Gün içinde ancak fotoları paylaşabilecek fırsatım oldu, şimdi de kısa da olsa bir rapor yazayım
Aslında bu sezonun ilk uçuşunu 11 Eylülde yapmıştım, Hurricane ile 3 sorti uçmuştum. Sonrasında yine hurricane ile 9 ekimde 3 sorti daha uçup Hurrinin toplam uçuşunu 19 yapmıştım. Takip eden haftasonu, yani 16-17 ekimde Panther sezonu açtı, iki güne yayılmış 5 uçuşla toplamda 57 uçuşa ulaştı. Bugün de yine Hurricane ile sahaya gittim.
Daha önceki haftalarda yaşadığımız bazı sıkıntılar nedeniyle son iki haftadır daha küçük, çekirdek grup olarak uçışa gidiyoruz. Bugün de 5 "ana" pilot olarak sahadaydık. Salim ve Muhammed de oğullarına kablo ile eğitim veriyorlardı, öğrenci pilotlarla birlikte toplam 8 uçucuyduk
Salim'in Abisi 180N luk jetcat motor olan devasa J10 modeliyle bir sorti uçup aralarda calmatosuyla vızırdadı
Salim çoğunlukla iki oğluna eğitim verdi ama gün sonunda Kırmızı Revenge jetiyle bir sorti uçtu. Muhammed de çoğunlukla calmatosuyla oğluna eğitim verdi aralarda 50 cc lik Bulldog çift kanatlı modeliyle keyifli uçuşlar yaptı. Süleyman da 60lık jetiyle ve PC9 ile birer sorti, polaris çakması modeli ve depron tayyaresiyle ise bolca uçtu. Ben de Hurri ile 4 sorti uçuğ toplamda 23 uçuşa ulaştım. Elim modele gittikçe alışmakla birlikte henüz tam olarak çözemediğim bir şekilde her uçuşta bir trim kaçıklığı oluyor hem elevatör hem de aileronlarda. Bunu yakından inceleyip nedenini tespit etmek gerekecek...
Bugünün enteresan olan şeyi sahadaki 3 büyük uçağın üçünün de uçabilmesinde bir şekilde benim parmağım olmasıydı
Geçen hafta Muhammed Bulldog ile sıkıntılar yaşıyordu, kendisi de aslen gayet tecrübeli olmasına rağmen bana sormuştu ne oluyor neden olabilir diye. Ben de sorunun tespiti için aşama aşama denemeler önerdim, yaptı, gördük ki temel sorun motorun torku ve pervanein fazla büyük olması. Bugün bunun üzerine bir inç küçük çaplı bir pervane ile getirmiş modeli. Bana "5 yıldır bu model bende, senin sayende ilk kez kanımız uyuştu, tam olması gerektiği gibi uçuyor, çok mutluyum" diyordu
Salimin kırmızı revenge jeti malum zaten, yangın sonrası benim tamiratımdan geçti, abisinin J10 uçağı ise son haftalarda sahaya gelip gelip uçmadan geri dönüyordu. Meğer sorunu basitmiş, geçen hafta ona bir metre kaliteli bir deans kablo verdim (12 gauge kallavi bir çift kablo) Bu hafta benim verdiğim kabloları kullanmış, sorunsuz bir şekilde çalıştırabildi motoru, ve neden olduğunu anlamadığım kadar kısa da olsa bir uçuş yapabildi. Gerçi halen o uçağın nasıl uçtuğunu bile anlayabilmiş değilim ama olsun