Akşam şöyle bir baktım kitaba, farkettim ki yatay stabın profili yanlış olmuş! Çekiçle giriştim uçağa söktüm stabı! Yapıştırmadan önce bileydim iyiydi, şimdi yeni bir gövde yapmam gerekecek, stabı sökerken kuyruk da parçalandı...
Miknatislari unuttum ben
Kitap super haber. Artik gerisini 255bin rivet dusunsun
Mıknatısların esas görevi havada değişen hava basıncıyla arka taraftan açılmayı engellemek.
Perçinleri sayman iyi olmuş ben üşenmiştim
bir de döküm verirsen iyi olur
kanatta kaç tane gövdede kaç tane falan
Allahtan geç geldi de model hızlı bir şekilde uçar hale geldi abi
Sanıyorsun!
Kalkıştan sonra veya inişe gelirken, ciddi bir süratle uçuyor iken bu kapaklar açık kaldığı sürede o kuvvetlere dayanacaklar mı?
Bilmem görücez
koparlarsa hanıma yüklenicem, eve rüzgar tüneli yapmama izin verseydin böyle olmazdı diye
Abicim ARF yerine kit yapmanın iyi yanı bu. Kapaklar koparsa, zaten kendin yapmışsın, yine yaparsın.
Ya da kapaksız uçarsın
Mesele kopup gitmesi değil ki. Umarım o durumu hiç yaşamayız ama koparken /kırılırken iniş takımı mekanizmasının görevini engelleyecek bir durum yaratırsa kötü olur. Öyle bir durumda en iyi ihtimalle yarı açık iniş takımıyla gövde üstü iniş...
Maazallah!....
Bugüne kadarki en iyi inişlerim hep gövde üzerine yada yarım açık iniş takımları üzerine oldu diyebilirim
ama tabiki tercihim yerküre ile uçak arasındaki tek temasın tekerleklerde olmasından yana...
Zaten kaza videolarından falan görülen kadarıyla en çok arıza iniş takımı sistemlerinde meydana geliyor. Ya açılmaz ya yarım açılır ya tekerlek kopar ya ön dikme katlanır. Galiba en hassas nokta iniş takımları. Ben de benim gariban köpük uçağınkileri 4-5 kez kırıp yapıştırdım
Ama evren gerekli tedbirleri almıştır
O videolar hep dandik retract sonucu olan şeyler
ben tedbirimi aldım kaliteli retract kullandım
Şaka bir yana, kapak mevzusunda Sümer abinin rahmetli babaannesinin şifonyer menteşelerinden kullanmamın bir nedeni de sağlamlıktı, bu menteşeler kolay kolay kopmaz ya da yerinden çıkmaz. Kapakları da olası titreşim ve rezonans kaynaklı kendi kendilerini imha etme durumuna karşı olabildiğince hafif ama sert yapmaya çalışıyorum, bu meretler içten dıştan çapraz lifli karbonla kaplanarak burulmaya karşı mukavim hale getirilecekler.
Tabi pilotaja da epey bir iş düşüyor ama tam gazda uçarken cart diye flap ve tekerlek indirmeyecek tecrübeye sahibim
Daha da bişey olursa ne diyeyim
En kritik aşama ilk uçuşlar olacak, henüz modeli tanımadığım için daha hızlı uçuyor olacağım çünkü, ilk uçuşlar atlatılınca o tecrübeyle yaklaşma, flap açma, teker indirme hızları da yavaş yavaş oturur beynime...
Mıknatısları sevdim, gayet güzel çalışıyorlar benim içime sindi izleyince.
Süper, ben de rahatladım o zaman