Evren bey, tabanca ile boya atarken boyanın hepsi emre uyup modelin üzerine mi gidiyor? Yani bazıları firar edip duvara, etrafa bir yerlere kaçmaya çalışmıyorlar mı? Etraf oldukça temiz görünüyor da!...
Ömer Bey, firar kaçınılmaz birşey, ama azaltıp en aza indirmek mümkün. Herşeyden önce mümkün olan en düşük basınçla çalışmak lazım. Boyanın tozlanmadan yüzeye ulaşabildiği en düşük basınç ayarını bulup o basınçla çalışmak lazım. Tabancanın yüzeye yakın tutulması da faydalı, ama fazla yaklaşıp da göllenme veya akmaya yol açmadan atmak lazım. bunlara dikkat edince model üzerine yapışmayı reddedip de etrafa saçılan boya zerrecikleri iyice azalıyor, olanlar da artık "toz" sınıfına giriyor, gerekirse kolaylıkla temizleniyor.
Astarlama aşamasından ve sonuçlarından biraz bilgilendirme vereyim.
Herşeyden önce tabanca felaket, beni kendimden şüphe ettirdi meret. Olaylar zinciri şu şekilde gelişti, aldığım kompresörün konektörü tabancaya uymadı (bunu alırken biliyordum ama nasılsa hallederim demiştim) hortumu tabancaya takmak için kestim, biraz dardı (bunu da biliyordum) ısıtarak geçiririm diye düşünmüştüm, ama bir türlü beceremedim, plastik pek buna uygun değildi. Baktım olmayacak, torna bu günler için var diyerekten geçtim tornanın başına, bir tarafı tabancadaki konik girişe oturan, diğer tarafı da hortumun takılabileceği çapta bir nipel yaptım, bunu tabancaya taktım, gayet güzel uydu, hortumu da geçirdim, cuk oturdu, bir de kelepçe geçirip sıktım güzelce oh cillop. Çıktım dışarı, çalıştırdım kompresörü, verdim tabancaya havayı, tısssssssss hava kaçağı var
ulan yine bir işi doğru düzgün beceremedin diyerekten kızdım kendime. hortum bağlantısına biraz teflon takviyesi, kelepçeye az biraz daha baskı yok fayda etmiyor. tııssssssss.Gittim bir kap su getirdim, daldırdım tabancanın hortum bağlantısını suya, kabarcık yok, ama tısssss var hala
kaçak bağlantıda değil. sonra ara tara derken buldum kaçağı, tabancanın tetik mekanizmasında
söktüm mekanizmayı dağıttım yeniden topladım ince ayar yaptım derken bihayli azaltabildim ama hala orda var hafiften bir kaçak. Bu ülkeye gelene kadar hiçbir millet ırk vs için önyargıya dayanan bir görüşüm yoktu ama burda bu hintliler yüzünden ırkçı olup çıkacağım görünüşe göre. Arkadaşım iyi ve doğru yapabildikleri tek bir iş yok mu bu adamların... eşim bile markette birşeyler bakarken "meyd in india" etiketini görünce kaçıyor reyondan. neyse, astarı bu meretle atarız da boya ve özellikle son kat vernik atılmaz bunla (hava kaçağına ilave olarak boya püskürtme kalitesi de pek istikrarlı değil). İlk fırsatta otosanayiden adam gibi bir rotuş tabancası alınacak. ,
Gelelim modele, astar sonrası göründüğü kadarıyla iki grup problemimiz var tesviye aşamasında giderilmesi gereken. İlki zaten beklenen klasik olan yüzeysel bozukluklar. cam elyafı kaplama işi ne kadar temiz ve dikkatli yapılırsa yapılsın geride pürüzsüz bir yüzey bırakmaz, bırakamaz. Ek yerleri, bindirmeler vs nedeniyle seviye farkları olması kaçınılmaz. Eğer "flow coat" denilen ikinci kat epoksi uygulanmaz ise kumaşın dokusunun tesviye aşamasında doldurulması gerekir, flow coat uygulanırsa da epoksi kumaşın dokusunu doldurur ama bu seferde o epoksinin yüzeyinin pürüzsüz olması imkansızdır, elbet tesviye gerektirir. Yani kısacası bu aslında kaplama sonrasındaki astar macun ve tesviye operasyonunun temel gerekliliğidir, sorun değil normal birşeydir, kolaylıkla, ama sabır ve dikkatle çalışarak halledilir
Şu an karşımda olan ikinci problem ise kaplama aşamasına doğrudan bağlı olmayan, kaplama öncesindeki tesviyelerde halledilmiş olması gereken yüzey bozuklukları. Yukarıdaki son fotolarda özellikle gövde önüne doğru olan kısımlarda yüzeyin tam yuvarlak hatlara sahip olması gerekirken biraz "köşeli" olduğu görülebiliyor. bunun sebebi alttaki balsa inşaatın olması gerektiği gibi tesviye edilmemiş olması. Bu bana iyi bir tecrübe oldu, gövdeyi sarmakta kullandığım balsa çıtalar farklı sertliklere sahipti, olabildiğince dikkatli seçmeye çalıştım ama eldeki sınırlı miktardaki çıta nedeniyle sert ve yumuşak balsaların yan yana gelmeleri kaçınılmaz oldu. Bunların tesviye sırasında giderebileceğini düşündüm açıkçası, ama sonrasında da tesviyeye gereken özeni göstermedim. Bu kçşelerin tam olarak mükemmel bir şekilde giderilebilmesi için gövdenin yuvarlaklığına uygun çaplara sahip içbükey zımpara blokları yapıp kullanmam gerekirdi, aksi halde gördük ki ne kadar uğraşırsan uğraş tam ideal yuvarlaklıkta bir kabuk elde edilmesi zor. Bu kısımları bu aşamada düzeltmek içni iki seçeneğim var, ilki kaplamaya acımadan olması gerektiği gibi tesviyeye girişmek, bu köşelerde kaplamanın yenip alttaki balsaya kadar ulaşılması demek, sonrasında da açığa çıkan alanların yeniden kaplanıp tesviyesini gerektirir ki şu aşama için pratik olarak anlamsız birşey, getireceğinden çok şey götürür benim için. İkinci seçeneğim ise düz alanların macunla doldurularak yuvarlatılması. bu kaplamaya zarar vermeyecek ama az biraz ağırlık ekleyebilecek bir seçenek. Şu aşamada bu daha mantıklı görünüyor. Ama öncelikle şu ilk kat astarın bir tesviyesini yapacağım, ortaya çıkan sonuca göre, gerekli görürsem epoksi/mikrobalon/aerosil ve epoksi pigmenti karşımıyla hafif bir macun oluşturup, gövde kesitlerinden elde edilmiş doğru çaplarda hatlara sahip 3D yazıcıdan çıkma spatulalarla bu macunu yüzeye uygulayacağım. Bugün yarın bunun kararı da verilmiş olur
Tesviye sonrasında durum daha net ortaya çıkıyor, şu haliyle sanki büyük problemmiş gibi görünen bazı noktaların tesviye sonrasında daha kabul edilebilir halde oldukları görülebilir.
Akşam bariz olan küçük çöküntülere yoklama macunu uygulamaya başladım. ama yarı yolda macun tüpünün arkası patladı
ben de ordan çıkan macunlar boşa gitmesin diye onları da model üzerine boca ettim bol keseden
planlanandan daha büyük alanları macunlamış oldum ama zararı yok, nasılsa hepsi zımparalanıp gidecekler.
Biz panter yapıyorduk dimi, bu leoparımsı şey de ne
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol