Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

Bugün malesef Salim için pek tatsız bir gün oldu. Siyah uçağı gayet güzel ve normal bir uçuşun sonunda inmek için gelirken kontrolden çıkıp pistbaşına feci bir şekilde çakılıp alev topuna döndü :( hemen arabalara atlayıp enkazın yanına koştuk. Ben Panteri uçuşa götürmediğim için karbondioksitli yangın söndürücü yanımda yoktu mecburen arabanın toz tipi yangın söndürücüsüyle müdahele edip gövdede halen devam eden yangını söndürdüm. Ama zaten bizim oraya ulaşmamız epey zaman aldığı için uçağîn içinde sağlam birşey kalmamıştı... tüm elektronikler servolar vs kömür oldu... sevindirici olan tek şey çarpmanın etkisi ile motor uçaktan ayrılmış ve yangından direk olarak etkilenmedi, ama darbenin etkisi ile (ve çarpma anında 70-80 bin devirle dönüyor olduğunu düşünürsek) içerde ciddi bir hasar olması pek sürpriz olmaz :(

Modelden arta kalanlar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İlk çakılma noktası... yerdeki ıslaklık dökülmüş yakıt...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Salim'e geçmiş olsun üstadım :eek:
Model için üzüldüm , ama yapacak birşey de kalmamış gibi görünüyor , artık motor komple bir bakımdan geçip yeni bir model ile devam edecek sanırım.:rolleyes:
 
Salim'e geçmiş olsun! Uçaktan bir şey kalmamış gerçekten. Neden olabileceği konusunda bir ip ucu falan var mı?

Belki iniş takımları halen işe yarar durumda olabilir...

Neden olduğu konusunda çok net bir fikrimiz yok henüz. Ben Salim'in callerlığını yapıyordum uçuşta, ön iniş takımı tam anlamıyla yuvaya girmemişti, zaten bu uçakta kronik bir sorun bu, iniş takımı toplanırken bazen yan dönüyor ve yuvanın kenarına takılıp kalıyordu. Bunun dışında anormal hiçbir durum yoktu uçuş boyunca. İniş için gelirken de hızı yüksekliği dönüş yarıçapı vs normalden farklı değildi, yani aerodinamik stall olasılığı da pek makul görünmüyor. Salim'in söylediği uçak fazla yatmaya başladı ve düzeltme komutlarıma ters cevap verdi şeklinde. Bu genelde üç sebeple olur, ya uçakta elektronik bir arıza (alıcı sinyal kaybı veya istem dışı hareket eden kontrol yüzeyleri), ya aerodinamik kontrol kaybı (stall) ya da oryantasyon kaybı. Uçağı tanımasam, daha önceki performanslarını görmesem stall olduğunu düşünebilirdim ama benim gördüğüm kadarıyla stall olacak bir durumda değildi uçak. Elektronik arıza olasılığı var, malesef anlam veremediğim bir şekilde Salim "yedeklemesiz" bir şekilde, tek alıcı tek batarya sistemi ile uçmayı tercih ediyor. Birşeyler ters gittiyse o anki uçuş pozisyonu gereğince kurtarmak için fazla bir şansı olmamıştır. Oryantasyon kaybı ise hayli yüksek bir olasılık, zira uçak tamamen simsiyah birşey, daha önce de görsel olarak oryantasyonunu kaybettiğini anlatmıştı bana. İniş için alçaktan gelirken arka plandaki dağ silüetleri de bu görüntüyü daha bir zora sokuyor...

Modeldeki tüm elektronikler resmen eridiği için malesef hiçbir kayıda ulaşamayacağız, haliyle kazanın nedenleri de olasılık olarak kalacak en iyi ihtimalle...

Salim'e geçmiş olsun üstadım :eek:
Model için üzüldüm , ama yapacak birşey de kalmamış gibi görünüyor , artık motor komple bir bakımdan geçip yeni bir model ile devam edecek sanırım.:rolleyes:

Yapacak birşey yok, bu hobinin ayrılmaz bir parçası bu kırımlar da... Umarım motor kurtarılabilir ama bana daha çok yedek parça kaynağı olabilir gibi görünüyor anca. Hatta ne kadar faydalı şey çıkar o da tartışılır. Starter motoru tamamen kopup ezilmişti, yakıt pompası bildiğiniz kömür olmuş, ECU zaten erimiş gitmiş. Motorun içine detaylı bakma fırsatım olmadı ama o darbeden sonra türbin kanatçıklarının gövdeye sürtmemiş olması mucize olur, motor zaten 25 saatteydi, yani rulmanlar da faydalı ömürlerini tamamlamıştı... geriye ne kaldı ki...

:saygilar:
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gün içinde ancak fotoları paylaşabilecek fırsatım oldu, şimdi de kısa da olsa bir rapor yazayım :)

Aslında bu sezonun ilk uçuşunu 11 Eylülde yapmıştım, Hurricane ile 3 sorti uçmuştum. Sonrasında yine hurricane ile 9 ekimde 3 sorti daha uçup Hurrinin toplam uçuşunu 19 yapmıştım. Takip eden haftasonu, yani 16-17 ekimde Panther sezonu açtı, iki güne yayılmış 5 uçuşla toplamda 57 uçuşa ulaştı. Bugün de yine Hurricane ile sahaya gittim.

Daha önceki haftalarda yaşadığımız bazı sıkıntılar nedeniyle son iki haftadır daha küçük, çekirdek grup olarak uçışa gidiyoruz. Bugün de 5 "ana" pilot olarak sahadaydık. Salim ve Muhammed de oğullarına kablo ile eğitim veriyorlardı, öğrenci pilotlarla birlikte toplam 8 uçucuyduk :) Salim'in Abisi 180N luk jetcat motor olan devasa J10 modeliyle bir sorti uçup aralarda calmatosuyla vızırdadı :) Salim çoğunlukla iki oğluna eğitim verdi ama gün sonunda Kırmızı Revenge jetiyle bir sorti uçtu. Muhammed de çoğunlukla calmatosuyla oğluna eğitim verdi aralarda 50 cc lik Bulldog çift kanatlı modeliyle keyifli uçuşlar yaptı. Süleyman da 60lık jetiyle ve PC9 ile birer sorti, polaris çakması modeli ve depron tayyaresiyle ise bolca uçtu. Ben de Hurri ile 4 sorti uçuğ toplamda 23 uçuşa ulaştım. Elim modele gittikçe alışmakla birlikte henüz tam olarak çözemediğim bir şekilde her uçuşta bir trim kaçıklığı oluyor hem elevatör hem de aileronlarda. Bunu yakından inceleyip nedenini tespit etmek gerekecek...

Bugünün enteresan olan şeyi sahadaki 3 büyük uçağın üçünün de uçabilmesinde bir şekilde benim parmağım olmasıydı :)
Geçen hafta Muhammed Bulldog ile sıkıntılar yaşıyordu, kendisi de aslen gayet tecrübeli olmasına rağmen bana sormuştu ne oluyor neden olabilir diye. Ben de sorunun tespiti için aşama aşama denemeler önerdim, yaptı, gördük ki temel sorun motorun torku ve pervanein fazla büyük olması. Bugün bunun üzerine bir inç küçük çaplı bir pervane ile getirmiş modeli. Bana "5 yıldır bu model bende, senin sayende ilk kez kanımız uyuştu, tam olması gerektiği gibi uçuyor, çok mutluyum" diyordu :) Salimin kırmızı revenge jeti malum zaten, yangın sonrası benim tamiratımdan geçti, abisinin J10 uçağı ise son haftalarda sahaya gelip gelip uçmadan geri dönüyordu. Meğer sorunu basitmiş, geçen hafta ona bir metre kaliteli bir deans kablo verdim (12 gauge kallavi bir çift kablo) Bu hafta benim verdiğim kabloları kullanmış, sorunsuz bir şekilde çalıştırabildi motoru, ve neden olduğunu anlamadığım kadar kısa da olsa bir uçuş yapabildi. Gerçi halen o uçağın nasıl uçtuğunu bile anlayabilmiş değilim ama olsun :lol:
 
Adminim, arada bir sorun bildireyim, son günlerde çok sık karşılaşıyorum bu sorunla. Cepten "resim yükle" ile fotoğraf yüklerken fotoğrafları seçtikten sonra yüklüyorum ve yükleme bittiğinde herşey uçmuş gitmiş oluyor. Mesajda normalde olması gerektiği gibi bağlantılar olmuyor, ve aynı fotoğrafları tekrar yüklememe de izin vermiyor! Sonrasında o fotoların tek tek "RCkolik yükle" seçeneği ile yüklenmesi gerekiyor ki bu cepten yapmak için hiç de keyifli bir iş değil... Neden oluyor olabilir bir fikriniz veya çözüm öneriniz var mı?
 
  • Şaşırdım
Tepkiler: Mehmet Kucuksari