Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

O zaman biz de özellikle ve ayrıca teşekkür ederiz :yuppi:

Ne demek sayın Adminim :)

Geçmiş olsun üstad, modelin nazarları yeni çıkıyor , tavsiyem minik pilota büyük görev düşüyor , minik pilotun çişi gelirse tekerlere bir kaç damla , en sonda uçağın üzerinden çiş hoplatma yaptırdın mıydı iş tamam :lol:

Bunu hemen deneyeceğim, işe yarar gibi geliyor kulağa :D

ESM tekerlerini bilmem , ancak torna işçiliğinin bence daha sağlam ve kaliteli olacağından şüphe bile duymuyorum .

ESM tekerlekleri fena değil de şimdi öteki jantlarla onca saat tornada çalıştıktan sonra bir kenara öylece bırakamıyorum :) plastik burç/stoperlerin aynısını tornada yapmak gayet basit, o yola gideceğim gibi görünüyor.

artık onun da süperscale olma zamanı yaklaşıyor

Adım adım, yavaş yavaş, sabırla :)

:saygilar:
 
İki hafta önce uzun zamandır görüşemediğiz eski bir arkadaşım (Miraç) günübirliğine beni (bizi) ziyarete geldi. Eski üniversite yıllarımızı yaad ettik ve öğleden sonra da birlikte uçuşa gittik. Pantheri ve Miraç’ın uçurması için Edge modelini aldım yanımıza. Ben pantherle iki sorti uçtum, Miraç da edge ile üç sorti uçtu. Ayrıca sağolsun, benim itirazlarıma kulak asmadan ben Panther’le uçarken bolca fotoğraf çekti :)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Görünen o ki bu uçuşlar sezonun son uçuşları oldu, en azından Panther için. Havalar artık epey ısındı, 40 derece bariyeri aşıldı ve uçuşa gitmek keyiften çok eziyet olmaya başladı...
 
"Yeni uçuş sezonunu açtık" diyebilecek kadar şanslı mıyım yoksa sadece "cehennemin" ortasında ksıa süreli ve geçici bir "yaz esintisi" mi vardı emin değilim ama sonuç itibariyle dün uçuş yapabildik :)

Türkiyeden modelci arkadaşım Sarven iş için birkaç günlüğüne Muscat'ta idi ve ayağı uğurlu gelmiş olsa gerek, havalar mevsim normallerinin çok altında, daha çok eylül sonunda görebildğimiz seviyede serin! idi. Gün batımına doğru sıcaklık 35-36 derecelere kadar düşüyordu :) Biz de dedik hadi o zaman cumartesi akşamüstü uçuşa gidelim, sezonu açalım!

Geleneksel olarak benim yanıma gelen RC pilot misafirlerimin eline tutuşturduğum gibi, Sarven'e de 3D baskı Edge 540 modelini hazırladım, kendim için de Kütük Kobrayı hazır ettim. Her ikimiz için de 3 er pil şarj ettik ve saat 17Ş30 civarında sahaya ulaştık, hemen edge'i hazırlayıp kalkışı yaptımö baktım herşey yolunda model havadayken kumandayı Sarven'in eline tutuşturdum. Uzun zamandır motorlu uçakla uçmamasına rağmen baktım ki unutmamış :) uçtu uçtu indi, hatta taksi bile yapabildi ve modeli ger iyanımıza getirdi :p (Tanımayanlar için belirteyim, bu herif aslen hayli yetenekli bir pilottur ve F3A klasmanında ulusal seviyede başarıları da vardır, ama sanırım son 7-8 senedir sadece planör uçurmakta ve motorlu uçak hiç uçurmadığını söylüyor. Planör yarışmalarında da defalarca birlikte takım olduğumuz, ve ve gerek takım klasmanında gerekse de ferdi olarak neredeyse her yarışmada kürsü gören bir pilotumuzdur kendisi)

Sonrasında ben kobra ile uçuşa çıktım, biraz pas atma hoverı sonrasında klasik meydan turları, yatay sekizler, hammerheadler vs ile eğlendim.
Sonrasında da ara vermeksizin sırayla o edge ben kobra ile ikişer sorti daha uçup 18:30 sularında güneşi batırdık, iyice serinleyen havanın da keyfini çıkartarak toparlanıp eve döndük :thumbup:

foto video çekmek çok fazla aklımıza gelmedi ama çektiğim birkaç pozu da paylaşayım.

