- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,656
- Tepkime puanı
- 20,078
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı
Orta panel iskelet inşaasını sol panelin iskeleti izledi.
Aynı orta panelde olduğu gibi, önce alt serenler plan üzerine yerleştirildi, sonra sinirler plandaki yerlerine inşa düzlemine dik olduklarından emin olarak (gönye kullanılarak) yerleştirilip alt serenlere yapıştırıldılar. Sadece kök siniri gerekli dihedral (bu modelde polihedral demek daha doğru olur sanırım) açısını sağlayacak şekilde, özel bir şablon kullanılarak açılı olarak yapıştırıldı.
Kanat inşaatın nispeten basit olan bu girizgahı sonrasında benden bekleneni yapıp normal yoldan sapmalara başladım
Çalıştığım plan Hurricane tayyaresinin 1. versiyonunu baz alarak yapılmış. Ben ise bizim hava kuvvetlerimizde kullanılan 2C versiyonunu (tam olarak Mk 2c trop) yapmak niyetindeyim. Tahmin edileceği üzere Mk1 ve Mk2 arasında önemli farklar olmasa ikincisine "ikinci" versiyon demezlerdi... Bizim kanat inşaatımızı etkileyecek en büyük fark ise kullanılan silahlar. Mk2C ile birlikte (yoksa B miydi?) tayyarenin kanatlarındaki makinalı tüfekleri söküp daha etkili olan 20mm'lik hispano toplarla değiştirmişler, her bir kanada da 2 tane top yerleştirmişler. Haliyle bu toplar için gereken alan, bakım ve cephane dolum kapakları vb herşey de beraberinde değişmiş. Mk1 lerde kabaca altıgen gibi bir şekli olan silah bölümü kapakları bu versiyonda bir büyük bir küçük olmak üzere iki tane yamuk (geometrik terim olan) şekle kavuşmuş.
Beni tanıyanlar bilir, modelini yaptığım uçakların gerçeğinde olan kapaklarını modelde de bişeyleri gizlemek gerektiğinde ulaşmak için kullanmayı çok severim. Bu kapakların da yerleri o kadar güzel ki kullanmamak olmazdı diyerek yatış dümeni servolarını, iniş takımı hava doldurma valfini, hava tankı basınç göstergesini, iniş takımlarının kontrol valfini ve servosunu hep bu kapakların altına yerleştirmeyi planladım. Böylece ileride bakım onarım yada değişiklik gerekmesi halinde erişim mümkün olacak ve modelde gerçek uçakta olmayan yerlerde bir kapak vs yapmama gerek olmayacak.
Bu kapakların, daha doğrusu açıklıkların yerlerini referans çizimlerden modelin planına taşıyıp balsa çıtalar ile çerçevelerini oluşturdum. Bu çerçeve yukarıdaki fotoda kanat köküne doğru görülebilir.
Kanada yerleştireceğim bilimum zımbırtı için de yine 3 boyutlu yazıcıdan parçalar bastım. Servo yatakları, hava doldurma valfi yatağı, belcrank yatakları... aklınıza ne gelirse...
Orta panel iskelet inşaasını sol panelin iskeleti izledi.
Aynı orta panelde olduğu gibi, önce alt serenler plan üzerine yerleştirildi, sonra sinirler plandaki yerlerine inşa düzlemine dik olduklarından emin olarak (gönye kullanılarak) yerleştirilip alt serenlere yapıştırıldılar. Sadece kök siniri gerekli dihedral (bu modelde polihedral demek daha doğru olur sanırım) açısını sağlayacak şekilde, özel bir şablon kullanılarak açılı olarak yapıştırıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat inşaatın nispeten basit olan bu girizgahı sonrasında benden bekleneni yapıp normal yoldan sapmalara başladım
Çalıştığım plan Hurricane tayyaresinin 1. versiyonunu baz alarak yapılmış. Ben ise bizim hava kuvvetlerimizde kullanılan 2C versiyonunu (tam olarak Mk 2c trop) yapmak niyetindeyim. Tahmin edileceği üzere Mk1 ve Mk2 arasında önemli farklar olmasa ikincisine "ikinci" versiyon demezlerdi... Bizim kanat inşaatımızı etkileyecek en büyük fark ise kullanılan silahlar. Mk2C ile birlikte (yoksa B miydi?) tayyarenin kanatlarındaki makinalı tüfekleri söküp daha etkili olan 20mm'lik hispano toplarla değiştirmişler, her bir kanada da 2 tane top yerleştirmişler. Haliyle bu toplar için gereken alan, bakım ve cephane dolum kapakları vb herşey de beraberinde değişmiş. Mk1 lerde kabaca altıgen gibi bir şekli olan silah bölümü kapakları bu versiyonda bir büyük bir küçük olmak üzere iki tane yamuk (geometrik terim olan) şekle kavuşmuş.
Beni tanıyanlar bilir, modelini yaptığım uçakların gerçeğinde olan kapaklarını modelde de bişeyleri gizlemek gerektiğinde ulaşmak için kullanmayı çok severim. Bu kapakların da yerleri o kadar güzel ki kullanmamak olmazdı diyerek yatış dümeni servolarını, iniş takımı hava doldurma valfini, hava tankı basınç göstergesini, iniş takımlarının kontrol valfini ve servosunu hep bu kapakların altına yerleştirmeyi planladım. Böylece ileride bakım onarım yada değişiklik gerekmesi halinde erişim mümkün olacak ve modelde gerçek uçakta olmayan yerlerde bir kapak vs yapmama gerek olmayacak.
Bu kapakların, daha doğrusu açıklıkların yerlerini referans çizimlerden modelin planına taşıyıp balsa çıtalar ile çerçevelerini oluşturdum. Bu çerçeve yukarıdaki fotoda kanat köküne doğru görülebilir.
Kanada yerleştireceğim bilimum zımbırtı için de yine 3 boyutlu yazıcıdan parçalar bastım. Servo yatakları, hava doldurma valfi yatağı, belcrank yatakları... aklınıza ne gelirse...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Moderatör tarafında düzenlendi: