Teşekkürler arkadaşlar, abiler
Yakından bakınca kusurlar gayet net görünüyor ama sonuçta eğitim uçağı diyip bukadarı da yeter şimdilik şeklinde sıyrılalım olaydan
Evren abi uçağın bazı görsellerinde kanatların yukarı doğru katlanabildiğini gördüm, doğru mu ve senin model de olacak mı bu özellik?
Doğrudur, tüm donanma uçaklarında olduğu gibi Pantherler de güvertede ve hangarlarda daha az yer kaplamak amacıyla bir "kanat katlanma" sistemine sahipti. Bunu modelde yapmak mümkün ve çok da beğendiğim bir eklentidir itiraf etmek gerekirse
ama üzerine biraz kafa yorduktan sonra şu aşamada bu uçak için gereksiz karmaşıklık olacağına karar verdim yapmadım. Modelin yapısal tasarımında ciddi değişiklikler gerektirecekti çünkü.
Gelelim boyamanın maliyetine. Daha önceki ağırlık tahminlerimde kaplama ve boyamanın toplamına 500 gram gibi bir rakam koymuştum. Dün boyama sonrasında tüm elemanları tekrar tarttığımda bunu aştığımı gördüm. 500 gramı 200 gram kaplama 300 gram boyama olarak öngörmüştüm, kaplama kısmında çok yakın bir yerde olduğumu biliyorum, çünkü kullandığım epoksi ve kumaş zaten tartılarak kullanıldı. Ama iş boyamaya gelince 300 gram çok fena aşıldı
Şu an kanatlar hala tam olarak kaplanmadığı için o kısım hala tahmini olmakla birlikte 300 gramlık bir fazlalık söz konusu. Boyama sırasında tükettiğim boyanın da ağırlığını bildiğim için aslında bu "aşma"nın farkındaydım. elimde toplam 300 gram beyaz boya vardı ve tamamını kullandım. yarım kiloya yakın astar tüketildi, ve 100-120 gram civarında da macun. Tabi astar ve macunun yarıdan fazlası zımparalama aşamasında gitti, boyaların da yarısı solventö o da kuruma sırasında uçup gidiyor. Ama farkında olduğum temel şey şuydu, Istanbulda toplam 200-300 gram boya ile bu boyutta bir uçağı tamamen boyayabiliyorken burada sadece o kadar beyaz boya tükettim (üzerine 150 gram da turuncu gitti, daha son kat verniğe gelmedik bile
)
Panther için bu ağırlık farkının hiçbir önemi yok açıkçası o yüzden ortada bir sorun da yok ama tahminlerim niye bu kadar şaştı ve ileride başka modellerde bu önemli bir etki yapabilir (misal Hurricane) diye biraz üzerine düşündüm. Ulaşabildiğim iki temel sonuç var, ilki modelin beyaz olması, beyazın tam uniform bir hal alması için daha kalın olması gerekiyor ve bu güne kadar tamamen beyaza boyadığım bir uçağım olmadı. Daha koyu renkler ya da daha kapatıcı renkler daha ince olarak uygulanabiliyor. Bu önemli bir fark yaratabilir. Öte yandan kullandığım tabancanın da katkısı var gibi görünüyor, bu tabanca 1.4 mm çaplı bir uca sahip. Benim bugüne kadar kullandığım en büyük uç çapı ise 1mm idi. 1mm çaplı bir delikle 1.4 mm çaplı bir deliğin alanlarının oranının 2 kat olduğunu unutmamak lazım. Yani birim zamanda tabancadan çıkan boya iki katına çıkıyor, hatta daha yüksek basınç ve hava hacmi ile birleşince daha bile fazla olabilir bu oran. Buna alışık olmadığım için gereksiz fazla kalın boya atmış olma ihtimalim de var. Dün turuncunun maskelerini sökünce kenarlarda gördüğüm seviye farkı da bunu doğrular nitelikte. Kıssadan hisse, Hurricane'i bu tabanca ile boyamamaya karar verdim, buradaki piyasada bulabilirsem eğer bir tane 1mm'lik tabanca edinmeye çalışacağım, ve kanatları da o tabanca ile boyayacağım (zararın neresinden dönülürse kardır) eğer burada bulamazsam da o zaman mecbur yeni bir rötuş tabancası getirtilecek, ve Hurricane o tabanca ile boyanacak demektir...