2019-2020 uçuş sezonu hayırlı uğurlu olsun :thumbup::RCKolik:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yeni uçuş sezonunu açtık" diyebilecek kadar şanslı mıyım yoksa sadece "cehennemin" ortasında ksıa süreli ve geçici bir "yaz esintisi" mi vardı emin değilim ama sonuç itibariyle dün uçuş yapabildik :)
Aynen kardeşim, biz sonuca bakalım :thumbup: :heartxf:
 
"Yeni uçuş sezonunu açtık" diyebilecek kadar şanslı mıyım yoksa sadece "cehennemin" ortasında ksıa süreli ve geçici bir "yaz esintisi" mi vardı emin değilim ama sonuç itibariyle dün uçuş yapabildik :)

Zaman gösterdi ki ikinci seçenek doğruymuş... hala sıcak yahu...

Yukarıda paylaştığım "Şanslı" Ağustos uçusundan sonra ancak geçen haftasonu tekrar uçma şansım oldu. ASlında ondan önceki iki haftasonu boyunca da hava nispeten uçuşa elverişliydi ve ben de niyetliydim ama hep son anda çıkan aksiliklerle uçuşa gidemedim.

Geçen haftasonu sonunda Panther sahada yerini aldı ve iki uçuş yapabildim, ama ikinci uçuşun inişi pek de iyi sayılmazdı, sonu hafif kırım oldu (bkz. panther başlığı). Her iki uçuş da her zamanki gibi kafama monte go-pro ile videoya kaydedildi, ama ne zaman o videoları işleyip yüklerim bilmiyorum, hatta son zamanlardaki vakit durumuma bakılırsa hiç yükleyememe ihtimalim bile olabilir diyeyim :) Kırım olan iniş bugüne kadar yaptığım en iyi inişlerden birisi olmak üzereyken bir anda ufacık bir hata ile bugüne kadar yaptığım en kötü iniş haline geldi ve bir kez daha bu işin nasıl anlık şekillerde değişebildiğini hatırlattı.

Günün tek tatsız olayı pantherin hasarı değildi aslında, ki burada esas paylaşmak istediğim şey de zaten bu ikinci olay... Cuma günü sahada benle birlikte Salim de vardı ve beraberinde kırmızı revenge jetini getirmişti. Hava epey rüzgarlı (ve tabi ki tam bir yan rüzgar) olduğu için uçuşa çıkmakta tereddüt etti öncelikle, ama benim pantherle ilk uçuşumu görünce o da uçmaya karar verdi. Ben inip taksiye başladığımda onun da motorunu çalıştırdığını duyduğumu hatırlıyorum.. Ben panteri park edip uçuş kayıt defterini doldurup herşeyi kapttığımda göz ucuyla Salimin uçağının arkasından bir alev uzadığını gördüm. Onun motoru daha önce de bunun gibi alevli bir şekilde çalıştığına şahit olmuştum daha önce, zaten alev de çok geçmeden kayboldu ama az sonra uçaktan alevler çıkmaya başladı, ben hemen benim yangın söndürücümü kapıp koştum, sahada bir tane daha jetçi arkadaş vardı, o da kendi yangın söndürücüsüyle koştu, ilk müdaheleyi ben yaptım ve bir iki saniyelik kısa bir karbondioksit püskürtmesiyle alevler kayboldu, ancak hemen ardından bu sefer gövdenin arka kısmından yeniden alevler çıkmaya başladı, bu sefer iki söndürücüyle birden ve daha uzun süreli bir müdahelede bulunup söndürdük yangını, sonrasında da kısa aralıklarla yanan bölgelere sıkmaya devam edip soğuyana kadar tekrar alev almamasını sağladık uçağın.

Herşey çok hızlı ve kısa sürede oldu, ama ona rağmen uçağın yangından etkilenen kısımlarında ciddi hasar oluştu. Uçak kompozit olduğu için bu kısımlardaki epoksi maruz kaldığı yüksek sıcaklık nedeniyle fiziksel ve mekanik özellikleri yitirdi. Dahası kuyruğa giden servoların kabloları da eridiği için 3 tane servo kısa devre yapıp alıcıyı besleyen regülatörün hayli ısınmasına neden oldu. Salime regülatörü de alıcıyı da adam gibi test etmeden tekrar kullanmamasını öğütledim, sonradan anlattığına göre her ikisi de çalışır durumdaymış ama yine de regülatörü değiştireceğini söyledi. Sahadaki konuşmamızda isterse eve gidince gövdenin içindeki herşeyi sökmesini ve bana haber vermesini istedim, niyetim gidip bir inceleme yapıp en azından tamir edilebilir durumda olup olmadığını görmek ve tamir edilebilecekse de tamir etmekti. Salim yazık o kadar üzülmüştü ki bu teklifim onu çok mutlu etti ve o gece uyumayıp herşeyi söküp temizlemiş, ertesi gün beni arayıp "Evren uçak hazır ne zaman gelebilirsin" dedi :) Ama benim program yoğun olunca ancak dün akşam saatlerinde gitme fırsatı bulabildim. Önce orada uçağı inceledim, tamir edilebilir, en azından denemeye değer durumda olduğuna karar verip arabaya koydum eve getirdim. (Hanım bundan hiç memnun olmadı zira dünden beri evin içi bildiğiniz yanık kokuyor) ;D:lol::lollol:

Uçağın durumu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da an itibariyle atolyenin durumu ;D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Salimle konuşacağım, eğer itirazı olmaz ise modelinin tamiratını video çekerek ve anlatıml dökümante edip şu bir türlü başlayamayan kompozit serimizin beklenmeyen bir bölümü olarak yayınlayabilirim.
 
Tüh, yazık olmuş uçağa! Ama kurtulabilecek olması sevindirici. Ve tabii anlatım konusu olması da...
Buradan da şu sonuca varıyorum; içten yanmalı motorlar her zaman iyidir, yangın çıkarmıyorlar! ( herhalde icat edimeleri bu yüzden) Öyle dıştan yanmalı motorlara oek özenmemek lazımmış.
 
Tüh, yazık olmuş uçağa! Ama kurtulabilecek olması sevindirici. Ve tabii anlatım konusu olması da...
Buradan da şu sonuca varıyorum; içten yanmalı motorlar her zaman iyidir, yangın çıkarmıyorlar! ( herhalde icat edimeleri bu yüzden) Öyle dıştan yanmalı motorlara oek özenmemek lazımmış.

Teknik olarak turbojetler de içten yanmalı motorlardır ama yanmanın dışa kaçması işten değil, o yüzden azami dikkat istiyorlar... Ben motor çalıştırırken yangın söndürücüyü her daim elimin altında tutuyorum ne olur ne olmaz diye... Her saniyenin önemi büyük malesef...
 
Hasarın dışardan görünümünü eklememişim...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hasarlı bölgelerde epoksi reçine sertliğini yitirdiği için sanki sadece kumaş varmış gibi bir durum hayal edebilirsiniz. Dokununca bile içe çöküyorlar.

Dış kısımlarda boyanın kabardığı her noktanın zımparalanıp alttaki kompozit yapının durumunun kontrol edilmesi lazım. Ancak bunlar zımparalandığında tamirat sırasında eklenecek olan cam/karbon kumaşların gövdenin şeklini almasını sağlayacak bir destek kalmayacak. O yüzden şimdilik planım içerden iki kat 160 gr/m2 lik cam kumaş (veya tek kat 200gr/m2 karbon kumaş yama yapıp sonra dışardan zımparaya girişip gereken ilave katları dışardan uygulamak şeklinde...
 
Son düzenleme:
Kırım olan iniş bugüne kadar yaptığım en iyi inişlerden birisi olmak üzereyken bir anda ufacık bir hata ile bugüne kadar yaptığım en kötü iniş haline geldi ve bir kez daha bu işin nasıl anlık şekillerde değişebildiğini hatırlattı.
Sırf bu uçakların iniş zorluğu nedeniyle heliye başlamıştım kardeşim :lollol:
Salim yazık o kadar üzülmüştü ki bu teklifim onu çok mutlu etti
Öncelikle Salim kardeşimize büyük geçmiş olsun :embarras: Bu tür durumda insanın üzülmemesi mümkün değil ki :undecided:
Önce orada uçağı inceledim, tamir edilebilir, en azından denemeye değer durumda olduğuna karar verip arabaya koydum eve getirdim. (Hanım bundan hiç memnun olmadı zira dünden beri evin içi bildiğiniz yanık kokuyor) ;D:lol::lollol:
Vayyy yanık kokusuda ne kadar kötü oluyor :( Hanımın hakkını ödemen zor kardeşim ;D
Salimle konuşacağım, eğer itirazı olmaz ise modelinin tamiratını video çekerek ve anlatıml dökümante edip şu bir türlü başlayamayan kompozit serimizin beklenmeyen bir bölümü olarak yayınlayabilirim.
Gerçekten güzel bir fırsat. Serimizi özlemiştik, bu kötü olayın böyle güzel bir şeye vesile olması güzel oldu :thumbup:
Hasarlı bölgelerde epoksi reçine sertliğini yitirdiği için sanki sadece kumaş varmış gibi bir durum hayal edebilirsiniz. Dokununca bile içe çöküyorlar.

Dış kısımlarda boyanın kabardığı her noktanın zımparalanıp alttaki kompozit yapının durumunun kontrol edilmesi lazım. Ancak bunlar zımparalandığında tamirat sırasında eklenecek olan cam/karbon kumaşların gövdenin şeklini almasını sağlayacak bir destek kalmayacak. O yüzden şimdilik planım içerden iki kat 160 gr/m2 lik cam kumaş (veya tek kat 200gr/m2 karbon kumaş yama yapıp sonra dışardan zımparaya girişip gereken ilave katları dışardan uygulamak şeklinde...
Ben okurken gözüm korktu :eek: Ama tamir olabilecek durumda ise, en iyi doktora gitmiş diyebiliriz ;)
 
Dün epey kalabalık katılımlı bir buluşma gerçekleştirdik. Aslında bu günü yaklaşık bir ay önceden şenlikli bir etkinlik olarak planlamıştık, ancak malesef iki hafta önce Sultanın vefatı sonrasında ülke genelinde 40 günlük yas ilan edildiği için olayın şenlik kısmını çıkartıp normal bir buluşma haline getirdik sadece. Pek çok arkadaş çok önceden bu gününü ayarladığı için de katılımı yüksek bir buluşma oldu. Sahada da bir arkadaş epey profesyonel gimballı mimballı cihazlarla çekim yapıyordu, bu çekimleri derleyip youtube da küçük bir video oluşturmuş:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ben uzun bir aradan sonra Hurri ile uçmaya niyetlendim, Airbus için alınmış olan 4 adet 3300 lük 6S pili Hurri üzerinde kullanabileceğimi farkedince de epey keyiflendim :) Hurri için 4 pil Super kobra için de 3pille sahaya gittim ve tüm pilleri bitirip döndüm :thumbup: İşin en güzel tarafı ise dönüşte her iki modeli de arabadan alıp atolyede yerlerine kaldırmam ve eğer istersem haftaya atolyeden direk arabaya koyup uçuşa götürebilecek durumda olmam :hoppa: Tercümesi, ikisi de sapasağlam geri döndü :D
 
Son düzenleme:
Video gerçekten de çok başarılı olmuş, keyifle izledim :thumbup::heartxf: Süper Kobra da çok yakışıklı çıkmış maşallah ?

Bu güzel buluşmayı bizimle de paylaştığın için ayrıca teşekkür ederiz kardeşim, ellerine sağlık :RCKolik: