üzerinde birkaç iterasyon iyileştirme yaptıktan sonra şöyle birşey elde edebildim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu aşamadan sonra flaplar üzerinde daha fazla ilerleyebilmek için kaplinlerin elimde olması gerekliydi. Ayrıca tam bu sıralarda (Aralık 2016) tekrar Türkiyeye gidip modelin gövdesini yanımda getirdiğim için çalışmaları gövde üzerine kaydırdım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Nerede kalmıştık...

Evet, 2016 sonunda hem yılbaşı hem de eş dost aile ziyareti için Türkiye'ye gittik. Dönüş yolunda Hurricane'in gövdesini yanıma almaya zaten niyetliydim. İlave olarak tornamı ve frezemi de alsam mı diye düşünüp dururdum. Tornam "mini" sınıfında, freze de "mikro" yani ikisi de göreceli olarak hafif ve küçükler, bagajda getirmekten yana bir sıkıntı olmayacağını biliyordum ama yine de getirmeye değer mi değmez mi bir türlü emin olamıyordum. Sağolsun eşimin ve birkaç arkadaşımın yahu neyi düşünüyorsun koy bagaja götür aklın kalmasın demesiyle onları da götürmeye karar verdim. Torna freze her türlü aparatları (bilen bilir özellikle torna için makinaya ilave bir dolu da aparat ve kalem grubu vardır) sarıp sarmalayıp paketleyip bavullara yerleştirdim. Hurricane gövdesini de baloncuklu naylonlarla iyice sarmalayıp bir arkadaşımdan ödünç aldığım "sport tube" içerisinde güvenceye aldım. Tamam taşımada önemli bir hasar görme ihtimali düşük ama acaba ülkeye girerken bu meretin uçak olduğunu anlarlar mı, el koyarlar mı diye düşünmeden edemiyordum. Neyse, buraya vardığımızda bagajları toplayıp çıkıştaki gümrük tarafına yöneldik (burada çıkan her yolcu beraberindeki her şey, el çantaları dahil, gümrük kontrolü için X-Ray makinasından geçiriliyor), en önden normal kişisel eşyaların olduğu bavulları koydum banta, hemn arkalarından Hurricane in olduğu sport tube'ü en son da torna ile frezenin ve aparatlarının olduğu iki bavulu koydum. Tam tahmin ettiğim üzere ben kendim makinanın öte tarafına geçip bavulları toplamaya niyetlenirken bant durdu! gümrük memuru gözleri faltaşı gibi açılmış vaziyette "bunlar kimin" diye makinadan çıkmış kutuyu ve bavulları gösteriyordu. Ben de benim ne oldu diye sordum. Lütfen açar mısınız içini görmemiz lazım dediklerinde ben de Hurri'nin olduğu kutuyu gösterip "Bunu mu?" diye sordum. Memur ise arkadan gelen bavulu gösterip hayır bu diye yanıtladı beni. Ben büyük bir mutlulukla "bunu alabilir miyiz" diye kutuyu gösterip teyid aldım. Memurun kafa sallamasıyla da kutuyu aldım, eşime verdim ve "alın bunu yokolun ortadan" diye talimat verdim :D :D :D
Sonra gidip diğer iki valizi açıp içindeki tornayı ve frezeyi gümrük memurlarına gösterdim, yaklaşık 15 dakikalık bir "hızlandırılmış talaşlı üretim teknikleri" kursundan sonra ve muhtemelen benim Umman'ın bir bakanlığı için çalıştığımı öğrendikten sonra gümrük memurları zararsız bir deli olduğuma kanaat getirip beni kendi halime bıraktılar :)

Velhasıl bu vesile ile kayıpsız bir şekilde herşeyi gümrükten de geçirmiş oldum.

Eve gelince de gecenin bir vakti olmasına rağmen herşeyi açıp kontrol ettim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yolda gelirken hatta muhtemelen paketleme sırasında Hurri'nin gövdesi biraz hasara uğramış, orda burdaki "stringer" çıtaları kırılmış, ama hiçbiri tamir edilemeyecek şeyler değildi ve uçağın gümrükten geçmiş olması benim için en önemli şeydi...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Artık gövde de elimde olduğu için hemen kuyruğu gövde ile bir araya getirip 4 aylık hasretliklerine son verdim :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sonrasında da ilk kez olacak şekilde gövdeyi ve kanadı biraraya getirdim! Eh, uçak ilk kez hem kanat hem gövde olarak birarada olduğuna göre bu anı bir "motivasyon pozu" olarak kullanmak şart olmuştu!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Ellerinize sağlık diyorum gerçekten ağzım açık nefes nefese okudum.
Gerçekten büyük zaman, emek ve zanaatcılık gördüm, gerçek bir sanat eseri, kalan işlerinde kolaylıklar diliyorum.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Son yıllarda okuduğum en ilgimi çeken konu oldu, büyük bir keyifle takip ediyorum, ellerinize sağlık,
emek verip paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim,

kolaylıklar dilerim..
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Gövdenin geliş zamanlaması çok güzel olmuştu, zira artık kanatta yapacak (gövde olmadan) çok fazla bir şey kalmamıştı. Kanatta kalan flap harici işler için gövde inşaatının da belli bir seviyede olması gerekliydi. O yüzden hemen gövde üzerinde çalışmaya başladım.

