Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

O biri seni gizli gizli takip ediyor olabilir...
Arada bir arkana bakmayı ihmal etme, nereden nasıl çıkacağı belli olmaz maazallah!

Neyse ki sırtımı duvara yaslayarak yürüyorum :) tedbiri elden bırakmamak lazim ??

4 palli kuyruk rotor mekanizması da geldi :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ucus keyifli gorunuyor, ancak kalkis inis rulesi korkulu ruya gibi :coolxf:. Var mi aklinda bir cozum ustad scale gorunumden uzaklasmadan ?

Evet havada pek keyifli model, hem uçuşu hem görünüşü. Yer kontrolündeki sorunum dikmeler, epey gevşediler ve şu anda sıkabilmek için bir çözümüm yok malesef. Normalde toe-out olacak şekilde ayarlılar ama yük bindikçe dönüp aşırı bir toe-in haline geliyor açıları. Haliyle bir tarafa dönmeye başlayınca dıştaki tekere daha çok yük biniyor ve o teker iyiden iyiye toe-in haline geliyor, bu da dönmeyi ve dönmeye bağlı olarak yük artışı, toe-in artışı, dönme artışı döngüsüne sokuyor, taa ki kanat sürtene kadar :) bunu farkettikten sonra artık yerde kontrol etmek için debelenmeyi bıraktım, pisttekilere de anlattım, iniş kalkışlarda herkes tamsiper teyakkuz durumuna geçiyor ??
Yeni dikmeler yapıp veya alıp çözeceğim sorunu..
 
Evet havada pek keyifli model, hem uçuşu hem görünüşü. Yer kontrolündeki sorunum dikmeler, epey gevşediler ve şu anda sıkabilmek için bir çözümüm yok malesef. Normalde toe-out olacak şekilde ayarlılar ama yük bindikçe dönüp aşırı bir toe-in haline geliyor açıları. Haliyle bir tarafa dönmeye başlayınca dıştaki tekere daha çok yük biniyor ve o teker iyiden iyiye toe-in haline geliyor, bu da dönmeyi ve dönmeye bağlı olarak yük artışı, toe-in artışı, dönme artışı döngüsüne sokuyor, taa ki kanat sürtene kadar :) bunu farkettikten sonra artık yerde kontrol etmek için debelenmeyi bıraktım, pisttekilere de anlattım, iniş kalkışlarda herkes tamsiper teyakkuz durumuna geçiyor ??
Yeni dikmeler yapıp veya alıp çözeceğim sorunu..

Simdi anlasildi konu... Normalde de boyle ise her kalkis inis iskence olurdu...
Benim de eski Mustang'imde gaz acinca kapaklanma dolayisila tedirginligim olurdu. 4 palli 2 pervane yiyince gaz acarken daha nazik olmaya basladiydim :)Herseye ragmen cok keyifliydi ucurmasi. Warbird'u seven dikenine katlaniyor...
 
Son düzenleme:
Simdi anlasildi konu... Normalde de boyle ise her kalkis inis iskence olurdu...
Benim de eski Mustang'imde gaz acinca kapaklanma dolayisila tedirginligim olurdu. 4 palli 2 pervane yiyince gaz acarken daha nazik olmaya basladiydim :)Herseye ragmen cok keyifliydi ucurmasi. Warbird'u seven dikenine katlaniyor...

109 normalde de yerde kontrolü zor bir uçak, ama şu anki durumum apayrı bir şey :)
Enteresan bir iniş takımı geometrisi var. Sorunlar genelde dar olmasına bağlanır ama misal spitfire iniş takımı daha dardır ona rağmen yer kontrolü 109’a kıyasla çok daha rahattır. 109’daki en temel sorun dikmelerin hem öne hem yana doğru açı yapması, bu da uçağın duruşuna göre tekerleklerin toe açısının değişmesine neden oluyor, kuyruk yerdeyken ayrı bir açı kuyruk kalkınca apayrı bir açı söz konusu..

Burunüstü kapaklanma da bazı uçaklar için çok temel bir sorun ama Mustangde olması garip. Hurricane, P40, Spitfire hadi neyse de Mustang, Fw190 ve P-47 gibi modellerin tekerleri güvenli bir şekilde ağırlık merkezinin önünde yere basar kolay kolay kapaklanmazlar. Tabi gazı çok ani açıyorsan o ayrı :) Warbird kalkışlarının en temel esası gazı kontrollü bir şekilde kademe kademe arttırmaktır. kuyruk kalktığında yarım gazın üzerinde olmamak gerekir genelde, kuyruk kalktıktan sonra gaz iyice arttırılır.. Ben de 109 ile ısrarla bunu yapmaya çalışıyordum ama işte kuyruk kalkmadan önce olanlar oluyor :D şimdilik "burnunu rüzgara çevir kökle gazı kanat yere sürtse bile gaz kesme devam" modundayım mecbur ;D
 
109 normalde de yerde kontrolü zor bir uçak, ama şu anki durumum apayrı bir şey :)
Enteresan bir iniş takımı geometrisi var. Sorunlar genelde dar olmasına bağlanır ama misal spitfire iniş takımı daha dardır ona rağmen yer kontrolü 109’a kıyasla çok daha rahattır. 109’daki en temel sorun dikmelerin hem öne hem yana doğru açı yapması, bu da uçağın duruşuna göre tekerleklerin toe açısının değişmesine neden oluyor, kuyruk yerdeyken ayrı bir açı kuyruk kalkınca apayrı bir açı söz konusu..

Burunüstü kapaklanma da bazı uçaklar için çok temel bir sorun ama Mustangde olması garip. Hurricane, P40, Spitfire hadi neyse de Mustang, Fw190 ve P-47 gibi modellerin tekerleri güvenli bir şekilde ağırlık merkezinin önünde yere basar kolay kolay kapaklanmazlar. Tabi gazı çok ani açıyorsan o ayrı :) Warbird kalkışlarının en temel esası gazı kontrollü bir şekilde kademe kademe arttırmaktır. kuyruk kalktığında yarım gazın üzerinde olmamak gerekir genelde, kuyruk kalktıktan sonra gaz iyice arttırılır.. Ben de 109 ile ısrarla bunu yapmaya çalışıyordum ama işte kuyruk kalkmadan önce olanlar oluyor :D şimdilik "burnunu rüzgara çevir kökle gazı kanat yere sürtse bile gaz kesme devam" modundayım mecbur ;D


Arka tekeri scale şekildeydi benim Mustang'in, kuyrukta değil de gövde üzerinde idi. Yerde kosturunca rule tutturmak yerine hızlıca gaz açmak işime geliyordu ancak bu durumda da kapaklanıyordu. Dediğin gibi tatlı gaz açıp da dümen tutunca çözüldü olay. Aslında tipik warbird davranışı da, işime gelmediği için bokluyorum işte ?
 
Gun batımından sonra bile 37 derecelik müthiş havada uçma keyfi!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


109 ile üç uçuş daha yapıp toplamda 11, yeni tekerlekler ve iniş takımı kapaklarıyla da 6. uçuşa ulaştım. Uçtukça meretin huyuna suyuna alışıyorum, warbirdden çok hafif ağır tarafta kalan bir akrobasi uçaği tadında uçuyor meret, kanat yüklemesi hafif sonuçta. Ama buna da şükür, Spitfire bildiğiniz eğitim uçağı gibiydi, hayli sıkıcıydı ?? bu meretle daha uzun süreli bir ilişkimiz olacak gibi görünüyor..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol