Aileronların menteşe delikleri delindi ve menteşeler, eksenleri aileronun ön yüzüne hizalanacak şekilde yuvalarına alıştırıldılar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonrasında 12 mm lik oldukça sert ve ağır bir balsa (bkz, flutter dipnotu) hücum kenarı oluşturmak için aileronun önüne yapıştırıldı. bu Çıta (kütük desek daha iyi

) toplam 4 parça olarak kesildi ve yapıştırıldılar, aralarda menteşelerin genişliği kadar boşluk bırakıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hücum kenarının şekillendirmesi için önce favori aletlerimden birisi olan rende ile işe giriştim, ve aşağıdaki şekle getirdim (bu aşamaya kadar zımpara değmedi)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Rende sonrası nihai şekil için zımparalar devreye girdi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Rende ve zımpara aşamasında hücum kenarı çıtasının genişliği de 12 mm den yaklaşık 10.5 mm ye indirildi ki bu nihai menteşe hattının kanat arkasından olması gereken mesafeye denk. Son olarak fotolarda görünen menteşe boşluklarına 30-40 derece açılı parçalar yerleştirilip hücum kenarı ile aynı profile getirilecekler, böylece menteşelerin olduğu yarıklar dışardan görülmeyecek ama menteşenin ve aileronun hareketine de engel olmayacaklar.
Flutter bilgi notu:
Hızlı uçan modellerde flutter ciddi bir risktir. Flutterın hem model uçaklarda hem de gerçek uçaklarda sadece kontrol yüzeyini değil bağlı olduğu elemanı da parçaladığı durumlar olmuştur, yani şakaya gelir birşey değildir. Engellemek için dikkat edilmesi gereken birkaç nokta vardır, birisi de kontrol yüzeyinin olabildiğince hafif olması ve de kontrol yüzeyinin ağırlık merkezinin menteşe hattına yakın ya da önde olmasının sağlanmasıdır. Gerçek uçakların çoğunda kontrol yüzeylerinin ön taraflarına (menteşe hatlarının da önünde) monte edilmiş kurşun denge ağırlıkları vardır, ve amaçları flutterı engellemektir. hatta standart uçuş öncesi kontrollerinde bu ağırlıkların hepsinin yerinde olup olmadığını ve bunları sabitleyen vida perçin vb elemanları kontrol etmek önemlidir, bir tanesinin bile eksik olması, ya da gevşemiş olması uçuşu iptal ettirir. Modellerimizde ise bunu yapmak her zaman çok pratik değildir, ama yine de kontrol yüzeyini olabildiğince hafif yapmak ve ağırlık merkezini de menteşe hattına olabildiğince yaklaştırmak hem flutter riskini azaltmak için hem de flutter oluşursa olası hasarı azaltmak için faydalıdır. Ben de aileronları olabildğince hafif inşa ettim ama menteşe hattının önünde olacak olan hücum kenarı çıtasını da elimdeki en ağır balsayı kullanarak yaptım ki aileronun ağırlık merkezi menteş hattına olabildğince yaklaşsın...
Flutterı engellemek için yapılması gereken diğer şeyler de menteşe hattının hava kaçırmayacak şekilde yapılması, menteşelerin ve kontrol çubuklarının bağlantıların vs olabildiğince boşluksuz ve sağlam olması da eklenebilir.