- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,656
- Tepkime puanı
- 20,078
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı
Yine 2016 yazında (temmuz civarı) iş için Fransa'dayken bu uçak için kullanmayı düşündüğüm pervaneyi edinmiştim (üreticisi Almanyada).
Pervane Varioprop marka, hatvesi ayarlanabilen, güzel bir mühendislik eseri ve muhtemelen piyasada bulunan (en azından bu boyutlarda) en gerçekçi görünen pervane.
İşin aslı bu pervane "göbek" ve "paller" olacak şekilde ayrı ayrı satılmakta. Göbekler 2 palden 5 pale kadar uygun olacak şekilde ve farklı boyutlarda üretiliyor. Her göbek boyutunun farklı çap ve tiplerde hatta dönüş yönünde pal seçeneği var. Siz önce modelinizin ağırlığına yada motor gücüne göre ve pal sayısına göre göbek seçimi yapıp sonra istediğiniz çaptaki pallerden istediğiniz adette alıyorsunuz. Ben yedekli olması için 6 pal aldım ilk etapta. Bu tayyare iniş ve kalkışta burun üzerine kapaklanmasıyla meşhur, alışana kadar birkaç pal kırma ihtimali yüksek.
Pervane çapı da 18" olacak. İşin aslı, tam olarak ölçekli olması için bu çapın 19" olması gerekliydi ama teorik hesaplamalarda motor ile pek uyumlu görünmediler. Duruma göre belki ilerde 19" lik pal edinip o şekide de uçabilirim.
Modelde kullanacağım motor üreticisinin verdiği yazılımı kullanarak seçtiğim motor ve pil kombinasyonuyla (Scorpion SII 4025-250, 6S Li-po) modelimin uçuş karakterine uygun pervane hatvesinin kabaca 13-13.5" civarında olduğunu gördüm. Pervanenin hatvesi bu adıma ayarlanıp ilk testleri yapacağım, sonra gerekirse ince ayar yapıp en uygun performansı sağladığı yerde bırakacağım.
Yine 2016 yazında (temmuz civarı) iş için Fransa'dayken bu uçak için kullanmayı düşündüğüm pervaneyi edinmiştim (üreticisi Almanyada).
Pervane Varioprop marka, hatvesi ayarlanabilen, güzel bir mühendislik eseri ve muhtemelen piyasada bulunan (en azından bu boyutlarda) en gerçekçi görünen pervane.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İşin aslı bu pervane "göbek" ve "paller" olacak şekilde ayrı ayrı satılmakta. Göbekler 2 palden 5 pale kadar uygun olacak şekilde ve farklı boyutlarda üretiliyor. Her göbek boyutunun farklı çap ve tiplerde hatta dönüş yönünde pal seçeneği var. Siz önce modelinizin ağırlığına yada motor gücüne göre ve pal sayısına göre göbek seçimi yapıp sonra istediğiniz çaptaki pallerden istediğiniz adette alıyorsunuz. Ben yedekli olması için 6 pal aldım ilk etapta. Bu tayyare iniş ve kalkışta burun üzerine kapaklanmasıyla meşhur, alışana kadar birkaç pal kırma ihtimali yüksek.
Pervane çapı da 18" olacak. İşin aslı, tam olarak ölçekli olması için bu çapın 19" olması gerekliydi ama teorik hesaplamalarda motor ile pek uyumlu görünmediler. Duruma göre belki ilerde 19" lik pal edinip o şekide de uçabilirim.
Modelde kullanacağım motor üreticisinin verdiği yazılımı kullanarak seçtiğim motor ve pil kombinasyonuyla (Scorpion SII 4025-250, 6S Li-po) modelimin uçuş karakterine uygun pervane hatvesinin kabaca 13-13.5" civarında olduğunu gördüm. Pervanenin hatvesi bu adıma ayarlanıp ilk testleri yapacağım, sonra gerekirse ince ayar yapıp en uygun performansı sağladığı yerde bırakacağım.