Seagull Yak 54 Kurulum.

Ynt: Konuya Resim ilave Örneği

Mesut AKIN' Alıntı:
yalniz bir sorunum motor 3 defa stop etti ya :( kirimsiz normal indim bi sorun yok ama butun gun ayarla ugrastik cok yoruldum ama olmadi nedense , DLE20 tak diyorlar ama oda ufacik bisey cekermi bu modeli tereddutteyim :(

Mesut, ne durumda stop ediyor dikkat edebildin mi? DLE20 zayıf kalıyor. Kullananlar memnun kalmadı.
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
sahane ucuyor trim ayari bile istemedi :) tesekkur ederim :)
Hadi gözümüz aydın :bravo: Ama motor neden havada 3 defa stop etti acaba :rolleyes: Recep kardeşimizin videosunu 4 gözle bekliyoruz :halay:
 
Ynt: Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

SIRRI TABAKOĞLU' Alıntı:
Slm. Mesut kardeşim, :)

Foruma yazmış olduğun mesajı okudum, hayırlı olsun maiden tamam diyorsun, tebrik eder emeğine ve de ellerine sağlık olsun diyorum. :thumbup:

Artık video'muzuda seyrederiz, doğrumudur. :saygilar:

Sırrı abi maiden tamam :) hersey yolunda modelle ilgili :) vidyoda arkadas yukleyince eklerim


Sümer Yamaner' Alıntı:
Mesut, ne durumda stop ediyor dikkat edebildin mi? DLE20 zayıf kalıyor. Kullananlar memnun kalmadı.

Sumer abi selam , 2 kere hoverda . birkerede knife edge e giriste stop etti , ilk 2 sinde 16x6 ahsap , 3. stall turnde 18x8 ile denedim , aklina bisey geliyormu ? yeni motor alip ugrasmak istemiyorum :)

vidyosu var Recepte simdi izledim yarin yuklerim


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hadi gözümüz aydın :bravo: Ama motor neden havada 3 defa stop etti acaba :rolleyes: Recep kardeşimizin videosunu 4 gözle bekliyoruz :halay:

abi sagolasin :) Recep bugun hayatinda ilkdefa sim disinda model.ucurdu , zagi topladim ben ona , adam 6 7 pil kirimsiz uctu ya agzimiz acik kaldi :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Hayırlı uğurlu olsun üstad. :bravo:

Videoyu bende takipteyim. :laugh:
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Tesekkurler Türker :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Üstad aynen dediğin gibi model ip gibi kalkmış valla :thumbup: Ama motorun stop olması nedeniyle zorunlu iniş sonrası "Bu da nereden çıktı şimdi ya" şeklinde bir ifade sezdim sanki :D

Neyse allahtan kazasız, güzel bir iniş olmuş. Anı olması amacı ile ilk mesajımıza bu videomuzu hemen ilave edelim ;)
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Gördüğüm kadarıyla süper uçuyor. :thumbup: :yuppi:

Tadına doyamadık yalnız üstad devamını isteriz bu videoların. :)
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Üstad aynen dediğin gibi model ip gibi kalkmış valla :thumbup: Ama motorun stop olması nedeniyle zorunlu iniş sonrası "Bu da nereden çıktı şimdi ya" şeklinde bir ifade sezdim sanki :D

Neyse allahtan kazasız, güzel bir iniş olmuş. Anı olması amacı ile ilk mesajımıza bu videomuzu hemen ilave edelim ;)

abi ne ifadesi :D bende vidyoyu izledimde son anda el hareketi herşeyi açıklıyor zaten :D genemi stop yahu der gibi :D

Türker Akgün' Alıntı:
Gördüğüm kadarıyla süper uçuyor. :thumbup: :yuppi:

Tadına doyamadık yalnız üstad devamını isteriz bu videoların. :)

Türker valla bende tadına doyamadım çünkü hep korkarak uçtum stop edecek diye ve 3 defa stop etti :D o nedenle vidyoyla falan uğraşamadık
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Biraz analitik yaklaşalım olaya...

Ateşlemeyi değiştirdin. Buna rağmen stop etmeye devam etti. Ateşleme ile ilgili olarak bir tek sensör kabloları ve sensör kalıyor sorun yaratabilecek. Bir de buji bağlantısı...
Depoyu sıfır topladın. Ondan sorun olması imkansız.
Karbüratörü dağıttın. Görünür bir sorun yoktu.
Bujiyi yeni taktın, çatlak vs olma olasılığı yok.
Motorda mekanik bir sıkışma, takılma, rulman sorunu yok.
Aslında motor stop ettiğindeki gaz konumu fikir verebilir. Orta gazda uçarken mi, gaz açarken mi, gaz keserken mi stop ediyor?
 
Ynt: Seagull Yak 54 Kurulum.

Sumer abi sensor orjinal onu degistirmedim , gaz sabit , knife a gecerken gazi aciyorum model yere dogru dusmesin diye sadece rudderin kaldirma kuvveti az oldugu icin mecbur gaz acmak gerekiyor , karburatorde walbro yaziyor ama orjinal degil sanirim , bi tarz sorunlari orjinal walbro takarak cozuyorlar okudugum kadari ile

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Bir gaz değişikliği ile stop ediyorsa sorunu karbüratörde aramak gerekiyor. O zaman da ya ayarlarla alakalı ya da dediğin gibi karbüratör sorunlu. Ancak bu motor ve bu karbüratör çok uzun zaman sorunsuz çalıştı. Acaba kanallarda bir pislik ya da diyaframda minik bir delik mi var???

Şu anki büyük ve küçük iğne tur durumlarını bir kontrol edip yazar mısın...
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut Bey tetrrar merhaba listeye o.s 22 gt için kullama bileceğim pervane önerisinide eklerseniz çok sevinirim.sanırım 3 gune kargom evde olucak büyük bir heyacanla beklemedeğim.Birde sizce o.s 22 gt bu ucak için yeterli olucakmı.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bir gaz değişikliği ile stop ediyorsa sorunu karbüratörde aramak gerekiyor. O zaman da ya ayarlarla alakalı ya da dediğin gibi karbüratör sorunlu. Ancak bu motor ve bu karbüratör çok uzun zaman sorunsuz çalıştı. Acaba kanallarda bir pislik ya da diyaframda minik bir delik mi var???

Şu anki büyük ve küçük iğne tur durumlarını bir kontrol edip yazar mısın...

Sümer abi aklıma birde şunlar geliyor

1- acaba mıknatısı okuyan sensorun konumu sağ yada sola 1mm kaysa dahamı iyi olur, bunu kaydırarak max devri ayarladıklarını duymuştum ! bu doğrumudur ?

2- dün hava aşırı nemliydi ve ellerimiz vicudumuz hep yapış yapıştı , DLE 20 ve DLE 30 lar alanda hep uçarken tekledi, orjinal walbro karbüratörlü, şimdi bendeki motor onlar kadar kaliteli olmadığı için tekleme yerine stop ediyor olabilirmi acaba ?

iğnelerin durumlarını ancak eve gidince kontrol edebilirim :)



tufanacay' Alıntı:
Mesut Bey tetrrar merhaba listeye o.s 22 gt için kullama bileceğim pervane önerisinide eklerseniz çok sevinirim.sanırım 3 gune kargom evde olucak büyük bir heyacanla beklemedeğim.Birde sizce o.s 22 gt bu ucak için yeterli olucakmı.

OS 22GT 2.66Hp bu uçağa yeterli olur , pervane seçimi üreticinin tavsiye ettiği doğrultuda seçilmeli, manuelinde yazar mutlaka okuyun, istediğiniz parça listesini ise ilk sayfadaki mesajıma ekledim ordan bakabilirsiniz.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi aklıma birde şunlar geliyor

1- acaba mıknatısı okuyan sensorun konumu sağ yada sola 1mm kaysa dahamı iyi olur, bunu kaydırarak max devri ayarladıklarını duymuştum ! bu doğrumudur ?

2- dün hava aşırı nemliydi ve ellerimiz vicudumuz hep yapış yapıştı , DLE 20 ve DLE 30 lar alanda hep uçarken tekledi, orjinal walbro karbüratörlü, şimdi bendeki motor onlar kadar kaliteli olmadığı için tekleme yerine stop ediyor olabilirmi acaba ?

iğnelerin durumlarını ancak eve gidince kontrol edebilirim :)

Sensörün o ayarı ateşleme avansını ayarlıyor. Ortalarda durması yeterli. Pek de oynamamak lazım. Avansı artırarak yani ateşlemeyi erkene alarak azami devri ve gücü artırabilirsin ama bu durum alt devirleri karıştırır. Bence tam ortada durduğundan emin ol. İğnelere de akşam bakıp yazıver lütfen. Bazen biri çok açık biri çok kapalı kalmış olabiliyor. Yerde ayarı iyiymiş gibi geliyor ama havada sapıtıyor.

Hava koşullarının ve nemin karbüratör ayarlarına etki etmesi kaçınılmaz ama motoru stop ettirecek kadar olmamalı bence.

Benzinli motorlar nitro motorlardan farklı olarak aktif bir ateşleme sistemine sahip oldukları için vıcık vıcık zengin kalmadıktan sonra bir şekilde çalışmaya devam ederler. Halbuki fakir tarafa toleransları çok daha düşüktür. Dolayısıyla bir motor özellikle gaz kolu hareketleri sırasında stop ediyorsa ben motorun bir şekilde fakir kaldığını düşünürüm ilk olarak. Sonuçta iğne konumlarını bilerek daha sağlıklı bir yorum yapabilirim. Ama hiçbiri olmazsa başka bir karbüratörle de denenebilir diye düşünüyorum.