Seagull Piper Cub 75

Seagull Piper Cub 75

Sümer Yamaner' Alıntı:
Büyük olasılıkla karbüratörü kurcalarken küçük iğneyi çok fazla kapadın ve küçük iğnenin borusu dişinden kurtuldu. Şimdi de açamıyorsun iğneyi. Çeviriyorsun ama açılmıyor. Başka bir açıklama gelmiyor aklıma. ASP'nin tamamen yeni bir karbüratör tasarladığı olasılığı ayrı tabii! :p :D
O karbüratörün elden geçmesi gerekecek. Bu hali ile boşuna uğraşma çalışmaz.

Abi bugünde bir deneyeceğim. Ben hala umutluyum. :)
Ama şayet olmazsa açıp bakarım abi. Dün geceden beri karbüratörü inceliyorum. Bir şeyler öğrendim gibi abi. Her aşamayı fotoğraflayıp fazla malzeme dışarıda kalmadan tekrar toplayabilirim umarım. :laugh:

Sümer Yamaner' Alıntı:
Motor gelir gelmez karbüratöre girişmiştin ya. O esnada ne kadar "dağıttın" acaba karbüratörü?

Abi her şerde bir hayır vardır. Bu sayede ufakta bir şeyler öğrenebilsem ne mutlu bana, geç olsunda güç olmasın abi. Hiç olmadı alıveririz abi karbüratörü komple. :)
 
Seagull Piper Cub 75

Sümer Yamaner' Alıntı:
Motor gelir gelmez karbüratöre girişmiştin ya. O esnada ne kadar "dağıttın" acaba karbüratörü?

Abi bugün tekrar çalıştırmaya gittim, her zaman ki gibi başta pır dedi sonra sustu. Eve geldim, karbüratörü söktüm. Büyük iğneyi kontrol ettim küçük iğneyi kontrol ettim, küçük iğneyi 1,5-1,6 mm arasında bir açıklığa getirdim. Fabrika 17 defa kıs diyordu, bu değeri yakalamam için 22-23 defa kısmam gerekti. Yani bugün çalışmamasının nedeni de bu olabilir abi. Kısaca karbüratörü yerine monte ettim abi. Karbüratörden de korkmuştum hiç bir şey yokmuş abi. Birkaç dakikamı aldı sadece sökmesi. Müsait olduğumda tekrar çalışmazsa abi 5 er derece kısa kısa deneyeceğim artık. Şayet yine çalışmazsa farklı bir yakıtla deneyeceğim. Yine çalışmazsa abi İstanbul'da bakarız inş. :)

İlave; fotoğraf ekliyorum abi, son ayarı bu. Ben 1,5 mm diye tahmin ediyorum bu açıklığı. Yani minik tornavida ucunu kumpas ile ölçtüm yaklaşık 1,5 mm idi sonra bunu o açıklığa sokarak küçük iğne ona değene kadar sıktım. Sağdaki kırmızı çizgi küçük iğnenin sınırı abi soldaki kırmızı çizgi ise büyük iğneden gelen hattın sonu. Şayet çalışırsa rodajı bu ayarla yapıp sonradan kısma niyetindeyim, ama çalışmazsa yavaş yavaş kısarak deneyeceğim abi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Seagull Piper Cub 75

Ben böyle bir karbüratör görmedim doğrusu. Burada başka bir sıkıntı var ya da ASP ben görmeyeli yeni bir karbüratör sistemi icat etti. Ehh tüm ürünlerini OS'tan kalıp çıkararak hazırladığına göre önce OS'un üretmiş olması lazım. Onu da hiç duymadım.
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Ben böyle bir karbüratör görmedim doğrusu. Burada başka bir sıkıntı var ya da ASP ben görmeyeli yeni bir karbüratör sistemi icat etti. Ehh tüm ürünlerini OS'tan kalıp çıkararak hazırladığına göre önce OS'un üretmiş olması lazım. Onu da hiç duymadım.

Abi ASP teknolojiyi geliştirmiş heralde;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yukarıdaki fotoğraf senin anlattığın karbüratör abi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Buda benim bahsettiğim karbüratör abi, 12828 diye ekstradan bir parça var arada fark olarak abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bende çare tükendi...

Tek güvencem sendin abi. :)
Bende araştırdım, OS'un tüm karbüratörlerini inceledim tek tek manuellere baktım abi ama yok. Abi şu 0,8-1,0 mm boşluk olur küçük iğne ile arasında derken bu her motorlarda geçerli bir kabul müdür? Yani bu bilginin kaynağına inmeye çalıştım abi, yerli yabancı bir kaynak bulamadım. Daha önceki konuda OS'un fabrika ayarı 1,5 mm demiştin abi. Bende ona göre 1,5 mm ayarladım şu an. Şayet o bilgi her motor için doğru ise abi bir şekilde çalışacaktır. Yani motor çalışıyor. Mesela bugün sabah çalıştı. Motorun içinde dünden kalan yakıtı yaktı sanıyorum, sonra karbüratörden yakıt gelince durdu. Çok yakıt geliyor abi. Tam gazda çalıştırmadığımıza görede küçük iğne açık demek ki başka bir sıkıntısı olacağını sanmıyorum. Şayet başka bir problemden dolayı bunu yapsa benim görüşüm ilk denemelerde de hiç çalışmaz. Ama patır patır çalışıyor abi.
 
Seagull Piper Cub 75

İki tur dönüp durmasına çalışıyor denmez ki... Bu hali ile rodaj için çalıştırıp sonra uçak ile uçabilecek misin???
Ben herhangi bir karbüratörde bu tür bir sistem görmedim. O nedenle bir şey diyemiyorum. 1.5 mm demiş olamam çünkü bunun standardı 0.8 - 1 mm'dir ve tüm klasik çift iğneli karbüratörler için uygun bir başlangıç ayarıdır.
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
İki tur dönüp durmasına çalışıyor denmez ki... Bu hali ile rodaj için çalıştırıp sonra uçak ile uçabilecek misin???
Ben herhangi bir karbüratörde bu tür bir sistem görmedim. O nedenle bir şey diyemiyorum. 1.5 mm demiş olamam çünkü bunun standardı 0.8 - 1 mm'dir ve tüm klasik çift iğneli karbüratörler için uygun bir başlangıç ayarıdır.

Abi 1,5 mm değerini OS'un fabrika ayarı olarak söylemiştin rodaj sırasında motor zarar görmesin diye böyle fazla oluyor sonra kısmak gerek demiştin abi. Bende azı zarar çoğunde en fazla çalışmaz diye çok tarafı seçtim. Yarın bu ayarlarla tekrar deneme yapacağım abi. Büyük iğne iki tur açık, küçük iğne 1,5 mm şeklinde. Böyle çalışana kadar her gün denemeye devam abi.

Yakıttaki hint yağı çalışmamasına neden olabilir mi abi? Hint yağsız yakıtı mı denesem ki.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Son gönderdiğin fotoğrafta 1.5 mm olarak nereyi ayarladığını anlayamadım ki fikir yürüteyim. Bu karbüratör hiç tanımadığım bir tür.
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Son gönderdiğin fotoğrafta 1.5 mm olarak nereyi ayarladığını anlayamadım ki fikir yürüteyim. Bu karbüratör hiç tanımadığım bir tür.

Abi görmeyince daha da zor olur. Bende izah edebilecek teknik donanıma sahip değilim abi. [emoji4]

Ama en ufak fark yok abi, diğer sistemde büyük iğneden çıkan yakıt küçük iğnenin karşısına kadar geliyor. Bunda ise tüm bu işlemler bir borunun içinde oluyor abi. Ama o borunun bir tarafının olmadığını düşün. Aslında karbüratörün hava girişinden baktığımızda düz bir boru gözüküyor ama söküp alt kısmından bakarsak abi her şey ayan beyan ortada.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
İyi de hava akımı yakıtı nasıl çekip alacak o sistemden orayı anlayamıyorum.

Abi aynı mantıkta olması lazım hava akış yönü ile aynı doğrultuda. Yoksa kapalı bir kaptaki sıvıyı basınç etkisi dışında nasıl çıkartırız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Fotoğraftan bakılınca mesafe farkıda mevcut yani abi. İlk çalışmada karbüratöre yakıt birikip sonra o hava sayesinde yanma kısmına çekilirse akışın kesintisiz devam etmesi lazım. Mesela bundan önceki 0.91 lik modelde jiglede yok abi sanırsam. Ama kendi önerimi kendim çürütüyorum, bu motoru düz bağlasam o zaman hiçbir şekilde çalışmaması gerekir. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
İyi de hava akımı yakıtı nasıl çekip alacak o sistemden orayı anlayamıyorum.

Abi uyanır uyanmaz denedim karbüratörü söküp içinde yakıt olan hortumu aynı seviyede tutarak karbüratörün hava alma yerinden üfledim yakıtı lavabonun üzerine yaymış oldu bu şekilde. Diğerine göre kar zarar hesabı yapamam ama sistem aynı mantıkla devam ediyor abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Sümer Abim Allah senden razı olsun sen olmasan öğrenemeyeceğim çok şey öğrettin bana. Motor 3650 devirde bir depoyu yakmak üzere motora hala dokunabileceğim derecede sıcak fazla ısınma yok egzozdan çıkan duman yağlı küçük iğne motor durmayacak ama rodaja yakışacak kadar zengin 1 mm daha oynadam motor zenginlikten stop eder. Videoyu eve gidince yüklerim abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk