Seagull Yak 54 Kurulum.

Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer abi iğneleri kontrol eder yazarım ancak elimde başka karbüratör yok denemek için , benzinli motorada aşina olmadığım için pek 26cc ve 30cc her motorun karbüratörü birbirine uyarmı ? yani bloka monte edilecek yerleri universalmi bunların ?
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
OS 22GT 2.66Hp bu uçağa yeterli olur , pervane seçimi üreticinin tavsiye ettiği doğrultuda seçilmeli, manuelinde yazar mutlaka okuyun, istediğiniz parça listesini ise ilk sayfadaki mesajıma ekledim ordan bakabilirsiniz.

Beygir gücü bence çok sağlıklı bir değerlendirme parametresi değil. Bir örnek vereyim:

Halen çift motorlu bir uçakta kullanılmak üzere yer rodajını yaptığımız iki adet DLE20RA var. 16*8 pervane ile 7400 deviri görüyorlar. Hesaplayınca bu durumda motorun ürettiği güç 1.44 HP. 2.5 HP üretebilmesi için aynı pervaneyi 8800 devir çevirmesi gerekiyor. Yani bu güç rakamlarına takılmayın.

Bu uçakta DLE20 uçağı ancak "uçuruyor". O kadar. 22 cc bir motordan da çok büyük bir performans fazlası beklememek lazım. Özellikle 3D yapılacaksa bence OS GT33 düşünülebilir. GT22 için 16*8 - 17*6 gibi pervaneler denenebilir. Bu da tamamen planlanan uçuş tarzına bağlıdır. Örneğin spor uçulacaksa düşük çap büyük hatve, 3D uçulacaksa büyük çap düşük hatve tercih edilecektir.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi iğneleri kontrol eder yazarım ancak elimde başka karbüratör yok denemek için , benzinli motorada aşina olmadığım için pek 26cc ve 30cc her motorun karbüratörü birbirine uyarmı ? yani bloka monte edilecek yerleri universalmi bunların ?

Bazısı uyuyor bazısı uymuyor. Bence iğne konumlarını bilip ona göre bir yol haritası çizelim. Benzinli motora aşina değilsen bu motorun ayarını nasıl yaptın??? :)
Ya da benzinli motor karbüratör ayarı ilkelerini doğru uyguladın mı?
Bu motoru ilk kullandığımda (ki benim de ilk benzinli motorumdu) ilk kalkış motor stopu ve iniş takımı kırımı ile bitmişti. Çünkü ayarı tamamen hatalı yapmıştım. Sonra nasıl yapılacağını öğrendim ve birçok sorti stopsuz uçtum. Sonraki stop zaten son stop oldu. :) Onda da ateşleme sorunu olduğunu düşünüyorum.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Walbro ve klonu karbüratörlerin ayarı konusunda bir iki birşey yazayım (Acaba daha önce yazmış mıydım? Yazdıysam bu da bir hatırlatma olur.)

Bizim nitro motor karbüratörlerini hatırlayın. Önce tam gazda büyük iğne ayarlıyoruz. Neden? Çünkü tam gazda ve yaklaşık % 75 gaza kadar karışımı sadece büyük iğne belirliyor. Dolayısıyla büyük iğne tam ve doğru ayarlı değilse küçük iğne ayarı ile oynamak herşeyi daha beter yapıyor. İşte Walbro ve benzeri karbüratörlerde de durum benzer ama ters. Yani Rölanti ve yaklaşık % 25 gaza kadar sadece low speed needle, ondan sonraki bölümde her iki iğne birden etkili. Dolayısıyla nitrodaki mantıkla hareket edip öncelikle low speed needle yani küçük iğnenin tek başına etkili olduğu bölgedeki ayarı doğru yapıyoruz. Sonra diğer iğneyi ayarlıyoruz.

Bunları yapabilmek için her iki iğneyi de üreticinin önerdiği başlangıç konumuna getirmek gerekiyor. Bu konum sıklıkla 1.5 - 2 tur arası oluyor. Elde doküman yoksa fazla açmak daha akıllıca.

Motoru çalıştırıp ısıtıyoruz ve mutlaka bir takometre kullanıyoruz. Uçağın emniyetini ve sabitlenmesini unutmuyoruz. Motor ısınınca (bir dakika kadar ortalama gaz konumunda çalışarak) ayara başlıyoruz.
Öncelikle gazı rölantiden iki tık kadar açıyoruz. Takometre kontrolü ile low speed iğnesini çok çok küçük adımlarla kısıyoruz ve max. devri buluyoruz. Bu max devirden sonra iğneyi en az çeyrek en fazla yarım tur açıyoruz yani zenginleştiriyoruz. Daha sonra tam gaza çıkıp büyük iğneyi max. devri bulacak kadar kısıyoruz. Max. devri bulunca 5 - 10 dakika kadar zenginleştiriyoruz.
Sonra rölantiyi istediğimiz düzeye çekecek şekilde ayar yapıyoruz.
Motorun gaz yemesini kontrol edip gerekirse çok çok minik ayarlamalar yapıyoruz. En önemlisi tam gazdan birden gaz kesince motorun stop etmediğinden emin olmamız gerekiyor. Eğer bu oluyorsa yine her iki iğneye yapılacak milimetrik ayarlarla istediğimiz sonucu elde ediyoruz. Ancak her ne olursa olsun benzinli motorlarımızda hiçbir zaman ani gaz kolu hareketleri özellikle de ani gaz kesiş yapmıyoruz.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bazısı uyuyor bazısı uymuyor. Bence iğne konumlarını bilip ona göre bir yol haritası çizelim. Benzinli motora aşina değilsen bu motorun ayarını nasıl yaptın??? :)
Ya da benzinli motor karbüratör ayarı ilkelerini doğru uyguladın mı?
Bu motoru ilk kullandığımda (ki benim de ilk benzinli motorumdu) ilk kalkış motor stopu ve iniş takımı kırımı ile bitmişti. Çünkü ayarı tamamen hatalı yapmıştım. Sonra nasıl yapılacağını öğrendim ve birçok sorti stopsuz uçtum. Sonraki stop zaten son stop oldu. :) Onda da ateşleme sorunu olduğunu düşünüyorum.

Sümer abi Mert KULLUK arkadaşımıza yaptırdım. illa benim yapmammı gerekiyor ? o yüzdenmi stop ediyor dersin :halay: :halay: bu arada alandaki 4 benzinli modelide Mert ayarladı , benim motordan başka stop eden motor olmadı , ve Mert bu ayarları Serdar Saltadan öğrendi

OS 22GT bu modeli uçurur rahatlıkla bence, 2.50 küsür beygir dediğin motor 1.40 çıkması pervane bağlıyken motorun karşılaştığı yük yüzünden olmasın ! arabalar da 1000kg ama araba askıda iken gaza köklersek kadranda 200km yazarsa araba 200 yapar ama tekerler yere basılı iken aracın ağırlığı lastiklere binmişken 200km yi yapmaz değilmi , mantık yürütüyorum , sonuçta arabalardada şöyle birşey var motor 150HP ama aktarmada vs de yaşanan kayıplarla yere basan aksamdan alınan güç 136hp diyorlar mesela , aynı durum burdada geçerli olamazmı ?
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi Mert KULLUK arkadaşımıza yaptırdım. illa benim yapmammı gerekiyor ? o yüzdenmi stop ediyor dersin :halay: :halay: bu arada alandaki 4 benzinli modelide Mert ayarladı , benim motordan başka stop eden motor olmadı , ve Mert bu ayarları Serdar Saltadan öğrendi

OS 22GT bu modeli uçurur rahatlıkla bence, 2050 küsür beygir dediğin motor 1.40 çıkması pervane bağlıyken motorun karşılaştığı yük yüzünden olmasın ! arabalar da 1000kg ama araba askıda iken gaza köklersek kadarnda 200km yazarsa araba 200 yapar ama tekerler yere basılı iken aracın ağırlığı lastiklere binmişken 200km yi yapmaz değilmi , mantık yürütüyorum , sonuçta arabalardada şöyle birşey var motor 150HP ama aktarmada vsde yaşanan kayıplarla yere basan aksamdan alınan güç 136hp diyorlar mesela , aynı durum burdada geçerli olamazmı ?

Offf bozacının şahidi şıracı. Öteki motorlar stop etmedi ama sürekli öksürdü. Sen diyorsun bunu! :lol:
Bir de diğer 4 modelin de maiden uçuşu mu vardı? Yani benzinli motorlar zırt pırt ayarlanmaz ki yahu. :D :p

Ben beygir gücü konusunda demek istediğimde kendimi net olarak ifade edemedim. Şunu diyorum: Evet teknik verilerde bir azami beygir gücü var ama bunlar bizim değerlendirmemiz için gerçekçi bir parametre oluşturmuyorlar. Otomobilde dediğin çok doğru. Bir sürü kayıp var. Zaten beygir gücü ölçümü için genel geçer bir yöntem de yok. Yani motorun oluşturduğu güç ile tekerlekten yola intikal eden güç tabii ki farklı. Uçakta da daha az aktarım elemanı olsa da pervane verimi burada belirleyici rol oynuyor. Ama sorun bu değil. Bak şu örneği vereyim: Birçok arkadaşımızın deneyimi diyor ki DLE20 bu uçakta yetersiz kalıyor. Öyle değil mi? Senin şu an 26 cc motorla cebelleşiyor olmanın temel sebebi de bu değil mi? Eee peki teknik verilere bakınca bu motor 2.5 HP güç üretiyor. GT22 de 2.66 HP. 0.16 HP fark mı bu uçağa 3D yaptıracak? :lol:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Offf bozacının şahidi şıracı. Öteki motorlar stop etmedi ama sürekli öksürdü. Sen diyorsun bunu! :lol:
Bir de diğer 4 modelin de maiden uçuşu mu vardı? Yani benzinli motorlar zırt pırt ayarlanmaz ki yahu. :D :p

Ben beygir gücü konusunda demek istediğimde kendimi net olarak ifade edemedim. Şunu diyorum: Evet teknik verilerde bir azami beygir gücü var ama bunlar bizim değerlendirmemiz için gerçekçi bir parametre oluşturmuyorlar. Otomobilde dediğin çok doğru. Bir sürü kayıp var. Zaten beygir gücü ölçümü için genel geçer bir yöntem de yok. Yani motorun oluşturduğu güç ile tekerlekten yola intikal eden güç tabii ki farklı. Uçakta da daha az aktarım elemanı olsa da pervane verimi burada belirleyici rol oynuyor. Ama sorun bu değil. Bak şu örneği vereyim: Birçok arkadaşımızın deneyimi diyor ki DLE20 bu uçakta yetersiz kalıyor. Öyle değil mi? Senin şu an 26 cc motorla cebelleşiyor olmanın temel sebebi de bu değil mi? Eee peki teknik verilere bakınca bu motor 2.5 HP güç üretiyor. GTE22 de 2.66 HP. 0.16 HP fark mı bu uçağa 3D yaptıracak? :lol:

2.5hp ile ben 3D yapıyorum ama bu nasıl oluyor peki ? model dikey tırmanışı hiç yavaşlamadan yapıyor 16x6 ve 18x8 ikisiylede denedik, motorun gücü yerinde bu modele göre :)


ayrıca motorun manuelinde 3.15ps den bahsediliyor !

1 Beygir Gücü=1 HP=0.9863 PS

0,9863 X 3.15 = 3.10HP diyor manuel bu motor için
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
2.5hp ile ben 3D yapıyorum ama bu nasıl oluyor peki ? model dikey tırmanışı hiç yavaşlamadan yapıyor 16x6 ve 18x8 ikisiylede denedik, motorun gücü yerinde bu modele göre :)


ayrıca motorun manuelinde 3.15ps den bahsediliyor !

1 Beygir Gücü=1 HP=0.9863 PS

0,9863 X 3.15 = 3.10HP diyor manuel bu motor için

Tamam işte 2.5 nire 3.1 nire.



Yani DLE20 2.5 HP, GT22 2.66 HP, CRRCPRO26 3.1 HP... Sence GT22 yeterli olur mu???
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

ben CRRC prodan bahsediyorsun sandım abi 2.5hp diye, arkadaşımızın 3D uçacağını sanmıyorum şu aşamada keza hover gibi kritik hareketler dışında birçok hareketi yapabilecektir bence
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
ben CRRC prodan bahsediyorsun sandım abi 2.5hp diye, arkadaşımızın 3D uçacağını sanmıyorum şu aşamada keza hover gibi kritik hareketler dışında birçok hareketi yapabilecektir bence

Yok yok motoruna laf etmedim meraklanma! :lol: :lollol:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

hayır motoruma laf ettirmem ya :D bi tanıdıktan aldım :laugh: :laugh: :laugh:

birde şöyle bir hesap var tabi

Bendeki motor 3.10HP değilmi ! gayet yeterli bir motor

şimdi DLE20 2.5HP

OS 22GT 2.66HP

bunların yüzdelerine bakalım bendeki motorun yüzde kaçı kadar güçlüler


CRRC Pro 26R - 3,10 / 100 = 0,031 (%100 güç)

DLE 20 - 2,5 / 0,031 = 80,645 (bendeki motorun gücünün %80,6'sı kadar güçlü)

OS 22GT - 2,66 / 0,031 = 85,860 (bendeki motorun gücünün %85.8'i kadar güçlü)

yani % 86 güç bence yeterli gelir

son olarak CRRC Pro bu motora 3.10HP demiş ama acaba nekadar doğru :D sonuçta bir OS yada bir DLE gibi köklü ve kaliteli bi firma değil made in PRC :laugh:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yani şimdi DLE köklü ve kaliteli bir firma olup Çin malı değil mi ki?!?! :D :D :D

elbette çin malı ama çinde üretilmiş bir saat var 1000 dolar , ama yine çinde üretilmiş saat var sokakta 5tl :D aradakı fark bunun gibi , yani üretici bana şu kalitede şu fiyata mal yap diyor çinlilerde öyle yapıyor, bunun belgeseli vardı discoveryde

bir saat fabrikası 3 5 farklı kalitede saat üretiyor biri 1 dolarken diğeri 200 dolardı :)
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Şaka bir yana ben de DLE motorların Çin üretimi olmasına rağmen oldukça iyi ve kaliteli olduğunu düşünüyorum. OS'un benzinli motorlarında ise karbüratöre hayranım. Adamlar tam olarak bir RC uçak karbüratörü tasarlamışlar. Yekeler olması gereken yerde ve uzun. Karbüratör sorunsuz. Motor neredeyse rodaj istemiyor.