Seagull Piper Cub 75

Seagull Piper Cub 75


sumeryamaner' Alıntı:
Getirirsen bakarız tabii. Ama küçük iğneyi nasıl ayarlayacağını kaç kere yazdığımı ben unuttum.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi osun karbüratöründe tepeden bakınca kuçuk iğne ile büyük iğne gözüküyordu uç uca gelince de açmaya başlıyordum. Ben bunda o kadar az gözüküyor ki abi gözükünce saymaya başlıyorum açıyorum 4 tur daha sonra 1/4 daha açıyorum. Zaten o şekilde ayarladığımda gider gitmez çalıştı. Sanıyorum ki buji isiticisi tam tutunamayınca motor ters diye temassızlık oluncada durdu motor. Farklı bir buji ısıtıcısı denedim. Sonuç bu sefer olumsuz abi. Hemen karbüratöre yakıt doluveriyor motor ters diye sanırsam ya depoyu söküp karbüratör hattını deponun üzerinden getireceğim abi. Yada bir yolunu bulacağım abi. Ama hiçbirşey anlayamadım neden diye.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Ben de 4 4.5 tur takıntısının bunca uyarı ve öneri sonrası nasıl devam ettiğini çözemiyorum doğrusu.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75


sumeryamaner' Alıntı:
Ben de 4 4.5 tur takıntısının bunca uyarı ve öneri sonrası nasıl devam ettiğini çözemiyorum doğrusu.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi karbüratör açıkken ne kadar mesafe olduğu gözükmüyor. Görebilsem feeler çakısı ile 1,5 mm ye ayarlayacağım ama gözükmüyor abi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Burada daha fazla ne görmeyi bekliyorsun? Her şey ortada. Şu hali ile küçük iğnen aşırı kapalı. Oraya feeler çakısı girmez. Göz kararı ayarlanır. Sahada ince ayar yapılır.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75


sumeryamaner' Alıntı:
Burada daha fazla ne görmeyi bekliyorsun? Her şey ortada. Şu hali ile küçük iğnen aşırı kapalı. Oraya feeler çakısı girmez. Göz kararı ayarlanır. Sahada ince ayar yapılır.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi burada küçük iğne ortada yok işte küçük iğne açabildiğim kadar açık şekildeydi bu fotoğrafta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Tam açık hali buysa karbüratörde sorun var demektir. "Açmak" derken saat yönünün aksine çeviriyorsun değil mi? Tam açtığında küçük iğnenin karbüratörden çıkması gerekir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75


sumeryamaner' Alıntı:
Tam açık hali buysa karbüratörde sorun var demektir. "Açmak" derken saat yönünün aksine çeviriyorsun değil mi? Tam açtığında küçük iğnenin karbüratörden çıkması gerekir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi ben bu önerilerle biraz daha deneyeyim. Olmadı karbüratörü söküp bir bakayım abi. Fabrika verisi olarak küçük iğneyi sonuna kadar çıkar sonra 4-1/4 tur kapat diyor abi ona göre tekrar ayarladım ben. Bakalım ne olacak abi bu değerde yani fabrika verisinde hata yaptığımı sanmıyorum abi. O şekilde karbüratörden küçük iğneyide göremeyince fabrika verilerinden başkan bir kıstasım yok abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Bir yanlış anlama olduğu kesin. Bence tornavidayı tak, tam gazda gözle kontrol ederek iğneyi aç yani saat yönünün aksine çevir.
Eğer iki parça birbirinden ayrılmıyorsa küçük iğne boşa dönüyor demektir. Karbüratörü dağıtmak gerekir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75


sumeryamaner' Alıntı:
Bir yanlış anlama olduğu kesin. Bence tornavidayı tak, tam gazda gözle kontrol ederek iğneyi aç yani saat yönünün aksine çevir.
Eğer iki parça birbirinden ayrılmıyorsa küçük iğne boşa dönüyor demektir. Karbüratörü dağıtmak gerekir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tamamdır abi ben inceleyeyim şunu, olmadı karbüratör alırım yeni onu takarım. Biraz daha teknik detaylardan anlamaya başladığında da açar sökerim abi. Ama bence olacak gibi abi bu sefer. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Abi sorunu buldum, manuel demiş ki, küçük iğneyi tam dışarı çıkar, sonra 4-1/4 tur içeri doğru sok. Bu cümleden ben tam ters durumu anlayınca motor çalışmıyor, neden çok yakıt alıyordu, yakıtı direk egzozdan atıyordu, ama şu anda makul bir değer gibi duruyor. Müsait bir zamanda tekrar deneyeceğim abi. Bir sorum daha olacak, motor ters montaj edildiği için bujide yakıt kalıyor, ben motor çalışmayınca karbüratör hattını motordan ayırıp, fazla biriken yakıtı pervaneyi az miktarlarda oynatıp egzozdan atıyordum. Sonrada karbüratör tam açıkken buji ısıtıcısını takıp bujini etrafında biriken yakıtın uçmasını sağlıyordum. Sonra karbüratörü uygun bir noktaya getirip. Karbüratör hattını takıp, motora yakıt çektirmeden starterı basıyordum. O aşamada bujinin etrafındaki yakıtın gitmesi için yaptığım işlem bana mantıklı geliyordu abi ama siz ne düşünürsünüz? Belli ki motor ayarlarını yaptığımda zaten buna gerek kalmayacak. Motor tek starter hamlesiyle çalışmak istiyor gibi hali var abi. Pek nazlı değil. Ama sarışının nazı heralde bu. :)
 
Seagull Piper Cub 75

Şu manualin linki var mı?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75

sumeryamaner' Alıntı:
Şu manualin linki var mı?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Buyur abi;

 
Seagull Piper Cub 75

Valla bilemedim. Ben olsam gözle ayar yapardım bu durumda.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Piper Cub 75


sumeryamaner' Alıntı:
Valla bilemedim. Ben olsam gözle ayar yapardım bu durumda.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi dediğim gibi karbüratörde en ufak bir mesafe gözükmüyor orada düz bir boru var. Ya benim karbüratör böyle fabrikada imalat hatası oldu, yada modeli mi güncellediler anlamadım abi. İnternet üzerinden araştırmaya devam ediyorum ama pek elle tutulur bir şeye ulaşamadım abi henüz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Piper Cub 75

Büyük olasılıkla karbüratörü kurcalarken küçük iğneyi çok fazla kapadın ve küçük iğnenin borusu dişinden kurtuldu. Şimdi de açamıyorsun iğneyi. Çeviriyorsun ama açılmıyor. Başka bir açıklama gelmiyor aklıma. ASP'nin tamamen yeni bir karbüratör tasarladığı olasılığı ayrı tabii! :p :D
O karbüratörün elden geçmesi gerekecek. Bu hali ile boşuna uğraşma çalışmaz.