Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

Ustam kırdım deme , valla yıkarsın :eek::undecided:

Yok abi çok şükür hasarsız atlattık ama gövde altını traşlamak veya bir kanat ucunu hasarlamak ihtimali epey yüksekti, ucuz atlattık, dersimizi aldık, tedbirleri düşünüp uygulamaya geçireceğiz :thumbup:
 
Vayy süperr... Ama benim bildiğim Evren, terste iniş takımı açılınca, "tamam çaresini bulduk, gerektiğinde yinr açarız" der, kapatıp uçuşa devam ederdi.:lol:

:D

O rahatlama anında "sırf eğlencesine şimdi iniş taımlarını yeninden kapatıp açıcam" dedim Jacke, epey bir soğuk duş etkisi yarattı :D "şaka şaka" demek zorunda kaldım :D

İniş takımları açıkken bu kapaklar açık mı bekliyor?

Hayır, sadece açılma kapanma sırasında açık bu kapaklar.
 
Bir önceki atraksiyonlu uçuşta iniş takımlarını açtığın sürat acaba biraz fazla mıydı da kapak yekesi o sırada mı sapıttı diye düşündüm de...

O uçuşun olaya katkısı olduğu konusunda ciddi şüphem var, ama kırılma o sırada olmadı o kesin. 3. uçuşun kalkış kooşusunda ve dönüp gelip yaptığım alak geçişte kapaklar kapalıydı.
 
O uçuşun olaya katkısı olduğu konusunda ciddi şüphem var, ama kırılma o sırada olmadı o kesin. 3. uçuşun kalkış kooşusunda ve dönüp gelip yaptığım alak geçişte kapaklar kapalıydı.
O zaman imalat hatası! :) Demek ki inspeksiyon aralığı 49 uçuş bu yekelerin. :)
 
O zaman imalat hatası! :) Demek ki inspeksiyon aralığı 49 uçuş bu yekelerin. :)

Oysa ki 50. uçuş sonrasında uçağı C-check' e sokmayı planlamıştım :D

Bir de şöyle bir durum var ki henüz olayla olan bağını tam olarak çözemedim... Modeli indirip park ettikten sonra kapağın neden kırıldığına bakarken modelin içinden "yanık elektronik" kokusu geliyordu. Üst üste cycle yaptık, sıkıştı falan acaba retract motorları mı yandı dedim, ama her ikisinin de gövdesi buz gibiydi, Kapakların servosu mu yandı acaba yük altında dedim ama o da sağlamdı ve koku da oradan gelmiyordu. iki üç kişi modeli koklamaya başladık köpekler gibi :D kokunun orta kısımlardan biryerlerden geldiğinde hemfikir olduk, o kısımda da retract kontrol devresi var. Eh herhalde bu yandı aç kapa yaparken dedik. Pek mantıklı gelmedi ama olur mu olur.. Neyse zaten C-check var, tüm elektronikler sökülüp kontrol edilecek, görürüz dedim, pek üzerinde durmadım. Sonra eve gelip modelin hasarını vs inceledikten sonra rafa kaldırmak için iniş takımlarını toplattım, ön dikme sıkıştı, ne alaka diye baktım, sağ ön kapak açılmamış, dikme de ona takılıp sıkışmış. Elimle açayım dedim kapağı, taş gibi. Sonradan farkettim ki o kapağın servosu sıkışmış (belki de yanmış) koku da o tarafta daha güçlü sanki. Bugün fazla vakit kalmadığı için daha fazla birşey yapamadım ama yarın veya ertesi gün o tarafı sökeceğim komple, daha net ortaya çıkar ama garip bir durum...
 
Büyük geçmiş olsun! Ucuz atlatılmış bir olay. Sanki gerçek uçak ile yaşanmış gibi heyecanla okudum sonunu öğrenmek için. Neyse ki "katil uşak" değilmiş. ☺

İnsanın kullandığı makina, araç gereç ne olursa olsun, iyi tanımasının çok önemli olduğunu düşünürüm hep. Yalnızca böyle acil durumlarda değil, ondan tam olarak verim alabilmek için de çok önemli bu.?
 
Büyük geçmiş olsun! Ucuz atlatılmış bir olay. Sanki gerçek uçak ile yaşanmış gibi heyecanla okudum sonunu öğrenmek için. Neyse ki "katil uşak" değilmiş. ☺

İnsanın kullandığı makina, araç gereç ne olursa olsun, iyi tanımasının çok önemli olduğunu düşünürüm hep. Yalnızca böyle acil durumlarda değil, ondan tam olarak verim alabilmek için de çok önemli bu.?
Abicim ne alaka. En kötü ihtimal tekerleri kapatıp gövde üzerine inersin. Az zımpara az boya tamam. Ucunda 250 liralık pervane yok ki kırılacak diye düşünesin.
 
Ben ise o sırada sistemin tüm mekaniğini ve çalışma şeklini düşünüp o tekerin neden sağlam olan kapağa takılmış olabileceğini düşünmekle meşguldüm ve mantıklı bir olasılık bulunca da çözüm için değişik bir şey uygulamaya karar verdim ve "bir kez de ters uçuşta iniş takımlarını açmayı deneyeceğim" dedim. Hemen yanıbaşımda duran Jack önce bir afalladı, bir süre duraksadıktan sonra "peki dene bakalım belki çalışır" dedi :) uçağı terse geçirdim, ve iniş takımı aşağı komutu verdim.
Önce büyük geçmiş olsun, sonra da helal olsun kardeşim :thumbup::bravo:
 
Neyse adam gibi kapak kontrolcü falan kullanmak gerek. Öyle her bulduğunu takmamalısın uçağa! :p

Vallahi öyle :) Zaten Xicoy'un kombine iniş takımı, kapak ve fren kontrolcüsü kenarda bekliyordu, artık vakti gelmiş onun da. Bu meret tek pille çalışıyor, haliyle şu anki çift pil kullanımı teke düşecek, dahası hem frenleri hem kapakları hem de retractları tek başına yönetiyor, bunun anlamı da powerboxtan 3 kanalın boşa çıkması. Bu kanallar bomba bırakma, tailhook ve bir ihtimal hava frenleri için kullanılacaklar :thumbup:

Büyük geçmiş olsun! Ucuz atlatılmış bir olay. Sanki gerçek uçak ile yaşanmış gibi heyecanla okudum sonunu öğrenmek için. Neyse ki "katil uşak" değilmiş. ☺

İnsanın kullandığı makina, araç gereç ne olursa olsun, iyi tanımasının çok önemli olduğunu düşünürüm hep. Yalnızca böyle acil durumlarda değil, ondan tam olarak verim alabilmek için de çok önemli bu.?

Evet ucuz atlattık, ama Sümer abinin de dediği gibi alternatifi beni çok da korkutmuyordu, her ne kadar Jack yanımda iki tekerlekle inebilirsin diyip dursa da bana bu seçenek hiç mantıklı gelmiyordu, iniş takımları toplu halde gövde üzerine inmek en az hasarla atlatılacak senaryo olarak B planı şeklinde duruyordu.

Abicim ne alaka. En kötü ihtimal tekerleri kapatıp gövde üzerine inersin. Az zımpara az boya tamam. Ucunda 250 liralık pervane yok ki kırılacak diye düşünesin.

Yani sonuç "az zımpara az boya tamam" kadar basit olmazdı orası kesin, 12 kg, 55*60 kg hızla yere inip bütün o enerjiyi yusyuvarlak göbüşünü asfalta sürterek tüketecek... Epey bir kaplama dahtası yenilenmesi gerekirdi, dahası yakıt tahliye nipeli var, onu yapmak için tornada ne kadar çalıştım haberin var mı senin :D

Önce büyük geçmiş olsun, sonra da helal olsun kardeşim :thumbup::bravo:
:saygilar:
 
Neyse adam gibi kapak kontrolcü falan kullanmak gerek. Öyle her bulduğunu takmamalısın uçağa! :p

Lafı geçmişken yeni bir üründen bahsedeyim. Electron ve xicoy birlikte yeni bir retract ve fren kontrolcüsü yapıyorlar, daha öncekilere ilave olarak bu modelde gyro var ve fren kontolörü bağımsız iki kanalla iki ayrı freni kontrol edebiliyor. Eh, nereye ulaşmak istedikleri anlaşılmıştır sanırım :)
 
Lafı geçmişken yeni bir üründen bahsedeyim. Electron ve xicoy birlikte yeni bir retract ve fren kontrolcüsü yapıyorlar, daha öncekilere ilave olarak bu modelde gyro var ve fren kontolörü bağımsız iki kanalla iki ayrı freni kontrol edebiliyor. Eh, nereye ulaşmak istedikleri anlaşılmıştır sanırım :)
Evet bu da var ürün gamımızda ama talep yok.