Seagull Low Wing Trainer

Seagull Low Wing Trainer

Doğuş, işte büyük sözü dinlemenin faydaları! Kalkış, uçuş ve sağlimen iniş! Bir aferin de benden gelsin. O yatay dengeye ben bile o kadar hassas bakmıyorum desem yeridir.
 
Seagull Low Wing Trainer

Omer Erkan' Alıntı:
Doğuş, işte büyük sözü dinlemenin faydaları! Kalkış, uçuş ve sağlimen iniş! Bir aferin de benden gelsin. O yatay dengeye ben bile o kadar hassas bakmıyorum desem yeridir.

Çok teşekkür ederim abi sizin gibi tecrübeli hobicilerin bu tarzda yorumları beni onore ediyor, bu sayede doğru birşeyler yaptığımın farkına varıyorum. Hepinize bu vesileyle tekrar teşekkür ederim abi.
 
Seagull Low Wing Trainer

Model uçmuş olsada montajı bitsede bitmiyormuş, sağı solu düzelterek devam ediyorum. Yekelerdeki vidaları kısaltıp törpüleyip temizleyip üzerlerine tekrar CA uygulaması yapıyorum. Tabi böyle arada bir incelemekte gerekliymiş, mesela motorun egzoz kısmında bir somun düşmüş. Bugün gittim bir somun ve pul aldım montajını yaptım ama tam tutacağa benzemiyor. Fiberli somun düşündüm ama ne kadar ısınır egzoz ne kadar ısınmaz bilemediğim için en iyisi size sorayım dedim. Ayrıca gitmişken önceki kırımlarda motor ile egzozu sabitleyen vidalardan biri eğilmişti. O vidalarıda değiştirdim. Zaten eğik vidayıda kullanmıyordum yerine düz uçlu vida almıştım ama şimdi alyen başlılarla değiştirdim. Birde sanıyorum ki OS motorlarda egzoz ile motor arasına conta çıkmıyor, acaba oraya uygun bir conta koymam gerekir mi, nereden temin edebilirim şimdiden teşekkürler. :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kontrol sırasında kanatta tırnak büyüklüğünde yırtık olduğunu tespit ettim. Uçuş esnasında olmuştur. Oraya şeffaf bantlarla takviye yaptım ama başka yapmam gereken bir şey var mı bilemedim. Belki ilerde uçağı süslersem bir sticker yapıştırabilirim o kısma.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Seagull Low Wing Trainer

Isınan bölgelerdeki cıvataların gevşememesi için ideal yöntem ya fiberli somun ya da yaylı rondela kullanmaktır. Egzostun saplaması metrik dişli mi? Somun bulabildiğine göre muhtemelen öyledir. O halde fiberli somun da kullanabilirsin. Ama...
Unutma ki o egzost "doğru" monte edilirse aslında bu tür ekstralara gerek kalmaz. Şöyle ki, egzostun arka parçasının arka ucunda, saplamanın çıktığı yer basit bir delik değil, diş var. Yani öncelikle somunsuz olarak saplamayı sıkıca vidalayacaksın. Sonra somunu pulsuz halde kontra olarak sıkacaksın. O bölge aşırı ısınmadığı için istersen Loctite kullanabilirsin.
Egzostta contaya gerek yok. İlla olsun diyorsan sıvı conta sürebilir ya da alumniyum tek kullanımlık kebapçı kutularından kesebilirsin.
Kanada bant yeter.
 
Seagull Low Wing Trainer


Sümer Yamaner' Alıntı:
Isınan bölgelerdeki cıvataların gevşememesi için ideal yöntem ya fiberli somun ya da yaylı rondela kullanmaktır. Egzostun saplaması metrik dişli mi? Somun bulabildiğine göre muhtemelen öyledir. O halde fiberli somun da kullanabilirsin. Ama...
Unutma ki o egzost "doğru" monte edilirse aslında bu tür ekstralara gerek kalmaz. Şöyle ki, egzostun arka parçasının arka ucunda, saplamanın çıktığı yer basit bir delik değil, diş var. Yani öncelikle somunsuz olarak saplamayı sıkıca vidalayacaksın. Sonra somunu pulsuz halde kontra olarak sıkacaksın. O bölge aşırı ısınmadığı için istersen Loctite kullanabilirsin.
Egzostta contaya gerek yok. İlla olsun diyorsan sıvı conta sürebilir ya da alumniyum tek kullanımlık kebapçı kutularından kesebilirsin.
Kanada bant yeter.

Abi vida zaten hiç dönmüyo bile, hazır egzozu sökmüşken açıp bakıyım demiştim açmak imkansıza yakın o zaman ben oraya fiber somun alayım abi. Şayet fiber somun bulamazsam loctite basarım abi. Zaten o somundan 10 tane aldım abi düşerse takarım diye. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Bu küçük iğne oynanmaz diyen modelciler hiç mi uçak uçurmamı abi sahada 2. Uçuştan sonra tekrar kısmam gerekti. Şu anda güzel ama ilerde ne olur bilemem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Doğuş' Alıntı:
Bu küçük iğne oynanmaz diyen modelciler hiç mi uçak uçurmamı abi sahada 2. Uçuştan sonra tekrar kısmam gerekti. Şu anda güzel ama ilerde ne olur bilemem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

8. uçuştan öncede kısmam gerekti, birde bugün başıma talihsiz bir olay geldi. Karbüratörün ayar yekesi vidasından çıkmış. Yani gevşemiş ve oynamış bir baktım rölanti devrinde çat dedi motor kapandı. Bir baktım tam gazada gelmiyor. Hemen uçuştan çektim modeli inceledim servolar sapasağlam, servo yekesinden veya quicklinkten olabileceğini zannetmiştim. Motor kısmı hiç aklıma gelmemişti. Sonra motordan vidayı ayarladım end pointleri değiştirdim ve uçtum. Birkaç defa daha küçük iğneyi kısmam gerekti. Motor çalışır çalışmaz stop ediyordu. Bende küçük iğneden olacağını düşündüm. Küçük iğneyi kıstıntan sonra ise çalışmaya başlayınca motor dedim ki doğru yoldayım. Ama umarım yanılmamışımdır.
 
Seagull Low Wing Trainer

Tam gazda karbüratörün içinin bir fotoğrafını paylaşabilir misin? Tabii motor çalışmıyorken! [emoji14]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Low Wing Trainer


sumeryamaner' Alıntı:
Tam gazda karbüratörün içinin bir fotoğrafını paylaşabilir misin? Tabii motor çalışmıyorken! [emoji14]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Buyur abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Uyyyy bunun küçük iğnesi abartılı derecede zengin gibi...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Low Wing Trainer


sumeryamaner' Alıntı:
Uyyyy bunun küçük iğnesi abartılı derecede zengin gibi...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi en son uçuşta sorun yaratmadı. Hatta iki defa touch and go yaptım abi. Touch and go yapmasam bile pistin üzerinden yaklaşık olarak göz hızamdan modeli geçirip irtifa kazandırıyorum. Şu anda bile zengin olduğu belliydi abi. Gaz stiğini birden tam gaza çıkarmadan stop etmesini önledim abi. Ben bunu saat yönünde çeviriyorum abi sonra çalışıyor bir kaç uçuş sorun yok sonra tekrar kısmak gerekiyor. Acaba kısıyorum diye açıyor muyum diye düşündümde abi. Daha önceden kısmam gerekli yazısını okuyup o şekilde yönergelere uydum abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seagull Low Wing Trainer

Doğrudur saat yönünde kısacaksın. O açıklık giderek kapanacak ve 0.8 - 1 mm arası olacak.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Low Wing Trainer

sumeryamaner' Alıntı:
Doğrudur saat yönünde kısacaksın. O açıklık giderek kapanacak ve 0.8 - 1 mm arası olacak.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tamamdır abi ben her uçuş öncesi kontrol etmeye devam edeceğim. Bir şekilde rayına oturacaktır. En azından küçük iğne ayarını ve kontrolünü yapabilecek bilgiye sahip oldum abi. İlk başta sahaya gidiyorum sonra büyük iğneyi zenginleştirip motoru çalıştırıyorum motoru ısıtıyorum ardından büyük iğne ayarını yapıyorum. Şayet olduğuna inandıysam rölanti devrinden bir miktar yükseğe getirip bekliyorum. Sonrasında tam gaza çıkıyorum motor sıkıntı yaratmıyorsa kontrol yüzeylerini kontrol ederek uçuyorum. Şayet o anda motor durursa küçük iğneyi minik minik kısıp deniyorum. Küçük iğneyi motor çalışırken ayarlamıyorum. Parmaklarım ve elim motordan daha değerli. :)

Sanıyorum yukarıda anlattığım uygulama doğru abi.
 
Seagull Low Wing Trainer

Bir süre küçüğü bırak olduğu yerde bence.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seagull Low Wing Trainer


sumeryamaner' Alıntı:
Bir süre küçüğü bırak olduğu yerde bence.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ya motor çalışırken stop ediyorsa abi? Çünkü bugün iki üç defa başıma geldi. Küçük iğneyi kısa kısa çalıştırabildim.


Sent from my iPhone using Tapatalk