Seagull Piper Cub 75

Seagull Piper Cub 75

sumeryamaner' Alıntı:
Ellerine sağlık. Servo sıkışması düzeldi değil mi?
Ek ağırlığı kanat ucuna, ağırlık merkezi hizasına ve mutlaka kanadın ALT YÜZEYİNE ekleyeceksin. Keyifle uçacaksın. Güzel bir iş çıkardın.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Düzeldi abi servo, o konuda içim rahat en azından. Bazı eksiklerimin olmasına rağmen bitti sayılır abi, tekrar bir vidaların üzerinden geçeceğim. Sabitlemediğim yer var mı diye bir bakacağım abi. İlerleyen zamanlarda da kokpit kapısı için minik neodyum mıknatıslardan bulabilirsem vidalardan kurtaracağım abi orayı, on/off butonunu içeri koydum 3 tane vida sök, uçağı kapat zor olacak gibi. Mıknatıslarla rahat ederim sanıyorum abi. Cowling üzerinde ince zımpara isteyen yerler var abi zamanla onlarıda düzelteceğim. Joinerın her iki kanatta bir adet vida yeri var abi, onlardan zor gireni sabitleyip sök tak sırasında sıkıntı çıkmaması için çalışacağım abi, lateral dengeyi 5 gr ile çözümledim. Pazar günü rodaj, sonrasında da hava beni dondurmazsa uçmayı denerim abi. Rüzgarın piste göre konumuda önemli tabi.

Abi birde bir sorum olacak, şimdi bu piperların kalkış sırasında yaşadıkları kaza problemlerini gördüm. Kalkış sırasında bir miktar sağ rudder kullanmak zorundayım abi, pist kısa. Arkadan tekerlekli modellerde arka teker yerdeyken rudder çok hassas oluyor ama havadayken bir miktar daha fazla rudder vermem gerekecek, arka teker yerden kesildikten sonra rudderın ters istikametinde aileron vererek uçağın daha stabil kalkmasını sağlamam gerekir mi abi. Bir kaç gündür bu piperın nasıl kalkması gerektiğini araştırıyorum, kendimce en doğru yolun bu olduğunu düşünüyorum. Hatta bu şekilde hafif bir elavatör komutu ile hemen havalanacağını zannediyorum ama. Yinede danışmak istedim abi.
 
Seagull Piper Cub 75

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


14x6 pervane ve idareten bir spinner taktım [emoji3]

Bir adet şırınga ( 50lik hint yağı ölçmek için. )

Çekme halatı ( Uçağın rodaj esnasında sabir kalması için )

Bu malzemeler elime geçerse rodajı yapacağım inşallah. Maiden'ı Konyada mı yapsam İstanbulda mı karar veremedim. [emoji4]
Ama HGS etiketim hazır. Umarım havalar biraz düzelirde keyifli bir yolculuk olur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Hepsi iyi de o spinner... :p :D Google'da biraz Piper fotoğrafı araştır bakalım devasa spinnerli bir Piper var mıymış hiç. :lol:
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Hepsi iyi de o spinner... :p :D Google'da biraz Piper fotoğrafı araştır bakalım devasa spinnerli bir Piper var mıymış hiç. :lol:

Abi idareten yazmıştım. [emoji3]

Bulamadık ki abi Hobby King avrupada güzel bir spinner nut. Diğer türlüde beklemek çok uzun sürüyor abi. Kargo parasına deysin diye başka şeylerde almaya kalkıyorum. Just engineden bir şey buldum abi döviz kuru yüzünden mi anlamadım ama o paraya ben bir uçak toplarım dedim almadım. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Sümer Yamaner' Alıntı:
Hepsi iyi de o spinner... :p :D Google'da biraz Piper fotoğrafı araştır bakalım devasa spinnerli bir Piper var mıymış hiç. :lol:

Abi alttakileri aldım. :) İkisinden biri olur heralde. Bunu nasıl takmak lazım abi, şimdi motorda zaten pervane için bir somun birde contra var bunu contranın üzerine mi takacağım abi.



 
Seagull Piper Cub 75

Abilerim bugün rodaj için sahaya gittim. İlk başta fabrika verilerine göre küçük iğneyi ayarladım, tam kapattım sonra 4 tur açtım, büyük iğneyide 3 tur açtım starterı bastım motor ilk başta çalışmadı, sonra çalıştı kısa bir süre sonra ama starter bastığımda yakıt direk egzostan çıkıyor bahada yağlı bir şekilde dedim heralde zengin küçük iğneyi kısmaya başladım denedim bir kez daha çalıştı ama söndü direk. Sonra pervane 3 defa rahat dönüyor 1 defa dönmüyor. Dedim heralde yakıt birikti, söktüm bujiyi biraz pervaneyi ileri geri yaparak pistonu oynattım buji yokken starter çevrireyim dedim bir süre sonra rahat rahat döndürdü pervaneyi. Sonra yine kucuk iğneyi eski konumuna yani fabrika ayarina getirdim bujiyi taktim yine sikisti 4. Turda pervane, dedim heralde çok yakıt çekiyor bujiyi tekrar söktüm o sırada bujiyide yenisiyle degiştirdim hint yağlı yakıtı biraz daha fazla karıştırarak yakıt doldurdum. Karbüratör kablosunu çıkardım pervaneyi yine oynatarak yakit varsa boşalsın istedim bujiyi takmadan starterle tekrar döndürdüm rahat rahat dönüyordu, bujiyi takmadsn kontrol ettim parmagimi yakti [emoji4]

Tekrar calistirmak icin bujiyi taktim karbüratörü kapatarak yakit çektim yine bastim startere starter döndüremedi buji takili iken starter ceviremiyor motoru. Starteri pilottrden aldım 90 lık dedikleri şey. Sorun nerde anlamadım şimdi uçağı topladım eve gideceğim evde sizlerin yönlendirmelerinizle artık bir ayar yapıp müsait bir zamands tekrar deneyeceğim [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Önce spinner konusu...
İkincisi daha uygun gibi. Nasıl takacağını buradan söylemek zor. Ürün eline ulaştığında arkasının fıtığrafını atarsan bir şeyler söyleyebilirim. Kısaca anlatayım. Bunların bazılarının arkası düz oluyor. O durumda kontra yerine onu takabilirsin. Bazılarında ise arka kısım oyuk oluyor ve kontrayı da içine alacak şekilde bir yuva bulunuyor. O durumda kontranın üzerine bunu takacaksın.

Motora gelince. Yazdıklarından pek bir şey anlamadım. Anlamadığım başka bir şey kutudan çıkan motorun küçük iğnesine neden saldırdığın. O hali ile çalıştırsan da sonra ince ayar yapsan olmaz mıydı?
Küçük iğne için 0.8 - 1 mm kuralı hep geçerli. Buna göre temel ayarını yapıp motoru çalıştırabilirsin. Starterin motoru döndüremiyor oluşunun iki sebebi olabilir. Birisi hydrolock ki olmadığını belirlemişsin bujiyi sökerek. İkincisi pilin yetersizdir. Muhtemelen soğuk havada starter pilin zayıf kalmıştır.
Bu arada buji olarak ne kullandın?
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Önce spinner konusu...
İkincisi daha uygun gibi. Nasıl takacağını buradan söylemek zor. Ürün eline ulaştığında arkasının fıtığrafını atarsan bir şeyler söyleyebilirim. Kısaca anlatayım. Bunların bazılarının arkası düz oluyor. O durumda kontra yerine onu takabilirsin. Bazılarında ise arka kısım oyuk oluyor ve kontrayı da içine alacak şekilde bir yuva bulunuyor. O durumda kontranın üzerine bunu takacaksın.

Motora gelince. Yazdıklarından pek bir şey anlamadım. Anlamadığım başka bir şey kutudan çıkan motorun küçük iğnesine neden saldırdığın. O hali ile çalıştırsan da sonra ince ayar yapsan olmaz mıydı?
Küçük iğne için 0.8 - 1 mm kuralı hep geçerli. Buna göre temel ayarını yapıp motoru çalıştırabilirsin. Starterin motoru döndüremiyor oluşunun iki sebebi olabilir. Birisi hydrolock ki olmadığını belirlemişsin bujiyi sökerek. İkincisi pilin yetersizdir. Muhtemelen soğuk havada starter pilin zayıf kalmıştır.
Bu arada buji olarak ne kullandın?

Abi elimde feeler çakısı var oradan gerekli boyutlar ile ayarlasam ince iğneyi olur mu, ilk elleme nedenim ben onu karbüratör yekesini söken iğne sandım ostaki gibi. Sonra fabrika ayarlarına göre ayarladım. Demekki olmamış olabilir abi. Tam kapalı konuma getiriyorum ama ostaki gibi karbüratör girişinden pek belli olmuyor abi kapanıp kapanmadığı. Abi spinner kocaman onuda döndüremiyor olabilir abi. O aldığımız nutlar ile daha rahat dönecektir abi.

Buji F tipi buji abi. Os marka.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Sorun büyük ihtimal kuru aküdeymiş abi, fabrika verileri 4-1/4 tur aç diyor abi küçük iğneyi karbüratörün ortadaki iğnenin ucu çok az gözüküyor oradan bir şekilde kapatarak dediği şekilde açtım abi. Büyük iğneyide sahada ayarlarım artık onada 2-1/2 tur aç diyor abi çalıştırmadan önce. Ben akü olunca hiç bitmez gibime geliyordu, aküye uygunda bir Voltmetre bağlamak gerekecek abi uçuş çantasına. O çantada küçük gelmeye başladı DIY birşeyler yapmak lazım. :)

Abi bugün bujiyi tak çıkar sök buji ısıtıcısı bağla derken belim kopmuş, buji uzatma tarzında kablolar varmış abi onlardan alıyımı yoksa onboard bir buji ısıtıcısı mı alayım abi bilemedim hangisi işime yarar.


İlave: Sorun tamamiyle aküdeymiş abi. Bir dahaki sefer kontrol etmeden çıkmam dışarı. :) Akü dolunca starterı bir bastım patır patır çevirdi. Müsait bir zamanda tekrar denerim inşallah. Bugünde hava uçuş için müsaitti. Eve dönerken hüzünlüydüm resmen. Bu kışta bu kadar güzel hava bulmuşken uçamadan dönmek içime oturdu. Geç olsunda güç olmasın :D
 
Seagull Piper Cub 75

Starter için kullanılması gereken güç kaynağı 3S LiPo'dur.

Doğuş' Alıntı:
Abi bugün bujiyi tak çıkar sök buji ısıtıcısı bağla derken belim kopmuş, buji uzatma tarzında kablolar varmış abi onlardan alıyımı yoksa onboard bir buji ısıtıcısı mı alayım abi bilemedim hangisi işime yarar.

Bilmem.ki... Acaba "fabrika verileri" ne diyor?!

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75

sumeryamaner' Alıntı:
Starter için kullanılması gereken güç kaynağı 3S LiPo'dur.

Bilmem.ki... Acaba "fabrika verileri" ne diyor?!

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi starter için bende lipo kullanmayı çok istiyorum, ama henüz lipo ile starterı bağlayacak bir case bulamadım. Yurt dışında gördüm hemen starter ayaklarına montajı yapılmış bir şekilde çok rahat kullanıyorlar, ondan bulabilirsem bende lipo kullanmak istiyorum abi. Boşuna akü mü taşıyacağım yanımda. :)

Abi fabrika buji ısıtıcısı için harici buji ısıtıcılarından önermiş, onboard buji ısıtıcılarının bujiye tam temas etmemesi sonucunda tam randıman alınmadığı, onboard buji ısıtıcısı olduğu için sorunun bir türlü akla gelmediği gibi yorumlarda okudum. Niyetim aslında harici bir buji ısıtıcısı ile devam etmek abi, ama bugün çok zorladı beni. Her gün böyle olacağını düşünmüyorum. ( Umarımda olmaz ) O nedenle şayet bir önerin varsa abi bu konuda onu değerlendirmek isterim. Ama abi diğer motorda mesela motoru çalıştırdıktan sonra hiç gerek duymuyorum. Şayet yakıtı karbüratöre emdirirsem tek dokunmamla çalışıyor motor. İleride bu motorunda o şekilde olacağını düşündüğüm için aslında macerayada gerek yok gibi. En azından modeli ağırlaştırmamış olurum diye düşünüyorum abi.
 
Seagull Piper Cub 75

Doğuş' Alıntı:
Abi starter için bende lipo kullanmayı çok istiyorum, ama henüz lipo ile starterı bağlayacak bir case bulamadım. Yurt dışında gördüm hemen starter ayaklarına montajı yapılmış bir şekilde çok rahat kullanıyorlar, ondan bulabilirsem bende lipo kullanmak istiyorum abi. Boşuna akü mü taşıyacağım yanımda. :)

Hmmm doğru. Case olmadan olmaz. Tabii şimdiki akü tam uyumlu bir case içinde olduğu için sorun yok!

Doğuş' Alıntı:
Abi fabrika buji ısıtıcısı için harici buji ısıtıcılarından önermiş,

Aman aman fabrika ne derse o... Fabrikanın dediğindan şaşmamak lazım.
 
Seagull Piper Cub 75


Sümer Yamaner' Alıntı:
Hmmm doğru. Case olmadan olmaz. Tabii şimdiki akü tam uyumlu bir case içinde olduğu için sorun yok!

Aman aman fabrika ne derse o... Fabrikanın dediğindan şaşmamak lazım.

Abi takım çantasının içinde akü. Ben takım çantasının dışına power panel taktım hem buji ısıtıcısını hemde starterı power panel üzerindeki soketlere takınca işim çok kolay oluyor abi.

Tamamdır abi ben harici buji ısıtıcısı ile devam edeyim o zaman, teşekkür ederim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Sümer Abi kusura bakma uçak motoru naz yapıyor maiden İstanbul dedik İstanbul harici havalanmam diyor [emoji3]
Bir defa pır dedi sonra tıssss....

Abi zahmet olmazsa İstanbulda bakabilir miyiz buna yoksa ben karbüratörü bir söküp bakacağım. Küçük iğneyi tam kapat 4-1/4 aç diyor ama bu tam kapanmıyor. Bir yerde zorlar mı ki diye sonuna kadar gitti küçük iğne ama yok bir yerde zorlanmıyor. Belki bu yüzdendir diye düşünmeye başladım bende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Getirirsen bakarız tabii. Ama küçük iğneyi nasıl ayarlayacağını kaç kere yazdığımı ben unuttum.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi