Seagull Low Wing Trainer

Seagull Low Wing Trainer

Nitro motorların (kişisel deneyimime göre) en sıkıntılı yeri depo ve yakıt besleme sistemidir. O nedenle gerekmedikçe ayrı bir doldurma hattı yapmamak akıllıca bir çözüm.
Nitro yakıt kanalları benzin gibi değil. Tıkanmaları daha zor. O kadar hassas değiller. Kaliteli bir yakıt kullanırsan hiçbir sorun olmaz. Ayrıca karbüratör hattındaki filtre zamanla gevşeyip yakıt sızdıracak, hava alacak, şu bu... Titreşime de fazlaca maruz kalınca bu dediklerim daha hızlı oluşacak. Kısaca, gönül rahatlığı ile filtresiz olarak kullanabiirsin.
Haa egzosttan partikül kaçacağını düşünüyorsan (ki nitro motorun egzostunda partikül oluşması pek rastlanmayan bir durum) o hatta filtre tak!!! :)

Yakıt dolumu yaptıktan sonra egzost hortumunu yerine takmamak çok sık görülen bir durum. Dikkat et... Yoksa yarım depo civarı motorun stop edince telaş yaparsın. :)
 
Seagull Low Wing Trainer


Sümer Yamaner' Alıntı:
Nitro motorların (kişisel deneyimime göre) en sıkıntılı yeri depo ve yakıt besleme sistemidir. O nedenle gerekmedikçe ayrı bir doldurma hattı yapmamak akıllıca bir çözüm.
Nitro yakıt kanalları benzin gibi değil. Tıkanmaları daha zor. O kadar hassas değiller. Kaliteli bir yakıt kullanırsan hiçbir sorun olmaz. Ayrıca karbüratör hattındaki filtre zamanla gevşeyip yakıt sızdıracak, hava alacak, şu bu... Titreşime de fazlaca maruz kalınca bu dediklerim daha hızlı oluşacak. Kısaca, gönül rahatlığı ile filtresiz olarak kullanabiirsin.
Haa egzosttan partikül kaçacağını düşünüyorsan (ki nitro motorun egzostunda partikül oluşması pek rastlanmayan bir durum) o hatta filtre tak!!! :)

Yakıt dolumu yaptıktan sonra egzost hortumunu yerine takmamak çok sık görülen bir durum. Dikkat et... Yoksa yarım depo civarı motorun stop edince telaş yaparsın. :)

Abi merak etme elimden geldiğince depoya ayrı önem verdim pirinç kullandım boruları tam dolu olacak şekilde egzozu eğdim. İçeride yatay düzlemdeyken en az yakıtı bırakacak şekilde clunk hortumunun uzunluğunuda ayarladım. 238 ml yaklaşık 30-31 tur (el pompası ile) yakıt alıyor. Clunk hortumunu esnek ve diş yüzeyi ince bir hortum kullandım. Bence depoda kontrolden geçer abi. [emoji4]

En son kotrolden sonrada deponun içinden bir miktar yakıt dolaştırdım depoyu yıkadığımda sağda solda su varsa alsın diye depo için yapılan tüm işlemler bunlar abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Modeliniz güzel görünüyor Doğuş hocam.Aynı uçağı alıp kurmayı düşünüyorum ilerde.Uçağı kurarım bir şekilde ama, Yakıt Deposu-Motor ayarları...vs düşündürüyor.Bu gidişle elektrikli ile devam edeceğim tabi cesaret gelirse orası ayrı :lol: İnşallah modelinizin uçtuğunu da görürüz Doğuş hocam.Kolay gelsin.
 
Seagull Low Wing Trainer

Tamer Öztürk' Alıntı:
Modeliniz güzel görünüyor Doğuş hocam.Aynı uçağı alıp kurmayı düşünüyorum ilerde.Uçağı kurarım bir şekilde ama, Yakıt Deposu-Motor ayarları...vs düşündürüyor.Bu gidişle elektrikli ile devam edeceğim tabi cesaret gelirse orası ayrı :lol: İnşallah modelinizin uçtuğunu da görürüz Doğuş hocam.Kolay gelsin.

Bence beklemek bile hata. :)
 
Seagull Low Wing Trainer

Uçağın her şeyi tamam zannediyorum, yarın kanatlardan başlayıp inceleyerek uçağı bir kenara kaldıracağım artık, yurt dışından kargomuz geldiğinde ağırlık merkezi kontrolü ve atım yüzeyleri ayarlandıkdan sonra uçuşa geçecegim. Sanıyorum ki alttan kanatlı olduğu için tüm servoları ters çevirmek zorunda kaldım. Gaz servosunun rölanti ayarını nasıl yapacağım bilmiyorum, bunu motor çalışırken mi yapmam gerek yoksa tahmini bir mesafe belirleyim mi, birde uçmadan önce uçağı dik pozisyona getirin motor stop etmezse uçun tarzında duyumlar alıyorum böyle bir kontrol yapmak gerekli mi, uçağın karbüratör vidasını motoru çalıştırdıktan sonra tam gazda en yüksek ve en tiz sesi duyana kadar kisip sonra ceyrek tur acmak yeterli mi, başka kontrol edilmesi gereken bir şey var mı, son olarakta kumanda ile alıcı açıkken kumandaya komut vermedigim halde servolardan tik- tak diye sesler geliyor arada bir. Parazit gibi bir şey. Bu doğal mıdır almam gereken bir önlem var mıdır teşekkür ederim şimdiden [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

1- 2.5 kg uçak için ağırlık merkezi aletini beklemek... Yok artık!
2- Trainer için kontrol yüzeyi ayarında kullanmak üzere özel alet beklemek... Yok artık!
3- 1,818,973 kere yazdım gaz ayarını. Bir kez daha yazıyorum aşağıya.
4- Motor ayarlarını da sanıyorum 1,818,972 kere yazmıştım ama yine yazayım: UÇAĞI EMNİYETLi BİR ŞEKİLDE SABİTLE. Motoru büyük iğne iki tam tur açık halde çalıştır ve kızdırıcıyı ayırmadan hemen ama yavaşça tam gaza çık. BU MOTORLARDA ÇALIŞTIRIR ÇALIŞTIRMAZ TAM GAZA ÇIKMAZSAN MOTORUN ÖMRÜ KISALIR!!! 30 saniye kadar motor ısınsın sonra iğneyi kısmaya başla. Ses tizleşince üç dört tık aç.
5- Burun dikme testi depo doluyken hiç bir anlam taşımaz. Depoyu yarım doldurup motor çalıştırdıktan sonra tam gazda modelin burnunu havaya dik. Stop etme eğilimine girer ya da devir düşürürse büyük iğneyi bir iki tık açıp tekrar dene.
6- Gaz ayarı: 1,818,972 kere yazmış olduğum için bu sefer sadece en kolay yöntemi anlatacağım. Kumandadan gaz kanalının endpointlerini % 60 - 70 civarına ayarla (iki ucu da!). Throttle cut'ı aktive et. Gaz telini karbüratör tam kapanacak şekilde şekilde sabitle. Sonra dikkatlice tam gaz aç. Üst endpointi barel tam açılacak ama tel ve servo zorlanmayacak şekilde ayarla. TABİİ Kİ BUNLAR MOTOR ÇALIŞMIYORKEN YAPILACAK!!! Rölantinin hassas ayarını daha sonra motor çalışırken trimle, o yetmezse endpoint ile yaparsın.
7- Asla ve asla kumandan kapalıyken alıcıya enerji verme. Bu çok kötü bir adet. Daha yolun başında bu adetten kurtul.
8- Kanat konumu ile servoların reverse edilmesi arasında bir bağlantı yok. Böyle şehir efsanelerine takılma.
 
Seagull Low Wing Trainer

Sümer Yamaner' Alıntı:
1- 2.5 kg uçak için ağırlık merkezi aletini beklemek... Yok artık!
2- Trainer için kontrol yüzeyi ayarında kullanmak üzere özel alet beklemek... Yok artık!
3- 1,818,973 kere yazdım gaz ayarını. Bir kez daha yazıyorum aşağıya.
4- Motor ayarlarını da sanıyorum 1,818,972 kere yazmıştım ama yine yazayım: UÇAĞI EMNİYETLi BİR ŞEKİLDE SABİTLE. Motoru büyük iğne iki tam tur açık halde çalıştır ve kızdırıcıyı ayırmadan hemen ama yavaşça tam gaza çık. BU MOTORLARDA ÇALIŞTIRIR ÇALIŞTIRMAZ TAM GAZA ÇIKMAZSAN MOTORUN ÖMRÜ KISALIR!!! 30 saniye kadar motor ısınsın sonra iğneyi kısmaya başla. Ses tizleşince üç dört tık aç.
5- Burun dikme testi depo doluyken hiç bir anlam taşımaz. Depoyu yarım doldurup motor çalıştırdıktan sonra tam gazda modelin burnunu havaya dik. Stop etme eğilimine girer ya da devir düşürürse büyük iğneyi bir iki tık açıp tekrar dene.
6- Gaz ayarı: 1,818,972 kere yazmış olduğum için bu sefer sadece en kolay yöntemi anlatacağım. Kumandadan gaz kanalının endpointlerini % 60 - 70 civarına ayarla (iki ucu da!). Throttle cut'ı aktive et. Gaz telini karbüratör tam kapanacak şekilde şekilde sabitle. Sonra dikkatlice tam gaz aç. Üst endpointi barel tam açılacak ama tel ve servo zorlanmayacak şekilde ayarla. TABİİ Kİ BUNLAR MOTOR ÇALIŞMIYORKEN YAPILACAK!!! Rölantinin hassas ayarını daha sonra motor çalışırken trimle, o yetmezse endpoint ile yaparsın.
7- Asla ve asla kumandan kapalıyken alıcıya enerji verme. Bu çok kötü bir adet. Daha yolun başında bu adetten kurtul.
8- Kanat konumu ile servoların reverse edilmesi arasında bir bağlantı yok. Böyle şehir efsanelerine takılma.

Abi kusura bakma sanıyorum sorularımı hatalı izah etmişim, ben gaz ayarını yaptım servo tam ortadayken karbüratör yarım açık şekilde montajını yapıp end pointlerle tam gazı ayarladım, ama işte orada rölanti için 1 mm civarı boşluk bırakıyorum. Motoru çalıştırıyorum, motor ayarınıda yapıyorum, (şimdiye kadar rodaj hariç 3 defa motor çalıştırdım abi, bu şekilde iki tur açıp sonra kısarak ayarlamayı her uçuştan önce mi yapmak lazım, yoksa piste ilk gittiğimiz zaman yapsak yeterli mi.) end pointleri kullanarak rölanti devrini bulmaya çalışıyorum. End pointi kademe kademe indiriyorum ama ya çok indiriyorum motor duruyor yada rölanti gibi bir ses duyamıyorum. Hala indirmeye devam edincede bu sefer motor duruyor. Benim sorunum asıl o kısımda abi.

Abi aslında şu anda atım yüzeyleri de (kumpas ile ayarladım), ağırlık merkezi de (Ağırlık merkezi noktalarından tuttuğumda uçak bir miktar burunu ağır olacak şekilde düz duruyor. Dediğin gibi ters tutarak ölçtüm abi.) ayarlı. Son kontroller yapılmış bir şekilde duruyor, yarın alana gitmeye hazır abi. Ama pilot hazır olamadığı için bahane buluyor sanıyorum. :)

Bu arada abi kumanda kapalıyken alıcıyı açmıyorum, alıcı ve kumanda açıkken kumandaya komut vermediğim halde servolar +- 1 oynuyor gibi. Arada bir yapıyor yakınımızda baz istasyonu var sanıyorum ki o belki bir kirlilik oluşturuyorda sinyallerde parazit gibi mi oluyor anlamadım abi. 1 saattir kumanda ile uçak açık ben arada bir o sesleri dinliyorum. Ritmik değil tamamiyle düzensiz.

Abi ben tüm servoları tek yöne doğru, (yazılı tarafı hareket yüzeylerine bakacak şekilde monte ediyorum.) monte ediyorum. Belkide ondan hep ters çevirmem gerekiyor.

Bu arada abi throttle cut'ı kullanmamı önerir misin? Ben ayarladım ama gaz %1' in altına düştüğünde. G tuşunu aşağıya ittiğimde %10 luk bir itme uygulayacak ( servo zorlanmıyor karbüratörü tam anlamıyla kapatıyor ) ve motorda susacak abi. Hani abi acemi olduğum için uzaktaki bir tuşa atadım. Hatalı bir şekilde elim çarpmasın diye. Ama yinede ne olur ne olmaz ben değeri 1'in altı için şeklinde ayarladım. Timer 7 dakikaya ayarlı abi. 7. dakikada 2. timer devreye giriyor oda 10. dakikaya ayarlı. Hiç denemedim kaç dakika depo yeter diye ama 7 den inme çalışmalarına başlayacağım şayet 10'a kadar inemezsem pas geçmekten artık bir yere konmaya çalışırım diye düşündüm. :)

Yarın içinde sağolsun bir abimizle görüştüm Konya'dan en azından oda bir uçağa baksın gözden kaçan bir yer var mı diye, birde bir başka abimizle görüşeceğim oda baksın diye iki kişinin hatta alana gelenler olursa onlarla birlikte tekrar bir kontrol edeceğimizi düşünüyorum. İşte abi ama aması var. Nedense kendimi hazır hissetmiyorum şu an. Hala uçakta eksik bir yer kalmış gibi geliyor abi bana.

Bu arada birde ikinci düşürüşümün nedeni aileronların ters olmasıymış abi. Bugün simülatörde tüm kombinasyonları deneye deneye o kanıya vardım. Sağa dönmek için aileron tersken rudderdan destek aldığım vakit uçak aynı benim başıma geldiği şekilde düştü.
 
Seagull Low Wing Trainer

Peki...

1- Uçağa her enerji verdiğinde, 10 saniye önce kapatmış olsan bile, kumanda yönlerini tek tek kontrol edeceksin.
2- Kalkış öncesi gaz açmadan önce, on saniye önce kontrol etmiş olsan bile kumanda yönlerini tek tek kontrol edeceksin.
3- Rölantiyi ayarlarken motor stop ediyorsa demek ki o kadar düşürmeyeceksin rölantiyi.
4- Throttle cut olmadan kullanmayı sakın düşünme. Kendine bir throttle cut butonu seç ve modelcilik hayatın boyunca onu değiştirme. Switch A'yı öneririm.
5- Parazit konusunu sahda mutlaka kontrol et ve mutlaka range test yap ilk uçuş öncesi.
6- Karbüratör büyük iğne ayarı her uçuş günü yapılır. Gün boyunca atmosferik şartlarda ciddi değişim olursa tekrar yapılır.
7- Korkunun ecele faydası yok!!! :p
 
Seagull Low Wing Trainer

Sümer Yamaner' Alıntı:
Peki...

1- Uçağa her enerji verdiğinde, 10 saniye önce kapatmış olsan bile, kumanda yönlerini tek tek kontrol edeceksin.
2- Kalkış öncesi gaz açmadan önce, on saniye önce kontrol etmiş olsan bile kumanda yönlerini tek tek kontrol edeceksin.
3- Rölantiyi ayarlarken motor stop ediyorsa demek ki o kadar düşürmeyeceksin rölantiyi.
4- Throttle cut olmadan kullanmayı sakın düşünme. Kendine bir throttle cut butonu seç ve modelcilik hayatın boyunca onu değiştirme. Switch A'yı öneririm.
5- Parazit konusunu sahda mutlaka kontrol et ve mutlaka range test yap ilk uçuş öncesi.
6- Karbüratör büyük iğne ayarı her uçuş günü yapılır. Gün boyunca atmosferik şartlarda ciddi değişim olursa tekrar yapılır.
7- Korkunun ecele faydası yok!!! :p

Abi yarın malesef hava rüzgarlıymış pistte 8-12 km/h arası bir rüzgar var. Abi zamanında bir yazında geçiyordu ben şu özellik için bu tuşu bunun için bu tuşu kullanırım diye. Kaç saattir onu arıyorum ama bulamadım. Neyse ki şu an için işime yarayacak bilgiyi aldım. :)

Sahada kesinlikle range test yapacağım abi. Peki bu range test mesafesi ideal düzeyde yaklaşık kaç metredir abi? Kimisi 30 adım geriden çekiyorsa sorun yok diyor ama anlamadım.
 
Seagull Low Wing Trainer

Range test modunda kumanda ile uçak arasında gövden varken 30 metre iyidir.
Rüzgar da iyidir. 10-12 km/h tam uçuş rüzgarıdır.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Low Wing Trainer

sumeryamaner' Alıntı:
Range test modunda kumanda ile uçak arasında gövden varken 30 metre iyidir.
Rüzgar da iyidir. 10-12 km/h tam uçuş rüzgarıdır.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi ben 4 mil rüzgardan sonra iniş hızımı ayarlayamıyorum, simülatörde o kadar düşürüyorum ki hızı ineceğim diye karşıdan gelen rüzgarla kuş gibi konuveriyorum :)

Abi ben pilleri bir şarj edeyim o zaman. :D
 
Seagull Low Wing Trainer

Abi bu end point ayarlarini ben fabrika verilerine göre ayarlamiştım, ama Konyadaki ilk kontrolde yeterli bulunmadı. Ve baya arttırıldı. Şimdi hangisi doğru abi. Tecrübemi fabrika verilerimi [emoji52]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Doğuş' Alıntı:
Abi bu end point ayarlarini ben fabrika verilerine göre ayarlamiştım, ama Konyadaki ilk kontrolde yeterli bulunmadı. Ve baya arttırıldı. Şimdi hangisi doğru abi. Tecrübemi fabrika verilerimi [emoji52]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tüm kontrol noktaları fabrika verilerine göre ayarlandı, rudder 1,37 cm sağa 1,37 cm sola hareket ediyor elavatör ve aileron ise 0,95 cm aşağı 0,95 cm yukarı olacak şekilde ayarlandı. Bugün motoru çalıştırdık bir de onu kontrol ettik, pistin yakınlarında sağolsun bir abimizin yeri var orada çalıştırdık. Her ne kadar pistte uçuşta olsa ben cesaret edemedim, bir yandan Konya'nın ayazı, bir yandan uçağa hakim olmak gerek. Ben izlerken bile parmaklarımı hissetmiyorum. İnşallah güzel bir havada uçuşumuzu gerçekleştireceğiz. Motoru çalıştırma sırasında rölanti devrininde ayarladık, açıkçası rölanti sırasında düz bir zeminde uçak ilerleyebiliyordu yerinde durmak gibi bir isteği olmadı hiç. :) Belki ilerde kısılabilir ama şu anda boş yere durmaması için bu şekilde ayarladık. Hem pist taşlık ve düz asfalt olmayınca orada bu devirle büyük ihtimal duracaktır.

Birde bir soru sorayım, deponun içindeki yakıtı boşalttıktan sonra son bir defa motoru çalıştırmak gerekir mi, motorun içindeki yakıt tükensin, veya deponun içindeki şeklinde?
 
Seagull Low Wing Trainer

Atımları manuale göre ayarlarsan sen uçarsın. Başkasının kafasına göre ayarlarsan ancak o uçar. Seçim senin.
Yakıtında hint yağı varsa motorda kalmasına izin ver. Depoyu boşalt yeter.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Low Wing Trainer


sumeryamaner' Alıntı:
Atımları manuale göre ayarlarsan sen uçarsın. Başkasının kafasına göre ayarlarsan ancak o uçar. Seçim senin.
Yakıtında hint yağı varsa motorda kalmasına izin ver. Depoyu boşalt yeter.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tamamdır abi zaten manuele göre ayarladım sanıyordum ama bazıları bir miktar azmış. Daha hassas bir şekilde ölçüm yaptım bu sefer sorun olmaz inş.

Abi henüz yakıtta hint yağı yok bu yakıt bittikten sonra diğer yakıta ekleyeceğim şimdi bunda kaç litre kaldı bilmediğimden dolayı ilave edemiyorum abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk