Buarada ufak bir güncelleme yapayım, son aldığım kitapları incelerken içinde 1970'lerden kalma bir renkli fotoğrafa denk geldim. Bu fotoğrafta beyaz ve soluk bir kırmızı olarak görünen (sonradan turuncu olduğunu öğrendim) bir panther vardı. foto açıklamasında da bu uçağın ATU 202 eğitim filosuna ait bir panther olduğu yazıyordu. Bu boyama şeması hoşuma gitti açıkçası, sonradan üzerine biraz daha araştırma yapınca Airworld firmasının panther modelini (birhayli büyük bir kuştur kendisi
) bu renklerde boyayan Phil Noel'in (Kendisinin pek çok EDF ve Turbine model tasarımı da vardır) paylaştığı fotoğraflara denk geldim. Hem bu hem de ATU 206 nın renklerine her gün baktım, ve her gün bu yeni şemaya daha bir içim ısındı diyebilirim
An itibariyle 50/50 durumdalar, ama bu momentumunu korursa yeni şema baskın gelebilir
hemen birkaç fotoğraf ekleyeyim sizler de görmüş olun
Bu uçağın gerçeği, malesef pek az fotoğraf var gerçeğine ait...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunlar da bahsini ettiğim modelin boyamasından:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Eğer bu renk şemasına karar verirsem bazı önemli değişiklikler olacak demektir, çünkü bu uçak F9F-5 panther, diğeri gibi -2 versiyonu değil. İşin açıkçası, uçakları araştırdıkça, aralarındaki farkların detaylarına girdikçe aslında Ziroli amcanın planının da -5 versiyonuna daha çok benzediğini görüyorum. Gerçekte ne tam olarak -2 ne de tam olarak -5 versiyonunu çizmemiş amcam, mesela dikey kuyruk ve rudder bariz bir şekilde -5 versiyonu, keza kendi sattığı kanopi de -5 versiyonu (ama kanopideki ekstra güçlendirme şeridi sonradan bazı -2 versiyonlarına da eklenmiş, o yüzden direk 5 demek doğru değil, misal diğer renk şeması alternatifinde model -2 versiyonu olsa bile kanopide bu güçlendirme var.) Kanatlardaki hava girişleri ise net bir şekilde -2 versiyonunun hava girişi, -5 lerde çok farklı bir hava girişi var çünkü… geri kalan farkları net bir şekilde planda ayırt etmek imkansız. Hava girişleri vs kolay değişiklikler ilerde de yapabilrim ama -5 yada -2 versiyonundan hangisini seçeceğime bağlı olarak rudderı farklı kesmem gerekecek, ayrıca eğer -2 versiyonuna yönelirsem dikeyin tepesini de zımparalayarak yuvarlatmam gerekecek. İş bu noktaya gelene kadar karar vermiş olmam gerek kısacası