Haftasonu yoğun bir çalışma ile kapatıldı
Panther üzerinde çalışmak için uçuşa da gitmedim, hatta eşimin tabiriyle tarihi bir an yaşadık, eşimden "uçuşa gitmemek" için izin istedim
Ev mesaisi ve aile zamanlarının dışında kalan tüm zamanımı Panther üzerinde geçirdim diyebilirim. Panther de tüm zamanını balkondaki masanın üzerinde zımpara ile "okşanarak" geçirdi
Hava giriş kısımlarının şekillendirilmesi tamamlandı. Hava girişleri için öncelikle gerçek uçağın çizimleri ve fotoğraflarını kullanarak çıkardığım şablonlarla hem kanadın hem de hava girişlerinin hücum kenarlarını şekillendirmeye başladım, ama farkettim ki Ziroli amcanın tasarladığı kanat profili ile bu meretleri tam olarak scale yapmam imkansız, en azından kanat kökünde profili birhayli değiştirmem gerekecek (zaten gerçek uçakta da bu yeni şekiller -5 versiyonunda eklenen kanat profili değişikliği sonrası ortaya çıkmış) Ben de tam scale olmasına takılmadan, -5 versiyonunun hava girişlerine benzeyen ama mevcut profile de uyum sağlayan bir şekille tamamladım. Sonrasında da tüm gövde tesviye edilip kaplamaya hazır hale getirildi ve dün gece itibariyle de gövdenin altı kaplandı kurumaya bırakıldı. Buarada belirtmekte fayda görüyorum, gövdenin kaplamasını mutfak tezgahında yapmak gibi bir başarıya da imza atmış durumdayım
Flapların zımparası da tamamlandı, menteşeleri bantla tutturularak kontrol sistemi denendi, onaylandı. Kanatların genel tesviyesine, hücum kenarlarının şekillendirilmesine başlandı. Kanatlarla ilgili en büyük "belirsizlik" olan aileronların ne şekilde menteşeleneceği de nihayete kavuştu. Her ne kadar "scale" menteşeleme olmayacak olsa da içime sinen sağlamlıkta ve gerekli işlevselliği sağlayacak tek yöntemin elevatörlerde olduğu gibi merkez hattan menteşeleyip menteşe hattının da alttan ve üstten 0.4mm lik kontralarla kapatılması olduğuna karar verdim. Aslında Panther'in aileronları üstten menteşelidir, Ziroli de planda bu şekilde vermiş, orjinal tasarımın uçuş koşulları için işe yarayabilecek güvelinir bir çözüm olabilir ama açıkçası benim modelim için içime sinmedi hiç. Yine üstten menteşelenecek ama daha sağlam olacak ve menteşe hattını kapatabilecek ("gapless hinge" kriterini sağlayacak) bir yöntem üzerinde bihayli kafa yorduysam da bulabildiğim çözümler gereksiz karmaşık ve riskli olacaklardı, en nihayetinde "bu bir eğitim uçağı, zaten kontrol çubuğu da açıktan gidiyor, bırak skeyl sevdasını" diyip pes ettim ve klasik güvenilir yönteme karar verdim
Atolyenin durumu içler acısıydı, hazır Panther balkonda yatarken macun uygulamalarından sonra kurumayı beklerken atolyeyi de toparlayıp önümüzdeki günlerin yoğun çalışmaları için hazır hale getirdim.
Atolyeye yeni bir ekipman kazandırdım
son birkaç aydır kerkindiğim orta boy, taşınabilir bir kompresör vardı, sonunda içişleri bakanını ikna edip onu alabildim
bir adet de büyük boya tabancası aldım, böylece özellikle dolgulu astar uygulamalarında çok ciddi zaman kazandırabilecek bir ekipman olmuş oldu elimde. Malum burada sadece küçük bir airbrush kompresörü ve airbrush ile çalışabiliyordum. Kompresör RC modellerde kullandığım nispeten daha büyük airbrushıma (Paache H) bile yetecek kadar hava basamıyordu, boyayı aralarda tankın yeniden dolmasını bekleyerek atabiliyordum. İş dolgulu astara gelince de işler iyice komedi oluyordu, dolgulu astarı airbrushtan püskürtebilecek kadar inceltince doğal olarak "çok az dolgulu astar" haline geliyordu ve normalde tek katla sağlanacak dolguyu 5-6 katta sağlayabiliyordum. Hurricane'i tesviye ederken sprey dolgulu astar bulmuştum ve iki kutu (mağazadaki tüm stok!) almıştım, sonra bir daha da bulamadım o meretten, haliyle dolgulu astarı da tabancayla atmak şart olmuştu. Şimdi bu kompresör ve boya tabancasıyla pantherin dolgulu astarını atmak 15-20 dakikalık bir iş haline gelecek. Tabanca da hint malı, pek güvenmiyorum ama nasılsa sadece astarda kullanacağım bu mereti, bozulmadığı sürece püskürtme kalitesi çok da önemli değil. Tabanca çok iyi çıkmazsa eğer, boya aşamasına geldiğimde otosanayiden adam gibi bir rotuş tabancası bulabileceğimi umuyorum.
Tüm bu işlerle uğraşırken fotoğraf çekmedim
sadece zımparalaa işlerine mola verdiğim bir andan balkon pozu var elimde
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çalışma planı da 26 Ocak Cumartesi günü maiden yapabilme hedefiyle baştan aşağı gözden geçirildi ve daha verimli olacak şekilde yeniden düzenlendi. İki gün sonra Türkiye'den misafirlerimiz gelecek, bu benim için avantaj, özellikle hafta içleri atolye de daha çok vaktim olacak demektir, çok ciddi bir aksilik olmaz ise 26'sı olmasa bile en geç 1-2 şubat haftasonuna model hazır olabilecek gibi görünüyor, hava da uygun olursa
Plana göre bu perşembeye kadar gövdedeki tüm kaplama işlemleri, gövde kapakları, iniş takımı kapakları vs dahil olmak üzere, tamamlanacak. Önümüzdeki haftasonu da gövde ilk tur doglulu astarıyla tanışırken kanatların kaplama hazırlıkları başlayacak