Gövdenin arka kısmında, yanlarında ve alttaki "stringer" çıtalarının yapılması gerekliydi ancak bunları yapmadan önce kuyruk tekerleğinin en azından mekanizmasının tamamen yerine monte edilmiş olması gerekliydi (bu bölgeye sonradan erişim çok zor olacak)

Tahmin edersiniz ki yine 3D yazıcı göreve çağrıldı, ancak bu sefer yanında torna da olduğu için çok daha güçlü bir takım olmuşlardı:

Hemen bir prototip dizaynı yapılıp ilgili parçalar basıldı yada tornada işlendi; bu parçaların tasarımı için yine fabrika çizimlerini kullandım, zira modelin planindaki kuyruk tekerleği bizim envanterde kullanılan tayyarelerin tekerleklerinden daha farklı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Ve gövdedeki yerine yerleştirilip test edildi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sistemin işe yarayacağına kanaat getirilip diğer elemanlar da eklendi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Her zaman olduğu gibi, birkaç iterasyon sonunda kuyruk tekerleği mekanizması da nihai halini aldı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Mehmet Bey ya çok şanslısınız ya çok iyi bir gözlemcisiniz :)

10 doğru rakam, tebrikler :)

Ödül ise benim yaptığım modelin 1/10.5 ölçeğinde olan modeli [emoji12] yani gerçeğinin 72'de biri :)


Bitirdikten sonraki ilk seyahatimde yanımda getirip bir şekilde size ulaştırırım. Ama ne zaman biter ona söz veremem [emoji23]
Biz en iyisi sansli diyelim Evren Bey :D Dusunmeniz Yeter, almis kadar oldum :hoppa:
 
Son düzenleme:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Hazır gövdeye girişmişken motorun da siparişini vermiştim. Gayet hızlı bir şekilde paket elime ulaştı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor scorpion SII 4035, 250 kvlik bir motor.

Scorpion markasını neredeyse ilk çıktıkları zamandan beri kullanıyorum. Güvenilir ve kaliteli ürünleri olan bir marka. Dahası motor-pil-pervane hesaplamada kullanılan programlarının tahminleri gerçeğe çok yakın çıkıyor. O yüzden motoru almadan önce performansı hakkında güvenilir bilgi oluyor elinde.

Motor düşük kvli olmasına rağmen 6S lipo ile yani göreceli olarak düşük voltajla çalıştıracağım. Ben pervanede büyük çap düşük devir kombinasyonun daha verimli olduğunu savunanlardanım bu kombinasyon ile tam gazda pervane devri (statikte) maximum 4500 civarında olacak. Pitch hızı da eğer pervaneyi 13.5" e ayarlarsam kabaca 95km/saat olacak. Buradaki pistin irtifa ve hava sıcaklığı dikkate alındığında 5.9kg civarında çekiş üretecek. Bu kadar fazla çekişe ihtiyacım yok, belki pervane hatvesini arttırıp çekişi azaltarak maksimum hızı arttırmaya yönelebilirim ama 13.5" başlangıç için iyi bir değer. TAbi her ne kadar yazılımın tahminleri çok başarılı olsa da o tahminler genellikle piyasadaki hazır pervaneler için çok başarılı, benim pervanem doğrudan test edilmediği için tahmini bazı katsayılar sonucunda bu hesaplamaları elde ediyorum. Gerçek değerler yer testlerinde ve sonrasında havada belli olacak. Bu hesaplamaların sonunda motorun çektiği güç 1.2~1.3kW civarında oluyor. Bu da benim modelim için minimumda 110W/libre güç/ağırlık oranını veriyor ki bir warbird için gayet uygun bir değer... Yer testlerinde akım ölçümleri yaparak gerçek gücü göreceğim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Motor elime geçtikten sonra firewallun yerini belirleyip hem "motorbox" hem de hoparlör için "soundbox" işlevi görecek sistemi tasarladım. Deneme amaçlı 3D yazici ile baski yapip kutuyu oluşturdum. (bu tarafta 3d yazıcı filamenti model için uygun kalitede kontraplaktan daha ucuz o yüzden denemeleri 3d yazıcıyla yapmak daha mantıklı :) )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi: