Şöyle bir haftalık güncelleme yapalım bakalım.
Geride bıraktığımız hafta içinde model üzerinde çalışma şansım neredeyse hiç olmadı, sadece salı günü o da toplam 1.5 saat kadar zımpara yapma şansım oldu.
Perşembe günü iş çıkışında otosanayide uzun zamandır uğramayı istediğim boya dükkanına uğradım. Bu adamlar RAL kodlarıyla adam gibi boya karıştırabilen nadir yerlerden. Hurricane için kamuflajın ana renklerini aldım, panther için de beyaz ve hücum kenarlarında kullanılacak gümüş boya aldım. Bir de güzel boya tabancası alma niyetim vardı ama ordakilerin hepsi fazlaca büyük ve elimdekinden de daha kaliteli değillerdi. Fiyatı da fazla gelince tabancadan vazgeçtim şimdilik. Ama tabancaların yanında güzel zımpara blokları olduğunu farkettim, özellikle bir tanesi çok hoşuma gitti, ele çok iyi oturan ergonomik bir yapıda ve tatlı sert bir sıkılıktaydı, panterin hem düz hem de kıvrımlı yüzeyleri için işe yarayabilir diye düşündüm, fiyatını sorduğumda satıcı (az önce boya tabancasına burun kıvırmış olmamdan doalyı diye tahmin ediyorum) abi o çok pahalı, dedi, ısrarla sorunca da fiyatını söyledi, hakikaten de tabancanın yarı fiyatıydı, ama uzun yıllar kullanılacak ve işin kalitesine de etki edebilecek birşey olduğunu gördüğüm için satıcının anlamsız bakışları altında onu da satın aldım.
Dün haftasonunun başlamasıyla birlikte yeniden yoğun bir şekilde model üzerinde çalışmaya başlayabildim. Sanırım dün net 8-9 saate yakın bir zımpara/macun çalışması yapmışımdır. Yeni zımpara takozunun da bu performansta etkisi büyük oldu ve kendini amorti etti bile diyebilirim. Toplamda 10-11 tabaka 320 numara zımpara tükettim! (Her bir tabakayı 4 e bölüp takoza takılacak boyuta getiriyordum). Islak zımpara yaptığım için de doğal olarak üstüm başım (be balkon
) battı, zımpara yaparken giydiğim kıyafetlerle eve girmem yasaklandı
Gün boyu eşim bana "kaportacı" diye seslendi. Ama sonuç itibariyle, gece 11 sularında modelin ana tesviyesi büyük oranda bitmişti. Bugün sabah da kalan kısımların tesviyesini yaptım ve 3. tur macun çekmeye geçtim. Bunlar da bu gece zımparalanınca ana tesviye tamamlanmış olacak. Sonrasında ufak tefek lokal bölgelerle, detaylarla ilgileneceğim. Geçen haftaki gibi özel bir durum olmaz ise bu hafta içinde gövde boyanmış olur ve sistemlerin nihai yerleşimine geçerim.
Bu sabah itibariyle modelin görünümü şöyle idi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İlk tur zımparalama sonucunda gövdenin yuvarlaklığı konusunda durumun ilk başta göründüğü kadar kötü olmadığını farkettim. Kötü yerler var, yok değil ama oldukça sınırlı miktardaydı, az biraz muhasebe yapınca epoksi karışımı macun uygulamasından vazgeçtim, çünkü toplamda bana sağlayacağı ağırlık avantajının 20-30 gramı geçmeyeceğini farkettim. Epoksi-macunu zımparalanmadan önce 12 saat beklemek gerekirken yoklama macunu yarım saat sonra zımparalanabilecek hale geliyor, yani ciddi bir zaman kazandırması söz konusu olduğu için yoklama macunuyla devam etmeye karar verdim. Model de büyük olunca, bir bölgeyi seçip, o bölgede zımpara yapıp, zımpara seansının sonunda ilave macun ihtiyacı olan yerleri tespit edip, macunu çekip, başka bir bölgenin zımparasına geçerek bu sistemi devam ettirdim. Toplamda bu şekilde çalıştığım 6 ayrı bölge vardı, son bölgenin macununu çektiğimde ilk bölgenin macunu çoktan kurumuş ve zımparaya hazır hale geliyordu ve kesintisiz, verimli bir şekilde çalışmama olanak sağlıyordu. Fotoğrafta macunlanmış alanın bihayli fazla olduğunu görebilirsiniz (bazı macunlu alanlar halen tesviye edilmedi, haliyle macun da olduğundan fazla görünüyor) ama aslında macun uygulanmış alanlarda derinlik birhayli sığ, yani kütle olarak fazla bir macun uygulaması olmadı, yine de kaliteli bir işçilikle bu macunun bile olmaması gerekirdi, modeli bu sezonda uçuralım sevdasıyla dahta inşaat kısmının tesviyesini fazla aceleye getirdim