Seagull Low Wing Trainer

Seagull Low Wing Trainer

Sümer Yamaner' Alıntı:
Dur anlamadım. Ne dengesi ayarlıyorsun?

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Abi şu videoda bahsedilen yatay denge kontrolü yapmaya çalışıyordum kanattan.
 
Seagull Low Wing Trainer

Tek başına zor. Ayrıca burada gördüğün her şeyi alttan kanat bir uçakta ters yapcaksın. Yani örneğin ağırlık merkezi kontrolü için uçağı baş aşağı çevirip bakacaksın. Kanadı tek başına dengelemene bence gerek yok. Çünkü kanat ve gövde (inşallah!!!) bir bütün olarak uçacaklar. Dolayısıyla denge kontrollerini, monte edilmiş uçakta yapmak bana göre daha doğru. Yaparken de bir yardımcın olursa daha tutarlı sonuçla elde edersin.
 
Seagull Low Wing Trainer

Sümer Yamaner' Alıntı:
Tek başına zor. Ayrıca burada gördüğün her şeyi alttan kanat bir uçakta ters yapcaksın. Yani örneğin ağırlık merkezi kontrolü için uçağı baş aşağı çevirip bakacaksın. Kanadı tek başına dengelemene bence gerek yok. Çünkü kanat ve gövde (inşallah!!!) bir bütün olarak uçacaklar. Dolayısıyla denge kontrollerini, monte edilmiş uçakta yapmak bana göre daha doğru. Yaparken de bir yardımcın olursa daha tutarlı sonuçla elde edersin.

Tamamdır abi. Zaten şu CG aleti ile bakacağım ona ters yerleştirmem gerektiğini öğrendiğim iyi oldu. Abi kanat ile gövde bir uçacak diyoruzda hazır konusu geçmişken
kanat vidalarını nasıl kontrol edebilirim. Sanki bana çok basit bir sistemmiş gibi geldi. Plastik işkence gibi birbirlerini sıkıyorlar. Ama plastik sonuçta diş sıyırması gibi bir şey olabilir mi vidada?

Ayrıca düz tornavida ucu ile sıkılıyor sanırsam, çok büyük bir tornavida ucu gerekiyor aşındırmadan sıkmak için, bunun için ufak bir aparat var mı abi yoksa gereksiz mi herhangi bir düz tornavida ile sıkmak yeterli gelir mi.
 
Seagull Low Wing Trainer

Birincisi, alttan kanatlı bir uçakta "negatif g" manevralar yapmadıktan sonra tüm kuvvetler gövdeyi kanada bastırma yönünde etki edeceği için o vidalar fazlasıyla yeterli. Benim 11.5 kg Sea Fury'nin kanadını da benzer iki plastik vida tutuyor.
Metal yerine plastik vida kullanmanın iki temel amacı var. Birincisi plastik vida titreşimle gevşemez. İkincisi teorik olarak bir çarpmada vidalar kırılıp kanadı ve gövdeyi korur (bunun gerçekleştiğini hiç görmedim).
Bak burada belki yeni bir kavramla tanışıyorsun. Planlı kırılma bölgeleri kavramı. :) Birçok modelci ARF uçağının iniş takımlarının zayıf olduğunu söyleyerek uçağı toplarken o bölgeleri takviye eder. Sonra kötü bir inişte sadece iniş takımı yuvası yerine ya kanat ya da gövde ortadan ayrılır. Daha fazla bilgi istersen nette B737 motor montaj pimlerini araştır derim.
Neyse uzatmayalım...
Doğrudur bu vidaları geniş ağızlı bir düz tornavida ile sıkacaksın. Aşırı derecede sıkmayacağın için herhangi bir tornavida hatta parmakların bile iş görür. Ama istersen bu vidaların üzeri mandallı olup elle sıkılanı da var. Daha sonra onlara geçebilirsin. Bir de benim yöntemimi yazayım:
Bu ve benzeri birkaç uçağımda şunu yapmıştım:
Vidayı içten dışa geçecek şekilde gövdedeki yerine monte ediyorum. Üstten bir plastik somunla iyice emniyete alıyorum. Artık vidalar gövdede, kanattaki delikler bu vidalara geçiyor. Vidaları gerektiği kadar kısaltıyorum. Sonra yine plastik somunla tespit ediyorum kanadı. Ama plastik somunların üzerine yine yapı marketlerde bulunan küçük plastik kapakçıklardan geçiriyorum. Hem somunun kavranıp sıkıştırılması kolay oluyor hem de şık bir görünüm sağlıyor. Umarım yazı ile anlatabilmişimdir...
 
Seagull Low Wing Trainer


Sümer Yamaner' Alıntı:
Birincisi, alttan kanatlı bir uçakta "negatif g" manevralar yapmadıktan sonra tüm kuvvetler gövdeyi kanada bastırma yönünde etki edeceği için o vidalar fazlasıyla yeterli. Benim 11.5 kg Sea Fury'nin kanadını da benzer iki plastik vida tutuyor.
Metal yerine plastik vida kullanmanın iki temel amacı var. Birincisi plastik vida titreşimle gevşemez. İkincisi teorik olarak bir çarpmada vidalar kırılıp kanadı ve gövdeyi korur (bunun gerçekleştiğini hiç görmedim).
Bak burada belki yeni bir kavramla tanışıyorsun. Planlı kırılma bölgeleri kavramı. :) Birçok modelci ARF uçağının iniş takımlarının zayıf olduğunu söyleyerek uçağı toplarken o bölgeleri takviye eder. Sonra kötü bir inişte sadece iniş takımı yuvası yerine ya kanat ya da gövde ortadan ayrılır. Daha fazla bilgi istersen nette B737 motor montaj pimlerini araştır derim.
Neyse uzatmayalım...
Doğrudur bu vidaları geniş ağızlı bir düz tornavida ile sıkacaksın. Aşırı derecede sıkmayacağın için herhangi bir tornavida hatta parmakların bile iş görür. Ama istersen bu vidaların üzeri mandallı olup elle sıkılanı da var. Daha sonra onlara geçebilirsin. Bir de benim yöntemimi yazayım:
Bu ve benzeri birkaç uçağımda şunu yapmıştım:
Vidayı içten dışa geçecek şekilde gövdedeki yerine monte ediyorum. Üstten bir plastik somunla iyice emniyete alıyorum. Artık vidalar gövdede, kanattaki delikler bu vidalara geçiyor. Vidaları gerektiği kadar kısaltıyorum. Sonra yine plastik somunla tespit ediyorum kanadı. Ama plastik somunların üzerine yine yapı marketlerde bulunan küçük plastik kapakçıklardan geçiriyorum. Hem somunun kavranıp sıkıştırılması kolay oluyor hem de şık bir görünüm sağlıyor. Umarım yazı ile anlatabilmişimdir...

Teşekkür ederim abi, peki kanatın ön tarafındaki gövdeye oturması için olan ahşap pimlerle sıkıntı olmuyor mu plastik sabit vidanın, ben evde tekrar bir gözlemleyeyim abi vidayi tersten takıp bir sıkmayı deneyeyim, peki bu plastik somunlar nerelerde bulunabilir abi? Birde bu uçakları alanda nasıl montaj ediyoruz abi ben evde zar zor takıyorum bir stand flan mi almak gerekir. Olmadı DIY birşeyler yapayım [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Eşek dediğimiz sehpalar var. Onlardan alınabilir. Ya da uygun malzemeyi bulursan kendin de kesebilirsin.


Sahada montajda ne var anlamadım aslında. Kanada TEK BİR bağlantı olacak. Yani Y kablo kanatta olacak. Alıcıdan da bir tane kısa uzatma çıkaracaksın aileron kanalından. İkisini birbirine takıp kanadı monte edeceksin. En güzeli uçağı burun üstü dikip bunları yapmak. Biraz alıştırmayla tek kişi rahatça yapıyor. Ama yine de bir "eşek" bulunsun. :)

Plastik somun ve kapaklar yapı marketlerde, elle sıkılabilen vidalar ise hobbyshoplarda var.

Örneğin...
(Gerçi bu M6. Senin vidalar kaç mm bilmiyorum).

Bak vidaları benim dediğim şekilde yaparsan bunlardan da kullanabilirsin:
 
Seagull Low Wing Trainer

Sümer Yamaner' Alıntı:
Eşek dediğimiz sehpalar var. Onlardan alınabilir. Ya da uygun malzemeyi bulursan kendin de kesebilirsin.


Sahada montajda ne var anlamadım aslında. Kanada TEK BİR bağlantı olacak. Yani Y kablo kanatta olacak. Alıcıdan da bir tane kısa uzatma çıkaracaksın aileron kanalından. İkisini birbirine takıp kanadı monte edeceksin. En güzeli uçağı burun üstü dikip bunları yapmak. Biraz alıştırmayla tek kişi rahatça yapıyor. Ama yine de bir "eşek" bulunsun. :)

Plastik somun ve kapaklar yapı marketlerde, elle sıkılabilen vidalar ise hobbyshoplarda var.

Örneğin...
(Gerçi bu M6. Senin vidalar kaç mm bilmiyorum).

Bak vidaları benim dediğim şekilde yaparsan bunlardan da kullanabilirsin:

Abi kumpasla ölçtüm 6,5 mm filan geldi demekki M6 oluyor sanıyorum. Promodelden alabilirim. Abi senin sistemi denedim benim vida kısa kaldı onun için. Tersten taktığımda kanatın dışına çıkmıyor. Ya yeni bir m6 plastik vida bulmam lazım. Yada promodelden alıp geçmem lazım abi o vidalardan. Kısa Y kablo arıyorum abi şu anda 10 CM arası filan. Babam elektrikçi rica etsem lehim atar ama bir sorun olurda aileronlarda sıkıntı yaşarsam babama suç bulmak istemem. :) Ben henüz lehimi beceremiyorum. Lehim makinesi tarihi eser olunca anlamıyorum dilinden.
 
Seagull Low Wing Trainer

Sen şimdilik normal hali ile kullan vidaları. Sonra istersen değiştirirsin.
Y kablo ve lehim işine bir şey diyemem. Lehim yapmayı bilen birisi için oyuncak... Yeter ki güzelce izole etsin kabloları birbirinden. Kırmızı ile hemen yanıbaşındaki siyah kısa devre olursa sadece aileronları değil tüm kontrolü kaybedersin. O nedenle onları farklı hizalardan kesip lehimlemek uygun olur.
 
Seagull Low Wing Trainer

Abi şöyle ki vida başına yakın yerde 1 parmak kadar mesafede diş yok, yani alttan sıkınca vida 1 parmak mesafede kısalıyor, üstten sıkınca ise o mesafe kanatın içine yani somun olmayan tarafa denk geliyor. Sanıyorum ki kanat kısmı oynayıp durmasın diye orası kalın vida tercih edilmiş.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Abi baktımda Y kablo işine yok piyasada 15 cm katladım siyah bantla üzerinden geçtim sırıttı kaldı. Çok biçimsiz oldu ben biraz daha bakınayım abi olmadı bir abimiz var sağolsun telefon tamiri işleriyle uğraşıyor ondan rica ederim.
 
Seagull Low Wing Trainer

Nedir bu "biçimsiz" olan??? O kablo uçağın içinde kalacak. Görmeyeceksin bile. Derdin ne?
Aileron kablolarının çıktığı deliklere tıkacaksın Y kablonun iki bacağını ve küçük birer bant atacaksın. Kanadın tam ortasından uzanan bir kablo ucu kalacak geriye. O kadar mesafe de kanadı monte edebilmen için zaten gerekli. Tek yapacağın şey kanadı vidalarken kablonun gövde ile kanat arasına sıkışmadığını kontrol etmek. 10 cm ile 15 cm arasında ne gibi bir fark olabilir ki???
 
Seagull Low Wing Trainer


Sümer Yamaner' Alıntı:
Nedir bu "biçimsiz" olan??? O kablo uçağın içinde kalacak. Görmeyeceksin bile. Derdin ne?
Aileron lablolarının çıktığı deliklere tıkacaksın Y kablonun iki bacağını ve küçük birer bant atacaksın. Kanadın ta ortasından uzanan bir kablo ucu kalacak geriye. O kadar mesafe de kanadı monte edebilmen için zaten gerekli. Tek yapacağın şey kanadı vidalarken kablonun gövde ile kanat arasına sıkışmadığını kontrol etmek. 10 cm ile 15 cm arasında ne gibi bir fark olabilir ki???

Abi [emoji3] [emoji3]

Ben o kabloların kanatın içine sokulabileceğini hiç düşünmemiştim. [emoji4]

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor montajının detay resimlerini çekmeye çalıştım, detay derken detayları göstermeye çalıştım yoksa dört vida ama doğru mu yapmışım düzeltmem gereken bir yer varmı diye paylaşayım istedim.

Ayrıca quicklinklerin set screwlerini loctite ile mi sabitlemeliyim yoksa başka bir öneri var mı. Bana güvenilir gelmediler açıkçası. Aslında biri ön dikmede, diğeri gazda quicklinklerin hani olduda set screw gevşese bile aşırı derecede sorun olacağını düşünmüyorum ama sonuçta sıkıntı yaratabilir.

Birde aynı set screw sorusunu iniş takımı tekerleri için sorayım normalde düşüncem set screwlerin oturacağı yerlere iniş takımı üzerinde dremelle biraz iz bırakmak sonrasında set screwin oraya daha sıkı oturduğunu gördükten sonrada loctite ile sabitlemek. Zaten sünger tekerlek taş ot batsa bile sıkıntı yaratmaz değiştirmeye gerek olmaz diye düşünüyordum. O nedenle bu şekilde sabitleme isteği doğdu.

Bir diğer konuda uçuş simülasyonu; usb dongle ne kadar güzel bir şeymiş. THK'nın 6 kanallı kumandasına kıyasla (başka simülasyon kumandası kullanmadım) kendi kumandam çok hassas. Daha düzgün inişler gerçekleştirebiliyorum bu sayede. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Ben olsam karbüratör hattındaki filtreyi çıkarırım. Faydadan çok zararı olacak. Yakıt bidonu doldurma hattındaki bir filtre fazlasıyla yeterli olur.
Yakıt hortumu renk kodlamasını sanki tanıdık birinden kopyalamışsın gibi geldi bana. :D :p
Quicklink setscrew'larını Loctite ile sabitle. Dediğin çentik açma konusunu asla ihmal etme. Çok çok önemli.

Valla sıfırcı hoca olarak tekrar tekrar bakıp kusur aradım ama yok! :) Ellerine sağlık. Güzel bir çalışma oldu. Kumandadan throttle endpointlerini ve throttle cut ayarlamayı unutma.
 
Seagull Low Wing Trainer


Sümer Yamaner' Alıntı:
Ben olsam karbüratör hattındaki filtreyi çıkarırım. Faydadan çok zararı olacak. Yakıt bidonu doldurma hattındaki bir filtre fazlasıyla yeterli olur.
Yakıt hortumu renk kodlamasını sanki tanıdık birinden kopyalamışsın gibi geldi bana. :D :p
Quicklink setscrew'larını Loctite ile sabitle. Dediğin çentik açma konusunu asla ihmal etme. Çok çok önemli.

Valla sıfırcı hoca olarak tekrar tekrar bakıp kusur aradım ama yok! :) Ellerine sağlık. Güzel bir çalışma oldu. Kumandadan throttle endpointlerini ve throttle cut ayarlamayı unutma.

Abi ben yakıt doldurma hattı yapmadım karbüratörden ikmal yapacağım. Ama pompa ile karbüratör arasına bağlayım dolum yaparken. Aslında ilk niyetim bağlamamaktı ama sonra egzozdan basınç hortumundan yakıt deposuna partikül kaçabileceği ile ilgili birkaç yazı okuduktan sonra olabileceğini düşünmüştüm ama çıkaracağım.

Renk kodlaması senden kopya abi gerçekten çok rahat oluyor. Mesela ikmal yaparken depoyu egzoz çıkışından takip ediyorum yani egzoz hortumunu ve karboratörün hortumunu çıkariyorum arada bir sohbet geçse bir dalgınlık olsa ugraş hangisi hangisinindi diye. [emoji4]

Tamamdır abi çentik konusunuda en yakın zamanda halledeceğim. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk