Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Sümer abi, adam hem Türk, hem de memur. Ne demişler? "benim memurum işini bilir".
:laugh:
Uçuş güvenliği önemli. Sen neredeyse 10 yıl bir modeli scale olsun diye uğraş, sonra scale olması uğruna ilk uçuştan sonra kır. Gerekirse görünmeyen bir yere bir pim yapsın artık. Mühendis değil mi? Bulsun bir çaresini....
:eek:kuyun: :kural: :saygilar:
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Dün sırf şaka olsun diye "sıkı geçme" diyip olta attım. Sonra erkenden yattım, bu sabah saat 5 te başlayan, net 11 saati direksiyon başında toplamda 1150km yol teperek, kalan zamanda müteahit patakladığım, sırf kavga gürültüyle geçen bir toplantı içeren seyahatten yaklaşık 45 dk önce dönmüş durumdayım (burada saat 20:45). Arada bir boşlukta cepten cevap verme teşebbüsünde bulundum ama zaman yetmedi :)

Gerçek şu ki tabiki o kırmızı yeke nihai olarak tüpe yapıştırılacak. Olur da bu uçakla gövde üzerine inmek zorunda kalsam bile hem burundaki Vokes filtresi hem de kanat altındaki kocaman radyator ana fedai elemanlar olacak, flapları korumanın bir anlamı yok...

Bu yorgunlukla benden bu akşam iş çıkmaz beklemeyin, ben şahsen beklemiyorum en azından :)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Küstürdük mü acaba? Ses seda yok... :-\
Diye yazmıştım ki siteden yeni bir cevap yazıldığına dair uyarı geldi :)
Adam müteahhitlerden hızını alamayıp bizi dövecek neredeyse..

(kimse alınmasın; alışılmadık şekilde bu aralar keyfim çok yerinde, önüme gelene sataşıyorum :D)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Yok yahu ne küsmesi :)

Bu atışmalarımız olmasa ne tadı kalacak yazışmanın, saman gibi konu olur harcadığımız zamana yazık :)

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
...

Adam müteahhitlerden hızını alamayıp bizi dövecek neredeyse..

(kimse alınmasın; alışılmadık şekilde bu aralar keyfim çok yerinde, önüme gelene sataşıyorum :D)

Müteahhitlerin yaptıklarını yaparsanız gözünüzün yaşına bakmam girerim tekme tokat, akıllı olun :)

Keyfiniz daimi olsun...
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Yaa zaten saman gibi bi konu. Ben ARF trainer toplasam daha heyecanlı olurdu. [emoji38]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Dün sırf şaka olsun diye "sıkı geçme" diyip olta attım. .
Direkt yazmasak da bugün Türker (aynı iş yerinde çalışıyoruz) ile muhabbet sırasında kulaklarını bolca çınlattık Evren hocam :laugh: ;D
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yaa zaten saman gibi bi konu. Ben ARF trainer toplasam daha heyecanlı olurdu. [emoji38]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

E bir "Sümer Abi" olmak kolay değil... [emoji41][emoji41][emoji41]

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Direkt yazmasak da bugün Türker (aynı iş yerinde çalışıyoruz) ile muhabbet sırasında kulaklarını bolca çınlattık Evren hocam :laugh: ;D

Hele diyorum yol boyunca bu çınlama neyin nesi [emoji3] kaç kere arabanın camları aralık mı kaldı acaba diye kontrol ettim [emoji23][emoji23][emoji23]




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Deneme bir ki deneme bir ki

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Eveet burada resmen haftasonu başladı. Evle ilgili işleri hallettikten sonra direk flaplara giriştim. Görünüşe göre artık çalışan bir flap sistemimiz var :halay: :halay: :halay:

Tabi burada esas test etmek istediğim şey menteşeleme ve servo kontrolüydü. Elimdeki aluminyum boruların boyu iki flabı da tek bir boruya yapıştırmaya yetmiyor o yüzden orta kısımda teleskopik bir geçme sistemi yaptım, daha ince bir aluminyum boruyla iki flabın esas borularını yapıştırdım. Flaplar da zaten geçici olarak "punto"lanarak yapıştırıldı. Menteşelerin tasarımında ufak tefek iyileştirme yapmam gerekecek daha rahat ve güvenli çalışmaları için. Ama sistem genel olarak geçer not aldı.

Nihai durumda tüpün tam ortasında da bir adet menteşe/yataklama olacak...

Borular elimize ulaşana kadar (muhtemelen pazar günü teslim edilir) dış panel flaplarına yoğunlaşalım... Revize edilmiş iş planına göre tüm flapların montajı salı akşamı tamamlanmış olmalı, bakalım kıvırabilecek miyim :)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Flaplar artık yavaş da hareket ediyor :halay:

Acaba programın su an neresindeyiz ? :rolleyes: Boş bırakmayıp arada bir kontrol etmek lazım :laugh:
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Flaplar artık yavaş da hareket ediyor :halay:

Acaba programın su an neresindeyiz ? :rolleyes: Boş bırakmayıp arada bir kontrol etmek lazım :laugh:

Mehmet Bey,

Sahada benim (flaplı) uçaklarımı görenler zaten bilirler, hepsi yavaş açılıp kapanır. "Gerçekçilik" takıntım bir yana dursun, bu yavaşlatmadaki esas amacım flaplara, servolara ve bağlantı elemanlarına ani yükler bindirmemektir. Ayrıca, malum birkaç istisna uçak haricinde flaplar uçağın uçuş rejimine ciddi bir değişiklik getirirler (yoksa zaten işe yaramazlardı değil mi :) ) böylesi bir değişikliği havada aniden karşılamaya ve dengelemeye çalışmak pilota gereksiz bir ilave iş yükü getireceği için kaçınırım. Yavaş açılıp kapanan bir flap sistemi, bir miktar da "iyi ayarlanmış" elevatör miksi ile birlikte pilota hiçbir ilave iş yükü getirmeden çalıştırılabilir ve uçuşun daha düzgün ve güvenli yapılabilmesini sağlar düşüncesindeyim...

İş planına gelirsek, revize planı aşağıda paylaşıyorum:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şu an planın biraz gerisinde biraz da ilerisindeyim :D

Flap menteşe ve kutularını sadece orta panel için bitirdim, haliyle tam olarak bitmiş sayılmazlar, dış panellerin de yapılması gerekir. Öte yandan flap montajında da orta panelde plandan ilerdeyim. Biraz yoldan çıkarak önce orta paneli herşeyiyle bitirip sistemin doğru çalışıp çalışmadığını varsa gerekli düzeltmeleri görmeyi ve yapmayı, en son dış panellere geçmeyi uygun gördüm.

Plan önümü görmek ve arada bişeyleri atlayıp sonradan zaman kaybetmemek için çok faydalı oluyor ama sonuçta ben kendim 7 aylığım, doğanın planına uymamışım kendi planıma mı uyucam, hadi ordan :p :p :p

Bugün şu meşhur "birleşim yeri yaylı parça" diye adlandırdığım parçanın kalıbını tsaarlayıp basıcam, sonrasında geceya kadar bi 5-6 tur o merete kalıp ayırıcı wax uygulamakla geçecek, eğer akşama hazır olursa hem o parçaları hem de diğer kanat panelinin flap yüzeyini kalıplarına yatırıp kurumaya bırakırım. Böylece yarın sabah itibariyle o parçalar hazır olur ve onların montaja hazırlanması aşamasına geçerim bir miktar daha programın önüne geçme şansım olur :)

Waxlama aralarında da şu kuşa genel bir bakım yapıp bu öğleden sonra uçuşa gitmeye hazır hale getirmeye niyetliyim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Evet, sadece inşaat yapmıyorum arada sırada uçak uçurabildiğim doğrudur :p
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Şunları da koyayım eksik kalmasın :)

Dünkü flap denemesinden fotoğraflar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sol tarafın kırmızı sağ tarafın yeşil olması tesadüf değildir! Belli kuralları denizcilikten alan havacılık sistemi de aynı gemilerde olduğu gibi uçakların sol (iskele-port) taraflarını kırmızı, sağ (sancak-starboard) taraflarını yeşil olacak şekilde işaretlendirmiştir. Ben de sırf o yüzden flaplarda kafam karışmasın, uçağın sağını solunu ayırd edebileyim diye böyle bir renk ayrımı uyguladım. :p :p :p
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
... Evet, sadece inşaat yapmıyorum arada sırada uçak uçurabildiğim doğrudur :p
Kesinlikle %p Yoksa uçmayı unutabilir insan :laugh: :D

Bu arada bulunduğunuz yerde nerede uçuş yapıyorsunuz ? Özel kulüp mü var ? Hani gümrük konuları çok sıkıntılı olunca, uçuş durumlarını merak ettim :rolleyes:
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kesinlikle %p Yoksa uçmayı unutabilir insan :laugh: :D

Bu arada bulunduğunuz yerde nerede uçuş yapıyorsunuz ? Özel kulüp mü var ? Hani gümrük konuları çok sıkıntılı olunca, uçuş durumlarını merak ettim :rolleyes:

Klüp demek ne kadar doğru olur bilmiyorum zira henüz bildiğim kadarıyla resmi bir tüzel kişilik yok (bunun için çalıştıklarını biliyorum ama), bir grup modelci var diyelim. Toplamda kağıt üzerinde 30-40 kişi civarı ama pratikte aktif olarak uçan 15-20 kişinin olduğu fazlasıyla uluslararası :) bir grup var. Bu gruptaki Umman'lı arkadaşlardan bazıları da devlette öenmli yerlerde çalışıyorlar yada temas halindeler. Bu arkadaşlar sağolsunlar Savunma Bakanlığı üzerinden Muscat yakınında bir askeri (yedek/eğitim) pistin kullanımı için izin almışlar. Meydanın anahtarı bu kişiye zimmetlenmiş durumda. Uçuş yapılacağı zaman telefonda grup üzerinden haberleşiliyor, büyük patron :) gelmeyecekse eğer bir kişi gidip anahtarı ondan teslim alıyor ve geçici olarak "lord of the key" oluyor :D, meydana gidiliyor uçuşlar sohbetler vs yapılıyor toplanıp dönünce de anahtar sorumlusu anahtarı (kıymetlimissss) esas sorumluya yada onun belirlediği bir yetkiliye geri teslim ediyor...

Askeri meydan diyorum ama pist dışında bişey yok kafanızda tam teşekküllü bir üs canlanmasın. Etrafı tel örgüyle çevrili bir pist. Ama pist muhteşem, 800x45m kaymak gibi asfalt pist :)

Kanunen ülkede RC uçuş yapmak izne tabi, bu izin prosedürü öyle hobi amaçlı uçuşun pratik olmasına engel olacak kadar külfetli. Herşeyden önce kayıtlı olmanız gerekli ki bu bile başlı başına bir prosedür, sonrasında her uçuşunuzu birhayli önceden ilgili makama yazılı olarak bildirip (gün, saat, konum vs gibi detaylarla birlikte) izin ve onay almanız gerekli. Dahası çoğu zaman uçuşunuz için belirttiğiniz zaman ve yere bir polis ekibi gönderiliyor ve uçuşa onlar nezaret ediyor, onlar gelmeden uçuş yapmanıza da izin verilmiyor. Kısacası sadece ticari olarak (havadan görüntüleme amaçlı) yapıyorsanız bu kadar şeye değer oluyor. Ama biz zaten askeri alanda uçtuğumuz için tüm bunlardan muaf oluyoruz. Ama burayı kaybedersek durum çok vahim olur. O yüzden arkadaşlar resmen tanınacak bir klüp kurup bu kulübe ait bir alan pist vs yapma girişimi içindeler, burası için toplu bir izin alıp bu alan sınırlarında yapılacak uçuşların özel izinden muaf olmasını sağlama niyetindeler. Olur mu olmaz mı, olursa ben hala buralarda olur muyum orası meçhul :)

İzin neymiş kardeşim ben uçarım kim yakalayacak diye düşünen var ise belirteyim, askeriyede nasıl bir radar varsa, depron uçakla uçanları bile yakalayıp 5dk da tepelerine bir polis ekibi gönderiyorlar :) Sadece ülkenin iç kesimlerine girip en yakın yerleşime şöyle 100km mesafede falan, tercihen çöl alanlara giderseniz orda gönlünüzce uçuş yapabilirsiniz, çok şanssız biriyseniz yoldan bir polis geçer sizi farkeder ve gerisi malum :)

Tabi askeri alanda uçuyor olmanın bazı sorunları da yok değil. Örneğin haftaiçi uçmak istersek birkaç gün önceden temasa geçip o gün pistin kullanılmadığının teyidini almak gerekiyor. Ayrıca her türlü havadan video çekimi yapmak ve bunları herhangi bir yerde yayınlamak yasak. Pratikte arada sırada çekim yapıyoruz, ama uluorta yayınlamıyoruz :) Muhtemelen pisti kullanan herkes burayı kaybederse ciddi sıkıntı yaşayacağımızın bilincinde...


Ekleme: Pisti merak eden olursa diye tarif vereyim :)

Google Earth'ü açın, "Muscat International Airport" araması yapın.

Google Earth muhtemelen eski terminal binası taraflarında biryere işaret koyarak "aradığın yer işte burasıdır" diyecektir.

Google Earth'in cetvelini açın, arama sonucunda işaretlediği yere bir ucunu koyun (basitçe tıklayın) sonra "güney güney batı" istikametine doğru cetvelinizi yaklaşık 10km uzatın. (tam olarak 207 derece, 9.86 km) işte orası bizim pistimiz :)

Direk kmz dosyasını paylaşabilirdim ama sonuçta memurum ne de olsa :)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

ilk "prototip" kalıbın baskısı bitti, bakalım kapanma falan falan güzel mi. Beğenirsem simetriğini de basıp "wax" lama operasyonunu başlatacağım...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ekleme:

Kalıbın oturması kapanması gayet güzel. Bu kalıp zımpara departmanına yüzey hazırlanması içi yollandı, simetriği için de tasarım departmanı g-code'u üretip baskı departmanına yolladı :D fabrika çalışıyor, memur laklak yapıyor anca :D
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
İzin neymiş kardeşim ben uçarım kim yakalayacak diye düşünen var ise belirteyim, askeriyede nasıl bir radar varsa, depron uçakla uçanları bile yakalayıp 5dk da tepelerine bir polis ekibi gönderiyorlar :) Sadece ülkenin iç kesimlerine girip en yakın yerleşime şöyle 100km mesafede falan, tercihen çöl alanlara giderseniz orda gönlünüzce uçuş yapabilirsiniz, çok şanssız biriyseniz yoldan bir polis geçer sizi farkeder ve gerisi malum :)
Valla allah kolaylıklar versin Evren Bey :-\ Neyse ki siz bir şekilde dolaylı da olsa bir çözüm bulmuşsunuz :)