Üretimi başından beri hem buradan hem de whatsapp grubundan mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyorum. Mükemmel işler cidden. Bu boyutta hakiki jet motorlu bir airliner yapıp uçurmak herkese nasip olmaz.
Merak ettiğim bir konu var uçakla ilgili. Kuyruktan tek motorlu olarak uçacağını söylediniz yani bu durumda kanatlardaki motorlar ve üretecekleri thrust olmayacak. Uçağın Kuyruk motoru ağırlık merkezinden bir hayli yukarıda üstelik de yukarı doğru açılı olarak konumlandırılmış. Orjinal uçakta Bunun getireceği burun basma etkisini nötrleyecek şekilde kanatların altındaki iki motor da ağırlık merkezinin altında kalmış. Sizin modelde bu alttaki motorlar çalışmadığı için hem orada ekstradan drag oluşturacaklar hem de üretmedikleri thrustı karşılamak için muhtemelen olması gerekenden daha büyük bir kuyruk motoru kullanacaksınız. Bunlar da uçağın burun basma eğilimini ciddi derecede arttıracaktır. Buna önlem olarak nasıl bir şey düşündünüz? Bir elevatör mixi ile çözülebilecek bir durum mu yoksa üretim sırasında yapısal müdahaleler olacak mı?(motor açısı, konumu vs. değiştirmek gibi)
Böylesi büyük bir projeye girişilirken eminim bunlar düşünülüp kararlaştırılmıştır. Özellikle Sümer abinin motor açısı konusunda ne kadar hassas olduğu hepimizin malumu. Çiçeği burnunda bir mühendislik öğrencisi olarak sizin yaklaşımınızı merak ettim.
Ayrıca inşaat ve planlama sürecini daha ayrıntılı paylaşacak olursanız bir çok kişinin sıkılmadan takip edeceğinden de şüpheniz olmasın. Benim için çok ilgi çekici bir proje. Umarım en yakın zamanda havada da görürüz.