109 normalde de yerde kontrolü zor bir uçak, ama şu anki durumum apayrı bir şey
Enteresan bir iniş takımı geometrisi var. Sorunlar genelde dar olmasına bağlanır ama misal spitfire iniş takımı daha dardır ona rağmen yer kontrolü 109’a kıyasla çok daha rahattır. 109’daki en temel sorun dikmelerin hem öne hem yana doğru açı yapması, bu da uçağın duruşuna göre tekerleklerin toe açısının değişmesine neden oluyor, kuyruk yerdeyken ayrı bir açı kuyruk kalkınca apayrı bir açı söz konusu..
Burunüstü kapaklanma da bazı uçaklar için çok temel bir sorun ama Mustangde olması garip. Hurricane, P40, Spitfire hadi neyse de Mustang, Fw190 ve P-47 gibi modellerin tekerleri güvenli bir şekilde ağırlık merkezinin önünde yere basar kolay kolay kapaklanmazlar. Tabi gazı çok ani açıyorsan o ayrı
Warbird kalkışlarının en temel esası gazı kontrollü bir şekilde kademe kademe arttırmaktır. kuyruk kalktığında yarım gazın üzerinde olmamak gerekir genelde, kuyruk kalktıktan sonra gaz iyice arttırılır.. Ben de 109 ile ısrarla bunu yapmaya çalışıyordum ama işte kuyruk kalkmadan önce olanlar oluyor
şimdilik "burnunu rüzgara çevir kökle gazı kanat yere sürtse bile gaz kesme devam" modundayım mecbur