Sumer Yamaner
Moderator
- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,045
- Tepkime puanı
- 23,663
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Sümer Yamaner' Alıntı:Dur anlamadım. Ne dengesi ayarlıyorsun?
Sümer Yamaner' Alıntı:Tek başına zor. Ayrıca burada gördüğün her şeyi alttan kanat bir uçakta ters yapcaksın. Yani örneğin ağırlık merkezi kontrolü için uçağı baş aşağı çevirip bakacaksın. Kanadı tek başına dengelemene bence gerek yok. Çünkü kanat ve gövde (inşallah!!!) bir bütün olarak uçacaklar. Dolayısıyla denge kontrollerini, monte edilmiş uçakta yapmak bana göre daha doğru. Yaparken de bir yardımcın olursa daha tutarlı sonuçla elde edersin.
Sümer Yamaner' Alıntı:Birincisi, alttan kanatlı bir uçakta "negatif g" manevralar yapmadıktan sonra tüm kuvvetler gövdeyi kanada bastırma yönünde etki edeceği için o vidalar fazlasıyla yeterli. Benim 11.5 kg Sea Fury'nin kanadını da benzer iki plastik vida tutuyor.
Metal yerine plastik vida kullanmanın iki temel amacı var. Birincisi plastik vida titreşimle gevşemez. İkincisi teorik olarak bir çarpmada vidalar kırılıp kanadı ve gövdeyi korur (bunun gerçekleştiğini hiç görmedim).
Bak burada belki yeni bir kavramla tanışıyorsun. Planlı kırılma bölgeleri kavramı. Birçok modelci ARF uçağının iniş takımlarının zayıf olduğunu söyleyerek uçağı toplarken o bölgeleri takviye eder. Sonra kötü bir inişte sadece iniş takımı yuvası yerine ya kanat ya da gövde ortadan ayrılır. Daha fazla bilgi istersen nette B737 motor montaj pimlerini araştır derim.
Neyse uzatmayalım...
Doğrudur bu vidaları geniş ağızlı bir düz tornavida ile sıkacaksın. Aşırı derecede sıkmayacağın için herhangi bir tornavida hatta parmakların bile iş görür. Ama istersen bu vidaların üzeri mandallı olup elle sıkılanı da var. Daha sonra onlara geçebilirsin. Bir de benim yöntemimi yazayım:
Bu ve benzeri birkaç uçağımda şunu yapmıştım:
Vidayı içten dışa geçecek şekilde gövdedeki yerine monte ediyorum. Üstten bir plastik somunla iyice emniyete alıyorum. Artık vidalar gövdede, kanattaki delikler bu vidalara geçiyor. Vidaları gerektiği kadar kısaltıyorum. Sonra yine plastik somunla tespit ediyorum kanadı. Ama plastik somunların üzerine yine yapı marketlerde bulunan küçük plastik kapakçıklardan geçiriyorum. Hem somunun kavranıp sıkıştırılması kolay oluyor hem de şık bir görünüm sağlıyor. Umarım yazı ile anlatabilmişimdir...
Sümer Yamaner' Alıntı:Eşek dediğimiz sehpalar var. Onlardan alınabilir. Ya da uygun malzemeyi bulursan kendin de kesebilirsin.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sahada montajda ne var anlamadım aslında. Kanada TEK BİR bağlantı olacak. Yani Y kablo kanatta olacak. Alıcıdan da bir tane kısa uzatma çıkaracaksın aileron kanalından. İkisini birbirine takıp kanadı monte edeceksin. En güzeli uçağı burun üstü dikip bunları yapmak. Biraz alıştırmayla tek kişi rahatça yapıyor. Ama yine de bir "eşek" bulunsun.
Plastik somun ve kapaklar yapı marketlerde, elle sıkılabilen vidalar ise hobbyshoplarda var.
Örneğin...
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol(Gerçi bu M6. Senin vidalar kaç mm bilmiyorum).
Bak vidaları benim dediğim şekilde yaparsan bunlardan da kullanabilirsin:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sümer Yamaner' Alıntı:Nedir bu "biçimsiz" olan??? O kablo uçağın içinde kalacak. Görmeyeceksin bile. Derdin ne?
Aileron lablolarının çıktığı deliklere tıkacaksın Y kablonun iki bacağını ve küçük birer bant atacaksın. Kanadın ta ortasından uzanan bir kablo ucu kalacak geriye. O kadar mesafe de kanadı monte edebilmen için zaten gerekli. Tek yapacağın şey kanadı vidalarken kablonun gövde ile kanat arasına sıkışmadığını kontrol etmek. 10 cm ile 15 cm arasında ne gibi bir fark olabilir ki???
Sümer Yamaner' Alıntı:Ben olsam karbüratör hattındaki filtreyi çıkarırım. Faydadan çok zararı olacak. Yakıt bidonu doldurma hattındaki bir filtre fazlasıyla yeterli olur.
Yakıt hortumu renk kodlamasını sanki tanıdık birinden kopyalamışsın gibi geldi bana.
Quicklink setscrew'larını Loctite ile sabitle. Dediğin çentik açma konusunu asla ihmal etme. Çok çok önemli.
Valla sıfırcı hoca olarak tekrar tekrar bakıp kusur aradım ama yok! Ellerine sağlık. Güzel bir çalışma oldu. Kumandadan throttle endpointlerini ve throttle cut ayarlamayı unutma.